Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

donderdag 6 december 2018 om 16:50
Ik begrijp je niet. Ik zeg dat als je geen geld hebt dat je naar mijn mening ook geen kind op de wereld moet willen zetten.

donderdag 6 december 2018 om 16:51
Eens. Eerst je leven op orde en dan pas kinderen. Een stabiele gezondheid (fysiek en mentaal) en voldoende financiële middelen horen daar absoluut bij, zeker wanneer je ervoor kiest het alleen te gaan doen.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 16:40Ik vind dus dat een kind op de wereld zetten alles met je inkomsten te maken heeft. Er is niks zo duur dan een kind en een kind gaat naar mate het ouder wordt alleen maar meer kosten. Als iemand met weinig geld toch willens en wetens een kind op de wereld zetten en dan financieel moeilijk zitten dan kan ik daar geen medelijden mee hebben nee want daar kiezen ze zelf voor. Je gaat ook geen auto kopen of huisdier nemen als je geen cent te makken hebt. Hard misschien maar ik ben realistisch.

donderdag 6 december 2018 om 16:52
Dit lijkt me zo moeilijk... heel veel sterkteBlondie456 schreef: ↑06-12-2018 16:47Jij komt op mij helemaal niet onaardig over maar juist sympathiek. Ik heb inderdaad geen geldzorgen maar je hoeft op mij niet jaloers te zijn want ik ben niet gelukkig meer sinds ik mijn man heb verloren. Ik zou er al mijn geld voor over hebben om hem terug te kunnen krijgen. Maar ja dat kan niet en ben ik in ieder geval wel blij dat ik financieel kan doen en laten wat ik wil en veel leuke dingen kan doen. Hopelijk slijt het verdriet met de jaren en ik hoop dat ik dan weer echt kan gaan genieten zoals vroeger.

donderdag 6 december 2018 om 16:53

donderdag 6 december 2018 om 16:53
Ja en nee.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 16:40Ik vind dus dat een kind op de wereld zetten alles met je inkomsten te maken heeft. Er is niks zo duur dan een kind en een kind gaat naar mate het ouder wordt alleen maar meer kosten. Als iemand met weinig geld toch willens en wetens een kind op de wereld zetten en dan financieel moeilijk zitten dan kan ik daar geen medelijden mee hebben nee want daar kiezen ze zelf voor. Je gaat ook geen auto kopen of huisdier nemen als je geen cent te makken hebt. Hard misschien maar ik ben realistisch.
Dat je een kind met een beperking krijgt weet je vaak niet van te voren.
En dat is in haar situatie het geval.

donderdag 6 december 2018 om 16:55
Niet iedereen kan in de toekomst kijken.
Wat gezondheid van jezelf betreft, je relatie kan over gaan. Je kunt een kind met een beperking krijgen.
Nr 1 en 3 zijn risico 's in een relatie. Vaak gaat het mis.

donderdag 6 december 2018 om 16:57
Belastingverlaging is wat anders dan dat ze geld krijgen wat t volk bij elkaar heeft gewerkt. Het is gewoon een sigaar uit eigen doos.Cateautje schreef: ↑06-12-2018 16:17Het bedrijfsleven genereert eigen geld en meer dan genoeg ook. Het is niet voor niets dat ze boos zijn dat er geen enorme bedragen aan cadeautjes meer weggegeven mogen worden.
En die vier miljard is jaarlijks door middel van belastingverlagingen en dat is geld dat het volk bij elkaar heeft gewerkt.

donderdag 6 december 2018 om 16:59
Van je verloren partner wist ik niet.
Bepaald niet iets om jaloers op te zijn!
Kunnen doen wat je wilt is fijn maar geen vergelijking met je verdriet!
Ik gun je dat het verdriet slijt. Zodanig dat de liefde blijft maar de pijn is verdwenen!
Sterkte daarmee!

donderdag 6 december 2018 om 17:00
Ik formuleer het misschien een beetje hard vanwege de discussie, maar ik kan me heus voorstellen dat de rek er op een gegeven moment uit is hoor. Ik pluk het zelf ook niet van de bomen. Maar wat ik verontrustend vind is dat mensen wordt verweten dat ze aan kinderen beginnen. Natuurlijk zijn er gevallen waarin het echt beter zou zijn als ze dat niet zouden doen, maar in het algemeen gesproken iemand zoiets menselijks en essentieels ontnemen alleen omdat ze weinig geld hebben? Dat vind ik erg ver gaan. Daarbij hebben kinderen de toekomst.
Zelf denk ik er nooit over na waar mijn belastinggeld naartoe gaat en of dat wel "eerlijk" is. Er zijn zat voorzieningen waar ik zelf ook gebruik van maak, en ik ben blij dat het hier allemaal goed geregeld is. De enige die wat mij betreft verantwoording moet afleggen over hoe het geld besteed wordt is de regering. Er zal altijd een spanningsveld zijn omtrent de besteding van het geld en dat is alleen maar goed; zo blijft de boel min of meer in evenwicht. Maar mensen persoonlijk de maat nemen over hun keuzes? Zolang ze zich gewoon aan de wet houden lijkt me dat geen goede zaak. En dat geldt over en weer natuurlijk.

donderdag 6 december 2018 om 17:01
Er komt jaarlijks 4 miljard minder binnen en het zijn onder andere de mensen als Benmamma die dat moeten terugbetalenKukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 16:57Belastingverlaging is wat anders dan dat ze geld krijgen wat t volk bij elkaar heeft gewerkt. Het is gewoon een sigaar uit eigen doos.

donderdag 6 december 2018 om 17:03
Wat ik bedoelde was dat die kinderen er toch wel komen, en zonder sociaal vangnet zouden verhongeren zoals dat in de negentiende eeuw gebeurde.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 16:50Ik begrijp je niet. Ik zeg dat als je geen geld hebt dat je naar mijn mening ook geen kind op de wereld moet willen zetten.

donderdag 6 december 2018 om 17:05
Het geld wat je voor je kids krijgt gaat inderdaad minderen naarmate ze ouder worden. Je zou kunnen overwegen om er weer eentje te krijgen om de toeslagen te behouden.

Grapje grapje grapje

donderdag 6 december 2018 om 17:07
Lief van jou, dank je wel .
donderdag 6 december 2018 om 17:09
ik lach me kapotKukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 17:05Het geld wat je voor je kids krijgt gaat inderdaad minderen naarmate ze ouder worden. Je zou kunnen overwegen om er weer eentje te krijgen om de toeslagen te behouden.![]()
Grapje grapje grapje![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

donderdag 6 december 2018 om 17:13
Het zou grappig zijn als het niet zo verdrietig was. Helaas zijn er mensen die het echt doen. En dan is het geen grapje meer. Die hebben trouwens meerdere problemen hoor. Mijn vriendin werkt bij een instantie die dit soort 'multi-problem-gezinnen' begeleidt. Als ik weleens verhalen van haar hoor.... knap dat ze dat werk kan doen.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 17:05Het geld wat je voor je kids krijgt gaat inderdaad minderen naarmate ze ouder worden. Je zou kunnen overwegen om er weer eentje te krijgen om de toeslagen te behouden.![]()

donderdag 6 december 2018 om 17:14
Ik vind het verwijt van Solo dat we niet solidaire zijn ook heel bijzonder. Aan de anderen kant vind ik wel dat zij en haar kids recht hebben op een uitkering gezien hun situatie. Die hebben ze nu ook gekregen dus dat bewijst dat het systeem gewoon werkt. Alleen duurt het soms wat langer vanwege alle bureaucratie.Ikigai schreef: ↑06-12-2018 16:37Ik denk dat we just al ontzettend solidair zijn in Nederland. In geen enkel ander land is de belasting zo hoog en een groot deel daarvan gaat naar ons sociale stelsel. Het is niet gek dat er wel een grens zit aan deze solidariteit. Hoeveel kun je aan anderen vragen? 50%? 60%? Of nog meer? Net zolang totdat werken niet meer loont? En waar komt dan het geld vandaan?
De verwachting dat alles wel voor je betaald wordt (en voor je kinderen) en dat je daar recht op hebt, vind ik zelf een heel bijzondere.

donderdag 6 december 2018 om 17:19
Als wij geen geld hadden gehad dan hadden wij ons dus wel iets essentieels ontnomen als kind krijgen. Dan was er dus geen kind gekomen. Dat weet ik zeker want je wilt toch ook dat een kind een goede toekomst krijgt en dat kost veel geld voor studie, rijbewijs enz.Ikzegookwat schreef: ↑06-12-2018 17:00Ik formuleer het misschien een beetje hard vanwege de discussie, maar ik kan me heus voorstellen dat de rek er op een gegeven moment uit is hoor. Ik pluk het zelf ook niet van de bomen. Maar wat ik verontrustend vind is dat mensen wordt verweten dat ze aan kinderen beginnen. Natuurlijk zijn er gevallen waarin het echt beter zou zijn als ze dat niet zouden doen, maar in het algemeen gesproken iemand zoiets menselijks en essentieels ontnemen alleen omdat ze weinig geld hebben? Dat vind ik erg ver gaan. Daarbij hebben kinderen de toekomst.
Zelf denk ik er nooit over na waar mijn belastinggeld naartoe gaat en of dat wel "eerlijk" is. Er zijn zat voorzieningen waar ik zelf ook gebruik van maak, en ik ben blij dat het hier allemaal goed geregeld is. De enige die wat mij betreft verantwoording moet afleggen over hoe het geld besteed wordt is de regering. Er zal altijd een spanningsveld zijn omtrent de besteding van het geld en dat is alleen maar goed; zo blijft de boel min of meer in evenwicht. Maar mensen persoonlijk de maat nemen over hun keuzes? Zolang ze zich gewoon aan de wet houden lijkt me dat geen goede zaak. En dat geldt over en weer natuurlijk.
Nogmaals , je neemt toch ook geen hond als je de hoge kosten voor een dierenarts niet kunt betalen als het beestje ziek wordt. Nou ja, zowel voor hond als kind gebeurd dit in het dagelijkse leven dus wel maar dat kan ik niet begrijpen en zeker geen begrip of compassie voor opbrengen. Je moet nu eenmaal geld hebben om een kind te kunnen onderhouden en heb je dat niet, jammer maar helaas en moet je er wat mij betreft niet aan beginnen.

donderdag 6 december 2018 om 17:21
Vriend en ik werken beide fulltime en hebben geen kinderen. Wij ontvangen zelf geen enkele toeslag. Kun je nagaan wat wij allemaal afdragen...
Ook indirect: kinderen tot 18 jaar zijn ‘gratis’ meeverzekerd in de zorgverzekering van hun ouders. Wij betalen evenveel voor onze zorgverzekeringen voor 2 personen, als anderen voor hun gezin met 3-4 kinderen.
Dus nee, ik ben niet bereid meer af te dragen voor wat/wie dan ook, het is meer dan genoeg zo.

donderdag 6 december 2018 om 17:23
Huh? Je schreef in je vorige reactie dat het om belastingverlaging ging? Ik zou een belastingverlaging voor mezelf niet zien als dat iemand anders het bij elkaar heeft gewerkt voor mij??
Daarnaast werkt benmama niet dus van haar komt het sowieso niet.

donderdag 6 december 2018 om 17:24
Ik ben 47.. Raak zeer moeilijk zwanger en geen vriend..Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 17:05Het geld wat je voor je kids krijgt gaat inderdaad minderen naarmate ze ouder worden. Je zou kunnen overwegen om er weer eentje te krijgen om de toeslagen te behouden.![]()
Maar anders..

donderdag 6 december 2018 om 17:30
Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 17:19Als wij geen geld hadden gehad dan hadden wij ons dus wel iets essentieels ontnomen als kind krijgen. Dan was er dus geen kind gekomen. Dat weet ik zeker want je wilt toch ook dat een kind een goede toekomst krijgt en dat kost veel geld voor studie, rijbewijs enz.
Nogmaals , je neemt toch ook geen hond als je de hoge kosten voor een dierenarts niet kunt betalen als het beestje ziek wordt. Nou ja, zowel voor hond als kind gebeurd dit in het dagelijkse leven dus wel maar dat kan ik niet begrijpen en zeker geen begrip of compassie voor opbrengen. Je moet nu eenmaal geld hebben om een kind te kunnen onderhouden en heb je dat niet, jammer maar helaas en moet je er wat mij betreft niet aan beginnen.
Maar dat is jouw beslissing. En ik ben het op zich wel met je eens. Wij hebben ook gewacht tot we een goed huis hadden en allebei een inkomen. Maar daar werkten we naartoe. Ik durf heel eerlijk gezegd niet te zeggen of ik helemaal van kinderen had afgezien als dat allemaal niet in het verschiet had gelegen. Het is makkelijk praten vanuit een comfortabele positie.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat je zoiets niet voor een ander kunt beslissen. En bovendien: waar ligt de grens? Moet je eerst allebei een vast contract hebben bijvoorbeeld? Kinderen krijgen als privilege voor de rijken; dat lijkt me een eng toekomstscenario.

donderdag 6 december 2018 om 17:34
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-12-2018 17:23Huh? Je schreef in je vorige reactie dat het om belastingverlaging ging? Ik zou een belastingverlaging voor mezelf niet zien als dat iemand anders het bij elkaar heeft gewerkt voor mij??
Daarnaast werkt benmama niet dus van haar komt het sowieso niet.
Als er minder geld binnenkomt dan moet dat ergens gecompenseerd worden. Verhoging van de BTW bijvoorbeeld, of verlaging van de toeslagen. Zo "betalen" wij die belastingverlaging indirect met zijn allen.

donderdag 6 december 2018 om 17:35
En mijn kinderen houden dit land in de toekomst draaiende. Ook als jij straks 90 bent en hulpbehoevend. Daarvoor heb je toch echt een nieuwe generatie nodig.iets_perzik schreef: ↑06-12-2018 17:21Vriend en ik werken beide fulltime en hebben geen kinderen. Wij ontvangen zelf geen enkele toeslag. Kun je nagaan wat wij allemaal afdragen...
Ook indirect: kinderen tot 18 jaar zijn ‘gratis’ meeverzekerd in de zorgverzekering van hun ouders. Wij betalen evenveel voor onze zorgverzekeringen voor 2 personen, als anderen voor hun gezin met 3-4 kinderen.
Dus nee, ik ben niet bereid meer af te dragen voor wat/wie dan ook, het is meer dan genoeg zo.