Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 15:48:

En heel haar FB roept hahahahahaha wat goed, you go girl! Bam!!!!!!!!

zijn ze nou zo onnozel Dat is een retorische vraag neem ik aan?
Dit is idd wel een gevolg van die massahysterie. Zij voelt zich zo sterk dat ze denkt dat ze dit soort dingen kan doen en er toch wel komt. Totdat dadelijk blijkt dat ze er volkomen naast zit. En dat gaat onherroepelijk gebeuren.
De parels van de maatschappij:

Ze geveb aan dat irme psychisch niet apoort en sat jeugdzorg al.5 jaar vanalles aan bied en irme het afslaat ook laten ze meerdere maleb terug komen dat irme labiel is en het beter is voor hansje bij pleeggezin te blijven ze geven aan dat moeder hansje gehersenspoeld heeft en ze een typische borderliner is nou dan gaat je bloed koken ze geven jeugdzorg geoot gelijk en vinden het bij de vader stabieler want in het dossier staat dat er geen sporen van mishandeling zij

" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:missie_m schreef op 18 juni 2014 @ 04:56:

http://youtu.be/OWSmsETiEW0

Kijk bij 8.45 minuut

http://youtu.be/mzeR7_eUut8

Paar vlucht weg voor BJZ naar Lommel

http://youtu.be/oTr8tW3IYC0

Maar dit is geen Irme en geen Hansje, maar toch....

http://youtu.be/1qqvZNo-GOA

Triest, Het is geen Irma en geen Hansje, maar toch..

http://youtu.be/Mae8SUvsXkg

Ouders onterecht van kindermishandeling verdacht.

antw MM: Het gaat nu alleen nog maar over reactie's op de Facebookpagina van Irme en een mogelijk borderlinestoornis....alsof ze die stoornis zelf bestelt heeft bij de Wehk*mp.

Terwijl andere BJZ-afdelingen de aanpak van deze uithuisplaatsing bekritiseerden, en velen kippenvel kregen bij deze pijnlijke beelden word er voorbij gegaan aan de aanpak van BJZ.

Hier boven enkele filmpjes van ouders/kinderen die getraumatiseerd zijn door een onterechte aanpak. Waarom kan de aanpak in België wel normaal verlopen en in Nederland zo onmenselijk?Wat zullen jullie je straks vervelen als "de nieuwigheid"...de "sensatie" er af is. Het neemt niet weg dat BJZ onmenselijke blunders maakt.

Van een moeder-in-paniek met waarschijnlijk borderline kun je vreemde dingen verwachten maar van BJZ. een organisatie die bescherming hoort te bieden aan kinderen, en dan zo omgaat met kinderen én hun ouders verwacht ik beter handelen. Dit is veel erger dan die hele Irme en haar vriendengroep op haar FB kan doen is mijn mening.
LOEP ME MAAR aub.
quote:ammehoelaah schreef op 18 juni 2014 @ 15:52:

Dit is idd wel een gevolg van die massahysterie. Zij voelt zich zo sterk dat ze denkt dat ze dit soort dingen kan doen en er toch wel komt. Totdat dadelijk blijkt dat ze er volkomen naast zit. En dat gaat onherroepelijk gebeuren.ja daar kunnen we op wachten, Ze voet zich nu inderdaad in hogere sferen , Maar de downfall?...zal van verwoestende aard zijn lijkt mij
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Joehoe, ben ik weer.

Het gewauwel is nog altijd aan de gang zie ik. Net even snel gekeken op FB..het houdt niet op...niet vanzelf.

Zelfs Twitter is er nu aan te pas gekomen, lees ik. Man man, waar gaat dat heen?

Ze zal zo meteen wel in een gat vallen rond 18u. Geen hond die dan Irme gaat bijhouden. Althans, ik niet!

Zijn er nog updates die ik MOET weten? Ik ga niet alles weer doorspitten, heb nog dingen te doen die net iets belangrijker zijn, vóór het voetbal begint.
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 15:52:

[...]

Dat is een retorische vraag neem ik aan?
.
Mag ze zometeen nog bellen? Misschien wel niet meer, nu ze die man van JZ zo te woord heeft gestaan, of omgangshuis
.
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 15:54:

[...]

ja daar kunnen we op wachten, Ze voet zich nu inderdaad in hogere sferen , Maar de downfall?...zal van verwoestende aard zijn lijkt mijHoor ik je "genieten"? Is dit leedvermaak?
LOEP ME MAAR aub.
quote:Tepelsteeltje schreef op 18 juni 2014 @ 15:54:

Joehoe, ben ik weer.

Het gewauwel is nog altijd aan de gang zie ik. Net even snel gekeken op FB..het houdt niet op...niet vanzelf.

Zelfs Twitter is er nu aan te pas gekomen, lees ik. Man man, waar gaat dat heen?

Ze zal zo meteen wel in een gat vallen rond 18u. Geen hond die dan Irme gaat bijhouden. Althans, ik niet!

Zijn er nog updates die ik MOET weten? Ik ga niet alles weer doorspitten, heb nog dingen te doen die net iets belangrijker zijn, vóór het voetbal begint.Ramptoerist
LOEP ME MAAR aub.
quote:ammehoelaah schreef op 18 juni 2014 @ 15:43:

Het moet hier in Nederland echt heel ver gaan voordat je gedwongen kunt worden opgenomen. Dan moet er eerst iets gebeuren waaruit blijkt dat je direct fysiek gevaar vormt voor jezelf of je omgeving. Nu Hansje weg is, is dat gevaar in elk geval geweken en komt ze gewoon op de wachtlijst. Als ze al om hulp zou vragen.Dat doet ze niet , weet niet meer hoe ze het precies zei , maar hulp heeft ze niet nodig.
quote:Tepelsteeltje schreef op 18 juni 2014 @ 15:54:

Joehoe, ben ik weer.

Zijn er nog updates die ik MOET weten? Ik ga niet alles weer doorspitten, heb nog dingen te doen die net iets belangrijker zijn, vóór het voetbal begint.

Nou ze heeft Willem Alexander en Maxima om hulp gevraagd, of iemand hun even een PB'tje kon sturen, vast wel iemand die hen kent...

dat soort dingen.
.
Missie, vreemde dingen?! Gevaarlijke dingen bedoel je.. Doelend hierop vind ik het niet meer dan normaal dat er in het belang van dat jongetje ingegrepen is.

De manier waarop sneeuwt nu geheel onder door De Grote Irme Show...

En dat is zó vreselijk zonde..
Nou ja.. dat dus..
quote:missie_m schreef op 18 juni 2014 @ 15:56:

[...]

Hoor ik je "genieten"? Is dit leedvermaak?

Eerlijk antwoord van mij? Voor dat jongetje vind ik dit afschuwelijk echt afschuwelijk. Irme , hoop ik dan maar dat zij hulp krijgt want zij verliest zichzelf compleet...

Maar leedvermaakt.. al die idioten op haar FB ja ik moet er soms om lachen, maar het erge vind ik nog, dat Irme hun serieus neemt
.
https://www.facebook.com/ ... 7338875807&type=3&theater
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 15:57:

[...]

Nou ze heeft Willem Alexander en Maxima om hulp gevraagd, of iemand hun even een PB'tje kon sturen, vast wel iemand die hen kent...

dat soort dingen. Hahaha! Ja dat zag ik voorbij komen en toen heb ik mijn account maar weer afgemeld..pfff
quote:bloosje schreef op 18 juni 2014 @ 15:58:

Missie, vreemde dingen?! Gevaarlijke dingen bedoel je.. Doelend hierop vind ik het niet meer dan normaal dat er in het belang van dat jongetje ingegrepen is.

De manier waarop sneeuwt nu geheel onder door De Grote Irme Show...

En dat is zó vreselijk zonde..Het zal vast dat er iets moet gebeuren, echt dat meen ik, maar niet de manier waarop.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Hoor ik je "genieten"? Is dit leedvermaak?Heeft niks met leedvermaak te maken Missie. Moeders is de aansluiting met de realiteit zó kwijt dat de uitspraak dat ze het jongetje morgen niet bij zich heeft zal inderdaad een verwoestende impact hebben..
Nou ja.. dat dus..
Reactie op het filmpje met gesprek man omgangshuis

Respect die gekke deh ze de tering krijge die koekwouze

quote:missie_m schreef op 18 juni 2014 @ 16:00:

[...]

Het zal vast dat er iets moet gebeuren, echt dat meen ik, maar niet de manier waarop.Ik bedoel dat de manier waarop de uithuisplaatsing is verlopen sneeuwt geheel onder door De Grote Irme Show. En dat is doodzonde...
Nou ja.. dat dus..
Het is toch 4 uur nu... ik had wel een berichtje verwacht ik mag zometeen mijn lieve hans weer bellen
.
quote: joanna ‏@joanna9789 4 min.

@HansjeOss retweet aps je vind dat hansje bij zijn mama hoord!! quote:@joanna9789 @HansjeOss Is hoordt niet met dt?Het sarcasme zal ze vast ontgaan...

[...]

Hoor ik je "genieten"? Is dit leedvermaak?

Om die sekte die ze om zich heen gekweekt heeft?

Ja dat is van mijn kant puur leedvermaak.

Hoe achterlijk kan de mens zijn

Voor moeder hoop ik dat ze snel hulp krijgt

( ik heb er een hard hoofd in tenzij er Haldol aan te pas komt)

Voor haar zoon? is dit vreselijk

Maar ik zag nu al tig filmpje van jou voorbij komen die niets van doen hebben met deze kwestie?

En dan bedoel ik hoe moeder zich profileert op Feestboek en Twitter
quote:consuelabananahammok schreef op 18 juni 2014 @ 15:29:

Op Twitter breekt de hel dus los begrijp ik.

Ik begin het toch ook zielig voor haar te vinden ook al zoekt ze het zelf op.

Mocht er sprake zijn van persoonlijkheidsptoblematiek,wellicht ook geen goed sociaal vangnet en emotioneel de weg kwijt omdat haar kind is weggenomen. Dan heb ik medelijden...

Nog steeds keur ik het enorm af, echt iemand moet haar tot bezinning brengen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, ze lijkt elke realiteit te verliezen .

Misschien vlucht ze weg in al die aandacht, omdat ze in shock is? Vermijdingsgedrag ?+1
Ab imo pectore
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 16:03:

Het is toch 4 uur nu... ik had wel een berichtje verwacht ik mag zometeen mijn lieve hans weer bellenJe krijgt zometeen een geluidsopname te horen :-) over hoe sterk h moet blijven en dat zijn moeder er alles aan doet dat ie snel weer bij haar is. Beetje jammer voor H , moeder doet nu beloftes die ze niet waar kan maken(denk ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven