‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat men heel erg alles over 1 kam scheert. Weer spreekt over vechthonden, gevaarlijke monsters enz.

Dat doet de hond geen eer aan.
Hoe vaak ik niet met die van mij loop... klein ding wat zich uitslooft tot en met, blaffen grommen en trekken. Als die van mij dan reageert dan is de mijne agressief. En ik heb geen eens een vechthond, wel een atleet.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur aanvallen en bijtimcidenten echt niet goed, maar alles dezelfde stempel geven ook niet.
Houderschap van een hond betekend verantwoording nemen. En als het dan toch misgaat, ook dan opstaan en verantwoording nemen.
Mijn hond, mijn verantwoording.
Alle reacties Link kopieren
Overigens horen we vooral de gevallen die mis gaan. De keren dat alles goed gaat met fikkie, die komen niet in het nieuws.

Maar dat is ook zo met verkeersongevallen...

Elk incident is er overigens een te veel, maakt niet uit wat... of dat fikkie is of de auto, trein of fiets...
little_angel89 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 10:58
25.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:54
Als je met een paraplu naar honden gaat prikken vind ik dat niet vreemd nee.

Honden die op de man af kwamen en hen aanvielen. Wat had hij moeten doen? Heel hard foei roepen?

Wat had jij dan gedaan?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-07-2018 10:54
Gewoon een test in 't leven roepen, net als 'n rijbewijs, zonder welke je geen hond mag houden.
Daar ben ik helemaal voor! Maar al te vaak worden honden afgerekend op een verkeerde opvoeding, en dat zou niet moeten gebeuren.
Anoniem126 schreef:
29-07-2018 10:32
Ben vooral benieuwd waar het in de opvoeding mis is gegaan.
Honden worden namelijk niet vals geboren ;)
Op een gegeven moment is het klaar met dat riedeltje. Dat weten we wel zo langzamerhand.

De aandacht mag wat mij betreft naar de slachtoffers uitgaan.
little_angel89 schreef:
29-07-2018 10:55
Ik vind wel dat men heel erg alles over 1 kam scheert. Weer spreekt over vechthonden, gevaarlijke monsters enz.

Dat doet de hond geen eer aan.
Hoe vaak ik niet met die van mij loop... klein ding wat zich uitslooft tot en met, blaffen grommen en trekken. Als die van mij dan reageert dan is de mijne agressief. En ik heb geen eens een vechthond, wel een atleet.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur aanvallen en bijtimcidenten echt niet goed, maar alles dezelfde stempel geven ook niet.
Houderschap van een hond betekend verantwoording nemen. En als het dan toch misgaat, ook dan opstaan en verantwoording nemen.
Mijn hond, mijn verantwoording.
Rottweilers zijn nog risico honden, staan op die lijst met nog een aantal andere rassen. Zijn honden die sneller een dominant karakter hebben en die een krachtige strakke baas nodig hebben en een hele goede opvoeding. Het zijn honden waarbij je meer bewust moet zijn van de risico's en daar passende voorzorgsmaatregelen bij moet nemen. Het is de schuld van de baasjes maar het heeft geen zin om te ontkennen dat sommige honden domweg een groter risico zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
29-07-2018 10:58
Honden die op de man af kwamen en hen aanvielen. Wat had hij moeten doen? Heel hard foei roepen?

Wat had jij dan gedaan?
Ik ben al verschillende keren door agressieve honden benaderd, en gek genoeg helpt het idd om niet bang te zijn en ze heel kordaat en beslist weg te sturen. Jezelf groot maken, luid en op lage toonhoogte spreken, en duidelijk maken dat je geen “tegenspraak” duldt is meestal genoeg.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
29-07-2018 10:57
Overigens horen we vooral de gevallen die mis gaan. De keren dat alles goed gaat met fikkie, die komen niet in het nieuws.

Maar dat is ook zo met verkeersongevallen...

Elk incident is er overigens een te veel, maakt niet uit wat... of dat fikkie is of de auto, trein of fiets...

Het zijn bepaalde types honden die dodelijk gevaarlijk kunnen zijn. Net als een tijger of komodovaraan. Daar mag je ook niet mee over straat al is ie nog zo tam.

Een poedel kan je pijn doen maar niet doden. Een poedel kan ik van me af schoppen. Een rottweiler niet.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eigen ervaring: mijn ouders hadden een Rottweiler, ik was 12. Grote dikke lieve Lobbes. Luisterde goed, was lief voor kinderen en voor de andere hond die wij hadden. Hij kwam bij ons als pup, 12 weken en toen hij 5 jaar was greep hij ineens het vriendinnetje van mijn broer. Hap, in haar hand. Niet doorgebeten maar iedereen schrok zich gek. Hond ook. Nog geen maand later greep hij de bezorger van de nieuwe wasmachine. Hap, zomaar uit het niets.
Puntje bij paaltje: hond afgemaakt, dierenarts vermoedde een hersentumor na onderzoek. Wij bleven vol verdriet achter. Hij was zo lief zeiden we. Ja. Heel lief. En toch greep ie tot 2x toe iemand. Zomaar.
En dat vind ik dus het linke van honden soorten als Rottweilers, Pitbull enz.
Dus , het ligt aan de eigenaar, mwah.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 11:01
Rottweilers zijn nog risico honden, staan op die lijst met nog een aantal andere rassen. Zijn honden die sneller een dominant karakter hebben en die een krachtige strakke baas nodig hebben en een hele goede opvoeding. Het zijn honden waarbij je meer bewust moet zijn van de risico's en daar passende voorzorgsmaatregelen bij moet nemen. Het is de schuld van de baasjes maar het heeft geen zin om te ontkennen dat sommige honden domweg een groter risico zijn.
Dit is incorrect. Er staan ook rassen op de HR-lijst die juist bekend staan als zachtaardig en zelden een bijtincident veroorzaken. Die honden staan er alleen op vanwege hun omvang en bijtkracht, en daarmee hun potentieel gevaar als het mis zou gaan.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:01
Ik ben al verschillende keren door agressieve honden benaderd, en gek genoeg helpt het idd om niet bang te zijn en ze heel kordaat en beslist weg te sturen. Jezelf groot maken, luid en op lage toonhoogte spreken, en duidelijk maken dat je geen “tegenspraak” duldt is meestal genoeg.
Dat hangt er erg vanaf waarom ze op je af komen. Als het gaat om dominantie bepalen kan dat helpen. Maar als ze daadwerkelijk komen om te vechten of te jagen is dat toch wat minder effectief.
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
29-07-2018 11:01
Dus , het ligt aan de eigenaar, mwah.
De verantwoordelijkheid van de eigenaar is natuurlijk wel degelijk om een dicht hek te hebben waar 2 Rotweilers niet door kunnen ontsnappen.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:01
Ik ben al verschillende keren door agressieve honden benaderd, en gek genoeg helpt het idd om niet bang te zijn en ze heel kordaat en beslist weg te sturen. Jezelf groot maken, luid en op lage toonhoogte spreken, en duidelijk maken dat je geen “tegenspraak” duldt is meestal genoeg.
Maar je kan niet van alle mensen verwachten dat ze zo reageren, zeker als ze geen honden gewend zijn. Daarbij zal dat lang niet in alle gevallen helpen.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 11:06
5.17% gewijzigd
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:54
Als je met een paraplu naar honden gaat prikken vind ik dat niet vreemd nee.
En houd eens op de schuld steeds bij de slachtoffers neer te leggen. Juist daardoor kan het oeverloos doorgaan.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:03
Dit is incorrect. Er staan ook rassen op de HR-lijst die juist bekend staan als zachtaardig en zelden een bijtincident veroorzaken. Die honden staan er alleen op vanwege hun omvang en bijtkracht, en daarmee hun potentieel gevaar als het mis zou gaan.
Het gaat om honden die vaker een dominant karakter hebben. Honden die gefokt zijn vanwege bepaalde karakter trekken, voor de functie waarvoor ze in beginnen bedoeld waren. Rottweilers zijn werkhonden, waakhonden, van oorsprong ook oorlogshonden. Zijn vaak, als goed opgevoed, heel lief en trouw voor hun roedel. Maar hun karakter maakt ook dat ze dat minder automatisch zijn voor buiten hun roedel om. En honden staan echt niet alleen op die lijst omdat ze groot zijn of sterk. Sommige rassen hebben inderdaad weinig bijtincidenten maar ook omdat ze gewoon vrij zeldzaam zijn in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:42
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
Afgelopen donderdag, toen het 36 graden was en de hele dag volle zon....???
Een paraplu als je dan gaat wandelen vind ik niet zo heel gek.
Normaal zie je dat niet in Nederland nee, maar dit soort weer normaal ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 11:04
Dat hangt er erg vanaf waarom ze op je af komen. Als het gaat om dominantie bepalen kan dat helpen. Maar als ze daadwerkelijk komen om te vechten of te jagen is dat toch wat minder effectief.
Nee hoor, dat is niet mijn ervaring. Ik heb verschillende agressievelingen op die manier afgeweerd, en die honden kwam om aan te vallen en niet om wat te stoeien. Ik heb achteraf zelf wel eens staan trillen op mijn benen en mezelf voor gek verklaard dan ik er zo tussen sprong, maar als mijn hond aangevallen wordt dan denk ik niet meer logisch na over de gevaren en handel ik heel instinctief om mijn hond te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:05
De verantwoordelijkheid van de eigenaar is natuurlijk wel degelijk om een dicht hek te hebben waar 2 Rotweilers niet door kunnen ontsnappen.
Ja dat ben ik met je eens!
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Mijn ene hond is ook al 2 keer gebeten door een loslopende hond. Gelukkig geen blijvend letsel. En ook: "Dat doet ie anders nooit." Ja ammehoela. Nu wel dus. Een keer door een Boxer en door een Mechelse Herder. De baasjes van de Herder zeiden: "Ja sorry maar hij moet dat nog leren. Hij is nog jong."
Hallo? Je moet hem gewoon vastdoen als er een andere hond passeert. Ook niet bijtende, loslopende honden kunnen irritant zijn. Soms kan ik niet doorlopen met mijn aangelijnde honden, omdat er een loslopende steeds achter ons aanhobbelt. En het baasje maar roepen. Tja, mijn andere hond heeft ook neiging tot weglopen. Maar hee, daar zijn lijnen voor uitgevonden.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:10
Nee hoor, dat is niet mijn ervaring. Ik heb verschillende agressievelingen op die manier afgeweerd, en die honden kwam om aan te vallen en niet om wat te stoeien. Ik heb achteraf zelf wel eens staan trillen op mijn benen en mezelf voor gek verklaard dan ik er zo tussen sprong, maar als mijn hond aangevallen wordt dan denk ik niet meer logisch na over de gevaren en handel ik heel instinctief om mijn hond te beschermen.
Een hond die op je af komt om dominantie te bepalen komt ook niet om te stoeien. En kan knap agressief overkomen. Maar dat is toch wat anders dan een hond die op je afkomt om te vechten. Maar goed, laten we het er maar op houden dat we van mening verschillen.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
29-07-2018 11:01
Het zijn bepaalde types honden die dodelijk gevaarlijk kunnen zijn. Net als een tijger of komodovaraan. Daar mag je ook niet mee over straat al is ie nog zo tam.

Een poedel kan je pijn doen maar niet doden. Een poedel kan ik van me af schoppen. Een rottweiler niet.
Er is een verschil tussen een wild dier en een huisdier hè, daar gaan we even aan voorbij.

Ik wil ook door een poedel niet gegrepen worden, groot of klein.
Maar een poedeltje klinkt zo lief.

Elk beest heeft een bepaald stereotyp beeld, daar moeten we van af.
Net als van het uitmeten in media. Tenzij er effectief iets gebeurd. En dat zit hem niet in een verbod. Dan gaan we auto's en fietsen straks ook verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 11:09
Het gaat om honden die vaker een dominant karakter hebben. Honden die gefokt zijn vanwege bepaalde karakter trekken, voor de functie waarvoor ze in beginnen bedoeld waren. Rottweilers zijn werkhonden, waakhonden, van oorsprong ook oorlogshonden. Zijn vaak, als goed opgevoed, heel lief en trouw voor hun roedel. Maar hun karakter maakt ook dat ze dat minder automatisch zijn voor buiten hun roedel om. En honden staan echt niet alleen op die lijst omdat ze groot zijn of sterk. Sommige rassen hebben inderdaad weinig bijtincidenten maar ook omdat ze gewoon vrij zeldzaam zijn in Nederland.
Nee, dat is pertinent onwaar. Zo staat bijv. de Bullmastiff op de lijst. Dat ras is oorspronkelijk gefokt in een tijd dat er veel stropers waren en stropers nog op het marktplein opgehangen werden. Hun oorspronkelijk taak was om stropers vast te houden en ongeschonden over te dragen aan autoriteiten, zodat die stropers publiekelijk terecht gesteld konden worden als voorbeeld. Aan een dooie stroper had niemand iets, want dan ging de afschrikwekkende werking van de publieke ophanging verloren. En dit gedrag zit er nog altijd in bij Bullmastiffs; ze zullen een gevaarlijke persoon omver springen en daarna onder bedwang houden totdat de baas of andere hulp komt. Het zijn gewoon echt geen agressieve bijters, dat zit niet in ze. En toch staan ze op de HR lijst, omdat ze groot zijn en hun bijtkracht extreem hoog is.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
29-07-2018 11:14
Er is een verschil tussen een wild dier en een huisdier hè, daar gaan we even aan voorbij.


Dat type hond is geen huisdier.
I wanna live my life with the volume full!
little_angel89 schreef:
29-07-2018 11:14
Er is een verschil tussen een wild dier en een huisdier hè, daar gaan we even aan voorbij.

Ik wil ook door een poedel niet gegrepen worden, groot of klein.
Maar een poedeltje klinkt zo lief.

Elk beest heeft een bepaald stereotyp beeld, daar moeten we van af.
Net als van het uitmeten in media. Tenzij er effectief iets gebeurd. En dat zit hem niet in een verbod. Dan gaan we auto's en fietsen straks ook verbieden.
Het karakter van een hond ontkennen is gewoon dom. En ja, als mensen niet verantwoordelijk met een auto om kunnen gaan verbieden we die uiteindelijk ook voor sommige mensen. Mag wat mij betreft ook met sommige hondenrassen. Als je je niet bewezen hebt als honden baasje of just bewezen hebt als niet zo'n sterk baasje mag je geen hond en al helemaal niet bepaalde hondenrassen
stripverhaal schreef:
29-07-2018 11:09
Afgelopen donderdag, toen het 36 graden was en de hele dag volle zon....???
Een paraplu als je dan gaat wandelen vind ik niet zo heel gek.
Normaal zie je dat niet in Nederland nee, maar dit soort weer normaal ook niet.
Een paraplu zie je toch wel vaker in Nederland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven