Gemeenteraadsverkiezingen 2018
woensdag 21 maart 2018 om 11:56
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
woensdag 21 maart 2018 om 23:47
Ik vind het wel mooi dat Denk zo in opkomst is. Ik zou er zelf niet op stemmen maar het werd tijd voor een zelfbewust antwoord op de demonisering van allochtonen door rechts waar links maar geen echte vuist tegen durft te maken.
Als ik voor Nida had kunnen stemmen, dan zou ik dat overigens zeker serieus overwogen hebben. Samenwerking tussen GroenLinks en SP met Nida zou ik toejuichen.
Als ik voor Nida had kunnen stemmen, dan zou ik dat overigens zeker serieus overwogen hebben. Samenwerking tussen GroenLinks en SP met Nida zou ik toejuichen.
woensdag 21 maart 2018 om 23:55
woensdag 21 maart 2018 om 23:57
Je weet het mooi te vertellen, maar het komt met jou steeds weer op hetzelfde neer, als een kras in een ouwe langspeelplaat.
woensdag 21 maart 2018 om 23:59
groenteboerin schreef: ↑21-03-2018 23:47Ik vind het wel mooi dat Denk zo in opkomst is. Ik zou er zelf niet op stemmen maar het werd tijd voor een zelfbewust antwoord op de demonisering van allochtonen door rechts waar links maar geen echte vuist tegen durft te maken.
Wat is erger: Islamhaat of antisemitisme?
Omdat ik ook weleens vragen heb.
woensdag 21 maart 2018 om 23:59
Dat willen Jesse Klaver en Lilian Marijnissen absoluut niet.groenteboerin schreef: ↑21-03-2018 23:47Ik vind het wel mooi dat Denk zo in opkomst is. Ik zou er zelf niet op stemmen maar het werd tijd voor een zelfbewust antwoord op de demonisering van allochtonen door rechts waar links maar geen echte vuist tegen durft te maken.
Kijk dan werken ze in Rotterdam samen maar worden landelijk steeds geconfronteerd met de anti Israël tweet van NIDA en wie weet wat er nog meer op tafel komt.
Buiten dat kon het nog wel eens gevoelig liggen bij de SP achterban die toch al heen en weer hopt tussen PVV en SP
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 22 maart 2018 om 00:01
Dan lees je me slecht, weinig over de islam maar wel over migratie.
Islam heeft niet echt mijn interesse dat is meer voor de PVV kids
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 22 maart 2018 om 00:28
1 zetel
donderdag 22 maart 2018 om 00:28
1 zetel (exitpoll).
donderdag 22 maart 2018 om 00:33
donderdag 22 maart 2018 om 00:35
Groen Links gestemd en tegen de sleepwet. In mijn gemeente ziet het er naar uit dat Groen Links net als in de grote steden fors heeft gewonnen en ik hoop dat het kwartje voor de sleepwet ook precies mijn kant opvalt en dus ook tegen zal zijn.
Niet dat ik ooit de illusie heb gehad dat de zittende partijen zich iets van dit referendum aan zullen trekken als de uitslag tegen wordt, overigens. Maar het zou in ieder geval mijn eigen vertrouwen in mijn medeburger weer wat versterken.
Niet dat ik ooit de illusie heb gehad dat de zittende partijen zich iets van dit referendum aan zullen trekken als de uitslag tegen wordt, overigens. Maar het zou in ieder geval mijn eigen vertrouwen in mijn medeburger weer wat versterken.
Am Yisrael Chai!
donderdag 22 maart 2018 om 07:34
Hier ook niet ontevreden: GroenLinks en 'mijn' lokale partij gegroeid tot de grooste partijen, D66 gekrompen en de rest stabiel gebleven. Stem zelf altijd centrum/centrumrechts, maar ik ben toch blij met GroenLinks, omdat ik vind dat het klimaat echt (veel!) meer onder de aandacht moet komen.nessemeisje schreef: ↑22-03-2018 00:33Ik ben niet ontevreden. "Mijn" lokale partij heeft wel verlies maar is nog wel de grootste. VVD is tweede. SP terug naar 2 zeteltjes, PvdA ook. Das mooi.
PVV deed hier mee en heeft vooralsnog drie zetels. Dat verbaast me echt. Had eentje wel voorzien, niet 3.
donderdag 22 maart 2018 om 08:11