Gemeenteraadsverkiezingen 2018
woensdag 21 maart 2018 om 11:56
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee?
TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
woensdag 21 maart 2018 om 16:35
Dito.
Wees blij dat je in vrij NL kan/mag stemmen.
Gebruik je stemrecht zodat NL in de volle democratie kan blijven bestaan.
Mensen die niet willen stemmen steken hun kop in het zand.
Ze moeten dan niet achteraf zeuren.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 21 maart 2018 om 16:49
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1817807 ... d-van-denk
Net als de 2e kamer verkiezing in 2017.
Toen waren alleen ploegen van de Marokaanse staatsTV en de NOS aanwezig.
Zeer opmerkelijk.
Zeer opmerkelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 21 maart 2018 om 16:51
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1817170 ... in-stemhok
In Amsterdam mag het wel weer overnieuw worden gedaan!!!!!
In Amsterdam mag het wel weer overnieuw worden gedaan!!!!!
woensdag 21 maart 2018 om 16:53
Heel inclusief allemaal. Ik snap dan ook niet dat er op deze partij gestemd wordt als je je een onderdeel van Nederland voelt.Jaja007 schreef: ↑21-03-2018 16:49https://www.telegraaf.nl/nieuws/1817807 ... d-van-denk
Zeer opmerkelijk.
Hoe hard DENK ook tettert over acceptatie en inclusiviteit, ik geloof er geen ene pepernoot van.
woensdag 21 maart 2018 om 16:55
Of je kunt gewoon twee keer stemmen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... en-gestemd
woensdag 21 maart 2018 om 16:59
IenemienemutteKwebbeltje91 schreef: ↑21-03-2018 16:58Ja, ik ben er eindelijk over uit waar ik op ga stemmen.
Alleen referendum twijfel ik nog steeds over, maar ik zie wel wat ik doe als ik aan het stemmen ben.
woensdag 21 maart 2018 om 17:01
Zo dacht ik ook. Heb daarna het boek gelezen ‘je hebt wel wat te verbergen’. Sindsdien denk ik er toch wel anders over.
woensdag 21 maart 2018 om 17:02
Ik ben lid van Partij voor de Dieren, maar die doen niet mee in mijn gemeente. Dus ik heb gekozen voor een lokale partij die het hoogst uit de Stemwijzer kwam (en na uiteraard meer van hun programma gelezen te hebben).
Referendum heb ik blanco gestemd. Vind dat ik er te weinig over kan zeggen en de politiek legt het waarschijnlijk sowieso naast zich neer.
Referendum heb ik blanco gestemd. Vind dat ik er te weinig over kan zeggen en de politiek legt het waarschijnlijk sowieso naast zich neer.
woensdag 21 maart 2018 om 17:13
Heb vanmorgen vroeg gestemd, deze keer op de partij voor de dieren. Normaal gesproken stem ik altijd SP, maar die hele linkse club begint me tegen te staan, met al hun gedoe steeds. De partij voor de dieren is ook wel links, maar die hebben een heel eigen agenda en in een groot aantal zaken kan ik me wel vinden, niet allemaal, maar die zaken zijn voor mij niet dusdanig belangrijk dat ik er van ga stampvoeten. Ik heb er vrede mee.
Ik kon ook nog stemmen voor de deelraad, dat is stemmen per wijkraad en daar heb ik voor een lokale partij gestemd.
Ik heb tegen de sleepwet gestemd omdat we het misschien wel redelijk goed getroffen hebben met onze parlementaire democratie, maar je weet nooit wat er in de toekomst nog kan gebeuren en wie er aan de macht komen, dus beter voorkomen dan genezen.
Ik heb het er best wel moeilijk mee gehad om te beslissen, maar het is goed nu.
Ik kon ook nog stemmen voor de deelraad, dat is stemmen per wijkraad en daar heb ik voor een lokale partij gestemd.
Ik heb tegen de sleepwet gestemd omdat we het misschien wel redelijk goed getroffen hebben met onze parlementaire democratie, maar je weet nooit wat er in de toekomst nog kan gebeuren en wie er aan de macht komen, dus beter voorkomen dan genezen.
Ik heb het er best wel moeilijk mee gehad om te beslissen, maar het is goed nu.
woensdag 21 maart 2018 om 17:32
Blanco stemmen tellen alleen mee voor het opkomst percentage... eigenlijk zinloos dus. Zeg nooit "maakt mij niet uit" maar maak een keuze. Volgens mij is de PvdD tegen dus zou ik als jou was die gevolgd hebben.RégineFilange schreef: ↑21-03-2018 17:02Ik ben lid van Partij voor de Dieren, maar die doen niet mee in mijn gemeente. Dus ik heb gekozen voor een lokale partij die het hoogst uit de Stemwijzer kwam (en na uiteraard meer van hun programma gelezen te hebben).
woensdag 21 maart 2018 om 17:57
Gelukkig mag ik dat zelf beslissen. Het is ook niet dat het me niet uitmaakt, maar dat ik inschat dat ik er te weinig kennis van heb. Zouden meer mensen moeten doen (als het gaat om praten over politiek).
woensdag 21 maart 2018 om 17:58
Je kan natuurlijk ook kijken hoe jouw partij erover denkt en daar lering uit trekken. Nu weet je nog niets en si je stem verloren gegaan.RégineFilange schreef: ↑21-03-2018 17:57Gelukkig mag ik dat zelf beslissen. Het is ook niet dat het me niet uitmaakt, maar dat ik inschat dat ik er te weinig kennis van heb. Zouden meer mensen moeten doen.
woensdag 21 maart 2018 om 18:00
Zelfde hier.
woensdag 21 maart 2018 om 18:02
Ik heb deze keer voor het eerst op een lokale partij gestemd, anders altijd CDA. Maar die hadden m.i. niet echt goede personen op de lijst staan en de afgelopen 4 jaar is er toch een goed beleid gevoerd in de gemeente, vandaar dat ik ze nu ook een vervolg gun.
Sleepwet heb ik na lang wikken en wegen toch voor gestemd. Ik twijfelde eerst of ik blanco zou stemmen, maar dat vond ik van mezelf niet kunnen.
Sleepwet heb ik na lang wikken en wegen toch voor gestemd. Ik twijfelde eerst of ik blanco zou stemmen, maar dat vond ik van mezelf niet kunnen.
woensdag 21 maart 2018 om 18:12
Ik ben nog steeds niet geweest, want ik twijfel. Helaas doet in mijn gemeente geen uitgesproken antiracistische partij mee. Meestal stem ik SP of GroenLinks, maar na hun twijfelachtige opstelling bij de demonstratie tegen racisme vorige week heb ik daar eigenlijk niet meer zoveel zin in. Misschien ga ik alleen tegen de sleepwet stemmen, dat vind ik wel belangrijk.
woensdag 21 maart 2018 om 18:13
Heb gestemd. Zowel gekeken naar de standpunten van partijen lokaal als landelijk en daar kom ik steeds uit op dezelfde partij. Links, maar ook een partij die mensen op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreekt en dus niet pampert. Sleepwet tegen gestemd, maar maak me weinig illusies over het effect daarvan.