Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
donderdag 6 december 2018 om 17:40
het "grappige" is dat dit dan blijkbaar weer niet geldt als het om kinderen gaat in armere gezinnen. Die hadden dan gewoon niet geboren moeten worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 december 2018 om 17:41

donderdag 6 december 2018 om 17:42
Hoeft niet te zijn voor de rijken maar met modaal inkomen best te doen als je er niet al te veel op de wereld zet. En ja, ik vind dat mensen die nu al geen geld hebben zeker geen kinderen op de wereld moeten zetten. Hoe dom kun je zijn. Dat is jezelf en je kinderen in de problemen werken en dat moet je niet willen. Je ziet vaak dat de geschiedenis zich herhaalt dat die kinderen van arme ouders het ook niet ver schoppen. Moet je dat willen omdat je kinderwens zo groot is?Ikzegookwat schreef: ↑06-12-2018 17:30Maar dat is jouw beslissing. En ik ben het op zich wel met je eens. Wij hebben ook gewacht tot we een goed huis hadden en allebei een inkomen. Maar daar werkten we naartoe. Ik durf heel eerlijk gezegd niet te zeggen of ik helemaal van kinderen had afgezien als dat allemaal niet in het verschiet had gelegen. Het is makkelijk praten vanuit een comfortabele positie.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat je zoiets niet voor een ander kunt beslissen. En bovendien: waar ligt de grens? Moet je eerst allebei een vast contract hebben bijvoorbeeld? Kinderen krijgen als privilege voor de rijken; dat lijkt me een eng toekomstscenario.

donderdag 6 december 2018 om 17:43
Dat zou ik met je eens zijn als alleen die bedrijven een voordeeltje hadden gezien. De regering schuift met het geld en uiteindelijk mag je iets meer van je EIGEN GELD HOUDEN en anderen weer wat minder.Ikzegookwat schreef: ↑06-12-2018 17:34Als er minder geld binnenkomt dan moet dat ergens gecompenseerd worden. Verhoging van de BTW bijvoorbeeld, of verlaging van de toeslagen. Zo "betalen" wij die belastingverlaging indirect met zijn allen.
Volgens de berekening ga ik er ietsjes op vooruit maar dat wil niet zeggen dat anderen het voor mij betalen. Ik mag simpelweg iets meer van mijn hard verdiende centen overhouden.
Volgens jaar is weer een ander groep de pineut.

donderdag 6 december 2018 om 17:45
Jazeker! Er is meer op de wereld en in het leven dan alleen maar geld. Als alles daarvan af zou moeten hangen, dan kunnen de meeste mensen helemaal niets meer wereldwijd.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 17:42Hoeft niet te zijn voor de rijken maar met modaal inkomen best te doen als je er niet al te veel op de wereld zet. En ja, ik vind dat mensen die nu al geen geld hebben zeker geen kinderen op de wereld moeten zetten. Hoe dom kun je zijn. Dat is jezelf en je kinderen in de problemen werken en dat moet je niet willen. Je ziet vaak dat de geschiedenis zich herhaalt dat die kinderen van arme ouders het ook niet ver schoppen. Moet je dat willen omdat je kinderwens zo groot is?
Het krijgen van kinderen is een grondrecht en daar mag niet aan getornd worden.

donderdag 6 december 2018 om 17:48
donderdag 6 december 2018 om 17:50

donderdag 6 december 2018 om 17:53
Er worden meer dan 100.000 kinderen jaarlijks zwaar mishandeld. Denk je nou echt dat dat alleen voorkomt bij de door jouw bedachte doelgroep?
Het kan zelfs zijn dat die moeder die aan de pillen zit veel liefdevoller met haar kinderen omgaat. Het kan, ik zeg niet dat het per definitie zo is.
Er wordt van alles uit de kast getrokken om te voorkomen dat zwakbegaafden zich voortplanten.
donderdag 6 december 2018 om 17:56

donderdag 6 december 2018 om 17:57
Ja precies. Het gaat er altijd over dat de werkenden er meer op vooruit gaan, maar die groep verdient het geld zelf, dat is nogal een verschil met de mensen die zelf niks binnenbrengen en wel geld ontvangen.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 17:43Dat zou ik met je eens zijn als alleen die bedrijven een voordeeltje hadden gezien. De regering schuift met het geld en uiteindelijk mag je iets meer van je EIGEN GELD HOUDEN en anderen weer wat minder.
Volgens de berekening ga ik er ietsjes op vooruit maar dat wil niet zeggen dat anderen het voor mij betalen. Ik mag simpelweg iets meer van mijn hard verdiende centen overhouden.
Volgens jaar is weer een ander groep de pineut.

donderdag 6 december 2018 om 18:08
Ik vind het alleen maar dom om voor nog meer ellende te kiezen. Ik vind kinderen krijgen helemaal geen grondrecht. Tja, het is jammer dat bijna iedereen kinderen kan krijgen maar de zorg ervoor dragen niet kunnen. Dab heb ik geen medelijden met de ouders die in armoede leven maar wel voor de kinderen die daar niet om gevraagd hebben. In zo'n situatie hadden ze beter niet geboren kunnen worden.

donderdag 6 december 2018 om 18:10
Het is maar goed dat mensen zoals jij dat niet bepalen.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 18:08Ik vind het alleen maar dom om voor nog meer ellende te kiezen. Ik vind kinderen krijgen helemaal geen grondrecht. Tja, het is jammer dat bijna iedereen kinderen kan krijgen maar de zorg ervoor dragen niet kunnen. Dab heb ik geen medelijden met de ouders die in armoede leven maar wel voor de kinderen die daar niet om gevraagd hebben. In zo'n situatie hadden ze beter niet geboren kunnen worden.

donderdag 6 december 2018 om 18:11
Ik ben het met je eens dat arme gezinnen ook kinderen zouden mogen krijgen zonder al die verwijten. Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind wel dat wanneer je eenmaal de keuze heb gemaakt om die kinderen te maken dat je niet moet lopen zeuren over anderen die niet solidair zouden zijn en dat er niet genoeg gelijkwaardheid is. Dat is wat Solo ons verwijt.
Ik zie het anders. In de flat waar ik woon woont er alleenstaande bijstandsmoeder met haar kind. In precies hetzelfde huis met dezelfde service alles erop en eraan als wat ik heb. Wij gaan naar dezelfde huisarts wanneer we ziek zijn. We worden in hetzelfde ziekenhuis geholpen en alle kinderen in deze flat zitten bij elkaar op school. Mijn loon is ruim 3x een bijstandsuitkering en de loon van weer een ander gezin in deze flat is 2x de mijne. Dát is gelijkheid. Ondanks het verschil in inkomsten kunnen wij allemaal gebruik maken van dezelfde voorzieningen.
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 18:14
0.56% gewijzigd

donderdag 6 december 2018 om 18:13
Je bent dus een scheefwoner. Kijk, dat vind ik nou kwalijk.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 18:11Ik ben het met je eens dat arme gezinnen ook kinderen zouden mogen krijgen zonder al die verwijten. Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind wel dat wanneer je eenmaal de keuze heb gemaakt om die kinderen te maken dat je niet moet lopen zeuren over anderen die niet solidair zouden zijn en dat er niet genoeg gelijkwaardheid is. Dat is wat Solo ons verwijt.
Ik zie het anders. In de flat waar ik woon woont er alleenstaande bijstandsmoeder met haar kind. In precies hetzelfde apartament met dezelfde service alles erop en eraan als wat ik heb. Wij gaan naar dezelfde huisarts wanneer we ziek zijn. We worden in hetzelfde ziekenhuis geholpen en alle kinderen in deze flat zitten bij elkaar op school. Mijn loon is ruim 3x een bijstandsuitkering en de loon van weer een ander gezin in deze flat is 2x de mijne. Dát is gelijkheid. Ondanks het verschil in inkomsten kunnen wij allemaal gebruik maken van dezelfde voorzieningen.
donderdag 6 december 2018 om 18:14
Wat heeft Solo jou misdaan? Ik zie dit hele topic al dat je op haar in aan het hakken bent en ik vraag me af waaromKukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 18:11Ik ben het met je eens dat arme gezinnen ook kinderen zouden mogen krijgen zonder al die verwijten. Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind wel dat wanneer je eenmaal de keuze heb gemaakt om die kinderen te maken dat je niet moet lopen zeuren over anderen die niet solidair zouden zijn en dat er niet genoeg gelijkwaardheid is. Dat is wat Solo ons verwijt.
Ik zie het anders. In de flat waar ik woon woont er alleenstaande bijstandsmoeder met haar kind. In precies hetzelfde apartament met dezelfde service alles erop en eraan als wat ik heb. Wij gaan naar dezelfde huisarts wanneer we ziek zijn. We worden in hetzelfde ziekenhuis geholpen en alle kinderen in deze flat zitten bij elkaar op school. Mijn loon is ruim 3x een bijstandsuitkering en de loon van weer een ander gezin in deze flat is 2x de mijne. Dát is gelijkheid. Ondanks het verschil in inkomsten kunnen wij allemaal gebruik maken van dezelfde voorzieningen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

donderdag 6 december 2018 om 18:17
Volgens de overheid woon ik scheeft. Die bijstandsmoeder overigens ook. Zij woont duur-scheef en kost daardoor nog meer geld. Alleen probeert de regering mij dmv financiële dreigementen het huis uit te schoppen. Zij mag daarentegen wel blijven, gelukkig.

donderdag 6 december 2018 om 18:18
Hoewel ik denk dat Solo prima voor zichzelf op kan komen, vind ik wel dat je gelijk hebt. Solo wordt nu gebruikt om een smerig punt te maken en ik kan me voorstellen dat zij daar niet op zit te wachten. Het vervuilt het topic dusdanig dat ik al pagina's geleden heb besloten er niet op in te gaan, want doodzwijgen is wat mij betreft de beste optie.