Gemeenteraadsverkiezingen 2018

21-03-2018 11:56 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee? :)

TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
Ik zou wel een linkje naar dat onderzoek willen zien.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
22-03-2018 18:52
Binnen 1 dag? Tuurlijk.

Tuurlijk, want dat beweer ik ook echt. :yawnee:
fashionvictim schreef:
22-03-2018 19:10
Ik weet wat veelal betekent, maar dat is pas sinds gisteren zo. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen stemden allochtonen massaal op de PVDA. Dus het is gewoon niet waar, dat allochtonen hoofdzakelijk etnisch stemmen. Dat is nu precies 1 keer gebeurd.
:sleep:
Zucht
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 19:23
Tuurlijk, want dat beweer ik ook echt. :yawnee:
Je post een link naar een artikel dat over de 75% van de Turkse kiezers in Amsterdam gaat die GISTEREN op Denk hebben gestemd. En jij beweert daarover dat het niet de meest moderne, vrijgevochten Turken zijn.

Ik vraag je of je ze alle 42.000 soms kent, dat je dat zo stellig beweert, en dan zeg jij dat er onderzoek naar is gedaan.

Dat lijkt me nogal verbazingwekkend, gezien het feit dat gisteren pas voor het eerst zoveel Turken op DENK hebben gestemd. Jouw claim lijkt me dan ook onzin.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-03-2018 19:34
1.03% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Vlinder1963 schreef:
22-03-2018 13:41
Hier krijgt de SP juist heel veel voor elkaar wat betreft woningbouw, en de economie als de mensen geen geld hebben loopt de economie ook niet en hebben de ondernemers er ook niks aan.
Maar even heel kort door de bocht: als je de armste mensen in de maatschappij er een paar honderd euro bij geeft heeft dat economisch geen enkel effect. Die mensen hebben dat geld nodig om gaten te dichten in hun begroting maar het wordt niet uitgegeven in de lokale economie. Geef je mensen met 1,5x modaal of hoger geld erbij, dan gaan die vaker uit eten, kopen nieuwe (duurdere) spullen voor in huis etc. Economisch gezien heeft dat veel meer effect.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet moeten zorgen voor de armsten. Alleen dat het economisch effect van het SP beleid er niet is.
Jejoue schreef:
22-03-2018 19:27
:sleep:
Zucht
Wat bedoel je met die zucht?
Am Yisrael Chai!
:rofl:

Sinds de mogelijkheid er is wordt er door Turkse Nederlanders massaal (driekwart is echt heel veel) op een Turksen/Moslimpartij gestemd. Tot voor kort was die mogelijkheid er niet.

Onnodig gedraai.
fashionvictim schreef:
22-03-2018 19:34
Je post een link naar een artikel dat over de 75% van de Turkse kiezers in Amsterdam gaat die GISTEREN op Denk hebben gestemd. En jij beweert daarover dat het niet de meest moderne, vrijgevochten Turken zijn.

Ik vraag je of je ze alle 42.000 soms kent, dat je dat zo stellig beweert, en dan zeg jij dat er onderzoek naar is gedaan.

Dat lijkt me nogal verbazingwekkend, gezien het feit dat gisteren pas voor het eerst zoveel Turken op DENK hebben gestemd. Jouw claim lijkt me dan ook onzin.

Waar zeg ik dat dat onderzoek gisteren is gedaan precies?
Leer toch eens lezen mens in plaats van je eigen interpretatie overal op los laten.
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 19:35
:rofl:

Sinds de mogelijkheid er is wordt er door Turkse Nederlanders massaal (driekwart is echt heel veel) op een Turksen/Moslimpartij gestemd. Tot voor kort was die mogelijkheid er niet.

Onnodig gedraai.
Nogmaals, het is gewoon niet waar. Bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen bestond DENK al wel en werd er door Turken nog steeds veel op de PVDA gestemd.

Onder allochtonen in zijn algemeen werd bij de Tweede Kamerverkiezingen door 20% op de PVDA gestemd en ook 20% op DENK. En onder specifiek Turken was dat 39% en dus niet 75%.

Dat was pas gisteren voor het eerst het geval en ook alleen in Amsterdam.

En in alle onderzoeken die ik ken geven allochtonen op de vraag waarom ze op een bepaalde partij stemmen het vaakst als antwoord: vanwege discriminatie / racisme.
Am Yisrael Chai!
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 19:38
Waar zeg ik dat dat onderzoek gisteren is gedaan precies?
Leer toch eens lezen mens in plaats van je eigen interpretatie overal op los laten.
Moet jij nodig zeggen. Dat zeg jij niet, dat VRAAG IK. Want je hebt het over een situatie die alleen gisteren gold, dus hoe kan daar nu al onderzoek naar gedaan zijn? Vandaar dat ik je dat vroeg.

Dus voor de duidelijkheid nogmaals: hoe weet jij zo zeker dat de 42000 Turken die gisteren in Amsterdam op DENK hebben gestemd geen moderne, vrijgevochten Turken zijn? Er is immers nog nooit eerder door zoveel Turken op DENK gestemd dus volgens mij zijn hun demografische gegevens nog helemaal niet bekend.
Am Yisrael Chai!
Sara9876 schreef:
22-03-2018 19:34
Maar even heel kort door de bocht: als je de armste mensen in de maatschappij er een paar honderd euro bij geeft heeft dat economisch geen enkel effect. Die mensen hebben dat geld nodig om gaten te dichten in hun begroting maar het wordt niet uitgegeven in de lokale economie. Geef je mensen met 1,5x modaal of hoger geld erbij, dan gaan die vaker uit eten, kopen nieuwe (duurdere) spullen voor in huis etc. Economisch gezien heeft dat veel meer effect.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet moeten zorgen voor de armsten. Alleen dat het economisch effect van het SP beleid er niet is.
LOL, jij denkt dat begrotingsgaten zwarte gaten zijn ofzo?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
22-03-2018 20:07
LOL, jij denkt dat begrotingsgaten zwarte gaten zijn ofzo?
Ik denk superzware zwarte gaten.
You were born an original, don't die a copy.
Ik denk dat de 42000 Turken in Amsterdam die gisteren gestemd hebben allemaal super modern, hoog opgeleid en voor een vrije democratie zijn. Dat denk ik. Een soort van Ebru zeg maar. Allemaal.
2Italy2 schreef:
22-03-2018 20:39
Ik denk dat de 42000 Turken in Amsterdam die gisteren gestemd hebben allemaal super modern, hoog opgeleid en voor een vrije democratie zijn. Dat denk ik. Een soort van Ebru zeg maar. Allemaal.
Ze zijn in ieder geval dusdanig voor een vrije democratie dat ze in grote getale zijn gaan stemmen. In grotere getale dan bepaalde autochtone groepen in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
Voor een vrije democratie zijn ze zeker!
De pers was van harte welkom bij Denk!
Ebru mag zeggen wat ze wil van Denk. Syl mocht ook zeggen wat ze wilde. Een voorbeeld voor ons autochtonen.
SadSloth schreef:
21-03-2018 12:00
Ik heb Groenlinks gestemd en ben tegen het referendum. Ik vond het wel druk vandaag waar ik gestemd heb.
Waarom tegen referenda? Minachting van het volk? Alsof het volk een adel nodig heeft om te regeren. En leuk, meewerken aan het opbouwen van een politiestaat.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
2Italy2 schreef:
22-03-2018 20:51
Voor een vrije democratie zijn ze zeker!
De pers was van harte welkom bij Denk!
Ebru mag zeggen wat ze wil van Denk. Syl mocht ook zeggen wat ze wilde. Een voorbeeld voor ons autochtonen.
We hebben het toch over de Turkse inwoners van Amsterdam die op DENK gestemd hebben, en niet over de partij zelf?

In eerdere onderzoeken, waaronder bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen gaf 89% van de allochtone kiezers aan dat discriminatie en racisme voor hen de belangrijkste factor in het bepalen van de stem was. Dikke kans dat dat nog steeds zo is. En dan wil dat zeggen dat die 42000 Turken in de eerste plaats op DENK gestemd hebben omdat ze het idee hebben dat die partij wél iets aan discriminatie zal gaan doen.

Een sentiment dat ik herken want het was voor mij zelf ook reden om een stem op DENK te overwegen. Net zoals het voor Sylvana Simons een reden was om zich aan te sluiten bij DENK.

Maar hee, geloof vooral dat al die Turkse ondernemers in de hoofdstad stiekem een sharia dictatuur van de stad willen maken.
Am Yisrael Chai!
Raar dat de Turkse stemmers dan niet op Bij1 stemmen? Dat is de partij die bij uitstek een anti-racisme programma voert?

Wellicht heeft de uiteindelijke stem van de Denk stemmers toch iets te maken met het feit dat het een Turkse islamitische partij is? (niet voor Koerden dan hè)
2Italy2 schreef:
22-03-2018 21:06
Raar dat de Turkse stemmers dan niet op Bij1 stemmen? Dat is de partij die bij uitstek een anti-racisme programma voert?

Wellicht heeft de uiteindelijke stem van de Denk stemmers toch iets te maken met het feit dat het een Turkse islamitische partij is? (niet voor Koerden dan hè)
Of misschien vinden ze de politici die voor DENK op de lijst stonden wel beter dan die van Bij1? Als ik moet kiezen tussen Mourad Taimounti en Raymond Pinas of Sylvana Simons en Anja Meulenbelt dan weet ik het ook wel, hoor. Dan stem ik ook op DENK. De door mij genoemde heren zijn overigens geen van beiden Turks en respectievelijk nummer 1 en 4 op de Amsterdamse lijst.
Am Yisrael Chai!
Ik denk dat DENK juist bij uitstek de partij is die discriminatie verder in de hand werkt. Het zijn niet alleen de autochtonen die discrimineren. De allochtonen discrimineren zelf net zo hard en misschien nog wel harder.

Als DENK iets doet is het wel opkomen of propageren van de islam. Als ik een Joodse, zwarte, Aziatische of witte vrouw zou zijn zou ik nooit van mijn leven op deze partij stemmen.

Ik snap dan ook echt niet dat als je geen loslima bent je het überhaupt overweegt om op deze partij te stemmen,
Mejuffrouwmuis schreef:
22-03-2018 21:40
Ik denk dat DENK juist bij uitstek de partij is die discriminatie verder in de hand werkt. Het zijn niet alleen de autochtonen die discrimineren. De allochtonen discrimineren zelf net zo hard en misschien nog wel harder.

Als DENK iets doet is het wel opkomen of propageren van de islam. Als ik een Joodse, zwarte, Aziatische of witte vrouw zou zijn zou ik nooit van mijn leven op deze partij stemmen.

Ik snap dan ook echt niet dat als je geen loslima bent je het überhaupt overweegt om op deze partij te stemmen,
Misschien moet je hun kandidatenlijsten eens bekijken want daar staan diverse niet-moslims op. Zelfs autochtone Nederlanders staan er op. Het lijkt wel een politieke partij :O !
Am Yisrael Chai!
Ook autochtonen kunnen zich bekeren tot de islam. Net zoals er ook jihadi’s net oer-Hollandse namen zijn.
fashionvictim schreef:
22-03-2018 21:42
Misschien moet je hun kandidatenlijsten eens bekijken want daar staan diverse niet-moslims op. Zelfs autochtone Nederlanders staan er op. Het lijkt wel een politieke partij :O !
Ja net als die gast in Rotterdam, wat een engnek is dat zeg.
En voor wat betreft discriminatie: ik ben het volmondig eens met het eerste punt uit het DENK verkiezingsprogramma.

Volgens DENK zijn er in Nederland meer mensen die geïntegreerde mensen moeten accepteren, dan mensen die nog zouden moeten integreren. Integratie geldt voor nieuwkomers, niet voor mensen die hier zijn geboren en/of getogen.

Je hoeft maar op deze pijler te lezen om te constateren dat DENK hier de spijker op de kop slaat.
Am Yisrael Chai!
Mejuffrouwmuis schreef:
22-03-2018 21:45
Ook autochtonen kunnen zich bekeren tot de islam. Net zoals er ook jihadi’s net oer-Hollandse namen zijn.
Jezus, stel je niet zo aan, zeg. Je zou zweren dat je een 78 jarige uit Kuttekrabbenveen was die nog nooit iemand van niet-westerse afkomst heeft gezien als je jouw bange posts leest. Man man man wat een hysterie om niks. Misschien moet je even afstand nemen van dit forum en deze pijler want jullie zitten elkaar op het absurde af op te hitsen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven