De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
06-04-2021 13:00
Ik heb niet zoveel met Biden. Ik zie hem ook niet als de vriendelijke gezellige vader van het Amerikaanse volk. Maar ik zie wel dat er plannen gemaakt worden en dat er dingen gebeuren anders dan superspread rallies en opstanden in het capitool. Er zit iemand met een team wat ervaring heeft. Maar goed, de lat lag natuurlijk ook historisch laag.
Ik denk eerlijk gezegd dat je vanuit een onderbuikgevoel praat. Over welke concrete plannen heb je het dan specifiek? Want het aantal nieuwe corona gevallen is bijvoorbeeld met 20% gestegen in de laatste 2 weken. Er zijn inmiddels 16 staten die de maskerverplichtingen hebben opgeheven. Iedereen doet maar wat. Biden is begonnen aan zijn termijn met een reeds bestaand en getest vaccin. Makkelijker kan natuurlijk niet. Dus ik ben reuze benieuwd naar de plannen.

Voor wat betreft de opstanden in het Capitool vergeet je voor het gemak de dagelijkse rellen in Portland. Je vergeet ook dat de capaciteit in de opvangcentra voor vluchtelingen met 1700% is overschreden. Mensen liggen er letterlijk bovenop elkaar en de stroom wordt alleen maar groter. Maar dat is geen superspreader event denk ik in jouw optiek toch?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 13:52
Ik denk eerlijk gezegd dat je vanuit een onderbuikgevoel praat. Over welke concrete plannen heb je het dan specifiek? Want het aantal nieuwe corona gevallen is bijvoorbeeld met 20% gestegen in de laatste 2 weken. Er zijn inmiddels 16 staten die de maskerverplichtingen hebben opgeheven. Iedereen doet maar wat. Biden is begonnen aan zijn termijn met een reeds bestaand en getest vaccin. Makkelijker kan natuurlijk niet. Dus ik ben reuze benieuwd naar de plannen.

Dat komt niet door Biden, maar door de Republikeinse gouverneurs die maar gewoon alle Corona maatregelen hebben opgeheven. Biden is daar tegen, maar hij gaat daar niet over waar het om de staten gaat.

Daarbij was (ben?) jij een tegenstander van coronamaatregelen, maar als ze opgeheven worden en daardoor geheel onverwacht het aantal gevallen de pan uit rijst, is het de schuld van een president die daar niets over te zeggen heeft?
Voor wat betreft de opstanden in het Capitool vergeet je voor het gemak de dagelijkse rellen in Portland. Je vergeet ook dat de capaciteit in de opvangcentra voor vluchtelingen met 1700% is overschreden. Mensen liggen er letterlijk bovenop elkaar en de stroom wordt alleen maar groter. Maar dat is geen superspreader event denk ik in jouw optiek toch?

En dat is de schuld van Biden? Als er geen geld en geen capaciteit is voor het opvangen van vluchtelingen, zou je ook even kunnen kijken wie daar precies verantwoordelijk voor zijn.
Velen willen geloven dat Biden de vriendelijke gezellige vader van het Amerikaanse volk is?

Koekoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 13:52
Ik denk eerlijk gezegd dat je vanuit een onderbuikgevoel praat. Over welke concrete plannen heb je het dan specifiek? Want het aantal nieuwe corona gevallen is bijvoorbeeld met 20% gestegen in de laatste 2 weken. Er zijn inmiddels 16 staten die de maskerverplichtingen hebben opgeheven. Iedereen doet maar wat. Biden is begonnen aan zijn termijn met een reeds bestaand en getest vaccin. Makkelijker kan natuurlijk niet. Dus ik ben reuze benieuwd naar de plannen.

Voor wat betreft de opstanden in het Capitool vergeet je voor het gemak de dagelijkse rellen in Portland. Je vergeet ook dat de capaciteit in de opvangcentra voor vluchtelingen met 1700% is overschreden. Mensen liggen er letterlijk bovenop elkaar en de stroom wordt alleen maar groter. Maar dat is geen superspreader event denk ik in jouw optiek toch?
Deze gemist: https://www.parool.nl/wereld/biden-pres ... ~ba445988/

Het is nog de vraag of hij het er doorheen gaat krijgen, maar er ligt in elk geval een plan.
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2021 14:41
Velen willen geloven dat Biden de vriendelijke gezellige vader van het Amerikaanse volk is?

Koekoek.
Goed argument, joh.
bia-pia schreef:
06-04-2021 15:03
Goed argument, joh.

Het is dan ook geen argument mop, gewoon een constatering.
Maar nu je er toch bent doe anders even een linkje naar een post waaruit blijkt dat dat hier wordt gedacht dat Biden zo'n fijn vaderfiguur is. :thumbsup:
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2021 15:12
Het is dan ook geen argument mop, gewoon een constatering.
Maar nu je er toch bent doe anders even een linkje naar een post waaruit blijkt dat dat hier wordt gedacht dat Biden zo'n fijn vaderfiguur is. :thumbsup:
Oh die is er niet. Volgens mij denkt niemand dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
06-04-2021 14:56
Deze gemist: https://www.parool.nl/wereld/biden-pres ... ~ba445988/

Het is nog de vraag of hij het er doorheen gaat krijgen, maar er ligt in elk geval een plan.
Dat plan heb ik zeker niet gemist.

Tsja, een slecht plan is ook een plan zullen we maar zeggen. Maar is dit iets wat ook maar enige vorm van zekerheid biedt gezien jouw terechte opmerking dat het maar de vraag is of het zelfs maar in behandeling wordt genomen? De vote-o-rama gaat ook voor problemen zorgen in het geval de democraten de filibuster willen omzeilen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 13:52
Ik denk eerlijk gezegd dat je vanuit een onderbuikgevoel praat. Over welke concrete plannen heb je het dan specifiek? Want het aantal nieuwe corona gevallen is bijvoorbeeld met 20% gestegen in de laatste 2 weken. Er zijn inmiddels 16 staten die de maskerverplichtingen hebben opgeheven. Iedereen doet maar wat. Biden is begonnen aan zijn termijn met een reeds bestaand en getest vaccin. Makkelijker kan natuurlijk niet. Dus ik ben reuze benieuwd naar de plannen.

Voor wat betreft de opstanden in het Capitool vergeet je voor het gemak de dagelijkse rellen in Portland. Je vergeet ook dat de capaciteit in de opvangcentra voor vluchtelingen met 1700% is overschreden. Mensen liggen er letterlijk bovenop elkaar en de stroom wordt alleen maar groter. Maar dat is geen superspreader event denk ik in jouw optiek toch?
Heb je het nieuws over de Covid-19 stimulus package niet meegekregen? Je hebt gelijk, dat is geen plan. Dit wordt inmiddels tot uitvoering gebracht.

Die vluchtelingen is de schuld van Biden of zo? Die rellen in Portland zijn ook pas sinds zijn inauguratie begonnen?

Biden heeft een puinhoop geerfd. Het kost wel even tijd om 4 jaar wanbeleid in goede banen te leiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
06-04-2021 16:14
Heb je het nieuws over de Covid-19 stimulus package niet meegekregen? Je hebt gelijk, dat is geen plan. Dit wordt inmiddels tot uitvoering gebracht.

Die vluchtelingen is de schuld van Biden of zo? Die rellen in Portland zijn ook pas sinds zijn inauguratie begonnen?
De covid-19 stimulus check gaat over een bedrag van nu nog 1400 dollar. Hoe denk je dat dat gaat helpen?

En inderdaad, de vluchtelingen zijn de schuld van Biden want het is het hoogste aantal in de afgelopen 20 jaar. De rellen in Portland zijn begonnen na George Floyd waarbij het hele land kort en klein werd geslagen en er op veel plekken werd gedemonstreerd onder andere. Maar we zijn nog dagelijks getuige van de gewelddadigheden in Portland waarbij er ook federale gebouwen bestormd zijn en zelfs in brand zijn gestoken. Minstens en zo niet nog erger dan de eenmalige bestorming van het Capitool.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 16:00
Dat plan heb ik zeker niet gemist.

Tsja, een slecht plan is ook een plan zullen we maar zeggen. Maar is dit iets wat ook maar enige vorm van zekerheid biedt gezien jouw terechte opmerking dat het maar de vraag is of het zelfs maar in behandeling wordt genomen? De vote-o-rama gaat ook voor problemen zorgen in het geval de democraten de filibuster willen omzeilen.
Ik had het niet over niet in behandeling nemen, ik had het over erdoor komen. Dat is in het verdeelde congres lastig. Maar dan scheelt het dat er nu mensen aan het roer zitten die weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Zodat er tenminste onderhandeld gaat worden, wellicht wordt het plan anders, maar ik ben er wel van overtuigd dat het komt. Juist omdat de noodzaak van beide kanten om te investeren wel gevoeld wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 16:25
De covid-19 stimulus check gaat over een bedrag van nu nog 1400 dollar. Hoe denk je dat dat gaat helpen?

En inderdaad, de vluchtelingen zijn de schuld van Biden want het is het hoogste aantal in de afgelopen 20 jaar. De rellen in Portland zijn begonnen na George Floyd waarbij het hele land kort en klein werd geslagen en er op veel plekken werd gedemonstreerd onder andere. Maar we zijn nog dagelijks getuige van de gewelddadigheden in Portland waarbij er ook federale gebouwen bestormd zijn en zelfs in brand zijn gestoken. Minstens en zo niet nog erger dan de eenmalige bestorming van het Capitool.
Ja, alles is de schuld van Biden. Nou ja, over minder dan 4 jaar zijn er weer verkiezingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
06-04-2021 16:35
Ik had het niet over niet in behandeling nemen, ik had het over erdoor komen. Dat is in het verdeelde congres lastig. Maar dan scheelt het dat er nu mensen aan het roer zitten die weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Zodat er tenminste onderhandeld gaat worden, wellicht wordt het plan anders, maar ik ben er wel van overtuigd dat het komt. Juist omdat de noodzaak van beide kanten om te investeren wel gevoeld wordt.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, de noodzaak om te investeren om de economie weer lopende te krijgen is iets wat beide partijen inzien. Het gedeelte waar ik het niet mee eens ben er NU mensen zitten die weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Ik vind Biden ongeschikt om zelfs maar een broodje te smeren en Harris is te licht. Pelosi heeft teveel republikeinen tegen het zere been geschopt. Of je moet andere mensen bedoelen, dat kan natuurlijk ook nog.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
06-04-2021 16:35
Ik had het niet over niet in behandeling nemen, ik had het over erdoor komen. Dat is in het verdeelde congres lastig. Maar dan scheelt het dat er nu mensen aan het roer zitten die weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Zodat er tenminste onderhandeld gaat worden, wellicht wordt het plan anders, maar ik ben er wel van overtuigd dat het komt. Juist omdat de noodzaak van beide kanten om te investeren wel gevoeld wordt.
En eigenlijk zijn we dan terug waar we begonnen. Zijn de partijen in de VS nog in staat om samen te werken aan de toekomst van het land? Of strandt alle wetgeving op onoverbrugbare verschillen. Ik heb goede hoop. De defensiewet die vorig jaar door Trump gevetood werd is ook door beide partijen samen gered.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
06-04-2021 16:25
De covid-19 stimulus check gaat over een bedrag van nu nog 1400 dollar. Hoe denk je dat dat gaat helpen?

Waarschijnlijk gaat dat meer helpen dan de nul dollar van Trump. Uiteraard stemden ALLE republikeinen in de senaat tegen de hulp, want stel je voor dat je de bevolking kan helpen. Weet je wel wat dat kost? Het geld is op he, nu de rijken nauwelijks belasting meer betalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
06-04-2021 16:45
En eigenlijk zijn we dan terug waar we begonnen. Zijn de partijen in de VS nog in staat om samen te werken aan de toekomst van het land? Of strandt alle wetgeving op onoverbrugbare verschillen. Ik heb goede hoop. De defensiewet die vorig jaar door Trump gevetood werd is ook door beide partijen samen gered.

De republikeinen stemmen overal tegen, net als onder Obama. Die hebben geen enkele interesse in het besturen van het land. Het voordeel voor Biden is dat er een democratische meerderheid is in het congres en de senaat, waardoor er zowaar nog wetten kunnen worden gemaakt.
julius schreef:
06-04-2021 18:55
Waarschijnlijk gaat dat meer helpen dan de nul dollar van Trump. Uiteraard stemden ALLE republikeinen in de senaat tegen de hulp, want stel je voor dat je de bevolking kan helpen. Weet je wel wat dat kost? Het geld is op he, nu de rijken nauwelijks belasting meer betalen?

Hoe was het ook alweer? als je dat geld nodig hebt dan ben je sowieso fucked dus waarom zou je dat geld moeten krijgen.
Knap staaltje republikeins was dat. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
julius schreef:
06-04-2021 18:58
De republikeinen stemmen overal tegen, net als onder Obama. Die hebben geen enkele interesse in het besturen van het land. Het voordeel voor Biden is dat er een democratische meerderheid is in het congres en de senaat, waardoor er zowaar nog wetten kunnen worden gemaakt.
Ik ben hoopvoller, die defensiewet was ook onderhandeld tussen de beide partijen (en die is uiteindelijk met 2/3 meerderheid beide kamers gepasseerd ivm het veto van Trump). Dus ik heb eigenlijk wel goede hoop dat er toch nog samengewerkt gaat worden. Na zes jaar stil stand is dat echt wel nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
06-04-2021 20:23
Ik ben hoopvoller, die defensiewet was ook onderhandeld tussen de beide partijen (en die is uiteindelijk met 2/3 meerderheid beide kamers gepasseerd ivm het veto van Trump). Dus ik heb eigenlijk wel goede hoop dat er toch nog samengewerkt gaat worden. Na zes jaar stil stand is dat echt wel nodig.

Dat kwam doordat de Democraten wel bereid waren te onderhandelen toen Trump de president was. Dat zijn de republikeinen nu pertinent niet. En vervolgens huilen omdat de Democraten kennelijk geen 'unity' nastreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
In een opvangcentrum in San Antonio is het aantal minderjarige kinderen in 10 dagen tijd gestegen van 500 naar 1370. Een democratische afgevaardigde uit Texas voor het Huis heeft bevestigd dat het inmiddels een humanitaire crisis is. Er zijn ook al onderzoeken gestart na vele meldingen van seksueel misbruik onder de kinderen. Verder kunnen kinderen met corona niet meer gescheiden worden van de rest omdat er te weinig plaatsen en personeel zijn. Ondertussen is Harris pannenkoeken aan het bakken en Joe kakelt maar door over de MLB wedstrijd.

Schandalig dat ze die kinderen zo aan hun lot overlaten.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, het is beter om die kinderen bij de grens te laten staan. Of ze gewoon het land uit te bonjouren. Heb je er ook geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
08-04-2021 14:58
Ja, het is beter om die kinderen bij de grens te laten staan. Of ze gewoon het land uit te bonjouren. Heb je er ook geen last meer van.
Die kinderen stonden er 3 maanden geleden nog niet. Die staan er nu omdat de democraten zonodig alles terug moesten draaien wat Trump heeft ingevoerd. Waaronder het wachten op de uitslag van je visum aanvraag in het land van herkomst. Ze hebben deze crisis zelf veroorzaakt met hun ondoordachte handelen. Biden heeft de eerste 14 dagen niks anders gedaan dan Trump cancellen. En dat is je goed recht als winnende partij maar draag wel de consequenties daarvan.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wat Trump deed met die kinderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
08-04-2021 16:12
Weet je wat Trump deed met die kinderen?
Ik verneem het graag van je. Wat deed Trump?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten tijde van Trump werden die kooien toch omschreven als "summer camp" door fox en republikeinen.

Echt die selectieve verontwaardiging elke keer.
...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven