Gemeenteraadsverkiezingen 2018
woensdag 21 maart 2018 om 11:56
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
woensdag 21 maart 2018 om 12:05
woensdag 21 maart 2018 om 12:20
Ik ben één van de stemmentellers bij het stembureau en de telling start uiteraard na sluiting van de bussen. Ik stem dus vanavond pas, op de valreep. Overigens op een lokale partij waarvan ik lid ben. De betrokkenheid bij wat er in je dorp of stad gebeurt vind ik belangrijk. We leven tenslotte samen in onze 'samenleving'. Maar ik zal wel als een oud wijf klinken (ben ik ook
).
woensdag 21 maart 2018 om 12:21
Ik stem inderdaad. Alleen al om mijn stem niet verloren te laten gaan. In dit geval stem ik op en kennis. Iemand die zich voor mij, gezin en omgeving al sinds lange tijd inzet wanneer dat binnen zijn mogelijkheden behoord. Denk aan een vergunning voor iets of een activiteit voor iemand. In dit geval spelen dus eigenbelangen en eigen netwerk een rol. Echter zo werkt dat nu eenmaal op dat vlak.
Het is dat ik de politiek op grote schaal in NL niet persoonlijk ken, want daar werkt dat eveneens zo. Echter bij die verkiezingen moet ik bepalen op basis van programmaboekjes en standpunten. In het geval van gemeenteraadsverkiezing kies ik eveneens op basis van standpunt echter ook op basis van ons kent ons en wie doet wat voor je.
Het is dat ik de politiek op grote schaal in NL niet persoonlijk ken, want daar werkt dat eveneens zo. Echter bij die verkiezingen moet ik bepalen op basis van programmaboekjes en standpunten. In het geval van gemeenteraadsverkiezing kies ik eveneens op basis van standpunt echter ook op basis van ons kent ons en wie doet wat voor je.
woensdag 21 maart 2018 om 12:22
Normaal stem ik altijd maar op de een of andere manier staat het deze keer heel ver van me af. Misschien zijn er momenteel andere zaken die veel aandacht van me vragen.
woensdag 21 maart 2018 om 12:34
Ik kijk meestal terug, dus niet wat er in het verbale geweld voorafgaand aan de verkiezingsdag allemaal geroepen wordt, maar hoe er is gestemd in de jaren daarvoor. Bij de vorige landelijke verkiezingen was daar een mooie tool voor.Troeteltje schreef: ↑21-03-2018 12:21Het is dat ik de politiek op grote schaal in NL niet persoonlijk ken, want daar werkt dat eveneens zo. Echter bij die verkiezingen moet ik bepalen op basis van programmaboekjes en standpunten. In het geval van gemeenteraadsverkiezing kies ik eveneens op basis van standpunt echter ook op basis van ons kent ons en wie doet wat voor je.
Nu PvdD. Heeft goeie dingen gedaan in mijn gemeente de afgelopen paar jaar. En tegen de sleepwet.
woensdag 21 maart 2018 om 12:40
Je weet dat VVD voor de sleepwet is?
woensdag 21 maart 2018 om 12:44
Prima tip!z-u-s schreef: ↑21-03-2018 12:34Ik kijk meestal terug, dus niet wat er in het verbale geweld voorafgaand aan de verkiezingsdag allemaal geroepen wordt, maar hoe er is gestemd in de jaren daarvoor. Bij de vorige landelijke verkiezingen was daar een mooie tool voor.
Nu PvdD. Heeft goeie dingen gedaan in mijn gemeente de afgelopen paar jaar. En tegen de sleepwet.
woensdag 21 maart 2018 om 12:45
Ik heb ook gestemd.
Ik heb tegen de sleepwet gestemd.
Ik vond het moeilijk deze keer.
Ik heb vooral gekeken naar wat IK persoonlijk belangrijk vind en welke partij mijn mening deelde.
Ik kwam eigenlijk uit op 2 partijen die best ver uit elkaar liggen, maar dus met een paar zaken wel overeen kwamen met elkaar en dus ook wat ik belangrijk vind.
Uiteindelijk heb ik gekozen omdat de ene voor en de ander tegen de sleepwet is.
Aangezien dat een van mijn belangrijke issues zijn, privacy, werd het opeens wat makkelijker.
Ik heb tegen de sleepwet gestemd.
Ik vond het moeilijk deze keer.
Ik heb vooral gekeken naar wat IK persoonlijk belangrijk vind en welke partij mijn mening deelde.
Ik kwam eigenlijk uit op 2 partijen die best ver uit elkaar liggen, maar dus met een paar zaken wel overeen kwamen met elkaar en dus ook wat ik belangrijk vind.
Uiteindelijk heb ik gekozen omdat de ene voor en de ander tegen de sleepwet is.
Aangezien dat een van mijn belangrijke issues zijn, privacy, werd het opeens wat makkelijker.
woensdag 21 maart 2018 om 12:46
Ik neem aan dat je als lokale fractie ook achter de algemene ideeen staat die jouw partij in de 2e kamer wil nastreven.nessemeisje schreef: ↑21-03-2018 12:44Daar heeft een lokale VVD-fractie niet zoveel over te vertellen toch?
woensdag 21 maart 2018 om 12:46