Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 16:03:

[...]

[...]

Het sarcasme zal ze vast ontgaan...Haha, is dat het antwoord van Mora?
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 16:03:

Het is toch 4 uur nu... ik had wel een berichtje verwacht ik mag zometeen mijn lieve hans weer bellenkomt vast nog wel, tenzij ze niet meer mag bellen?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 16:06:

[...]

komt vast nog wel, tenzij ze niet meer mag bellen?Ja daarom vraag ik het ook, misschien denkt jeugdzorg wel zoek het uit.
.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 16:07:

[...]

Ja daarom vraag ik het ook, misschien denkt jeugdzorg wel zoek het uit.

dat zou dan natuurlijk over kunnen komen als een wraakactie van JZ, Ik hoop juist dat ze dat niet doen

En haar gewoon laten bellen.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Ja dat zal niet leuk zijn voor Irme.. Maar ik heb eens dichtbij een telefoongesprek gezeten toen een van de crisispleegkinderen met hun moeder mocht bellen.

Hoi mam, ja ik ben wel verdrietig even huilen deed hij aan de telefoon. En daarna zei hij: mama ik ga ophangen want de kinderen hier willen voetballen doeiii. En weg was hij..

Ik best wel verbaasd huh ? Reageerde de pleegvader ook met: ooh dit zien wij zo vaak met crisisopnames.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 16:03:

Het is toch 4 uur nu... ik had wel een berichtje verwacht ik mag zometeen mijn lieve hans weer bellenMisschien is ze het vergeten, ze is nogal druk de laatste tijd....
Tja, ik kijk geen voetbal. Zal dus vanavond nog wel even spieken wat de voortgang is van dit drama, part nr. zoveel.

En na morgenochtend verwacht ik of de pleuris die uitbreekt, of totale stilte. En er kan nog weleens iets geks uit onverwachte hoek komen, dat zie je vaak. Zeker als ze hulp krijgt van iemand.
Jeugdzorg kan nu ook de afweging hebben gemaakt, dat het niet in belang van H. is als zijn moeder hem nu belt. Gezien haar gemoedstoestand....
quote:troostjeniet schreef op 18 juni 2014 @ 16:09:

Ja dat zal niet leuk zijn voor Irme.. Maar ik heb eens dichtbij een telefoongesprek gezeten toen een van de crisispleegkinderen met hun moeder mocht bellen.

Hoi mam, ja ik ben wel verdrietig even huilen deed hij aan de telefoon. En daarna zei hij: mama ik ga ophangen want de kinderen hier willen voetballen doeiii. En weg was hij..

Ik best wel verbaasd huh ? Reageerde de pleegvader ook met: ooh dit zien wij zo vaak met crisisopnames.

Kun je zien wat een goede omgeving kan doen he?

Ik heb geen idee ( geen kinderen)
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 16:10:

Jeugdzorg kan nu ook de afweging hebben gemaakt, dat het niet in belang van H. is als zijn moeder hem nu belt. Gezien haar gemoedstoestand....+1

Jeugdzorg kan nu ook de afweging hebben gemaakt, dat het niet in belang van H. is als zijn moeder hem nu belt. Gezien haar gemoedstoestand....

Weet je ik vraag mij serieus af, Of dat gesprek wat ze eerder had met zoontje aan de telefoon, Of dat echt was

Aan de andere kant hoor je immers niks?
De hele sekte op haar FB duwt haar alleen maar verder de afgrond in. Ik vind het echt triest voor haar. Natuurlijk houdt ze heel veel van die jongen, maar dat nu rust nodig is voor hem ziet ze totaal niet in. Ze denkt werkelijk dat dit de manier is om hem terug te krijgen en wordt daar alleen maar nog meer toe opgejut.

Heb ook wel medelijden.
Ab imo pectore

Jeugdzorg kan nu ook de afweging hebben gemaakt, dat het niet in belang van H. is als zijn moeder hem nu belt. Gezien haar gemoedstoestand....Terecht
.
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 16:13:

[...]

Weet je ik vraag mij serieus af, Of dat gesprek wat ze eerder had met zoontje aan de telefoon, Of dat echt was

Aan de andere kant hoor je immers niks?Jawel luister maar terug je hoort hans heel zachtjes..
.
Is ook mijn eigen ervaring. Ik had er niet zo'n trek in om met mijn moeder te spreken, verplicht. Niet leuk voor moeder, maar wel de realiteit. Ze moesten mij aan mijn haren naar haar toe meeslepen, bij wijze van spreken. Geen zin om op bezoek te gaan. Mijn nieuwe leven beviel mij stukken beter en mijn moeder was een type Irme (hysterisch, over the top en altijd maar zeggen wat een goede moeder zij altijd was geweest. Zit je helemaal niet op te wachten als kind zijnde.

[...]

Ik denk dat ze toen nog niet ontdekt had hoe je het beste een gesprek kon opnamen zodat je de ander ook hoort.

Dat heeft ze met de geluidsopname van die man van BJZ wel gedaan die vanmiddag op haar FB stond.

Dus er is hoop (voor ons) dat dit gesprek ok geheel te horen zal zijn op haar FB

[...]

Ik hoorde H ook op die filmpjes hoor.. huilend en wel de arme schat..

Maar ja, wat moet je ook als je moeder zegt dat je sterk moet blijven voor mama??? Die belasting kan hij helemaal niet aan....
quote:emmylou schreef op 18 juni 2014 @ 16:13:

De hele sekte op haar FB duwt haar alleen maar verder de afgrond in. Ik vind het echt triest voor haar. Natuurlijk houdt ze heel veel van die jongen, maar dat nu rust nodig is voor hem ziet ze totaal niet in. Ze denkt werkelijk dat dit de manier is om hem terug te krijgen en wordt daar alleen maar nog meer toe opgejut.

Heb ook wel medelijden.

Ik denk dat dat is wat iedereen uiteindelijk wel heeft ja, Ik ook maar anderzijds , Moet ik soms zo lachen om hoe het er aan toe gaat.

De massa Hysterie er om heen , En die meute die maar net als haar blijft volharden dat dit DE manier is

[...]

Aan de andere kant hoor je immers niks?Jawel, ik hoorde wel gekrijs hoor
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 15:10:

Zal me niets verbazen als ze om 4uur niet mag bellen

Dat denk ik ook niet.... Ze gaan haar niet 'belonen' voor dit gedrag. Dat word de eerste (van vele) sancties. Ik vrees dat ze vanavond gaat doorflippen. Ik hoop oprecht dat haar échte (ex)vrienden (mét ballen en verstand!) dan zullen ingrijpen. Een interventie dus, net als bij drugsverslaafden.

Als ze haar niet komen helpen (of durven) zal ze meegenomen worden door de crisisdienst (inval, spuitje, isoleer...)
quote:troostjeniet schreef op 18 juni 2014 @ 16:14:

[...]

Ik denk dat ze toen nog niet ontdekt had hoe je het beste een gesprek kon opnamen zodat je de ander ook hoort.

Dat heeft ze met de geluidsopname van die man van BJZ wel gedaan die vanmiddag op haar FB stond.

Dus er is hoop (voor ons) dat dit gesprek ok geheel te horen zal zijn op haar FB

Ik hoophet niet, is weer schending van de privacy van H.

Wat ze dr over haar zelf op pleurt vind ik vermakelijk en triest tegenlijk, wat de meute schrijft en reageert alleen maar vermakelijk. Maar liever geen opnames, uitspraken enz van H.

Jeugdzorg kan nu ook de afweging hebben gemaakt, dat het niet in belang van H. is als zijn moeder hem nu belt. Gezien haar gemoedstoestand....Stom detail misschien maar volgens mij belt H haar.
Reactie op het gesprek met de man van het omgangshuis

Respect die gekke deh ze de tering krijge die koekwouze

18 minutes ago · Like

Dan ben ik een ietwat doof paard mamavk

Maar dan zal dat wel zo zijn

Verdrietig
Enige momentje waar ik beetje compassie met haar voelde en waar ik vond dat ze echt aan Hansje dacht was in de geluidsopname die op haar FB staat toen ze hansje aan de telefoon had. En ze zei. Hans niet huilen, ga maar naar die lieve mevrouw toe, ga maar naar die lieve mevrouw toe.

Toen dacht ik ach ze denkt toch aan Hans..

Is trouwens ook t enige moment geweest tot nu toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven