Anti semitisme in Europa

13-12-2017 14:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele voorbeelden van de afgelopen maand van het anti semitisme in Europa. In Jinek vertelde de zoon van de Joodse eigenaar van het restaurant dat ze al jaren veel last hebben van gespuug en gescheld. Ik ga er vanuit dat zij niet de enige Joden in Europa zijn die dit zo ervaren.

Het zal er in de toekomst niet minder op worden (immigratie uit het midden-oosten). Waarom wordt er zo weinig aandacht aan besteed in de media? Dit moet toch groot worden opgepakt? In het verleden is het ook eens helemaal misgegaan en het lijkt die kant weer op te gaan. Er zit in ieder geval een stijgende lijn in het anti-semitisme (geweld) @(

Buschauffeur weigert Joden
https://wnl.tv/2017/12/13/buschauffeur- ... onderzoek/

Aanslag op Zweedse synagoge
https://www.ad.nl/buitenland/arrestatie ... ~a0e36ec5/

Aanslag op Joods restaurant in Amsterdam
https://nos.nl/artikel/2206390-man-met- ... am-in.html
Alle reacties Link kopieren
amaury schreef:
13-12-2017 21:45
Ik durf mijn David ster niet te laten zien als ik in Europa ben, vooral niet in Belgie en Nederland. Heb zoveel kwade blikken naar mij gezien.. als ze de ster niet zien en mijn Bijbelse naam niet weten, dan ben ik gewoon Hollands, blond, groene ogen etc....
Anti semitisme was er altijd, ook voor Hitler, alleen heeft hij nu een nieuw jasje, het Anti Israelisme.
Demonstaties waar dood aan alle Joden wordt geroepen (Ik versta Arabisch) of ingooien van ruiten van een Joods restaurant, of aanslagen op Joodse scholen (Toulouse) Joodse winkels (Hyperkasher, Parijs) hebben vrijwel altijd te maken met anti Israel en alles wat er in het Midden Oosten afspeelt.
Persoonlijk voel ik mij in Israel veel meer welkom dan in Nederland, hoewel ik in NL geboren ben, en ironish genoeg voel ik mij in Israel, in Jeruzalem notabene, veiliger dan in Amsterdam waar ik af en toe bang ben om Hebreeuws te praten enz... we leven in een gekke wereld, en ik ervaar aanvallen op synagoges even erg als aanvallen op moskeeen en kerken. Ik heb veel gezien in mijn stad, van een terreuraanslag in een synagoge waar biddende mensen waren neergestoken in November 2014, tot graffiti op kerken in de Oude Stad.... ik raak daar erg overstuur van.
Ik vind het jammer dat een Joodse religieuze man bang is om met zijn keppel te lopen in Amsterdam, omdat hij misschien aangevallen kan worden door mensen die het niet eens zijn met de Israelische regering, terwijl hij misschien zelf ook oneens is en mensen in Israel zelf zijn het ook niet altijd eens met onze regering.

Ik kan ook de andere kant van het verhaal geven, als Israelische ben ik ooit een keer als vuil behandeld door Joodse Nederlandse mensen en in Israel zie ik hoe grof sommige Joodse toeristen doen dan heb ik soms echt zoiets van "geen wonder dat iedereen ons haat". maar dat is mijn sarcastische hoofd :)
Geen wonder dat iedereen ons haat? Mensen die een individu,een winkel,of een Joodse instellingen niet kunnen loskoppelen van het Politieke gedeelte zijn te achterlijk voor woorden. Geloof me niet iedereen haat jullie en de mensen die het wel doen,bizar.

Bijbelse naam?
Ageren mensen daar op, er zijn toch ook gewoon niet Joodse vrouwen die bijvoorbeeld Hagar of bijvoorbeeld Sara.
Ik vraag me af waarom je Nederland niet met een ster kan lopen, doel je dan op bepaalde wijken of overall een dagje naar het museum en iedereen staart je aan? Je staat bij de Albert Heijn in de rij en iedereen staart je aan?

Is dat zo of voelt dat zo, daarmee wil ik het niet bagatelliseren, maar ik vraag het mij oprecht af.
We hebben wel vaker topics over dit soort onderwerpen (racisme, discriminatie etc.)en dan vraag ik me is het zo, of voelt het zo doordat je er eerder mee geconfronteerd bent geweest.

Mij en de meeste mensen met mij, in mijn omgeving zou het niet eens opvallen.
Ik denk niet, oh dat is een Jodin en daar moet ik wat van vinden.
Ik heb het overigens gewoon over Nederland.
Frankrijk kan ik niks over zeggen, maar iedereen die het nieuws van de laatste 20 jaar een beetje bijhoud weet dat het her en der gewoon helemaal mis is.
Alle reacties Link kopieren
gerdacampo schreef:
14-12-2017 03:33
Walgelijk hoe sommige mensen met elkaar om gaan tegenwoordig. Pas nog dat joodse restaurant dat vernield werdt door een immigrant met een palestijnse vlag. Huiveringwekkend! Politieagenten stonden er bij en keken er naar!!
Hij is na een paar uur vrijgelaten. Een zogenaamde Palestijn (bleek geboren Syriër) die heeft aangegeven vaker geweld te willen toepassen en best wil sterven voor het martelaarsschap.
""De inmiddels in vrijheid gestelde, in Syrië geboren verdachte, heeft tijdens het politieverhoor verklaard bereid te zijn in de toekomst nog meer geweld toe te passen om zijn doelen te bereiken. Ook verklaarde de man het niet erg te vinden om voor zijn doel te sterven en verheerlijkt hij in zijn verklaring het martelaarschap.

Uit de beschikbare informatie blijkt verder dat de man opzettelijk belastende informatie heeft achtergehouden in de procedure tot het verkrijgen van een verblijfstitel in Nederland.

De man verklaart verder lid te zijn geweest van een Palestijnse bevolkingsbeweging om Palestina te bevrijden en dat hij door die beweging van training en wapens is voorzien. Ook geeft hij aan deel te hebben genomen aan de gewapende strijd in Syrië."


We zijn echt sitting ducks. De Joodse medemensen vooraan. :-(
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-12-2017 10:50
Hij is na een paar uur vrijgelaten. Een zogenaamde Palestijn (bleek geboren Syriër) die heeft aangegeven vaker geweld te willen toepassen en best wil sterven voor het martelaarsschap.
""De inmiddels in vrijheid gestelde, in Syrië geboren verdachte, heeft tijdens het politieverhoor verklaard bereid te zijn in de toekomst nog meer geweld toe te passen om zijn doelen te bereiken. Ook verklaarde de man het niet erg te vinden om voor zijn doel te sterven en verheerlijkt hij in zijn verklaring het martelaarschap.

Uit de beschikbare informatie blijkt verder dat de man opzettelijk belastende informatie heeft achtergehouden in de procedure tot het verkrijgen van een verblijfstitel in Nederland.

De man verklaart verder lid te zijn geweest van een Palestijnse bevolkingsbeweging om Palestina te bevrijden en dat hij door die beweging van training en wapens is voorzien. Ook geeft hij aan deel te hebben genomen aan de gewapende strijd in Syrië."


We zijn echt sitting ducks. De Joodse medemensen vooraan. :-(
Er lopen hier echt een aantal oorlogsmisdadigers rond hoor.
Niks aan de hand, gewoon doorlopen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
14-12-2017 13:08
Er lopen hier echt een aantal oorlogsmisdadigers rond hoor.
Niks aan de hand, gewoon doorlopen. :facepalm:
Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vraag me alleen maar af hoe zo’n serieus onderwerp durft aan te snijden wanneer je niet eens de moeite neemt om de door de autocorrectie ( :rofl: ) geinduceerde foutieve spatie weg te halen.
Zelfs bij het Parool staan er nu reacties bij dit bericht van mensen die zich afvragen of de bestuurders van Nederland doelbewust op een burgeroorlog aansturen.

Dat klinkt vrij dramatisch, maar heb die vraag al jaren. Het lijkt mij uitgesloten dat men werkelijk zo naïef en dom is om te denken dat het gevoerde beleid met immigratie en integratie tot een goed resultaat kan leiden.

Ik vind het kwaadaardig, voor zowel de 'oude' Nederlanders als de 'nieuwe'.
gedoemd te mislukken blijkbaar haha ik reageerde op een tweet van 2 en een half jaar geleden. wat een geweldig forum werkt geweldig als het werkt. eens kijken hoever we zonder jarenoude tweet komen:
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 23:48
Reden: tekst in een wormhole gevallen denk ik?
86.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Europa is al vanaf de middeleeuwen door- en door antisemitisch. Het spreken over een joods-christelijke cultuur is dan ook een chotspe. De joods-christelijke interactie heeft vooral bestaan uit pogroms, verdrijvingen en massamoord.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
15-12-2017 16:19
Europa is al vanaf de middeleeuwen door- en door antisemitisch. Het spreken over een joods-christelijke cultuur is dan ook een chotspe. De joods-christelijke interactie heeft vooral bestaan uit pogroms, verdrijvingen en massamoord.

Ontzettend eens, er wordt steeds vaker gedaan alsof het iets oneuropees, alsof het iets van buitenaf is.
Extreemrechts is vaak combinatie van, homofoob, anti-feministisch,antisemitisch,racistisch.
Alle reacties Link kopieren
De kritiek op Soros heeft ook nogal eens een antisemitische tint.
Het beeld van de rijke, verdorven Jood die het land te gronde richt, waar hebben we dat eerder gezien.
https://www.trouw.nl/home/orban-stopt-a ... ~a9241e44/
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
17-12-2017 17:06
De kritiek op Soros heeft ook nogal eens een antisemitische tint.
Het beeld van de rijke, verdorven Jood die het land te gronde richt, waar hebben we dat eerder gezien.
https://www.trouw.nl/home/orban-stopt-a ... ~a9241e44/
Vroeger speelden de Rotschilds de rol van kwade genius in veel antisemitische complottheorieën. Nu Soros. Over bijvoorbeeld de behoorlijk rechtse en niet joodse Koch Broers hoor je zelden wat, terwijl zij meer geld in politieke projecten steken dan wie dan ook.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
14-12-2017 08:00
Geen wonder dat iedereen ons haat? Mensen die een individu,een winkel,of een Joodse instellingen niet kunnen loskoppelen van het Politieke gedeelte zijn te achterlijk voor woorden. Geloof me niet iedereen haat jullie en de mensen die het wel doen,bizar.

Bijbelse naam?
Ageren mensen daar op, er zijn toch ook gewoon niet Joodse vrouwen die bijvoorbeeld Hagar of bijvoorbeeld Sara.
Ik vraag me af waarom je Nederland niet met een ster kan lopen, doel je dan op bepaalde wijken of overall een dagje naar het museum en iedereen staart je aan? Je staat bij de Albert Heijn in de rij en iedereen staart je aan?

Is dat zo of voelt dat zo, daarmee wil ik het niet bagatelliseren, maar ik vraag het mij oprecht af.
We hebben wel vaker topics over dit soort onderwerpen (racisme, discriminatie etc.)en dan vraag ik me is het zo, of voelt het zo doordat je er eerder mee geconfronteerd bent geweest.

Mij en de meeste mensen met mij, in mijn omgeving zou het niet eens opvallen.
Ik denk niet, oh dat is een Jodin en daar moet ik wat van vinden.
Ik heb het overigens gewoon over Nederland.
Frankrijk kan ik niks over zeggen, maar iedereen die het nieuws van de laatste 20 jaar een beetje bijhoud weet dat het her en der gewoon helemaal mis is.
Hi ardni,
Sorry voor het laat reageren. Ik ben niet zo heel vaak op dit forum.
Je hebt helemaal gelijk dat niemand een individu, winkel of instelling verantwoordelijk moet stellen voor politieke toestanden in andere landen. Bijv. Israel. Maar helaas gebeurt het heel vaak.
Ikzelf heb een brede vriendencircel in Nederland zijn dat moslims, christenen, atheïsten, joden, van alles. In Israel heb ik Israëlische en Palestijnse (christelijk en moslim) vrienden, merk het dus gelukkig niet in mijn directe omgeving, ben opgegroeid in Amsterdam nieuw west en iedereen wist dat Ik joods en half Israeli was, en niemand vond er wat van. Was allemaal wel prima. Maar moet wel toegeven dat ik nu in nieuw west wat minder zelfverzekerd door Amsterdam west loop met mijn David ster (doe ‘m dan ook in mijn bloes of onder een sjaal). Dit zou ik misschien in Buitenveldert of Amstelveen niet zeggen omdat daar gewoon meer joden wonen en dan voel ik mij geen minderheid. Maar ik heb daar niet gewoond, ik praat hier maar over een gevoel wat ik heb. In de binnenstad voel ik mij dus veiliger om Hebreeuws te spreken of met mijn ster te lopen omdat de binnenstad zo multicultureel is, maar waar ik mij als minderheid voel, daar zou ik mijn joodse identiteit verbergen.
Ja Ik heb een heel bijbelse naam (als je het wil weten kun je mij een Pm sturen ;) )
Voordeel met mijn naam is dat de meeste mensen niet eens weten wat het betekend, alleen wie het oude testament goed kent. Ik heb weleens uitgelegd waar mijn naam vandaan komt en naar wie ik vernoemd ben en dan werd er wel een keer een wenkbouw opgetrokken “oh is dat Joods?” Op zich geen gekke vraag, maar heeft met de toon te maken. Dat ik mij opeens ongemakkelijk voelde. Dit was een wat oudere Nederlandse dame. Ik was een jaar of 11.
Alleen joodse mensen hebben mijn naam, denk ik (het is geen Rachel, Sarah, David of Daniel... het is meer in de trant van Abraham haha). Ook in Israel is mijn naam niet erg populair. Het is nogal ouderwets en komt meer voor in religieuze en orthodoxe kringen, maar ik ben een seculiere, niet praktiserende vrouw. Wegens mijn naam denken veel mensen hier in Israel dat ik heel gelovig ben :)
Alle reacties Link kopieren
Ben paar jaar geleden in Artis uitgescholden en dat had met mijn ster te maken. De vrouw, moeder met kinderwagen was volgens mij geen Nederlandse, maar een toerist. Dus het kan overal gebeuren. Mijn ster is overigens piep klein, je moet echt goed kijken. Draag er naast ook de hand van Fatima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven