Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 14:06:

[...]

Ja en ook daarvan vraag ik mij de laatste dagen af in hoeverre moeder toerekeningsvatbaar isDat ook, in het begin was ik erg geschokt over de UHP, ik hoopte zelfs dat het kind weer snel bij zijn moeder terug zou zijn. Ik vind dat ze de afgelopen week meer en meer heeft laten zien dat ze heel onstabiel is, zo onstabiel dat ze niet in staat is haar kind buiten heftige conflicten tussen volwassenen te houden. Daarnaast vind ik dat je je kind hoort te beschermen door enkel het wangedrag van de vader te bespreken met mensen die het aangaat en daadwerkelijk kunnen helpen. Ik had zelf ook een hele moeilijke vader en wilde als kind niet en nu nog niet dat iedereen dat weet. Nu heeft het kind waar het ook gaat en staat altijd mensen die precies weten wat er aan de hand is. En dat vind ik ontzettend schadelijk voor een kind. Ik heb totaal geen opleiding in kinderen gedaan, maar ik lees als moeder wel eens iets over ontwikkeling en opvoeding. Ik las in het rapport iets over dat het kind ook de laatste tijd moeite had om naar school te gaan en moest huilen. Dit in combinatie met wat ik in de filmpjes zag komt volgens mij heel erg overeen met symptomen van"onveilige hechting". Moeder heeft wat mij betreft na de UHP laten zien hoe verkeerd ze met problemen in haar leven omgaat. Als ze enkel het filmpje op internet had geplaatst had ze misschien wel meer kans dat het kind snel bij haar terugkwam dan dat ze het niet had gedaan. Maar ze had het daar echt bij moeten laten. Als ik een gezinsvoogd zou zijn die hierover moest beslissen dan zou ik het kind echt niet meer op korte termijn terugplaatsen bij de moeder na alles wat ik op Facebook had gezien. Ik heb erg veel medelijden met de moeder, ik hoop dat ze snel tot inkeer komt en als ze heel diep zit dan hopelijk toch tot enige zelfreflectie kan komen. Alleen met zelfinzicht kan ze zichzelf veranderen. Ik zeg niet dat de vader geen aandeel heeft, het is hoe de moeder reageert op zijn aandeel en de boel hier volledig door laat escaleren. De moeder gedraagt zich ontzettend theatraal, ( theatrale persoonlijkheidsstoornis?) als het mijn zus was zou ik erg aandringen op geestelijke gezondheidszorg voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 21 juni 2014 @ 14:48:

Voor gedwongen opnamen moet er een gevaar voor de cliënt of omgeving bestaan. Een psychose op zich is bijvoorbeeld niet direct reden voor gedwongen opnamen. Zolang iemand geen gevaar gevaar vormt kan er helemaal niets gedaan worden ook al is iemand heel erg psychisch ziek. Soms betekent dit dat je als hulpverlener niets anders kan dan afwachten tot het mis gaat en je kunt ingrijpen. Hele moeilijke situaties zijn dat.

Voor een IBS aanvraag is een geneeskundige verklaring nodig van een arts (meestal een psychiater). De aanvraag gaat dan naar burgemeester (of een vertegenwoordiger van de burgemeester) en die bepaald of de IBS nodig is. Voor een gedwongen opname moet een arts de cliënt dus persoonlijk beoordelen, uitlatingen op FB kunnen hoogstens reden zijn de crisisdienst te vragen contact op te nemen en de situatie te beoordelen.

Klopt. Met als kanttekening dat de burgemeester enkel tekent omdat hij die bevoegdheid heeft en het een spoedprocedure betreft. Hij beoordeelt niks en zet alleen zijn handtekening. Vervolgens wordt tijdens de opname de IBS bekrachtigt (of niet) door een rechter die tevens beslist over de voortgang ervan. Dit gebeurt tijdens een zitting, gewoon op de PAAZ of waar de cliënt ook is opgenomen.

Wanneer er geen sprake is van een acute noodsituatie wordt er geen IBS afgegeven, maar kan de rechter een rechterlijke machtiging afgeven. De burgemeester komt er dan ook niet meer bij van pas.
We lachen haar niet zozeer uit,we zijn bezorgd over haar. We lachen haar meute uit.
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 13:42:

[...]

Nee haar podium hier wordt door anderen gecreëerd. Wat op FB staat hoeft hier niet te staan. Ik zit niet op FB dus ik had dat bedrijf niet hoeven weten. Het gaat hier om een man die niet meedoet in dit drama en zijn bedrijf en en zakelijk belang. Het is broodwinning. Dat loopt nu gevaar vanwege die gekke moeder, maar ook omdat alles hier klakkeloos wordt gekopieerd.
LOEP ME MAAR aub.
quote:mamavk schreef op 21 juni 2014 @ 14:45:

[...]

Oooo het gaat over reacties van mensen?

Ik dacht statusupdates van moeder zelfBeide
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:impala schreef op 21 juni 2014 @ 14:57:

We lachen haar niet zozeer uit,we zijn bezorgd over haar. We lachen haar meute uit.bezorgd? geloof ik niks van en ja ze wordt uitgelachen hier. En flink ook. Logisch want wat ze doet is ook lachwekkend. Maar het mens is niet in orde, dat mag nu wel duidelijk zijn
quote:missie_m schreef op zaterdag 21 juni 2014 14:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 13:39</a>:</b>

[...]

Je kan iemand niet verbieden om op internet te komen. Dus er valt niet in te grijpen. <b>Zij is de kluts kwijt en dat wordt hier gebruikt als entertainmen</b>t.</div></blockquote><span style=" color: #1B449E;"> Dit probeer ik al dagen te zeggen.

Iemand met een persoonlijkheidsstoornis of mogelijk borderline kan gekke dingen doen, maar van BJZ of slimme Viva-forumsters verwacht ik een andere aanpak, want eigenlijk word iemand die hulp nodig heeft en overstuur is vanwege de UHP uitgelachen.</span> Nou ja in het begin had ik medelijden met moeder maar na deze vertoning niet meer.
.
quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 14:44:

[...]

Eeehhh niet dus. Een OTS kun je als ouders wel mee instemmen, maar het blijft iets dat moet, of je er nou wel of niet mee instemt.was ik inmiddels achter
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Ik ben niet bezorgd om haar. Ze mag er in stikken van mij. Ik heb medelijden met haar zoon (en de andere mensen om haar heen incl. Ex)
Volgens mij blijft het gebeuren op dezelfde wijze voortslepen.

Doordat ze alles openbaar zet zijn we getuige van een ellendige vechtscheiding die heel ver gaat en iemand die niet in staat is met verstand te handelen ( hoewel ik tot op zekere hoogte begrijp dat je je emotie ook niets altijd in de hand kan hebben) .

Trieste is, dit is geen kwestie die uniek is .

Ik ben op het moment irl enigszins getuige van een scheiding waar het er enorm nasty aan toe gaat.

Zo vreselijk sneu dat men totaal voorbij gaat aan wie er het meest onder lijden.
quote:netniet schreef op 21 juni 2014 @ 14:56:

[...]

Dat ook, in het begin was ik erg geschokt over de UHP, ik hoopte zelfs dat het kind weer snel bij zijn moeder terug zou zijn. Ik vind dat ze de afgelopen week meer en meer heeft laten zien dat ze heel onstabiel is, zo onstabiel dat ze niet in staat is haar kind buiten heftige conflicten tussen volwassenen te houden. Daarnaast vind ik dat je je kind hoort te beschermen door enkel het wangedrag van de vader te bespreken met mensen die het aangaat en daadwerkelijk kunnen helpen. Ik had zelf ook een hele moeilijke vader en wilde als kind niet en nu nog niet dat iedereen dat weet. Nu heeft het kind waar het ook gaat en staat altijd mensen die precies weten wat er aan de hand is. En dat vind ik ontzettend schadelijk voor een kind. Ik heb totaal geen opleiding in kinderen gedaan, maar ik lees als moeder wel eens iets over ontwikkeling en opvoeding. Ik las in het rapport iets over dat het kind ook de laatste tijd moeite had om naar school te gaan en moest huilen. Dit in combinatie met wat ik in de filmpjes zag komt volgens mij heel erg overeen met symptomen van"onveilige hechting". Moeder heeft wat mij betreft na de UHP laten zien hoe verkeerd ze met problemen in haar leven omgaat. Als ze enkel het filmpje op internet had geplaatst had ze misschien wel meer kans dat het kind snel bij haar terugkwam dan dat ze het niet had gedaan. Maar ze had het daar echt bij moeten laten. Als ik een gezinsvoogd zou zijn die hierover moest beslissen dan zou ik het kind echt niet meer op korte termijn terugplaatsen bij de moeder na alles wat ik op Facebook had gezien. Ik heb erg veel medelijden met de moeder, ik hoop dat ze snel tot inkeer komt en als ze heel diep zit dan hopelijk toch tot enige zelfreflectie kan komen. Alleen met zelfinzicht kan ze zichzelf veranderen. Ik zeg niet dat de vader geen aandeel heeft, het is hoe de moeder reageert op zijn aandeel en de boel hier volledig door laat escaleren. De moeder gedraagt zich ontzettend theatraal, ( theatrale persoonlijkheidsstoornis?) als het mijn zus was zou ik erg aandringen op geestelijke gezondheidszorg voor haar.gebrek aan zelfinzicht is nu juist het probleem bij iemand met een psychiatrische stoornis.
quote:dienanoniem schreef op 21 juni 2014 @ 13:58:

Een kind is geen bezit van ouders.Ook niet van BJZ
LOEP ME MAAR aub.
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 14:57:

[...]

Klopt. Met als kanttekening dat de burgemeester enkel tekent omdat hij die bevoegdheid heeft en het een spoedprocedure betreft. Hij beoordeelt niks en zet alleen zijn handtekening. Vervolgens wordt tijdens de opname de IBS bekrachtigt (of niet) door een rechter die tevens beslist over de voortgang ervan. Dit gebeurt tijdens een zitting, gewoon op de PAAZ of waar de cliënt ook is opgenomen.

Wanneer er geen sprake is van een acute noodsituatie wordt er geen IBS afgegeven, maar kan de rechter een rechterlijke machtiging afgeven. De burgemeester komt er dan ook niet meer bij van pas.Ik schreef het misschien wat onduidelijk inderdaad. Ik bedoel dat de burgemeester bekijkt of de procedure goed gevolgd is (geneeskundige verklaring aanwezig bijvoorbeeld) en zo ja zijn handtekening zet om de IBS inwerking te zetten.
quote:matroesjka_ schreef op zaterdag 21 juni 2014 15:00 Ik ben niet bezorgd om haar. Ze mag er in stikken van mij. Ik heb medelijden met haar zoon (en de andere mensen om haar heen incl. Ex)+1
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 15:01:

[...]

gebrek aan zelfinzicht is nu juist het probleem bij iemand met een psychiatrische stoornis.

Daar zijn legio therapieën voor, alleen als iemand het zelf niet ziet of/ en niet wil dat die noodzaak er is.

Dan houdt het op ( tot het goed mis gaat dan )
Een rechterlijke machtiging kun je trouwens óók zelf aanvragen. Sommige mensen met bijv. een psychotische kwetsbaarheid doen dit op het moment dat hun psychose in remissie is. Op het moment dat hun psychose doorbreekt en ze te ver heen zijn kunnen ze dan ook 'tegen hun wil' worden opgenomen.

Op die manier kunnen ze tegen zichzelf in bescherming worden genomen als het nodig is. Zou in dit geval misschien ook geen overbodige luxe zijn.
quote:matroesjka_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:00:

Ik ben niet bezorgd om haar. Ze mag er in stikken van mij. Ik heb medelijden met haar zoon (en de andere mensen om haar heen incl. Ex)Als je haar erin wil laten stikken, is dat goed voor haar kind?
quote:missie_m schreef op zaterdag 21 juni 2014 15:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dienanoniem in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">dienanoniem schreef op 21 juni 2014 @ 13:58</a>:</b>

Een kind is geen bezit van ouders.</div></blockquote><span style=" color: #1140A6;">Ook niet van BJZ</span> Nee maar zij grijpen wel in wanneer ouders steken laten vallen en in dit geval is t duidelijk dat bij moeder meerdere steekjes los zitten
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 15:01:

[...]

gebrek aan zelfinzicht is nu juist het probleem bij iemand met een psychiatrische stoornis.

Lang niet altijd, ik heb zelf ADD, weet heel goed wat ik niet goed doe.

Van de week was er ook hier op het forum iemand met borderline en had volgens mij ook een heel goed zelfinzicht door hier op het forum te vragen of bepaald gedrag in haar relatie normaal was of te wijten aan borderline.
quote:Frizz schreef op zaterdag 21 juni 2014 15:05 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="matroesjka_ in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">matroesjka_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:00</a>:</b>

Ik ben niet bezorgd om haar. Ze mag er in stikken van mij. Ik heb medelijden met haar zoon (en de andere mensen om haar heen incl. Ex)</div></blockquote>Als je haar erin wil laten stikken, is dat goed voor haar kind? Ze grijpt geen hulp aan, want zij doet niets verkeerd
.
Ik ben hier niet uit bezorgdheid, ik maak immers geen deel uit van de situatie en weet niet wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik ben hier omdat ik me verbaas over wat er gebeurt (en dan met name over hoe ze in staat is om zo'n meute volgers aan zich te binden en over hoe die zich gedragen) en dat ergens kwijt wil.
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 15:06:

[...]

Ze grijpt geen hulp aan, want zij doet niets verkeerdDan kun je iemand wat mij betreft nog steeds het beste gunnen, want ze is een moeder. En dús is dat het beste voor het kind.
quote:missie_m schreef op 21 juni 2014 @ 14:54:

[...]

Dit probeer ik al dagen te zeggen.

Iemand met een persoonlijkheidsstoornis of mogelijk borderline kan gekke dingen doen, maar van BJZ of slimme Viva-forumsters verwacht ik een andere aanpak, want eigenlijk word iemand die hulp nodig heeft en overstuur is vanwege de UHP uitgelachen.

Nee Missie dat probeer jij niet al dagen te zeggen, Wat jij doet is de fouten van BJZ er hier door drukken. Zo heb ik jou gezien hier,

En daarom alleen ben ik niet op jou ingegaan. iets van "is als een reclame spot" , Je moet dat er maar bij nemen . En dat heb ik gedaan
quote:fryskhynder schreef op zaterdag 21 juni 2014 15:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="missie_m in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">missie_m schreef op 21 juni 2014 @ 14:54</a>:</b>

[...]

<span style=" color: #1B449E;"> Dit probeer ik al dagen te zeggen.

Iemand met een persoonlijkheidsstoornis of mogelijk borderline kan gekke dingen doen, maar van BJZ of slimme Viva-forumsters verwacht ik een andere aanpak, want eigenlijk word iemand die hulp nodig heeft en overstuur is vanwege de UHP uitgelachen.</span></div></blockquote>Nee Missie dat probeer jij niet al dagen te zeggen, Wat jij doet is de fouten van BJZ er hier door drukken. Zo heb ik jou gezien hier, En daarom alleen ben ik niet op jou ingegaan. Idd
.
quote:Firene schreef op 21 juni 2014 @ 15:06:

Ik ben hier niet uit bezorgdheid, ik maak immers geen deel uit van de situatie en weet niet wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik ben hier omdat ik me verbaas over wat er gebeurt (en dan met name over hoe ze in staat is om zo'n meute volgers aan zich te binden en over hoe die zich gedragen) en dat ergens kwijt wil.Uhm ja... er zijn helaas zat malloten die een meute volgers aan zich weten te binden. Zo zijn hele oorlogen ontstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven