Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Eerder had iemand het over een documentaire over verstandelijk gehandicapte ouders. Ik denk dat de documentaire "Machteloos" werd bedoelt? http://www.hollanddoc.nl/ ... oos--ncrv-dokument--.html
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 13:55:

[...]

En Esmoreit, ik schreef dat niet om medelijden te krijgen, maar omdat ik echt ziek word van de mensen die zeggen: jij hebt zeker geen kinderen.

Alsof je compleet incompetent bent om mee te praten over een onderwerp.

Iedereen heeft wel wat. Iedereen heeft een verhaal.

En dan heb je de keuze, geef ik dit door aan mijn eigen kinderen of maak ik de keuze om ze een beter leven te geven.

Ik heb gekozen voor een beter leven. En dat nieuwe begin was ook zonder geld en zonder bezittingen.

Het enige wat ik had was mijn hond en de kleren die ik aanhad.

Dus kom niet aan met quote:Ik hoop dat jullie beseffen dat als jullie onder dezelfde omstandigheden ter wereld gekomen waren als de mensen (ja echt, het zijn mensen) om wie je zoveel plezier hebt, je hoogstwaarschijnlijk je angst en onmacht op dezelfde manier op internet had geslingerd.Want dan heb je de verkeerde voor je.
Ik heb dat hele stuk van jeugdzorg gelezen en wat ik daar las, las ik eigenlijk alleen maar dat het juist op dit moment in hansje z'n belang is. Als dat allemaal klopt wat in dat document staat, begrijp ik jeugdzorg volkomen dat hansje tot rust moet komen en er naar een oplossing gezocht moet worden hoe hansje zijn beide ouders in zijn leven kan hebben.
.
quote:yasmijn schreef op 23 juni 2014 @ 13:58:

[...]

Ik wacht Ik kom in de zomervakantie wel een grolsch drinken en een peuk roken dan kunnen we het er even over hebben..
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 14:00:

[...]

Ik kom in de zomervakantie wel een grolsch drinken en een peuk roken dan kunnen we het er even over hebben.. Perfect!
En dan mag je een 'doorrookt' boek van me lenen
Esmoreit,

Iedereen die een paar jaar lagere school gehad heeft, zou beter moeten kunnen spellen dan de aanhang van Irme.

Ik ken niemand, écht niémand, zowel van de oudere of de jongere generatie die niet doorgeleerd heeft, minder of beter gesitueerden(jouw woorden), die zulk abominabel taalgebruik bezigt als de aanhangers van Imre.

En dat heeft niets te maken met mishandeling, onmacht, angst, of welke problemen dan ook. Ieder huisje heeft zijn kruisje, wij op dit forum hebben ook onze problemen.

Ik ben van mening dat je met correct en fatsoenlijk taalgebruik, dus ook zonder schelden , beter je standpunt duidelijk kunt maken en meer kunt bereiken in welke situatie dan ook.

Bovendien zijn Imre en haar trouwe volgers allesbehalve bereid naar een tegengeluid te luisteren. Iedereen die een goede raad wil geven die niet in hun straatje past, wordt eerst uitgescholden en vervolgens wordt de reactie verwijderd.

Niet erg beschaafd. En nogmaals, dat heeft niets met "minder bedeeld" te maken.
Ik lees even het een en ander bij op de pagina van steun vader...een bekende van vader plaatst daar namelijk en zou contact opnemen met jeugdzorg, heeft hij nu gedaan
.
quote:mwcactus schreef op 23 juni 2014 @ 13:54:

Dit soort scheldpartijen en verwensingen uiten is een keuze (op een enkeling na die niet toerekeningsvatbaar is). Ik kom een hoop minder gesitueerden tegen en de meeste vertonen niet dit soort asociale gedrag. Asociaal gedrag is voor geen enkele groep normaal.Eens
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Scamp schreef op 23 juni 2014 @ 13:59:

[...]

En Esmoreit, ik schreef dat niet om medelijden te krijgen, maar omdat ik echt ziek word van de mensen die zeggen: jij hebt zeker geen kinderen.

Alsof je compleet incompetent bent om mee te praten over een onderwerp.

Iedereen heeft wel wat. Iedereen heeft een verhaal.

En dan heb je de keuze, geef ik dit door aan mijn eigen kinderen of maak ik de keuze om ze een beter leven te geven.

Ik heb gekozen voor een beter leven. En dat nieuwe begin was ook zonder geld en zonder bezittingen.

Het enige wat ik had was mijn hond en de kleren die ik aanhad.

Dus kom niet aan met

[...]

Want dan heb je de verkeerde voor je.

Ik kom ook niet uit een 'model gezin' en ik heb ook letterlijk met mijn 4 jarige dochter op straat gestaan.

Om maar even een voorbeeld uit mijn privéleven te noemen..

Al met al doen we het best goed zonder ooit jeugdzorg of wat dan ook nodig te hebben gehad.
quote:Esmoreit schreef op 23 juni 2014 @ 13:57:

[...]

Ik denk niet dat het een keuze is, maar daarin verschillen we dus van mening.Schelden is aangeleerd gedrag en dat is te veranderen als je wil. Er zijn zat mensen die opgroeien in een slechte situatie en niet scheldend door het leven gaan en net zo goed mensen uit de hogere sociale klasse die vloekend en tierend door het leven gaan.
quote:yasmijn schreef op 23 juni 2014 @ 14:03:

En dan mag je een 'doorrookt' boek van me lenen O fijn dan kan ik daar heerlijk effies an snuffeluh.!
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 14:05:

[...]

Ik kom ook niet uit een 'model gezin' en ik heb ook letterlijk met mijn 4 jarige dochter op straat gestaan.

Om maar even een voorbeeld uit mijn privéleven te noemen..

Al met al doen we het best goed zonder ooit jeugdzorg of wat dan ook nodig te hebben gehad.En zonder ordinaire scheldpartijen, jij staatsmegool.
quote:isa__88 schreef op 23 juni 2014 @ 14:03:

Ik lees even het een en ander bij op de pagina van steun vader...een bekende van vader plaatst daar namelijk en zou contact opnemen met jeugdzorg, heeft hij nu gedaanik is niewschierug
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 14:06:

[...]

O fijn dan kan ik daar heerlijk effies an snuffeluh.! Neem de post dan ook even gelijk door
quote:mamavk schreef op 23 juni 2014 @ 14:06:

[...]

ik is niewschierugJa, ik ook, wat gebeurt er dan?
quote:yasmijn schreef op 23 juni 2014 @ 14:06:

[...]

En zonder ordinaire scheldpartijen, jij staatsmegool.Haha het is een pareltje hè staats megool..
Je leert zoveel nieuwe woorden de laatste dagen.

Opmerkelijk.
In het kort, opgegroeid bij bijstandsmoeder, amper contact met vader, op 17 jarige leeftijd het huis uit, op 25 jaar gescheiden met 2 kinderen. Postnatale depressie, angst en paniekstoornis, 1 zoon met PDD-NOS en 1 zoon met ADHD+CD.

Dat is slechts een globale omschrijving omdat ik toch nog wel wat privé wil houden.

Toch kan ik zonder schelden redelijke volzinnen schrijven.
quote:carla69 schreef op 23 juni 2014 @ 14:11:

In het kort, opgegroeid bij bijstandsmoeder, amper contact met vader, op 17 jarige leeftijd het huis uit, op 25 jaar gescheiden met 2 kinderen. Postnatale depressie, angst en paniekstoornis, 1 zoon met PDD-NOS en 1 zoon met ADHD+CD.

Dat is slechts een globale omschrijving omdat ik toch nog wel wat privé wil houden.

quote:isa__88 schreef op 23 juni 2014 @ 14:03:

Ik lees even het een en ander bij op de pagina van steun vader...een bekende van vader plaatst daar namelijk en zou contact opnemen met jeugdzorg, heeft hij nu gedaanIk had daar afgelopen week al iets over gelezen, Weet alleen niet meer waarom hij dat zou doen
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:carla69 schreef op 23 juni 2014 @ 14:11:

quote:fryskhynder schreef op 23 juni 2014 @ 14:14:

[...]

Ik had daar afgelopen week al iets over gelezen, Weet alleen niet meer waarom hij dat zou doenomdat irme bepaalde gevaarlijke uitspraken deed.
.
quote:mwcactus schreef op 23 juni 2014 @ 13:59:

Eerder had iemand het over een documentaire over verstandelijk gehandicapte ouders. Ik denk dat de documentaire "Machteloos" werd bedoelt? http://www.hollanddoc.nl/ ... oos--ncrv-dokument--.html

Ik herinner me deze nog , Verschillende kinderen uit huis geplaatst en jawel gewoon weer zwanger.

Zo triest!
quote:isa__88 schreef op 23 juni 2014 @ 14:16:

[...]

omdat irme bepaalde gevaarlijke uitspraken deed.Ok, Maar dat deed ze toch al steeds? Sorry heb zoveel gezien de afgelopen week dat mijn hoofd er nu en dan van tolt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven