Het topic waarin het over Sinterklaassnoepgoed gaat

12-10-2018 15:20 157 berichten
Zonder ernstige maatschappelijke discussies.
Omdat de vraag bestaat. Deel hier je wensen voor een Sinterklaasfeest waaraan iedereen mee mag doen, ook mensen die houden van melkchocoladeletters. Zelfs zij horen erbij.
En deel ook je ervaringen met hip en modern Snoepgoed uit de decemberperiode. Karamelzeezouttaaitaai of truffelchocoladesigaretten, het kan niet gek genoeg.

Op actueel, want het is nu eenmaal de tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook elk jaar blij van word, maar wat volgens mij alleen in de kop van Noord-Holland bestaat, zijn kruidmoppen. Kleine, harde koekjes met anijszaadjes. Van die dooreters :)
Alle reacties Link kopieren
Pepernoten, kruidnoten,chocoladeletters van droste😊Cake met speculaaskruiden
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
13-10-2018 11:41
Gewoon omdat het kan: er zijn ook hartige banketletters (zelf wel eens gemaakt, pittig gekruid gehakt in bladerdeeg, werd vooral heel groot en veel teveel) en kaasletters voor wie niet van zoet houdt.

Kom maar op met de meningen :D
Niemand?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
De yoghurtkruidnoten van AH, heerlijk, de eerste zak is al weer een tijdje leeg maar ik probeer me in te houden.
Verder hoop ik dit jaar een letterreep van Tony’s te krijgen, echt veel lekkerder dan andere merken, dus die gaat op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
13-10-2018 12:32
Waar ik ook elk jaar blij van word, maar wat volgens mij alleen in de kop van Noord-Holland bestaat, zijn kruidmoppen. Kleine, harde koekjes met anijszaadjes. Van die dooreters :)
o die zijn zo lekker! ik woon er niet maar ik zorg elk jaar dat ik via-via een paar zakken moppen kan krijgen. heerlijk! misschien komt het ook door jeugdherinneringen, maar ik kan zo genieten van die moppen :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
SaschaOsdorp schreef:
12-10-2018 18:09
Wat vinden jullie goede alternatieven voor de Bolletje Truffelnoten? Hier zijn die steeds uitverkocht!

Ik heb de Jumbo geprobeerd, die vond ik vies. Hema is wel lekker. Maar verder heb ik geen idee? Volgens mij verkopen wel meer winkels truffelkruidnoten.
Die van de pepernotenfabriek! In de pop-upstores of bij AH.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
14-10-2018 13:19
Niemand?
kaasletter :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

Waarom zou je zoiets doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote favoriet is al jaren de yoghurt/witte chocolade pepernoten van Albert Heijn merk. Mega lekker! Nog romiger dan normale witte choco pepernoten.

En bij de Kruidvat heb ik laatst stroopwafel pepernoten gekocht, maar die vind ik niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Schuimpjes, daar kan ik me echt misselijk aan eten! En gevulde speculaas ook maar ik krijg vaak buikpijn van spijs... wat ergens maar goed is dan :mrgreen:
streepjessokken schreef:
14-10-2018 13:19
Niemand?

De hartige banketletter heb ik ook een keer gemaakt. Groot succes bij de visite!
ardni schreef:
14-10-2018 13:46
kaasletter :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

Waarom zou je zoiets doen?

Jahoor, kom maar door. Met een fles Port erbij graag :P
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
13-10-2018 11:41
Gewoon omdat het kan: er zijn ook hartige banketletters (zelf wel eens gemaakt, pittig gekruid gehakt in bladerdeeg, werd vooral heel groot en veel teveel) en kaasletters voor wie niet van zoet houdt.

Kom maar op met de meningen :D

Oh, dat vind ik eigenlijk wel een goed idee ! Al die zoetigheid, in november en december komt me vaak snel de neus uit.
Een grote vleeseetster ben ik niet, maar een banketletter met een kaas-uien-vulling, of een quiche-achtig iets, met ei, prei en knoflook, ofzo, mmmm.
Een hartige variatie banketletter, zoals al die wezenloze wonderlijke smaakjes kruidnoten van de laatste jaren :proud:
Of hartige kruidnootjes, met rozemarijn, basilicum, olijf en grof zout.
nounou
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
13-10-2018 11:41
Gewoon omdat het kan: er zijn ook hartige banketletters (zelf wel eens gemaakt, pittig gekruid gehakt in bladerdeeg, werd vooral heel groot en veel teveel) en kaasletters voor wie niet van zoet houdt.

Kom maar op met de meningen :D

Jaaaa ik kende dat fenomeen niet tot ik mijn man leerde kennen waar hartige banketletters een traditie zijn (en ik hou niet van de gewone banketletter dus joepieee). En de kaasletter ken ik sinds vorig jaar. Ik dacht er bij het openen van dit topic aan, en vorig jaar was ik rijkelijk laat met bestellen, dus nu heb ik tenminste keus gehad in smaken. Die heb ik dus al besteld :yes:

Verder ook fan van:
Chocolade letter
Kruidnoten, die kleintjes van het AH huismerk!
Chocolade kruidnoten (heb er al weer 2 zakken op dit seizoen en ben ze eigenlijk ook al weer zat lol)
De chocolade sigaretjes van vroeger zijn idd nostalgie :proud:
Gevuld speculaas

Niet zo van de exotische en nieuwe smaken kruidnoten. Mijn meest buitensporige keus is truffelnoten. Die zijn :high5:

Nu even verder lezen of er nog dingen zijn waar ik niet aan heb gedacht die nodig gekocht moeten worden... :idee:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je die kaasletter besteld LunchLover?

Ik ga voor sinterklaasavond ook maar eens op zoek naar een lekker recept voor een hartige letter. Eentje zonder vlees, want mijn zus en zwager zijn vegetariër. Iemand tips? Ik vond er tot nu toe alleen eentje met walnoot en pompoen, en dat lijkt me niet zo lekker.
Je zou het gehakt in een recept kunnen vervangen door vegagehakt. Is meestal iets minder zout, dus je zou er nog wat extra zout door kunnen doen. Nog theelepel extra olie eventueel.
Drackie schreef:
14-10-2018 23:02
Waar heb je die kaasletter besteld LunchLover?

Ik ga voor sinterklaasavond ook maar eens op zoek naar een lekker recept voor een hartige letter. Eentje zonder vlees, want mijn zus en zwager zijn vegetariër. Iemand tips? Ik vond er tot nu toe alleen eentje met walnoot en pompoen, en dat lijkt me niet zo lekker.

Spinazie /feta/pijnboompitten?

Zorg er wel voor dat de vulling goed uitgelekt is, eventueel wat bindmiddel erdoorheen. Anders wordt de bodem van je letter veel te nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer van die speculaaspoppen van een meter hoog!
Die kregen we al-tijd van opa.. uhh, Sinterklaas.
Gewoon, ouderwetse speculaaspoppen maar dan wel een meter hoog.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan helaas niks aan Sinterklaas doen, doen we bijna nooit. Sinds wij niet meer geloven natuurlijk, maar we halen wel snoepgoed in huis.
Maar dit jaar is het toch wel even anders omdat mijn opa die op 5 december jarig is, helaas ongeneeslijk ziek is. We weten niet hoelang hij nog heeft maar we hopen dat wij gewoon nog zijn verjaardag en de kerst kunnen vieren met hem.

Zelf hou ik niet zo van chocola of snoepgoed, vooral niet van melkchocola het liefst puur. Maar waar ik wel heel veel zin in heb zijn kruidnoten Ik heb kruidnoten ook jaren niet echt gegeten totdat een paar jaar geleden wij zomaar van Sint & Piet als volwassen een handje vol peper/kruidnoten kregen van ze. En ik denk dat dat bij mij gewoon weer het een beetje los heeft gemaakt dat ik weer trek heb in kruidnoten.

Oh en speculaas, ook al vind ik de geur lekker, veel kan ik er niet van eten, terwijl mijn vader het eigenlijk het liefst het hele jaar door speculaas eet.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger vond ik kikkers en muizen heeerlijk, tegenwoordig vind ik ze niet meer te pruimen.. ik heb sowieso weinig met sinterklaas snoepgoed, alleen de letter met marsepein van tony vind ik lekker, de rest hoef ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag chocolade harten i.p.v. letters van Verkade, die heb ik meegenomen voor in de schoenen van mijn dochters.
En een hartige banketletter lijkt me heel lekker, is uiteindelijk gewoon een enorm bladerdeeghapje.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 15-10-2018 16:41
30.86% gewijzigd
ViezeHond schreef:
12-10-2018 15:30
Gewaagd topic Jagie. :P Ik durf mijn chocoladeletter erom te verwedden dat het binnen 5 pagina's weer fout gaat.
en wie is de gelukkige die een chocoladeletter van jou gaat ontvangen? :-D
Alle reacties Link kopieren
En deze lijkt me heel erg lekker:
https://www.hema.nl/eten-drinken/snoep- ... 30580.html
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
14-10-2018 23:02
Waar heb je die kaasletter besteld LunchLover?

Op kaasletter.nl :proud: Je kunt nu al bestellen en zeggen bezorgen op 1 dec ofzo, wat aan te raden is. Vorig jaar was er een run op en kon je alleen nog jong belegen letters kiezen. Oh en het is altijd een "S".
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
15-10-2018 17:04
Op kaasletter.nl :proud: Je kunt nu al bestellen en zeggen bezorgen op 1 dec ofzo, wat aan te raden is. Vorig jaar was er een run op en kon je alleen nog jong belegen letters kiezen. Oh en het is altijd een "S".
Ga ik doen, thanks! Nu nog kiezen. Welke heb jij gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Vriend zegt net dat zo'n hartige letter een vleesletter heet, bij de slager :sick: :sick: :sick:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven