Gemeenteraadsverkiezingen 2018

21-03-2018 11:56 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee? :)

TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
Heb tv Rijnmond aanstaan en men gaat uit z'n pan over de exitpoll terwijl er met het tellen van de stemmen nog zoveel kan gebeuren. Men is z'n centen al aan het tellen.
Nou, we wachten het af.
Ja inderdaad. Beetje suf hoeveel waarde er gehecht wordt aan exitpolls.
Randstad hier, vanwege gemeentelijke herindeling niet kunnen stemmen, wel een 'nee' laten noteren.
Regionaal gestemd en tegen de sleepwet.
In de grote steden "vreet" GL de PVDA en SP helemaal leeg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou inderdaad. Ik weet niet of je nou zo blij moet zijn met GL, maar blijkbaar denken anderen daar anders over.

De PvdA is gewoon niets meer. De SP vind ik persoonlijk altijd wel een sympathieke partij en ik heb er ook een aantal keer op gestemd. Overigens niet in mijn gemeente dit keer, maar dat kwam omdat ik hun lokale verkiezingsprogramma niet denderend vond. Het was vooral veel geld naar armoede zonder tegenprestatie, schulden kwijtschelden en nog meer sociale woningbouw terwijl het midden segment hier amper een huis kan kopen.

Geen SP dit keer, maar ik hoop dat ze het bij de volgende landelijke verkiezingen beter af zal gaan.
Het zint mij helemaal niet dat DENK zo goed heeft gescoord. Wat over 4 jaar of over 8 jaar?

Of bij de volgende landelijke verkiezingen?
hollebollegijs schreef:
21-03-2018 22:21
In de grote steden "vreet" GL de PVDA en SP helemaal leeg.
Ik had het niet aan zien komen, ben bij verrast :lol:
Mejuffrouwmuis schreef:
21-03-2018 22:29
Nou inderdaad. Ik weet niet of je nou zo blij moet zijn met GL, maar blijkbaar denken anderen daar anders over.

De PvdA is gewoon niets meer. De SP vind ik persoonlijk altijd wel een sympathieke partij en ik heb er ook een aantal keer op gestemd. Overigens niet in mijn gemeente dit keer, maar dat kwam omdat ik hun lokale verkiezingsprogramma niet denderend vond. Het was vooral veel geld naar armoede zonder tegenprestatie, schulden kwijtschelden en nog meer sociale woningbouw terwijl het midden segment hier amper een huis kan kopen.

Geen SP dit keer, maar ik hoop dat ze het bij de volgende landelijke verkiezingen beter af zal gaan.
Kijk de steden worden inmiddels bevolkt door allochtonen en hoog opgeleide mensen met genoeg geld om de toren hoge huur en aanschaf prijzen van huizen te betalen.

De "gewone man" is er nagenoeg verdwenen.

Daarom zie je een sterk groeiende DENK en Groen Links (was voorheen D'66 / PVDA )
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Romy2017 schreef:
21-03-2018 22:33
Het zint mij helemaal niet dat DENK zo goed heeft gescoord. Wat over 4 jaar of over 8 jaar?

Of bij de volgende landelijke verkiezingen?
Landelijk draait het vooral om de middelgrote gemeentes daar komt zo'n 70% van de kiezers vandaan.
Dan heb je een ander beeld dan in Rotterdan\m

Verder vermoed ik nog wel wat scheuringen en afsplitsingen in DENK
Nu is het gewoon de Nederlandse tak van Erdogans AKP partij.
hollebollegijs schreef:
21-03-2018 22:41
Landelijk draait het vooral om de middelgrote gemeentes daar komt zo'n 70% van de kiezers vandaan.
Dan heb je een ander beeld dan in Rotterdan\m

Verder vermoed ik nog wel wat scheuringen en afsplitsingen in DENK
Nu is het gewoon de Nederlandse tak van Erdogans AKP partij.
Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. De politieke islam is binnen in de grote steden en ik denk niet dat je daar blij van wordt. Gelukkig woon ik niet in een grote stad en ben ik dat ook niet van plan, maar die hele DENK zint me niets. CDA, CU en SGP ook niet trouwens, maar van DENK krijg ik de kriebels met hun gewauwel over acceptatie.

Daarnaast zou het me echt niets verbazen als "links" toch samen gaat spannen met DENK of Nida (ook zo'n pareltje). Niet leuk!
Ik kwam deze nog tegen. :-D

Afbeelding
Hetvrijewoord schreef:
21-03-2018 22:48

Afbeelding
:rofl:
Mejuffrouwmuis schreef:
Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. De politieke islam is binnen in de grote steden en ik denk niet dat je daar blij van wordt. Gelukkig woon ik niet in een grote stad en ben ik dat ook niet van plan, maar die hele DENK zint me niets. CDA, CU en SGP ook niet trouwens, maar van DENK krijg ik de kriebels met hun gewauwel over acceptatie.

Daarnaast zou het me echt niets verbazen als "links" toch samen gaat spannen met DENK of Nida (ook zo'n pareltje). Niet leuk!

Eens.

Het is naiëf te denken dat een steeds grotere groep moslims zich niet zou verenigen binnen de politiek.
Verzuiling 2.0.
Hetvrijewoord schreef:

[img]https://pbs.twimg.com/media/DYwYpQYX0AAEGea.jpg:large
:rofl: :rofl: :rofl:
Mejuffrouwmuis schreef:

Deze club is niet te vertrouwen. En hun invloed op veel kiezers is groot.
Er zijn vandaag al akkefietjes geweest onder Turkse stemmers. En dat gedonder is al jaren aan de gang.
Tegen de sleepwet en voor GroenLinks op een vrouw.
Mejuffrouwmuis schreef:
Wacht maar af, het is een wetmatigheid dat snel groeiende partijen onderling gaan ruziën.
En stel Ahmed Aboutaleb gaat de kar trekken bij de PVDA (die geruchten gaan al langer) dan krijg je een nieuwe situatie.

Overigens verwacht ik wel dat Alexander Pechtold dit jaar nog plaats maakt voor een nieuw gezicht.
In Rotterdam is Van Baarle de lijsttrekker. Wie denk je dat net in beeld kwam en het woord voerde : Kuzu. En van Baarle stond ernaast.
Er kwam kritiek op maar hij deed geen stap opzij. Zegt genoeg over die Kuzu.
Laat GL nou maar blijven denken dat 'het grote gevaar bij FVD ligt.
Romy2017 schreef:
21-03-2018 23:11
In Rotterdam is Van Baarle de lijsttrekker. Wie denk je dat net in beeld kwam en het woord voerde : Kuzu. En van Baarle stond ernaast.
Er kwam kritiek op maar hij deed geen stap opzij. Zegt genoeg over die Kuzu.
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... leven.html

Een aardige docu over DENK
Alles ligt altijd aan een ander en een pro Turkije koers.
Hetvrijewoord schreef:
21-03-2018 23:18
Laat GL nou maar blijven denken dat 'het grote gevaar bij FVD ligt.
Precies en dat gaan ze snel merken.
De GL aanhang is zo'n beetje alles waar DENK tegen is.
Wordt dit een anti DENK topic of blijft dit het topic over de gemeenteraadverkiezingen?

Het is maar een vraagje.
Cateautje schreef:
21-03-2018 23:33
Wordt dit een anti DENK topic of blijft dit het topic over de gemeenteraadverkiezingen?

Het is maar een vraagje.

Beiden lijkt mij.
Als je pro denk bent mag je dat ook melden.
Hetvrijewoord schreef:
21-03-2018 23:35
Beiden lijkt mij.
Als je pro denk bent mag je dat ook melden.
Ik heb even geen zin in anti moslim gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven