Gedeeltelijk boerkaverbod
zaterdag 16 juni 2018 om 14:22
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:20
Nou, ik vond het wel een aardige vergelijking.ikBedoelHetGoed schreef: ↑06-08-2019 00:17Geen idee waar deze discussie heen gaat. Of eigenlijk wel: nergens. Maar beweren dat boerka-draagsters en nonnen vergelijkbaar zijn, is weerlegbaar onwaar.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:23
Als je moeder een salafiste is, krijg je een hoop dingen mee, maar met Nederland heeft het helemaal niets te maken.Zazamaenade schreef: ↑06-08-2019 00:12Dat zeg ik niet, maar er zijn genoeg andere dingen die meisjes in Nederland meekrijgen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:26
Is het ook, geen enkele non bedekt haar gezicht, maar was een leuke afleiding als er niks zinnigs meer te melden is, nonnen en bh's, hoe off topic wil je het hebbenikBedoelHetGoed schreef: ↑06-08-2019 00:17Geen idee waar deze discussie heen gaat. Of eigenlijk wel: nergens. Maar beweren dat boerka-draagsters en nonnen vergelijkbaar zijn, is weerlegbaar onwaar.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:44
Ik ken ze niet persoonlijk, salafistes, jij misschien wel.
Als dat niet zo is schets je denk ik een te somber beeld over hun kinderen, misschien omdat dat je goed uitkomt qua politieke opvattingen of omdat je je echt zorgen maakt.
Kinderen in Nederland komen in contact met allerlei mensen, buurvrouwen, vriendinnetjes en vriendjes uit de straat waarmee ze buitenspelen. Die invloeden nemen ze mee als ze opgroeien.
Ik had vroeger wat van oorsprong Marokkaanse meisjes in de straat die bij mij over de vloer kwamen vanwege mijn katten waar ze dol op waren. It takes a village to raise a child enzo. (Hoe streng-gelovig hun ouders waren weet ik niet).
Ik denk dat je zorgen over salafistendochters in kampen in Noord-Syrië wel terecht zouden zijn, maar in Nederland, op uitzonderingen na, niet.
nounou
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:49
Sommigen komen hier alleen om te trollen of te staffen. En dan op napraat vertellen hoe geweldig ze wel niet bezig zijnmarjorette schreef: ↑06-08-2019 00:26Is het ook, geen enkele non bedekt haar gezicht, maar was een leuke afleiding als er niks zinnigs meer te melden is, nonnen en bh's, hoe off topic wil je het hebben
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:52
Mijn kinderen zaten op een multi cult school en daar waren veel meisjes die niet op een sport mochten. Bij een vereniging of clubje. Moeder die geen NL sprak. Met een verjaardag mochten die meisjes soms wel komen maar mijn dochter mocht daar bv niet spelen. Nee ze houden het bij hunzelf, niet te veel omgang met NL kinderenZazamaenade schreef: ↑06-08-2019 00:44Ik ken ze niet persoonlijk, salafistes, jij misschien wel.
Als dat niet zo is schets je denk ik een te somber beeld over hun kinderen, misschien omdat dat je goed uitkomt qua politieke opvattingen of omdat je je echt zorgen maakt.
Kinderen in Nederland komen in contact met allerlei mensen, buurvrouwen, vriendinnetjes en vriendjes uit de straat waarmee ze buitenspelen. Die invloeden nemen ze mee als ze opgroeien.
Ik had vroeger wat van oorsprong Marokkaanse meisjes in de straat die bij mij over de vloer kwamen vanwege mijn katten waar ze dol op waren. It takes a village to raise a child enzo. (Hoe streng-gelovig hun ouders waren weet ik niet).
Ik denk dat je zorgen over salafistendochters in kampen in Noord-Syrië wel terecht zouden zijn, maar in Nederland, op uitzonderingen na, niet.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:53
Beide dragen kleding die uitdrukking geeft aan een geloof, dat is een hele sterke vergelijking.ikBedoelHetGoed schreef: ↑06-08-2019 00:17Geen idee waar deze discussie heen gaat. Of eigenlijk wel: nergens. Maar beweren dat boerka-draagsters en nonnen vergelijkbaar zijn, is weerlegbaar onwaar.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:54
Ja of over terrorisme, dat was ook of topic of mag dat wel?marjorette schreef: ↑06-08-2019 00:26Is het ook, geen enkele non bedekt haar gezicht, maar was een leuke afleiding als er niks zinnigs meer te melden is, nonnen en bh's, hoe off topic wil je het hebben
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:54
Die bekeerling kan makkelijk praten, die kan weer terug naar haar oerhollandse ouders als ze het zat is. Maar een v rouw die opgroeit als moslima heeft vaak geen keus.Het-groepje schreef: ↑05-08-2019 17:50Dit argument is net zo mal als naveltruitjes en hotpants willen verbieden omdat slachtoffers van mensenhandel dat ook dragen.
Je pakt daarmee een symbool aan van iets dat je niet wenselijk vindt en vult van alles voor de draagster in.
Je neemt daarmee vrouwen niet serieus, iedere vrouw draagt wat ze wil.
Vrouwen die daar niet vrijwillig voor kiezen moeten ook gesteund worden maar een boerka willen dragen zegt niks over wat de motieven van die vrouwen zijn
Ik ken er zelf twee bekeerden die niet eens een man hebben en zeker niet door hun omgeving worden gedwongen, juist niet, en graag zich zo vertonen.
Dus bizar om zo bevoogdend over mensen te praten.
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:55
Oh ja net als Jehova’s kinderen, die kinderen mogen ook nooit wat. Of streng gereformeerden, of de Noorse broeders of de pinkstergemeente. Ook volledig opzichzelfstaande gemeenschappenvivaratje schreef: ↑06-08-2019 00:52Mijn kinderen zaten op een multi cult school en daar waren veel meisjes die niet op een sport mochten. Bij een vereniging of clubje. Moeder die geen NL sprak. Met een verjaardag mochten die meisjes soms wel komen maar mijn dochter mocht daar bv niet spelen. Nee ze houden het bij hunzelf, niet te veel omgang met NL kinderen
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:58
We hebben het over salafistes. Als je niet weet wat zij geloven, dan kan je inderdaad in de veronderstelling zijn dat die kinderen buiten morgen spelen. Of bij ongelovige kinderen op bezoek mogen. Een praatje mogen maken met de buurvrouw.Zazamaenade schreef: ↑06-08-2019 00:44Ik ken ze niet persoonlijk, salafistes, jij misschien wel.
En als de indoctrinatie een klein beetje werkt, willen ze dat zelf niet eens.
Ik stem al jaren D66. Niet dat dat relevant is verder.misschien omdat dat je goed uitkomt qua politieke opvattingen
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:00
Dacht ik even dat het klaar was met de jij-bakken.
Ik snap dat dit makkelijker is dan op de punten ingaan hoor, maar kom op. Alsof niemand hier medelijden heeft met kinderen van Jehova's.
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:01
wat bedoel je toch steeds met jij bak? een jijbak is een ad hominem nergens in mijn bericht gaat het over jou.
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:01
julius schreef: ↑06-08-2019 00:58We hebben het over salafistes. Als je niet weet wat zij geloven, dan kan je inderdaad in de veronderstelling zijn dat die kinderen buiten morgen spelen. Of bij ongelovige kinderen op bezoek mogen. Een praatje mogen maken met de buurvrouw.
En als de indoctrinatie een klein beetje werkt, willen ze dat zelf niet eens.
Ik stem al jaren D66. Niet dat dat relevant is verder.
Ik ben bekend met salafistische theorieën, daar hoef je mij niets over te vertellen. Hoe die kinderen in het dagelijks leven in Nederland opgroeien weet ik niet, en jij ook niet, zo te lezen. Dus dat is allemaal speculatie.
nounou
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:04
Je bent bekend met de salafistische theorien, maar denkt toch dat de kinderen die daarmee worden geïndoctrineerd opgroeien tot tolerante wereldburgers?Zazamaenade schreef: ↑06-08-2019 01:01Ik ben bekend met salafistische theorieën, daar hoef je mij niets over te vertellen. Hoe die kinderen in het dagelijks leven in Nederland opgroeien weet ik niet, en jij ook niet, zo te lezen. Dus dat is allemaal speculatie.
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:05
Maar als het doel is dat kinderen op groeien tot tolerante wereldburgers dan is er veel meer wat we moeten aanpakken. Want de tolerantie Nederland neemt hard af
dinsdag 6 augustus 2019 om 01:09
Je legt me telkens weer woorden in de mond, een erg irritante manier van 'discussiëren'. Het is allemaal speculatie van je, net zoveel of weinig waard als wat ik schrijf over het dagelijks leven van deze kinderen: we weten het niet.
En ik ga slapen.
nounou