Het leed dat processierups heet

27-06-2019 10:16 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hier nog geen algemeen topic over.

Zelf zit ik helemaal onder de bulten. Al jaren fiets ik dezelfde route naar het werk: nooit ergens last van gehad. En nu sta ik helemaal onder. Voorlopig dus alleen nog met de auto naar het werk. Echt jammer, want ik hou van fietsen.

Ik vraag me wel af hoe dit de komende jaren gaat zijn. Ik vrees gewoon dat dit een jaarlijks probleem gaat worden.

Wie heeft er nog meer last?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-07-2019 22:58
En heb je het idee dat het ook met de jaren opbouwt, die last?
Dus vorig jaar een beetje jeuk, dit jaar meer?
Dat zou een naar vooruitzicht zijn voor mensen die er veel last van hebben.
Géén idee. Vorig jaar geen last van gehad, zag het toen ook veel minder heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
De enige remedie is de kettingzaag. Eikenlanen moeten verdwijnen, dus 4 van de vijf eiken moet om.. Lanen moeten beplant worden met een variatie aan bomen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag alweer wat nestjes. Bah bah. Zo geen zin in. Iemand ze ook alweer gespot?
Ik fiets regelmatig naar het werk maar ik denk dat dat snel weer klaar is. Ik heb nu al meerdere keren last gehad van brandende ogen en luchtwegklachten. Hooikoorts of toch alweer de rupsen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alweer bultjes en verga soms van de jeuk, volgens mij weer die rups. Het is hetzelfde als vorig jaar, daarvoor nooit last gehad. Echt vervelend, ik hoop echt dat die beesten toch bestreden kunnen worden en dit niet iets is wat elk jaar terug moet komen.
Hier nog geen last, ik geniet er nog even van. Wij wonen tussen zo ongeveer 100 eiken, dus ik vrees voor de zomer (hier komen de nesten meestal pas in juni gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
22-05-2020 22:13
Hier nog geen last, ik geniet er nog even van. Wij wonen tussen zo ongeveer 100 eiken, dus ik vrees voor de zomer (hier komen de nesten meestal pas in juni gelukkig).
Ik weet ook niet zeker of het daarvan komt, hoe kun je dat eigenlijk weten? Vorig jaar had ik het in juni heel erg inderdaad. Wij hebben ook heel veel eiken, zelfs in onze eigen tuin. Ik zit er al over te denken om die maar om te hakken voor volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier al wel bultjes, althans dat denk ik.
Kunnen ook nog muggenbultjes zijn maar dan zijn het er wel veel (en geen mug gezien)
Zowel de kinderen als ik hebben ze al.

Vorige week in de Efteling geweest en toen is het begonnen. Afgelopen dagen zijn we wel meer bijgekomen. We zijn de tuin niet uit geweest afgelopen weekend en hier staan volgens mij geen eikenbomen in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt vervelend. Ik heb vanmorgen maar een hooikoortstablet genomen omdat de jeuk daarvan weggaat. Maar ja, die wil ik niet altijd maar slikken.
Even afkloppen, maar ik heb nog geen last. De echte overlast moet hier nog beginnen.
Wel heel veel muggenbulten, er zitten hier echt abnormaal veel muggen voor de tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die er al last van hebben; wat gebruiken jullie tegen de jeuk?
Ik zie veel bomen met een lintje eromheen heen waar "pas op processierups" op staat...
Alle reacties Link kopieren
Binnen hoeveel uur na contact kan er uitslag ontstaan? Heb sinds vanmiddag een aantal bultjes (binnenkant armen) maar ben voor het laatst gisteren begin van de avond buiten geweest.
Alecta schreef:
02-06-2020 16:40
Even afkloppen, maar ik heb nog geen last. De echte overlast moet hier nog beginnen.
Wel heel veel muggenbulten, er zitten hier echt abnormaal veel muggen voor de tijd van het jaar.
Muggen zijn vroeg dit jaar. https://www.ad.nl/binnenland/muggenover ... ~af204be0/
Jasmijn1991 schreef:
28-06-2020 21:12
Binnen hoeveel uur na contact kan er uitslag ontstaan? Heb sinds vanmiddag een aantal bultjes (binnenkant armen) maar ben voor het laatst gisteren begin van de avond buiten geweest.
Bij mij is het wisselend, maar vaak al wel dezelfde dag. Soms zit zo'n haartje ook aan je kleding en dan ineens prik.

Ik heb er weer last van :( Ik heb sinds een week zo nu en dan bultjes die zo jeuken dat ik niks anders kan doen dan openkrabben, tot bloedens toe en dan nog krijg ik daarna weer jeuk. Ik dacht dat het een ander soort mug was, maar ik zag vandaag dat er lintjes om de bomen zit in de route naar mijn werk. Daar heb ik ze dus van.

Soms voel ik ze ook gewoon prikken, zeg maar. Alsof ik ineens gestoken wordt, of alsof ik ineens ergens een splinter krijg.

Voor de föhners: als je een keer föhnt, is de jeuk dan voor altijd weg? Lijkt me namelijk prettiger voor mijn huid, dan elke keer alles openkrabben ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds een week last. Met name in de elleboog. Lig elke dag even in het zwembad daar schijn je ze makkelijk op te lopen. Tegen de jeuk doe ik weinig. Zet er zo nu en dan een kruis met mijn nagel.
Kruis zetten doet bij mij niks. Maar dat geldt ook voor gewone muggenbulten.

Ik vind de jeuk zoveel doordringender dan die van een muggenbult.
Ik merk hier op sommige plekken dat ik mogelijk last heb van de rupsen.

Enige wat we kunnen doen is die plekken voor zover mogelijk mijden en een melding doen bij de gemeente...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven