Boze mensen op sociale media

21-03-2023 11:25 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk is hier al ooit een topic over geopend en valt het veel mensen op: boze mensen op sociale media. Sinds de verkiezingen merk ik steeds meer op dat mensen zoveel boze reacties of haat berichten onder berichten van nieuwspagina's of politieke partijen (met name op Facebook) plaatsen. Ik vraag mij af wat deze mensen beweegt om dit steeds te doen en wie deze mensen zijn, ik vind het namelijk erg fascinerend om te weten wat deze mensen drijft om zoveel energie hierin te steken. Ben jij ook een van de personen die dit vaak doet of ken je mensen die dit gedrag vertonen? Of irriteer jij jezelf hier erg aan en ga je tegen deze mensen in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fascinerend he. Ik ben telkens weer verbaasd hoeveel droeftoeters de held uithangen van achter hun schermpje. En hoeveel mensen kromme redenatie voldoende vinden.

Ik zou er het liefste op ingaan/tegenin gaan, maar dat durf ik niet. Via mijn facebook is het zo opgezocht waar ik woon/werk en ik ben bang dat er dan een of andere weirdo ff lekker een punt komt maken. Mijn alternatief? Een hele naïeve vraag stellen die een van die reaguurders uitlokt heel veel tijd in tekst en uitleg te steken om mijn vraag te beantwoorden. Er zijn er altijd wel een paar die erin stinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 14:14
Ik heb ook een keer een bericht gescreenshot van iemand die veel te ver ging met een reactie en naar zijn werkgever gestuurd. Kende die hele persoon verder niet maar ik was zo boos. Nooit een reactie op gehad maar ik hoop dat die persoon een waarschuwing heeft gekregen.
En dit vind jij wel normaal gedrag? Bizar.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 16:22
O, hij was cabaretier of iets dergelijks? Dat heb ik dan weer gemist. Het leek mij gewoon een type incel/discord mod dat dacht grappig te zijn vanuit zijn moeders zolderkamer of zo.
Kun je dus nagaan. Zit jij je helemaal op te vreten en blijkt het toch iets anders te zitten dan je dacht.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen Facebook of consorten. Dus ik zal altijd een beetje oningeleefd blijven. Ik begrijp de macht ook niet van zo'n commercieel gedreven app.
Dan moet het maar zoals het kan
makreel schreef:
21-03-2023 16:48
Kun je dus nagaan. Zit jij je helemaal op te vreten en blijkt het toch iets anders te zitten dan je dacht.
Nou ja, mijn mening over hem is niet echt veranderd. Ik vind de man geen held, geen materiaal voor het premierschap en ook geen legende. Ik vind het nog steeds een best triestig mannetje.

Ook aan stand-up comedy of cabaret zit trouwens een grens. Zoveel gore berichten op Twitter plempen is gewoon raar. Dat zie je Lubach toch ook niet doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet dat mensen zo los gaan op een openbare site waar hun hele naam genoemd staat. Hebben die mensen geen baan ofzo? Voor hetzelfde geld komt het in een of andere vage geest op om iets naar de werkgever te sturen. Oh nee dat is al gebeurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 16:22
O, hij was cabaretier of iets dergelijks? Dat heb ik dan weer gemist. Het leek mij gewoon een type incel/discord mod dat dacht grappig te zijn vanuit zijn moeders zolderkamer of zo.
Zo heb ik het begrepen maar ik heb me er verder niet in verdiept want ik wil dus bij voorkeur niet meegetrokken worden in allerlei 'volkswoede' toestanden.
Je kan toch verder ook wel Nederlandse les geven met een niet-algemene politieke achtergrond? De -dt regel wordt er niet anders van.
De FvD heeft ook paar jaar geleden een meldpunt tegen leraren opgezet wat ik echt problematisch vind
Alle reacties Link kopieren Quote
Manonna schreef:
21-03-2023 16:58
Ik snap niet dat mensen zo los gaan op een openbare site waar hun hele naam genoemd staat. Hebben die mensen geen baan ofzo? Voor hetzelfde geld komt het in een of andere vage geest op om iets naar de werkgever te sturen. Oh nee dat is al gebeurd.


Ja ben ik ook altijd verbaas over! Met profielfoto. En niet perse boze berichten, maar ook berichten waarin mensen zichzelf of anderen belachelijk maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat veel boze mensen in een fuik gezwommen zijn van eenzijdige informatie die je al snel krijgt op een commerciële app waar algoritmen bepalen waar je naar moet kijken. Ze zijn waarschijnlijk al labiel en zijn er dan vatbaar voor. Maar uiteraard zijn er nog veel meer redenen waarom iemand boos op de wereld kan worden. Door die boosheid horen ze wel bij een bepaalde groep dus een identiteit. En die verliezen ze liever niet door iemand anders te gaan geloven want dan staan ze alleen.

Ik doe niets denk ik, als het woord tot mij gericht wordt zal ik misschien wat vragen stellen. Maar ik kan met die tijd een heleboel andere leuke dingen doen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Manonna schreef:
21-03-2023 16:58
Ik snap niet dat mensen zo los gaan op een openbare site waar hun hele naam genoemd staat. Hebben die mensen geen baan ofzo? Voor hetzelfde geld komt het in een of andere vage geest op om iets naar de werkgever te sturen. Oh nee dat is al gebeurd.
Op LinkedIn gaan mensen ook rustig in politieke discussies over de meest bizarre zaken, op een enorm ongenuanceerde manier. Verbaast me enorm.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
21-03-2023 17:11
Ik denk dat veel boze mensen in een fuik gezwommen zijn van eenzijdige informatie die je al snel krijgt op een commerciële app waar algoritmen bepalen waar je naar moet kijken. Ze zijn waarschijnlijk al labiel en zijn er dan vatbaar voor. Maar uiteraard zijn er nog veel meer redenen waarom iemand boos op de wereld kan worden. Door die boosheid horen ze wel bij een bepaalde groep dus een identiteit. En die verliezen ze liever niet door iemand anders te gaan geloven want dan staan ze alleen.

Ik doe niets denk ik, als het woord tot mij gericht wordt zal ik misschien wat vragen stellen. Maar ik kan met die tijd een heleboel andere leuke dingen doen.
Ja klopt, het is een fuik waar mensen in "zwemmen" en niet meer uitgeraken. Overigens zijn de mensen die de daar gepropageerde complotten uit mijn omgeving zijn gaan geloven absoluut niet labiel. Zijn heel gewone, normale intelligente mensen. Wat me wel op is gevallen (maar dat kan voor iedereen anders zijn) gaat het hier om mensen die altijd al een sterke mening hadden. Het is wit of zwart, ze geloven iets helemaal niet of ze geloven het helemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het ook wel een beetje als vermaak. Boze mensen moet je leeg laten lopen. Ook in het echt. Gewoon rustig blijven, kalmte haalt de angel eruit.
'balans leidt tot glans'
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
21-03-2023 11:27

Nog erger vind ik trouwens mensen die reageren met zo'n uitlachsmiley onder een serieus bericht.
Ja, nieuwsbericht over verkrachtingen oid en dan reageren met zo’n smiley.
Dat doet iemand op fb standaard op de nieuwsberichten van NOS. Bij elk item.
tv-icoon schreef:
21-03-2023 16:49
Ik heb geen Facebook of consorten. Dus ik zal altijd een beetje oningeleefd blijven. Ik begrijp de macht ook niet van zo'n commercieel gedreven app.
Maar het speelt ook buiten social media om. Ik krijg soms mails op mijn werk van klanten, nou, daar lusten de honden geen brood van! Een keer van iemand die ik persoonlijk ken, en die in het echt heel sympathiek is. Als ik hem niet gekend had, had ik me serieus bedreigd gevoeld.
Sjulia schreef:
21-03-2023 17:29
Ja, nieuwsbericht over verkrachtingen oid en dan reageren met zo’n smiley.
Dat doet iemand op fb standaard op de nieuwsberichten van NOS. Bij elk item.
Dan mogen ze degene weleens doorlichten. Eng.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
21-03-2023 17:29
Ja, nieuwsbericht over verkrachtingen oid en dan reageren met zo’n smiley.
Dat doet iemand op fb standaard op de nieuwsberichten van NOS. Bij elk item.
Heeft die een baan, gezin, hobbies? Of is dat een full time bezigheid van zo'n persoon?
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
21-03-2023 17:33
Heeft die een baan, gezin, hobbies? Of is dat een full time bezigheid van zo'n persoon?
Ik heb nog even terug gekeken en hij doet het echt stelselmatig op ieder item. Het is een vorm van protest geloof ik :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
21-03-2023 17:29
Ja, nieuwsbericht over verkrachtingen oid en dan reageren met zo’n smiley.
Dat doet iemand op fb standaard op de nieuwsberichten van NOS. Bij elk item.
Er was op Twitter iemand die tijdens de lockdowns op elk bericht van NOS reageerde met "kroeg open nu". Dat vond ik dan wel grappig.
*Elfje* schreef:
21-03-2023 16:34
En dit vind jij wel normaal gedrag? Bizar.
Bizar dat jij het volkomen normaal lijkt te vinden dat iemand mensen oproept tot het vermoorden en vergassen van mensen. En dat ging om iemand die in de hulpverlening werkt.

Ik rapporteer niet zomaar berichten aan FB en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 18:04
Bizar dat jij het volkomen normaal lijkt te vinden dat iemand mensen oproept tot het vermoorden en vergassen van mensen. En dat ging om iemand die in de hulpverlening werkt.

Ik rapporteer niet zomaar berichten aan FB en dergelijke.

Je komt nu pas met uitleg hè. Niet nu naar anderen wijzen. Niemand hier is helderziend.
En dan nog .. doe aangifte bij de politie als je denkt dat iets strafbaar is
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
PoesmetLaarzen schreef:
21-03-2023 18:31
Je komt nu pas met uitleg hè. Niet nu naar anderen wijzen. Niemand hier is helderziend.
En dan nog .. doe aangifte bij de politie als je denkt dat iets strafbaar is
Ja en? Anderen gaan er meteen vanuit dat ik om een wissewasje actie onderneem.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
21-03-2023 18:31
Je komt nu pas met uitleg hè. Niet nu naar anderen wijzen. Niemand hier is helderziend.
En dan nog .. doe aangifte bij de politie als je denkt dat iets strafbaar is
Anderen hadden ook om meer duidelijkheid kunnen vragen in plaats van meteen te oordelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 18:04
Bizar dat jij het volkomen normaal lijkt te vinden dat iemand mensen oproept tot het vermoorden en vergassen van mensen. En dat ging om iemand die in de hulpverlening werkt.

Ik rapporteer niet zomaar berichten aan FB en dergelijke.
Ilegale zaken kun je melden bij de politie. Iemand die op Facebook een mening neerplempt, dat mag natuurlijk, hoe verwerpelijk jij die mening ook vindt. En anders grijpt Facebook zelf wel in, wat ze overigens vaak doen. Echter een screenshot naar de werkgever sturen van een jou onbekend persoon? Te idioot voor woorden.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
21-03-2023 19:04
Ja en? Anderen gaan er meteen vanuit dat ik om een wissewasje actie onderneem.

Tuurlijk.

Jij doet vaag en geeft geen antwoord op vragen en toch is het de schuld van anderen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
21-03-2023 19:05
Anderen hadden ook om meer duidelijkheid kunnen vragen in plaats van meteen te oordelen.

Eens

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven