Doorbraak in zaak Nicky Verstappen deel 2

12-10-2020 14:53 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het proces tegen Jos B. is bijna klaar, op dit moment is advocaat Roethof aan zijn slotpleidooi bezig.

Het vorige topic staat hier:
actueel/doorbraak-zaak-nicky-verstappen ... 425968/123
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
deenje schreef:
01-12-2020 14:39
Ik mis in die hele rechtzaak 1 vraag / onderzoek: kent Jos Brech joos Barten? Die vraag is niet gesteld, Of is wel gesteld maar het antwoord is niet bekend gemaakt. Ik ben er echt van overtuigd dat Jos Brech niet per toeval op een kamp uit komt waar de leiding uit de meerdere pedo's bestaat. ik hoop toch echt dat het pedo netwerk in limburg niet zo groot is dat zo'n enorm toeval kan bestaan.
Daar hebben we in dit topic al eerder over gepraat. Nee, het is in elk geval niet bekend gemaakt of Brech en Barten elkaar kenden.
deenje schreef:
01-12-2020 14:39
Ik mis in die hele rechtzaak 1 vraag / onderzoek: kent Jos Brech joos Barten? Die vraag is niet gesteld, Of is wel gesteld maar het antwoord is niet bekend gemaakt. Ik ben er echt van overtuigd dat Jos Brech niet per toeval op een kamp uit komt waar de leiding uit de meerdere pedo's bestaat. ik hoop toch echt dat het pedo netwerk in limburg niet zo groot is dat zo'n enorm toeval kan bestaan.
Is niets van bekend. Kan het me ook niet voorstellen dat een loner als Jos Brech in groepsverband opereert.
Ik denk het twee op zichzelf staande smerige zaken zijn: die smeerlappen in de kampleiding en de smeerlap Jos.
deenje schreef:
01-12-2020 14:39
Ik mis in die hele rechtzaak 1 vraag / onderzoek: kent Jos Brech joos Barten? Die vraag is niet gesteld, Of is wel gesteld maar het antwoord is niet bekend gemaakt. Ik ben er echt van overtuigd dat Jos Brech niet per toeval op een kamp uit komt waar de leiding uit de meerdere pedo's bestaat. ik hoop toch echt dat het pedo netwerk in limburg niet zo groot is dat zo'n enorm toeval kan bestaan.



Of er zijn meer pedofielen dan wij denken. Dat het dus geen toeval is.
Ik weet niet hoe veel mensen er pedofiel zijn, maar ik dacht vroeger altijd dat het heeeeeeel sporadisch voorkomt. Dus of het is zo dat er meer pedo's zijn dan ik denk, of Barten en Brech kennen elkaar en Barten heeft Brech getip of het is toeval.
Georgia19zoveel schreef:
01-12-2020 15:12
Of er zijn meer pedofielen dan wij denken. Dat het dus geen toeval is.
Ik weet niet hoe veel mensen er pedofiel zijn, maar ik dacht vroeger altijd dat het heeeeeeel sporadisch voorkomt. Dus of het is zo dat er meer pedo's zijn dan ik denk, of Barten en Brech kennen elkaar en Barten heeft Brech getip of het is toeval.
Het aantal pedofielen is natuurlijk iets anders dan het gegeven of ze al dan niet in groepsverband opereren.

Van de pedo's die nu op filmpjes van pedojagers verschijnen, heb ik de indruk dat ze veelal loners zijn zoals Brech. Online is er natuurlijk een soort gemeenschap die materiaal uitwisselt maar heb het idee dat ze met betrekking tot het fysieke misbruik vaak alleen opereren.

Uiteraard zijn deze lieden ook makelijker te pakken door pedojagers dan grootschalige netwerken.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
01-12-2020 15:12
Of er zijn meer pedofielen dan wij denken. Dat het dus geen toeval is.
Ik weet niet hoe veel mensen er pedofiel zijn, maar ik dacht vroeger altijd dat het heeeeeeel sporadisch voorkomt. Dus of het is zo dat er meer pedo's zijn dan ik denk, of Barten en Brech kennen elkaar en Barten heeft Brech getip of het is toeval.
Tot je bepaalde programma's gaat kijken. In Amerika had je zo'n lokprogramma over pedo's die dan geconfronteerd werden. Dan denk je haast dat ze in de meerderheid zijn.

Ik denk juist dat er best veel mensen zijn die pedofiel zijn of pedofiele neigingen hebben.
minnimouse schreef:
01-12-2020 17:38
Tot je bepaalde programma's gaat kijken. In Amerika had je zo'n lokprogramma over pedo's die dan geconfronteerd werden. Dan denk je haast dat ze in de meerderheid zijn.

Ik denk juist dat er best veel mensen zijn die pedofiel zijn of pedofiele neigingen hebben.
Ja schijnt wel rond de 3 procent van de gehele bevolking te zijn. En daarvan is een deel pedoseksueel.

Grote kans dat je er minstens eentje kent dus. (Ik ken er overigens meerdere van wie ik het weet)
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
01-12-2020 15:12
Of er zijn meer pedofielen dan wij denken. Dat het dus geen toeval is.
Ik weet niet hoe veel mensen er pedofiel zijn, maar ik dacht vroeger altijd dat het heeeeeeel sporadisch voorkomt. Dus of het is zo dat er meer pedo's zijn dan ik denk, of Barten en Brech kennen elkaar en Barten heeft Brech getip of het is toeval.
Ik geloof niet dat Barten Brech geeft getipt (was inderdaad een loner) maar ik geloof ook niet dat het toeval is dat Brech daar was. Als het kamp ieder jaar daar werd gehouden dan is dat op gegeven moment algemeen bekend, zeker bij mensen die actief waren bij scoutings of jeugdverenigingen.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
01-12-2020 19:07
Ik geloof niet dat Barten Brech geeft getipt (was inderdaad een loner) maar ik geloof ook niet dat het toeval is dat Brech daar was. Als het kamp ieder jaar daar werd gehouden dan is dat op gegeven moment algemeen bekend, zeker bij mensen die actief waren bij scoutings of jeugdverenigingen.
Dit inderdaad.

En dan kunnen Barten en Brech elkaar zelfs ook nog wel kunnen uit ‘het netwerk’ zonder in dit geval samen te hebben gewerkt.

En het is overigens bekend dat het aandeel pedoseksueel hoger ligt in binnen scoutleiders/leraren/sporttrainers etc. Een groot deel van de pedoseksuelen zoekt bewust een positie op waar ze met kinderen in aanraking komen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
01-12-2020 18:12
Ja schijnt wel rond de 3 procent van de gehele bevolking te zijn. En daarvan is een deel pedoseksueel.

Grote kans dat je er minstens eentje kent dus. (Ik ken er overigens meerdere van wie ik het weet)
Heeft die persoon het bekend gemaakt of ben je er toevallig achtergekomen?

Het is toch een taboe. Heb weleens een interview gezien met iemand die pedofiel is maar aangaf bewust geen seksuele relaties aan te gaan. Het is ook iets anders dan een pedoseksueel.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle pedofielen zijn pedoseksueel en niet alle pedoseksuelen zijn pedofiel.
Maar er is natuurlijk wel een grote overlap.
minnimouse schreef:
01-12-2020 22:21
Heeft die persoon het bekend gemaakt of ben je er toevallig achtergekomen?

Het is toch een taboe. Heb weleens een interview gezien met iemand die pedofiel is maar aangaf bewust geen seksuele relaties aan te gaan. Het is ook iets anders dan een pedoseksueel.
Twee zijn er echt veroordeeld.

Heb dat ook wel eens gezien ja. Of pedofielen die uit zichzelf middelen gebruiken om hun lustgevoelens te onderdrukken.

Maar zelfs pedofielen die faliekant tegen misbruik zijn, kijken tegenwoordig wel uit om voor hun geaardheid/probleem uit te komen en/of daar hulp voor te zoeken. Die pedojagers en hun fans kennen het onderscheid tussen pedofielenen pedoseksuelen vaak niet.
AnAppleADay schreef:
01-12-2020 22:30
Niet alle pedofielen zijn pedoseksueel en niet alle pedoseksuelen zijn pedofiel.
Maar er is natuurlijk wel een grote overlap.
Wat wil je daarmee zeggen in dit geval?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-12-2020 02:38
Wat wil je daarmee zeggen in dit geval?
Dat het niet echt relevant is om het te hebben over pedofielen want het gaat hier om pedoseksuelen.
AnAppleADay schreef:
02-12-2020 08:51
Dat het niet echt relevant is om het te hebben over pedofielen want het gaat hier om pedoseksuelen.
Het is wel relevant om het daarover te hebben want Jos is simpelweg allebei. En die kampleider ook.
vivautrecht85 schreef:
21-11-2020 20:08
Daar heb ik dan weer overheen gelezen maar misschien was het reactief?
Vandaag nog "achterlijk". Pagina 4 werden mensen lachwekkend genoemd, als reactie op jouw reactie notabene. Ook iemand die best redelijk was (Gie-nogwat).

Misschien vind je het minder erg omdat diegene een mening heeft die meer in jouw straatje past...
[/quote]

Haha ja heel toevallig dat ze eroverheen gelezen heeft. Ik had indd een normale reactie waar diegene echt absurd op antwoordde. En dat is dan reactief, hm hm.

Documentaire gezien op videoland, viel wat tegen. Ook wat dingen die niet echt klopten, bijv. de hoge opkomst bij het DNA-verwantschapsonderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuw boek uit over de zaak Nicky Verstappen.
Heb het net uit, vond het mooi.
Dus misschien een tip:

Beschrijving
In ‘De Zaak-Nicky Verstappen’ brengen de journalisten Marco van Kampen en Paul Bots van De Limburger twee levensverhalen samen. Het verhaal van de 11-jarige Nicky die in augustus 1998 dood wordt aangetroffen op de Brunssummerheide en het verhaal van Jos Brech uit Simpelveld die meer dan 20 jaar later door de rechtbank wordt veroordeeld. Een aangrijpend boek dat leest als een thriller, maar - helaas - echt is gebeurd. Een verhaal dat nooit geschreven had moeten worden. Een boek over wanhoop, woede en verdriet.



Specificaties
Auteurs: Paul Bots en Marco van Kampen
Uitvoering : paperback, softback
208 pagina’s
Alle reacties Link kopieren
hij heeft in hoger beroep 16 jaar gekregen

In het hoger beroep in de zaak Nicky
Verstappen is Jos B. veroordeeld tot 16
jaar cel.Dat is meer dan de 12,5 jaar
die hij in 2020 van de rechtbank kreeg.

Het hof acht in tegenstelling tot de
rechtbank doodslag bewezen.De rechter
weegt in het oordeel mee dat de familie
van Nicky twintig jaar in onzekerheid
heeft geleefd en dat B. nooit spijt
heeft betuigd.Het OM had twintig jaar
cel tegen B. geëist.

Nicky Verstappen verdween in augustus
1998 uit een jeugdkamp in Zuid-Limburg.
Een dag later werd zijn dode lichaam
gevonden.Pas in 2018 werd de verdachte,
Jos B. in Spanje opgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk een beetje gerechtigheid voor de familie. Ik hoop voor ze dat ze nu een beetje rust krijgen.
Hij gaat in cassatie dus over een jaar if twee zitten ze er helaas weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven