Gemeenteraadsverkiezingen 2018

21-03-2018 11:56 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee? :)

TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
Het lijkt erop dat wij hier weer naar de ouderwetse verzuiling gaan CDA en CU lopen uit. Lokaal zakt helemaal weg. Ben benieuwd.
Cateautje schreef:
21-03-2018 23:37
Ik heb even geen zin in anti moslim gedoe.

Tsja, eerst viel dat nog onder anti-PvDA gedoe.
Nu hun eigen partij die voorlopig vooral anti-Erdogan gedoe kan verwachten.

Klachten bij DENK deponeren.
Ik vind het wel mooi dat Denk zo in opkomst is. Ik zou er zelf niet op stemmen maar het werd tijd voor een zelfbewust antwoord op de demonisering van allochtonen door rechts waar links maar geen echte vuist tegen durft te maken.
Als ik voor Nida had kunnen stemmen, dan zou ik dat overigens zeker serieus overwogen hebben. Samenwerking tussen GroenLinks en SP met Nida zou ik toejuichen.
Cateautje schreef:
21-03-2018 23:37
Ik heb even geen zin in anti moslim gedoe.
Kritiek op DENK is iets anders dan kritiek op de islam.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
21-03-2018 23:55
Kritiek op DENK is iets anders dan kritiek op de islam.
Je weet het mooi te vertellen, maar het komt met jou steeds weer op hetzelfde neer, als een kras in een ouwe langspeelplaat.
groenteboerin schreef:
21-03-2018 23:47
Ik vind het wel mooi dat Denk zo in opkomst is. Ik zou er zelf niet op stemmen maar het werd tijd voor een zelfbewust antwoord op de demonisering van allochtonen door rechts waar links maar geen echte vuist tegen durft te maken.
Als ik voor Nida had kunnen stemmen, dan zou ik dat overigens zeker serieus overwogen hebben. Samenwerking tussen GroenLinks en SP met Nida zou ik toejuichen.

Wat is erger: Islamhaat of antisemitisme?

Omdat ik ook weleens vragen heb.
groenteboerin schreef:
21-03-2018 23:47
Dat willen Jesse Klaver en Lilian Marijnissen absoluut niet.
Kijk dan werken ze in Rotterdam samen maar worden landelijk steeds geconfronteerd met de anti Israël tweet van NIDA en wie weet wat er nog meer op tafel komt.

Buiten dat kon het nog wel eens gevoelig liggen bij de SP achterban die toch al heen en weer hopt tussen PVV en SP
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Cateautje schreef:
21-03-2018 23:57
Je weet het mooi te vertellen, maar het komt met jou steeds weer op hetzelfde neer, als een kras in een ouwe langspeelplaat.
Dan lees je me slecht, weinig over de islam maar wel over migratie.
Islam heeft niet echt mijn interesse dat is meer voor de PVV kids ;)
60% van de Rotterdammers heeft tegen de sleepwet gestemd.
Pff, bij ons in de gemeente is SGP alweer de grootste. Begin me af te vragen waarom ik toch steeds weer ga..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Hoest Sylvje vergaan eigenlijk?
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 00:19

1 zetel
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 00:19
1 zetel (exitpoll).
Ik ben niet ontevreden. "Mijn" lokale partij heeft wel verlies maar is nog wel de grootste. VVD is tweede. SP terug naar 2 zeteltjes, PvdA ook. Das mooi.
PVV deed hier mee en heeft vooralsnog drie zetels. Dat verbaast me echt. Had eentje wel voorzien, niet 3.
Groen Links gestemd en tegen de sleepwet. In mijn gemeente ziet het er naar uit dat Groen Links net als in de grote steden fors heeft gewonnen en ik hoop dat het kwartje voor de sleepwet ook precies mijn kant opvalt en dus ook tegen zal zijn.

Niet dat ik ooit de illusie heb gehad dat de zittende partijen zich iets van dit referendum aan zullen trekken als de uitslag tegen wordt, overigens. Maar het zou in ieder geval mijn eigen vertrouwen in mijn medeburger weer wat versterken.
Am Yisrael Chai!
Denk, Nida, CDA, SGP, wat is het verschil?
deepspace schreef:
22-03-2018 01:09

Het is subtiel: een eeuw of twee verlichting heeft wat meer afgegeven op de C's en G's.
nessemeisje schreef:
22-03-2018 00:33
Ik ben niet ontevreden. "Mijn" lokale partij heeft wel verlies maar is nog wel de grootste. VVD is tweede. SP terug naar 2 zeteltjes, PvdA ook. Das mooi.
PVV deed hier mee en heeft vooralsnog drie zetels. Dat verbaast me echt. Had eentje wel voorzien, niet 3.
Hier ook niet ontevreden: GroenLinks en 'mijn' lokale partij gegroeid tot de grooste partijen, D66 gekrompen en de rest stabiel gebleven. Stem zelf altijd centrum/centrumrechts, maar ik ben toch blij met GroenLinks, omdat ik vind dat het klimaat echt (veel!) meer onder de aandacht moet komen.
Mijn partij is helaas flink gekrompen, lokale partijen doen het bij ons niet zo goed. VVD en D’66 zijn de grootsten met GL en CDA er vlak achter dus ik ben zeker niet ontevreden.
Ik heb ook gestemd. Ik ben tegen de sleepnetwet gestemd.
Tegen mijn verwachtingen in is GL hier de grootste geworden. Op de hielen gezeten door een lokale partij en daaronder de VVD. Op zich ook wel tekenend voor mijn stadje: een ontzettende tweedeling tussen sociale woningbouw en hele dure huizen, waardoor er amper een middensegment is.
Ik vind het vreemd dat de VVD hier de grootste is, terwijl er echt veel armoede is. Begrijpt het niet.

Gelukkig heeft Groenlinks hier nog een zetel bij gekregen :heart:
deepspace schreef:
22-03-2018 01:09
Ik vind net als velen hier dat godsdienst niet in de politiek thuis hoort, maar om Denk te vergelijken met het CDA vind ik wel erg ver gaan.
Nou CU de grootste, gevolgd door CDA linkse partijen op verlies en GroenLinks helaas weer geen zetels. En dan zijn ze hier ook nog eens voor de sleepwet. Snap het gewoon niet.
Helaas, VVD is de grootste in mijn gemeente.
Gelukkig heeft de SP het ook goed gedaan hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven