De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
08-04-2021 19:48
Je hebt gelijk. Ik zal niet meer op Lange reageren in elk geval.
Uit de grond van mijn hart, bedankt. Je bent je niet bewust wat voor een plezier je mij hiermee doet.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
08-04-2021 19:45
Ik las dat de regering Biden binnenkort een aantal executive actions bekend zal maken in een poging het geweld met vuurwapens en vuurwapenbezit uiteindelijk in te dammen.

Allemaal zaken die wij hier onder gezond verstand scharen maar waar in de VS kennelijk executive actions voor nodig zijn. Echte, houdbare wetgeving zal nog erg lastig worden

De wapen lobbyisten zullen er in elk geval alles aan doen om elke beperking aan te vechten.

https://www.politico.com/news/2021/04/0 ... uns-479704

Executive actions zijn overigens niet hetzelfde als executive orders. Het is een begin...
Toevallig had ik het een tijdje geleden met een Amerikaanse vriend over wapenbezit en -handel in Amerika. Hij was verbijsterd dat ik niemand ken in NL met een vuurwapen. Omgekeerd was ik er toch nog over verbaasd dat 'welk wapen ik nu weer heb gekocht' een heel gewoon gespreksonderwerp is in Amerika op een verjaardag. Mijn vriend zelf is overigens erg anti-wapenbezit, en schrijft daar af en toe iets over op facebook, dat levert altijd een ongelooflijk felle discussie op. Zelfs als het 'alleen maar' gaat over het strenger screenen vooraf of over het bezit van zware vuurwapens. Het lijkt af en toe wel een andere planeet.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
08-04-2021 19:53
Toevallig had ik het een tijdje geleden met een Amerikaanse vriend over wapenbezit en -handel in Amerika. Hij was verbijsterd dat ik niemand ken in NL met een vuurwapen. Omgekeerd was ik er toch nog over verbaasd dat 'welk wapen ik nu weer heb gekocht' een heel gewoon gespreksonderwerp is in Amerika op een verjaardag. Mijn vriend zelf is overigens erg anti-wapenbezit, en schrijft daar af en toe iets over op facebook, dat levert altijd een ongelooflijk felle discussie op. Zelfs als het 'alleen maar' gaat over het strenger screenen vooraf of over het bezit van zware vuurwapens. Het lijkt af en toe wel een andere planeet.


Ik vind het ook heel bijzonder. Dat je nog bent voor het recht een wapen te bezitten vind ik nog tot daar aan toe (ook al is het meest gebruikte excuus: je kunnen beschermen tegen de overheid allang niet meer serieus gerechtvaardigd)

Maar het soort wapens en de slechte screening is toch niets iets wat je ook als pro wapenbezit persoon zou moeten willen. Heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
08-04-2021 20:02
Ik vind het ook heel bijzonder. Dat je nog bent voor het recht een wapen te bezitten vind ik nog tot daar aan toe (ook al is het meest gebruikte excuus: je kunnen beschermen tegen de overheid allang niet meer serieus gerechtvaardigd)

Maar het soort wapens en de slechte screening is toch niets iets wat je ook als pro wapenbezit persoon zou moeten willen. Heel vreemd.
Gaat ook hand in hand met jacht en hoe weinig regulatie er daar op is. Als je daar in een zaak komt die jachtmateriaal verkoopt, valt je mond open. Kruisboogpijlpunten met scheermessen die openklappen op impact, bijvoorbeeld. 'Devastation beyond belief!' Of 'Maximum Carnage!' erop in bloederige letters met een hertenkop erbij. Alsof het doel moet zijn om zoveel mogelijk schade aan te richten, en niet een dier humaan te doden.

Geweld is daar meer genormaliseerd, dus ook je ertegen moeten beschermen. Tand om tand. Al is die gedachtegang nog zo krom. Ik zal het nooit begrijpen, en al helemaal niet dat zoveel burgers staan op vrij wapenbezit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne constructieve taal van de NRA op Twitter:

Let's be clear as we're watching this Biden circus.

These actions could require Americans to surrender lawful property, push states to expand confiscation orders, and put a gun control lobbyist to head ATF.

Biden is dismantling the 2nd Amendment.

It's time to STAND and FIGHT!
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
08-04-2021 21:38
Fijne constructieve taal van de NRA op Twitter:

Let's be clear as we're watching this Biden circus.

These actions could require Americans to surrender lawful property, push states to expand confiscation orders, and put a gun control lobbyist to head ATF.

Biden is dismantling the 2nd Amendment.

It's time to STAND and FIGHT!


Dismantling nog wel.


Hele naargeestige club.
Die overigens ook al onder een vergrootglas liggen betreffende de financiële handel en wandel.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ance-probe
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien wat misplaatst, maar ik vond Jim Jeffries jaren geleden in zijn comedy show heel duidelijk het probleem uitleggen van het 2nd amendment, maar ook alle kul redenen die maar aangedragen worden waarom het per se moet blijven. Het is nog grappig ook :

https://youtu.be/0rR9IaXH1M0
...
Quaintrelle schreef:
09-04-2021 00:11
Misschien wat misplaatst, maar ik vond Jim Jeffries jaren geleden in zijn comedy show heel duidelijk het probleem uitleggen van het 2nd amendment, maar ook alle kul redenen die maar aangedragen worden waarom het per se moet blijven. Het is nog grappig ook :

https://youtu.be/0rR9IaXH1M0

Hahaha, hij zit niet fout.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Ik wil jullie verzoeken om te stoppen met alle off-topicberichten in dit topic. Ik wil geen op de manberichten meer zien, geen ofttopic en geen gesneer.


Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
De RNC gaat dit weekend van start in Palm Beach en op zaterdag gaan ze bij Trump thuis verder. Trump zal daar met sponsoren praten en ook met andere potentiële presidentskandidaten. Misschien gaat Trump zijn herverkiezing wel aankondigen. Zijn PAC heeft al 85 miljoen dollar binnen geharkt daarvan tussen januari en maart alleen al ruim 30 miljoen dollar. Dat zijn in ieder geval goede signalen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
09-04-2021 00:11
Misschien wat misplaatst, maar ik vond Jim Jeffries jaren geleden in zijn comedy show heel duidelijk het probleem uitleggen van het 2nd amendment, maar ook alle kul redenen die maar aangedragen worden waarom het per se moet blijven. Het is nog grappig ook :

https://youtu.be/0rR9IaXH1M0
en gewoon al uit 2015 maar nog steeds actueel
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-04-2021 14:23
De RNC gaat dit weekend van start in Palm Beach en op zaterdag gaan ze bij Trump thuis verder. Trump zal daar met sponsoren praten en ook met andere potentiële presidentskandidaten. Misschien gaat Trump zijn herverkiezing wel aankondigen. Zijn PAC heeft al 85 miljoen dollar binnen geharkt daarvan tussen januari en maart alleen al ruim 30 miljoen dollar. Dat zijn in ieder geval goede signalen.
Ik zou niet weten waarom ze denken dat ze over vier jaar met nog een keer hetzelfde proberen wel een meerderheid kunnen vinden voor een republikeinse kandidaat.
Madelein schreef:
09-04-2021 15:41
en gewoon al uit 2015 maar nog steeds actueel

De gun lobby in de VS is heel machtig en heeft vooral heel veel geld.
Geen school shooting erg genoeg die die mensen op rationele gedachten brengt helaas.

Onder het motto 'guns don't kill people, people do' :cencored:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-04-2021 16:24
De gun lobby in de VS is heel machtig en heeft vooral heel veel geld.
Geen school shooting erg genoeg die die mensen op rationele gedachten brengt helaas.

Onder het motto 'guns don't kill people, people do' :cencored:
"Kogelvrije" schooltassen zijn er ook steeds uitverkocht. Zo een absurde gedachte dat je je kind zo op pad moet sturen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
09-04-2021 16:00
Ik zou niet weten waarom ze denken dat ze over vier jaar met nog een keer hetzelfde proberen wel een meerderheid kunnen vinden voor een republikeinse kandidaat.
Ik denk dat ze ervan uit gaan dat de factor msm en de bijbehorende propaganda deze keer niet gaan werken. Daarom gaat ook Trump zijn eigen social media kanaal opstarten zodat ze niet meer met censuur te maken krijgen. Want wat Twitter nu ook doet met die foto van Kylie Jenner die ze notabene zelf heeft geplaatst gaat alle perken te buiten.

En ik denk ook niet dat de democraten een goede tegenkandidaat hebben. Dus met Trump maken ze een goede kans, de man is ontzettend populair. En Biden/Harris gaan nog vele steken laten vallen natuurlijk.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vooral erg benieuwd of de republikeinen dit keer wel een verkiezingsprogramma zullen hebben. Na vier jaar lang roepen dat alles geweldig wordt, maar helemaal niks doen, denk ik dat het lastig wordt om de bevolking nog een keer te foppen.

Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn, heeft Biden er allerlei sociale programma's en infrastructurele projecten doorheen geramd. Zaken die het bijzonder goed doen bij de gemiddelde kiezer.
Quaintrelle schreef:
09-04-2021 16:34
"Kogelvrije" schooltassen zijn er ook steeds uitverkocht. Zo een absurde gedachte dat je je kind zo op pad moet sturen.

Moet je deze aflevering van 'Who Is America?' van Sacha Baron Cohen een zien!

https://youtu.be/QkXeMoBPSDk?t=504

Ik pik dit stukje er even uit maar de hele aflevering is zo bizar dat je je waant in de twilight zone.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
09-04-2021 16:34
"Kogelvrije" schooltassen zijn er ook steeds uitverkocht. Zo een absurde gedachte dat je je kind zo op pad moet sturen.
Studenten mogen in een aantal staten gewoon bewapend in het lokaal zitten.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
09-04-2021 17:28
Studenten mogen in een aantal staten gewoon bewapend in het lokaal zitten.


Lekker progressief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-04-2021 14:23
Dat zijn in ieder geval goede signalen.
Jij VIND het goede signalen, betekend niet dat ze dat dus ook zijn.
Valt me vaker op in jouw berichten, heel vermoeiend.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
09-04-2021 17:31
Jij VIND het goede signalen, betekend niet dat ze dat dus ook zijn.
Valt me vaker op in jouw berichten, heel vermoeiend.
Ten eerste wil ik opmerken dat het jij VINDT is dus met een t op het einde. Ten tweede wil ik opmerken dat het betekent is zonder d maar met een t.

Ten derde wil ik opmerken dat ik mijn mening uitdraag en dat het dus logisch is dat anderen het daar niet mee eens hoeven te zijn. Ik snap niet wat daar vermoeiend aan is.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-04-2021 16:38
Ik denk dat ze ervan uit gaan dat de factor msm en de bijbehorende propaganda deze keer niet gaan werken. Daarom gaat ook Trump zijn eigen social media kanaal opstarten zodat ze niet meer met censuur te maken krijgen. Want wat Twitter nu ook doet met die foto van Kylie Jenner die ze notabene zelf heeft geplaatst gaat alle perken te buiten.

En ik denk ook niet dat de democraten een goede tegenkandidaat hebben. Dus met Trump maken ze een goede kans, de man is ontzettend populair. En Biden/Harris gaan nog vele steken laten vallen natuurlijk.
Suggereer je nu dat censuur van sociale media invloed gehad heeft op het niet herverkiezen van Trump?
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
09-04-2021 18:18
Suggereer je nu dat censuur van sociale media invloed gehad heeft op het niet herverkiezen van Trump?
Ik denk dat de tendentieuze berichtgeving van een CNN of MSNBC en andere msm meer ervoor heeft gezorgd dat Trump niet verkozen is. De censuur die op het einde is toegepast is daar een gevolg van. De media heeft een zeer kwalijke rol gespeeld van 2016 tot 2020. En met kwalijke rol bedoel ik niet dat Trump niet herkozen is maar het feit dat de media kiezers is gaan beinvloeden ten faveure van hun kandidaat. Wat je nu ziet is de dat democraten Biden krampachtig uit de media proberen te houden omdat de kans groot is dat hij op zijn bek gaat. Door van tevoren vragen en journalisten te screenen en goedkeuren ontneem je de media slagkracht. Een simpel voorbeeld, Biden struikelt op de trap van het vliegtuig en CNN besteedt daar 27 seconden aan. Trump onder begeleiding van dat ene trapje af en CNN besteedt er 22 minuten aan. Nieuwswaarde allebei 0 maar wel mooi om te zien hoe de media ermee omgaat.

En ik ben er echt van overtuigd dat Biden geen betere president is dan Trump. En dat Biden zijn verkiezing heeft te danken aan het anti-Trump sentiment onder aanvoering van de msm. Kom op, Biden kan bijna niet meer praten.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-04-2021 18:39
Ik denk dat de tendentieuze berichtgeving van een CNN of MSNBC en andere msm meer ervoor heeft gezorgd dat Trump niet verkozen is. De censuur die op het einde is toegepast is daar een gevolg van. De media heeft een zeer kwalijke rol gespeeld van 2016 tot 2020. En met kwalijke rol bedoel ik niet dat Trump niet herkozen is maar het feit dat de media kiezers is gaan beinvloeden ten faveure van hun kandidaat. Wat je nu ziet is de dat democraten Biden krampachtig uit de media proberen te houden omdat de kans groot is dat hij op zijn bek gaat. Door van tevoren vragen en journalisten te screenen en goedkeuren ontneem je de media slagkracht. Een simpel voorbeeld, Biden struikelt op de trap van het vliegtuig en CNN besteedt daar 27 seconden aan. Trump onder begeleiding van dat ene trapje af en CNN besteedt er 22 minuten aan. Nieuwswaarde allebei 0 maar wel mooi om te zien hoe de media ermee omgaat.

En ik ben er echt van overtuigd dat Biden geen betere president is dan Trump. En dat Biden zijn verkiezing heeft te danken aan het anti-Trump sentiment onder aanvoering van de msm. Kom op, Biden kan bijna niet meer praten.
Trump had meer dan genoeg gelegenheid om ongefilterd zijn publiek te bereiken. De 'censuur' van Twitter etc. kwam pas na de verkiezingen. Daarnaast kon hij persconferenties gebruiken en heeft dat ook gedaan om rechtstreeks het volk te benaderen. Ook denk ik dat zijn keizers toch al niet het publiek van CNN zijn.

Moet je nagaan, ondanks Biden heeft Trump toch verloren. Als de democraten over vier jaar komen met een kandidaat die wel kan praten is Trump echt kansloos.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
09-04-2021 19:59
Trump had meer dan genoeg gelegenheid om ongefilterd zijn publiek te bereiken. De 'censuur' van Twitter etc. kwam pas na de verkiezingen. Daarnaast kon hij persconferenties gebruiken en heeft dat ook gedaan om rechtstreeks het volk te benaderen. Ook denk ik dat zijn keizers toch al niet het publiek van CNN zijn.

Moet je nagaan, ondanks Biden heeft Trump toch verloren. Als de democraten over vier jaar komen met een kandidaat die wel kan praten is Trump echt kansloos.
- kunnen praten
- niet over je eigen voeten struikelen

Dan zit je gebeiteld over 4 jaar
Tjezus, wat vals

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven