Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 21:21:

Serre, je vergeet dat de Rechter zich ook baseert op de mening/het onderzoek van de Raad. Of is dat niet wanneer BJZ de MUHP verzoekt als er al een OTS is?

Ligt helemaal aan de situatie. Bij ons hebben we zélf ( icm BJZ ) een MUHP aangevraagd. En ik kan met niet herinneren dat we toen een onderzoek hebben gehad.

Wel 2x ervoor, en 1 x erna ( allemaal ivm ouderlijk gezag. Uiteindelijk gewonnen ! )
quote:Mopsie41 schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

[...]

Is zometeen weer weg. Let maar op. Dat stukje wat ik net hier kopieerde is ook razendsnel verdwenen. Geeft aan dat moeder echt met haar bek bovenop de reacties zit. Ze plaatst uren niks of vaag gedoe, maar hangt hijgend op FB.

Ik snap er niks van dat een moeder dat doet, ik snap het niet.

Ik ga het ook nooit snappen.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

[...]

Bij jou werkt het perfect. Echt he. Ik word ook áltijd weer pissig als ik dat gemiep hoor over BJZ. Ga er maan eens aanstaan, als voogd doe je het bijna nooit goed ( tenzij je van die malloten treft als ikzelf, dan doe je het prima ;) )
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

[...]

Ik was even lid geworden om te kijken want was ook benieuwd en stonden nette berichten ook van vader, van zijn account. Dus klopt wel. Ha ook maar 20 leden en was heel netjes en rustig daar. Maar ben er al weg maar moest even lid worden om te kijkenOk, dat is wel overtuigend ja. Thanks.
.
quote:Borodini_ schreef op 21 juni 2014 @ 21:30:

[...]

Echt he. Ik word ook áltijd weer pissig als ik dat gemiep hoor over BJZ. Ga er maan eens aanstaan, als voogd doe je het bijna nooit goed ( tenzij je van die malloten treft als ikzelf, dan doe je het prima ;) )Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 21:29:

Ben ik de eerste?

Van hogerop? Zou ze nu van hogere sferen ook al boodschappen door krijgen? De rest van hogerop is vandaag namelijk thuis want het is zaterdag.Iedereen is bezig voor I! Ook de heren/dames van hogerop, die laten graag wat familieplezier schieten om H thuis te krijgen!
Zo, alweer heel wat pagina's gemist.

Er kwam helaas wat tussen, heb het niet allemaal kunnen volgen dus, nalezen is onbegonnen werk.

Las wel dat mij gevraagd werd waarom ik vragen stel aan zgn insiders.

Wel, ik ben nieuwsgierig van aard en wil altijd het naadje van de kous weten als ik me ergens in verdiep.

Ik ben dus erg benieuwd naar hoe deze vrouw en dit kind in het echt zijn, om een zo nauwkeurig mogelijk beeld te vormen.

Het lijkt me dat ik de antwoorden eerder vind bij mensen die I echt kennen of hebben gekend dan zomaar op allerlei geruchten en aannames af te gaan van willekeurige forummers.

Vandaar dat ik de bijdragen van Chantal31, Carla69, @pestaartje en Sjuuuuultjeee juist we extra waardeer, daar haal ik meer info uit voor de beeldvorming dan van aannames die hier worden gedaan door sommigen.

Zo las ik al een paar keer dat die Gerero haar broer of neef zou zijn, wat dus voor zover ik kon vinden niet klopt, terwijl dat door onbekenden van de hoofdpersonen hier klakkeloos wordt neergezet en dan door de volgende als waarheid wordt aangenomen.

Daarom dus hecht ik meer waarde aan de inbreng van echte insiders.

Ik vind het dan ook belachelijk dat er door bepaalde forumfosielen -die menen meer rechten te hebben op hier te mogen schrijven wat ze willen omdat ze hier al jaaaaaren meelopen - zo vijandig wordt ge reageerd op nieuwkomers die hier mee komen schrijven.

Serre, welkom, ik heb grote bewondering voor mensen die bij bjz werken. Het lijkt me best beangstigend soms. Ook alle bagger en kritiek die je van alle kanten krijgt lijkt me niet in de koude kleren te gaan zitten.

Hetzelfde geldt voor werken bij de politie.

Ik ben heel blij dat er mensen zijn die nog steeds ondanks alles dit werk willen (en durven) doen. Het zou niets voor mij zijn.

En dan de vraag: kan iemand mij in een notendop samenvatten wat ik voor relevant nieuws heb gemist vanaf circa pagina 80?

Ben ik de eerste?

Van hogerop? Zou ze nu van hogere sferen ook al boodschappen door krijgen? De rest van hogerop is vandaag namelijk thuis want het is zaterdag.Dat zei ik al. Welke ambtenaar werkt op zaterdagavond
quote:*nightsky* schreef op 21 juni 2014 @ 21:31:

En dan de vraag: kan iemand mij in een notendop samenvatten wat ik voor relevant nieuws heb gemist vanaf circa pagina 80?Hansje is niet thuis en zijn moeder spamt op facebook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja Enn, van hogerop ik denk dat Willem Alexander haar heeft gewhatsappt . Snap dat dan
.

Ben ik de eerste?

Van hogerop? Zou ze nu van hogere sferen ook al boodschappen door krijgen? De rest van hogerop is vandaag namelijk thuis want het is zaterdag.Nou, ik gok Willem-Alex.
Maar Boro was er bij de zitting dan ook niemand van de Raad?
Haha Isa, zelfde gedachte.
Ik vind het dan ook belachelijk dat er door bepaalde forumfosielen -die menen meer rechten te hebben op hier te mogen schrijven wat ze willen omdat ze hier al jaaaaaren meelopen - zo vijandig wordt ge reageerd op nieuwkomers die hier mee komen schrijven.

Are you talking to me???
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

pfff nou voor de tiende keer donderdag uitslag rechter maar heb heel erg goed nieuws gekregen zojuist!! van hogeropIk hoor echt dat X-Files deuntje pfff
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 21:32:

Ja Enn, van hogerop ik denk dat Willem Alexander haar heeft gewhatsappt . Snap dat danNeuh... dat zou ie via mij doen.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 21:32:

[...]

Hansje is niet thuis en zijn moeder spamt op facebook.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:carla69 schreef op 21 juni 2014 @ 21:19:

[...]

Als je zou zeggen dat je dat wel had gezien was dat dan ook niet echt netjes geweest ;)

Hahaha scherp! Als ik wel iemand had gezien, had ik dat ook niet gepost... Maar dus echt niemand.

quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 21:19:

[...]

Gelukkig maar, Word er denk je iets van deze hype in de rapportage geplaatst? CQ toegevoegd? , Ivm de veiligheid van het kind? en dat het dan toch zo mee gaat wegen in beoordelingen , Of is dat niet iets wat te verwachten is.

Dit weegt in elk geval niet meer mee voor de beslissing die de rechter gaat nemen n.a.v. de zitting van afgelopen donderdag.

Maarrrr.... bij een spoedverzoek (zoals hier) wordt de machtiging UHP voor maximaal 4 weken uitgesproken. Binnen 2 weken dient er dan een hoorzitting plaats te vinden. Die is dus afgelopen donderdag geweest. En naar aanleiding van de hoorzitting bepaalt de rechter of de UHP terecht is.

--> voor die vier weken dus.

Nu zal het zo zijn dat BJz waarschijnlijk(!) heeft verzocht om een machtiging voor langere tijd, of dat ze die ter zitting ook nog hebben ingediend. Dat zal dan maximaal voor de duur van de ondertoezichtstelling zijn, want je moet een OTS hebben om een machtiging uithuisplaatsing te kunnen verzoeken.

(Jeetje, wat een ingewikkeld verhaal eigenlijk).

Waar het op neer komt: de rechter kan dus ook besluiten dat H. langer uit huis blijft dan 4 weken, bijvoorbeeld tot het einde van de OTS (die voor max. 1 jaar wordt uitgesproken, en telkens verlengd kan worden)

Mocht BJz daarna opnieuw verzoeken de machtiging Uithuisplaatsing te verlengen, dan zal dit hele gebeuren ongetwijfeld in de rapportage worden meegenomen, en daardoor ook in het oordeel van de Kinderrechter.

quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 21:21:

Serre, je vergeet dat de Rechter zich ook baseert op de mening/het onderzoek van de Raad. Of is dat niet wanneer BJZ de MUHP verzoekt als er al een OTS is?Nee, als er al een OTS is, komt de Raad voor de Kinderbescherming er niet aan te pas als BJz een machtiging uithuisplaatsing verzoekt.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 21:32:

[...]

Dat zei ik al. Welke ambtenaar werkt op zaterdagavond

De crisisdienst van bjz werkt op zaterdagavond.

Die van het riagg overigens ook.

Maar vermoed dat het nieuws in een andere hoek gezocht moet worden.
Heb je t ff druk met je eigen leven, mis je hier weer een hoop.

Meds, om ff op je opmerking terug te komen. Ik schets inderdaad een oppervlakkig beeld van een zeer complex ziektebeeld. Laten we zeggen dat ik er enige affiniteit mee heb en op mij komt ze niet zo over. Daar kan ik zomaar heel erg ver langs zitten. Das verder ook totaal niet van belang.

Jij hebt het over Hitler en als het om consistentie gaat heb je zeker een punt. Maar of het in zijn geval om psychose ging is helemaal niet duidelijk. Het ligt voor de hand omdat het aspecten van zijn gedrag kan verklaren. Maar naast schizofrenie is aan hem ook de rest van de DSM toegedicht. Toch blijft het ook in zijn geval speculeren.

En dan nog. Uitzonderingen bevestigen de regel. Hitler is erg ver gekomen maar de meeste psychoten blijven in die waan. En moeders gaat ver. Maar om haar nou in een adem met Hitler te noemen?
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 21:34:

[...]

De crisisdienst van bjz werkt op zaterdagavond.

Die van het riagg overigens ook.

Maar die komen meestal niet met goed nieuws...
quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 21:33:

Maar Boro was er bij de zitting dan ook niemand van de Raad?

Bij de zitting van de MUHP ?

Oef... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat echt niet meer weet. We zijn voor zoon zó vaak in de rechtbank geweest, en hebben zoveel mensen gezien.

Dan ozu ik echt de doos met rechtszaken moeten opzoeken..

Volgens mij heeft BJZ zelf dat verzoek gedaan, in overleg met ons ( op ons verzoek ) en ik kan me van die keer geen raad-onderzoek herinneren. )

Maar mss weet ik dat gewoon niet meer hoor. Omdat het enige belangrijke voor ons het ouderlijke gezag was, en dat de dreiging voor zoon weg was. En dat was zo na die MUHP.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 21:32:

[...]

Hansje is niet thuis en zijn moeder spamt op facebook.Briljant
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 21:32:

Ja Enn, van hogerop ik denk dat Willem Alexander haar heeft gewhatsappt . Snap dat dan

Nee die is ook druk met voetbal kijken.

Ik denk dat de goden haar dit hebben ingefluisterd.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

pfff nou voor de tiende keer donderdag uitslag rechter maar heb heel erg goed nieuws gekregen zojuist!! van hogeropHeeft ze Helderziende Bep ingeschakeld of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven