Boze mensen op sociale media

21-03-2023 11:25 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk is hier al ooit een topic over geopend en valt het veel mensen op: boze mensen op sociale media. Sinds de verkiezingen merk ik steeds meer op dat mensen zoveel boze reacties of haat berichten onder berichten van nieuwspagina's of politieke partijen (met name op Facebook) plaatsen. Ik vraag mij af wat deze mensen beweegt om dit steeds te doen en wie deze mensen zijn, ik vind het namelijk erg fascinerend om te weten wat deze mensen drijft om zoveel energie hierin te steken. Ben jij ook een van de personen die dit vaak doet of ken je mensen die dit gedrag vertonen? Of irriteer jij jezelf hier erg aan en ga je tegen deze mensen in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
21-03-2023 14:03
c) er ook bizar veel dieren alleen maar opgekweekt worden en een vreselijk en kort leven, met een heel naar einde hebben, alleen maar omdat 'wij' vinden dat we elke dag vlees moeten eten.
Bedankt voor de aanvulling. Ook helemaal waar en nog de meest trieste, helaas.
AirMaxlover schreef:
21-03-2023 12:54
Dit vind ik dus ook zo stom!
Vroeger was het nog lachwekkend, maar nu is het vol met haat ofzo…
Zelf had ik 1 dikke confrontatie met een hele vage kennis. “Als ze zich zo gedragen, dan is het niet raar dat ze er last van krijgen” in die strekking. Kotsmisselijk werd ik ervan en andere kennis ook. Deze man heeft een baan voor de overheid.
Zij heeft gescreenshot en het doorgestuurd naar zijn leidinggevende. Want hij had zelfs een voorbeeld aangehaald dat hij dit zelf tegen een vrouw had gezegd op het werk…. Toen zei had aangegeven zich niet veilig te voelen in een bepaalde situatie.
Hij heeft een waarschuwing gekregen en is van socials af.
Voelde wel als een overwinning, ook al had ik er niks voor gedaan.
En ook het voorbeeld van een man die vermist was, hij werd de volgende dag gevonden… heel treurig bij een rondje wandelen overleden. Stond er onder het bericht: Fijn, voor hem! Hoeft hij zich niet meer zorgen te maken over z’n energie rekening.
W T F.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Om te janken…
Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos. Nooit een reactie op gehad maar ik hoop dat die persoon een waarschuwing heeft gekregen.
En ik heb ook wel eens gezien dat iemand een haat reactie plaatste maar blijkbaar was vergeten dat hij/zij nog ingelogd was met account van het bedrijf. Ik dacht toen echt nou dat is goede reclame. :bonk:

Vond FB in het begin heel leuk, ik chatte vroeger met mensen van over de hele wereld maar die chatrooms werden opgeheven en dan raak je elkaar soms uit het oog. Door FB mensen weer kunnen vinden enzo. Heel erg leuk en gezellig maar nu zijn de meesten weer van FB af om dit soort dingen. En ik moet bekennen dat ik ook nog maar amper iets post. Dus waar FB ooit voor bedoeld was is verdwenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik huurde een tijd geleden een freelancer in, harstikke normale vrouw die intelligent overkwam. Ongeveer een jaar geleden (de klus was al afgerond) kwam ik haar per toeval tegen op Twitter en schrok ik me rot van wat ze allemaal het net op gooide over een bepaalde politieke partij.
Hoewel ik zelf ook niets met die partij heb, ben ik voor een soortgelijke klus die eraan komt toch op zoek gegaan naar een ander. Zo'n afknapper, die toetsenbordbagger. Ik kan haar gewoon niet meer serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
“ Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos. Nooit een reactie op gehad maar ik hoop dat die persoon een waarschuwing heeft gekregen.”

:facepalm:

Niet te geloven dit.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
21-03-2023 11:37
Oh, ik schrik ook van de berichten die onder nieuwsberichten op Facebook staan. Echt heel erg vaak. Bijvoorbeeld:

NOS schandaal --> victim blaming en "arme mannen, je mag ook niets meer"
Artikel over Stealthing --> "en al die vrouwen dan, die stiekem stoppen met de pil, dat zouden ze strafbaar moeten maken"
Artikel over iemand die is verongelukt --> "vast te hard gereden"

En het ergste vind ik nog dat in de bovenste gevallen het ook vrouwen zijn die dit soort opmerkingen maken

Tweede artikel: ik vind oprecht dat dat strafbaar zou moeten zijn. Bewust een of andere kerel er in luizen is ook niet vrijwillig iemand bezwangeren.

Mijn eigen schoonzus heeft die optie ooit aan mij gesuggereerd 🤦🏻‍♀️


Buiten dat; ik vind het echt walgelijk wat veel mensen uit hun toetsenbord gerammeld krijgen. En dat zijn echt niet allemaal fake accounts, als je erop gaat kijken lijken er enorm veel echte accounts tussen te zitten 😭😭 en dat is om te janken.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-03-2023 14:33
“ Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos. Nooit een reactie op gehad maar ik hoop dat die persoon een waarschuwing heeft gekregen.”

:facepalm:

Niet te geloven dit.
Vind je het ongelofelijk dat de werkgever er niet op heeft gereageerd?
Of vind je het ongelofelijk dat iemand zo'n screenshot maakt en opstuurt?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
21-03-2023 11:37
Oh, ik schrik ook van de berichten die onder nieuwsberichten op Facebook staan. Echt heel erg vaak. Bijvoorbeeld:

NOS schandaal --> victim blaming en "arme mannen, je mag ook niets meer"
Artikel over Stealthing --> "en al die vrouwen dan, die stiekem stoppen met de pil, dat zouden ze strafbaar moeten maken"
Artikel over iemand die is verongelukt --> "vast te hard gereden"

En het ergste vind ik nog dat in de bovenste gevallen het ook vrouwen zijn die dit soort opmerkingen maken
Strafbaar maken, daar sta ik wel achter.

De reacties op sociaal media zijn soms om te janken zo erg. Sommige mensen gaan compleet los. Echt een schande.
Maar er staan soms ook zulke hilarische opmerkingen tussen waar ik dan weer wel van kan genieten.

Iemand die een werkgever inlicht door een opmerking op sociaal media zou mijn vriendin dan weer niet zijn, die zou ik subiet verwijderen uit mijn kring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
21-03-2023 14:37
Tweede artikel: ik vind oprecht dat dat strafbaar zou moeten zijn. Bewust een of andere kerel er in luizen is ook niet vrijwillig iemand bezwangeren.

Mijn eigen schoonzus heeft die optie ooit aan mij gesuggereerd 🤦🏻‍♀️


Buiten dat; ik vind het echt walgelijk wat veel mensen uit hun toetsenbord gerammeld krijgen. En dat zijn echt niet allemaal fake accounts, als je erop gaat kijken lijken er enorm veel echte accounts tussen te zitten 😭😭 en dat is om te janken.

Ja, dat is nu gelukkig ook het geval, er is een man veroordeeld voor stealthing onlangs. Dat was ook de aanleiding van de berichtgeving over het onderwerp, dat er 2 mannen voor dit fenomeen naar de rechtbank moesten

Edit; je had het over het strafbaar maken van stiekem stoppen met de pil? Maar daar ging het artikel dus niet over, dat was precies mijn punt. Er stond iemand terecht voor zonder toestemming condoom af doen en de helft van de reacties gaat over verwerpelijk gedrag van vrouwen.... tenenkrommend en volstrekt niet relvant in dat verhaal, in mijn ogen
poeszie wijzigde dit bericht op 21-03-2023 14:58
18.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
21-03-2023 14:55
Ja, dat is nu gelukkig ook het geval, er is een man veroordeeld voor stealthing onlangs. Dat was ook de aanleiding van de berichtgeving over het onderwerp, dat er 2 mannen voor dit fenomeen naar de rechtbank moesten
Ja die, maar ook het stiekem met de pil stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie888 schreef:
21-03-2023 14:54
Iemand die een werkgever inlicht door een opmerking op sociaal media zou mijn vriendin dan weer niet zijn, die zou ik subiet verwijderen uit mijn kring.
Zou het nog afhangen van wat voor soort opmerking?

Ik heb een keer aangifte gedaan tegen iemand die op Facebook opriep om buitenlanders te verdelgen als kakkerlakken, met een specifieke tijd en plaats erbij. Wat ik daarna aan bagger over me heen kreeg in mijn dm's... doodeng.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
21-03-2023 14:55
Ja, dat is nu gelukkig ook het geval, er is een man veroordeeld voor stealthing onlangs. Dat was ook de aanleiding van de berichtgeving over het onderwerp, dat er 2 mannen voor dit fenomeen naar de rechtbank moesten

Edit; je had het over het strafbaar maken van stiekem stoppen met de pil? Maar daar ging het artikel dus niet over, dat was precies mijn punt. Er stond iemand terecht voor zonder toestemming condoom af doen en de helft van de reacties gaat over verwerpelijk gedrag van vrouwen.... tenenkrommend en volstrekt niet relvant in dat verhaal, in mijn ogen
Ik snap dat je zegt dat het een apart onderwerp is, terecht🙂

Maar ik vind beide casussen even verwerpelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
21-03-2023 14:41
Vind je het ongelofelijk dat de werkgever er niet op heeft gereageerd?
Of vind je het ongelofelijk dat iemand zo'n screenshot maakt en opstuurt?
Dat laatste natuurlijk. Wat ben je dan een snitch zeg.
makreel schreef:
21-03-2023 14:58
Zou het nog afhangen van wat voor soort opmerking?

Ik heb een keer aangifte gedaan tegen iemand die op Facebook opriep om buitenlanders te verdelgen als kakkerlakken, met een specifieke tijd en plaats erbij. Wat ik daarna aan bagger over me heen kreeg in mijn dm's... doodeng.
Groot gelijk dat je daar aangifte van doet. In mijn geval ging het ook over een opmerking die veel en veel te ver ging. Zag waar die persoon werkte en ik dacht echt van zo iemand zou daar niet moeten werken, als klanten dit lezen dan durven ze niet meer langs te komen. Daarom heb ik het gemeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 14:14
Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos. Nooit een reactie op gehad maar ik hoop dat die persoon een waarschuwing heeft gekregen.
En ik heb ook wel eens gezien dat iemand een haat reactie plaatste maar blijkbaar was vergeten dat hij/zij nog ingelogd was met account van het bedrijf. Ik dacht toen echt nou dat is goede reclame. :bonk:
Hoe weet je dat het die persoon echt zelf was en geen boze buurman of ander rancuneus persoon die "even de naam en foto van iemand leende" om lekker los te gaan? Twitter en Facebook zitten vol met dergelijke profielen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerst vond ik al die relletjes op facebook nog wel vermakelijk. Op een gegeven moment was ik daar klaar mee. Al die negativiteit. Mensen bleven daar ook maar negativiteit delen over actualiteiten. Nu heb ik alleen maar instagram en ik zie nu alleen maar leuke reels en plaatjes. Geen negativiteit meer. Niemand deelt troep. Heerlijk. Voor de rest geen social media meer. Dat is ook het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
21-03-2023 15:07
Dat laatste natuurlijk. Wat ben je dan een snitch zeg.
Ik vind het onjuist om een melding te doen terwijl je niet weet of het die persoon zelf echt is, of je moet dat erbij zetten. Dan kan de werkgever de medewerker waarschuwen dat iemand onder zijn naam online actief is.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
21-03-2023 14:58
Zou het nog afhangen van wat voor soort opmerking?

Ik heb een keer aangifte gedaan tegen iemand die op Facebook opriep om buitenlanders te verdelgen als kakkerlakken, met een specifieke tijd en plaats erbij. Wat ik daarna aan bagger over me heen kreeg in mijn dm's... doodeng.
Ik zou nooit de werkgever inlichten van iemand die een schofterige opmerking maakt op social media.
En je hebt gelijk hoor, sommige dingen kunnen echt niet door de beugel.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 15:13
Groot gelijk dat je daar aangifte van doet. In mijn geval ging het ook over een opmerking die veel en veel te ver ging. Zag waar die persoon werkte en ik dacht echt van zo iemand zou daar niet moeten werken, als klanten dit lezen dan durven ze niet meer langs te komen. Daarom heb ik het gemeld.
En dat bepaal jij.

Knetter 😵‍💫
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
21-03-2023 15:20
Ik vind het onjuist om een melding te doen terwijl je niet weet of het die persoon zelf echt is, of je moet dat erbij zetten. Dan kan de werkgever de medewerker waarschuwen dat iemand onder zijn naam online actief is.
Mooi staaltje omdenken.
Mensen die een melding doen aan een werkgever doen dat niet uit goedheid, die willen die persoon aan de hoogste boom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
21-03-2023 13:01
Herkenbaar. Soms zie je bijvoorbeeld dat de Albert Heijn iets deelt met een suggestie over een weekje vega eten ofzo.
Nou als je dat niet wil, dan doe je dat toch gewoon niet?

Maar nee, mensen gaan helemaal los dat het allemaal onzin is, dat ze recht hebben op hun vlees en dat ze een extra groot stuk op de BBQ gaan gooien. En natuurlijk een rant over de overheid erachteraan en dat alles wordt afgenomen en niks meer mag tegenwoordig.

Dat soort mensen heeft toch gewoon een IQ van 43 :roll:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 14:14
Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos.

Over te ver gaan gesproken...
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
21-03-2023 15:47
Over te ver gaan gesproken...
Nou 🫣
Al een account? Log dan hier in.
Wat een feest van herkenning, dit topic.

Ik moet zeggen dat ik me steeds voorneem om die reacties op Facebook niet meer te lezen, maar ik kan er blijkbaar niet echt van wegblijven. En na een flinke ronde scrollen, door honderden en soms duizenden reacties, ben ik weer een stukje vertrouwen in de mensheid kwijt.

Vandaag kwam ik een filmpje tegen van een leraar Nederlands die ontslagen is vanwege "grappen" die hij 10 jaar geleden op Twitter had geplempt. Honderden reacties als "HELD!" passeerden de revue. Hij moest premier van Nederland worden, is een LeGeNd, moet de oudejaarsconference op zich nemen en is sowieso een strijder van het vrije woord. Ik zie alleen een grote randdebiel waarvan ik überhaupt niet snap dat een school hem aangenomen heeft (behalve misschien lerarentekort).

https://www.youtube.com/watch?v=rYhBJSvZmGA

Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij bestialiteiten blijkbaar goedkeurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 16:08
Wat een feest van herkenning, dit topic.

Ik moet zeggen dat ik me steeds voorneem om die reacties op Facebook niet meer te lezen, maar ik kan er blijkbaar niet echt van wegblijven. En na een flinke ronde scrollen, door honderden en soms duizenden reacties, ben ik weer een stukje vertrouwen in de mensheid kwijt.

Vandaag kwam ik een filmpje tegen van een leraar Nederlands die ontslagen is vanwege "grappen" die hij 10 jaar geleden op Twitter had geplempt. Honderden reacties als "HELD!" passeerden de revue. Hij moest premier van Nederland worden, is een LeGeNd, moet de oudejaarsconference op zich nemen en is sowieso een strijder van het vrije woord. Ik zie alleen een grote randdebiel waarvan ik überhaupt niet snap dat een school hem aangenomen heeft (behalve misschien lerarentekort).

https://www.youtube.com/watch?v=rYhBJSvZmGA

Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij bestialiteiten blijkbaar goedkeurt.
Ik heb geen zin om dat linkje aan te klikken, maar beroepsmatig een grap vertellen voor een publiek is niet per sé hetzelfde als een mening
smulrol schreef:
21-03-2023 16:19
Ik heb geen zin om dat linkje aan te klikken, maar beroepsmatig een grap vertellen voor een publiek is niet per sé hetzelfde als een mening
O, hij was cabaretier of iets dergelijks? Dat heb ik dan weer gemist. Het leek mij gewoon een type incel/discord mod dat dacht grappig te zijn vanuit zijn moeders zolderkamer of zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven