Het topic waarin het over Sinterklaassnoepgoed gaat

12-10-2018 15:20 157 berichten
Zonder ernstige maatschappelijke discussies.
Omdat de vraag bestaat. Deel hier je wensen voor een Sinterklaasfeest waaraan iedereen mee mag doen, ook mensen die houden van melkchocoladeletters. Zelfs zij horen erbij.
En deel ook je ervaringen met hip en modern Snoepgoed uit de decemberperiode. Karamelzeezouttaaitaai of truffelchocoladesigaretten, het kan niet gek genoeg.

Op actueel, want het is nu eenmaal de tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
12-10-2018 18:26
Die hardere? Waar je je misselijk aan kan eten? Heerlijk! Al zijn ze er met kerst (kransjes) en pasen ook hoor :)
Ja daar hen je gelijk in, maar met Sint begint mijn verslaving weer 😜
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
12-10-2018 18:48
Ik kom wel proeven. :whistle:
Graag anders eet ik het alleen op en dat is zo zielig :whistle: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh en idd de chocosigaretjes, ik proef nog de koetjesmelkchocoladesmaak met een vleugje papier! :love:

Ik doe inderdaad ook vaak kaneel of koekkruiden in de koffie (of chocolademelk) mjamm.
Alleen in de yoghurt vind ik het gek genoeg minder geslaagd.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Door de combi met zuur denk ik. Ik heb dat met straciatella-yoghurt :nope: terwijl ik chocola heel lekker vind.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Bessss schreef:
12-10-2018 18:47
Gevulde speculaas houdt zich ook goed in de vriezer hoor! Even opwarmen in de oven en je waant je weer in december; )
Dat ga ik proberen! Heb een ruime vriezer dus dat komt goed, dank je wel!
streepjessokken schreef:
12-10-2018 20:41
Door de combi met zuur denk ik. Ik heb dat met straciatella-yoghurt :nope: terwijl ik chocola heel lekker vind.
Oh, stracciatella-yoghurt vind ik juist lekker :) Die emmers van de Lidl :$
derooiekater schreef:
12-10-2018 18:45
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Bestel je ze online of stuur je partner er op uit :rofl:
Ja ga nog even de verborgen verslaving aanmoedigen ook!! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn favo's: :kwijl:

Chocoladeletters van alle merken in alle smaken.

Kikkers en muizen.

Chocoladesigaretten.

Chocolageld.

Chocolade sinten en pieten.

Gevulde speculaas.

Borstplaat.

Paaseitjes.

Pepernoten en kruidnoten vind ik ook lekker, maar alleen als bovenstaande lekkernijen niet voorhanden zijn.

Ik kan nu alvast wel kleding in een grotere maat inslaan. :(
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
In probeer dapper alle Sint-snoep verleidingen te weerstaan tot ná Halloween.

Maar nu ik las over koek-kruiden in de cappuccino, kon ik me niet langer inhouden - ik heb het meteen geprobeerd en het is heerlijk! Het valt niet écht in de categorie Sint-snaai, dus het mag best :-D
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
12-10-2018 20:59
Mijn favo's: :kwijl:

Paaseitjes.
:couple: die wilde ik eerst ook noemen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Oh eindelijk, dit topic. Ik wil dus pepernoten. Van die taaie, harde brokken. Vroeger, had je die in een doorzichtige kraakzak, en op die zak stonden allemaal miniatuur pietjes. En in die zak zaten er heel veel.

Die kreeg ik van mijn moeder in zo’n oranje jaren 70-bakkie. Met chocomel ernaast. Als het buiten waaide en regende. Toen nog niemand wist wat calorieën waren. En ook niet dat suiker slecht was.

Nu krijg je een lullige 250 gram, in een slap zakje zonder pietjes en taai en hard zijn ze ook al niet meer. Het lijkt nu op geknede ontbijtkoek :cry:.
Alle reacties Link kopieren
Dat gezeur over kruidnoten versus pepernoten moet ook maar eens afgelopen zijn. Pepernoten heet het al jaren, klaar. Niks kruidnoten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja wat is dat met kruidnoten en pepernoten?
Net zoiets als ijskast/koelkast, auto/ooto (fonetisch) ?
Paaseitjes, daar had ik ooit ook nog een topic over. Daar zit een hoop zeer bij mensen, dat is onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
12-10-2018 20:41
Door de combi met zuur denk ik. Ik heb dat met straciatella-yoghurt :nope: terwijl ik chocola heel lekker vind.
Dat zal het zijn ja, kaneel met zuur ...
Pure hagelslag in de yoghurt vind ik dan weer wel heerlijk haha.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
De Appie had weer kikkers en muizen dus nu ben ik een beetje misselijk...
...
Alle reacties Link kopieren
De Friese pepernoten zijn uit het assortiment van Bolletje en ik vind het om te janken. Die van Jamin zijn minder lekker en ik heb geen flauw idee waar ik ze anders nog kan kopen. Zonder Friese pepernoten toch geen Sinterklaas?! :'(

We hebben sinds dit jaar wel een pepernotenwinkel in de stad, dat is dan wel weer geweldig. :heart: De kruidnoten met kokos zijn mijn favoriet (waren ze al, ik kocht ze al eens in een andere stad dus ik ben heeel blij dat ik ze nu gewoon hier kan kopen).
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
12-10-2018 18:48
Ik doe me deze tijd van het jaar graag tegoed aan kikkers en muizen (waarbij de muizen echt véél lekkerder zijn dan de kikkers), echte marsepein van de warme bakker liefst van het varken ook nog, taai taai, schuimpjes en natuurlijk van die ronde harde gekleurde snoepjes die in zakken strooigoed zitten. Ik koop ze speciaal daarvoor, ook al bestaat zo'n zak voor tweederde uit ander spul dat ik niet lekker vind, geen probleem, dat verdwijnt vervolgens op mijn werk in de snoeppot.

Gelukkig is er ook Sint-snaai waar ik totaal niet warm van word. Ik hou niet van banketstaaf, chocoladeletters, pepernoten en kruidnoten. Beter zo, ik snoep al veel te veel.
Wij moeten samen delen! Ik vind de kikkers veel lekkerder. ;-D
En voor degene die een alternatief zocht voor Bolletje truffelkruidnoten. Is er niet. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
En ik vind dit een leuk topic! Want ik ben een beetje een junkie wat betreft sintsnoepgoed.

Kikkers en muizen
Borstplaat (van de bakker)
Speculaas (al dan niet gevuld)
Chocoladekruidnoten
Truffelkruidnoten
Friese pepernoten
Chocoladeletters
Knetterchocolade
Banketstaaf
Chocolade sigaretten
Schuimpjes
Marsepein
Taaitaai

Ik vind het allemaal lekker :heart: Het enige waar ik niet van houd zijn gewone kruidnoten en oud-hollandse pepernoten.
Alle reacties Link kopieren
Mirps schreef:
13-10-2018 00:07
Wij moeten samen delen! Ik vind de kikkers veel lekkerder. ;-D
En voor degene die een alternatief zocht voor Bolletje truffelkruidnoten. Is er niet. :nooo:
:D :high5:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen voorkeur, dus ik eet het hele zakje wel in mijn uppie leeg :proud:
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
:-9
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat het kan: er zijn ook hartige banketletters (zelf wel eens gemaakt, pittig gekruid gehakt in bladerdeeg, werd vooral heel groot en veel teveel) en kaasletters voor wie niet van zoet houdt.

Kom maar op met de meningen :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Nouschi schreef:
12-10-2018 21:10
Dat gezeur over kruidnoten versus pepernoten moet ook maar eens afgelopen zijn. Pepernoten heet het al jaren, klaar. Niks kruidnoten.
Ik dacht dat kruidnoten en pepernoten niet hetzelfde waren. Kruidnoten zijn die ronde speculaasjes en pepernoten zijn die brokken die naar anijs smaken volgens mij. Wij noemden die altijd peperscheten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven