Het topic waarin het over Sinterklaassnoepgoed gaat

12-10-2018 15:20 157 berichten
Zonder ernstige maatschappelijke discussies.
Omdat de vraag bestaat. Deel hier je wensen voor een Sinterklaasfeest waaraan iedereen mee mag doen, ook mensen die houden van melkchocoladeletters. Zelfs zij horen erbij.
En deel ook je ervaringen met hip en modern Snoepgoed uit de decemberperiode. Karamelzeezouttaaitaai of truffelchocoladesigaretten, het kan niet gek genoeg.

Op actueel, want het is nu eenmaal de tijd van het jaar.
MinkeDeWit schreef:
12-10-2018 17:02
Klopt het dat de kikkers en muizen vroeger een heel andere vulling hadden? In mijn herinnering was het een beetje gelig taai spul, en erg lekker. Tegenwoordig zit er gewoon hard witte suiker in, en brandt het in je keel.

Ah, dit wist ik niet! Misschien dat ik ze daarom nu wel lekker vind en vroeger niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijzelf een verbod opleggen op al dat lekkers :whistle:
De weegschaal vind het nooit zo leuk.

Tipje voor de mensen die verzot zijn op kruidnoten. Je heb nu van die pop up stores die pepernoten winkels heten. Het walhalla voor de kruidnoten fanaten.
ShaunTheSheep schreef:
12-10-2018 17:01
Eindelijk een mede-chocolade-allergie-persoon! Ik dacht dat ik de enige ter wereld was!

Maar ik mis het totaal niet, vind het ook niet eens lekker.

Geef mij maar lekker gevulde speculaas of taai-taai, hmmm! Oh en borstplaat! Die echte van de bakker en dus niet harde suikerplaten van de supermarkt dus.
Dat dacht ik ook! Ik vind het wel lekker, maar alleen nog puur. Melkchocolade vind ik niet meer lekker, net als witte.
Jaah! Lekker! Banketstaaf, chocoladekruidnoten, alles van chocolade eigenlijk.
En mijn jeugdfavoriet, de chocoladesigaretten. Ook ik voelde mezelf toen super stoer en groot.

Heb alleen wat chocoladekruidnoten gekocht. De rest ga ik binnenkort wel in slaan, de afgelopen jaren ontdekt dat wanneer ik wachtte toch ik ze nodig had, ik super veel moeite moest doen om de juiste letters te vinden.

Maar eerst nog even iets koeler worden, voor ze gesmolten in de kast liggen 😇
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik alleen de echte pepernoten lekker, en sommige taaitaai. Zo lekker anijzig :heart:
De rest is veel te zoet.
Ik heb weleens geprobeerd pepernoten te maken, in februari, toen het koud was.
Met roggebloem, en een heel goed recept, maar dat is moeilijker dan je zou denken. Het werden rare harde klompjes.

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 12-10-2018 17:27
5.24% gewijzigd
nounou
Vorig jaar de truffel kruidnoten ontdenkt. Heerlijk!
Nu al twee zakken op in twee weken tijd. Mmmmm!

De rest boeit me niet zo of vind ik niet eens lekker, zoals marsepein of borstplaat.

Maar truffel kruidnoten?!!
Truffelkruidnoten, jaaaa! Ik was ze alweer vergeten.

Morgen kijken of Hema ze ook verkoopt.
Truffelkruidnoten zijn lekker, maar ik kan ze niet normaal consumeren. Ik heb het ergens in me een truffelkruidnootjunkie te worden, die ofwel gevonden wordt in een vuilnishuis vol lege zakken of rondscharrelt voor de plaatselijke Coop en de mensen aldaar telkens vreemde verzoeken doet teneinde geld in te zamelen om aan de verslaving te voldoen.
Dus die koop ik niet.
vrouwjagersma schreef:
12-10-2018 17:43
Truffelkruidnoten zijn lekker, maar ik kan ze niet normaal consumeren. Ik heb het ergens in me een truffelkruidnootjunkie te worden, die ofwel gevonden wordt in een vuilnishuis vol lege zakken of rondscharrelt voor de plaatselijke Coop en de mensen aldaar telkens vreemde verzoeken doet teneinde geld in te zamelen om aan de verslaving te voldoen.
Dus die koop ik niet.
:rofl:

Helaas herkenbaar..
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm lekker, waarom lees ik dit topic :'(
Gevulde speculaas
Kruidnootjes (hoe gekruider hoe beter, dus geen speculaas in bolletjes-vorm)
Letters
Banketletter
Choco-kruidnoten
Marsepein

Maar geen muizen en kikkers, hoewel ik ze wel heel leuk vind.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik was als kind zijnde al niet dol op sinterklaassnoepgoed zoals pepernoten, kruidnoten, schuimpjes, suikerbeestjes, muizen en kikkers. Dan ging Piet strooien en ik was vaak het enige kind die het niet van de grond ging rapen of soms wel om een vriendinnetje blij te maken.
Als ik mijn schoen zette kreeg ik er meestal iets van chocola in want dat vind ik wel lekker en nu nog steeds. Heel af en toe eet ik nu iets van gevulde speculaas of banketletter maar als ik dat weer een keertje gegeten heb dan hoef ik dat zeker een jaar niet meer.
O en taai-taai, ik snap niet hoe mensen da weg kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-10-2018 17:43
Truffelkruidnoten zijn lekker, maar ik kan ze niet normaal consumeren. Ik heb het ergens in me een truffelkruidnootjunkie te worden, die ofwel gevonden wordt in een vuilnishuis vol lege zakken of rondscharrelt voor de plaatselijke Coop en de mensen aldaar telkens vreemde verzoeken doet teneinde geld in te zamelen om aan de verslaving te voldoen.
Dus die koop ik niet.
Kom dan eens met argumenten waarom truffelkruidnoten lekker zijn. Ik heb nog niks inhoudelijks gehoord :P
Alle reacties Link kopieren
Schuimpjes, alleen de sinterklaas, niet die, die het hele jaar verkocht worden. En borstplaat.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat vinden jullie goede alternatieven voor de Bolletje Truffelnoten? Hier zijn die steeds uitverkocht!

Ik heb de Jumbo geprobeerd, die vond ik vies. Hema is wel lekker. Maar verder heb ik geen idee? Volgens mij verkopen wel meer winkels truffelkruidnoten.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
12-10-2018 18:07
Schuimpjes, alleen de sinterklaas, niet die, die het hele jaar verkocht worden. En borstplaat.
Die hardere? Waar je je misselijk aan kan eten? Heerlijk! Al zijn ze er met kerst (kransjes) en pasen ook hoor :)
apiejapie schreef:
12-10-2018 16:49
Ik bedoelde eigenlijk de kruidnoten, maar jij had het inderdaad over gevulde speculaas.
Met kruidnoten zou ik dat inderdaad kunnen doen :lightbulb:
Dan ga ik eens op zoek naar uitdeelverpakkingen denk ik. Lijkt me handiger bewaren.

Lees hier ook over opgewarmde banketstaaf :) zo lekker!!
En dan mijn voorraden inslaan op 6 december, dan is alles afgeprijsd ;-D
Die pop up stores ga ik ook eens naar kijken, ik word echt benieuwd.
bethweeter schreef:
12-10-2018 18:04
Kom dan eens met argumenten waarom truffelkruidnoten lekker zijn. Ik heb nog niks inhoudelijks gehoord :P
Ja, iedereen weet dat toch? En als jij ze niet lekker vindt, bewijs jij dan maar eens waarom ze niet lekker zijn. Ik ken in elk geval heel veel mensen met een hoge opleiding en die lusten allemaal truffelkruidnoten.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-10-2018 17:43
Truffelkruidnoten zijn lekker, maar ik kan ze niet normaal consumeren. Ik heb het ergens in me een truffelkruidnootjunkie te worden, die ofwel gevonden wordt in een vuilnishuis vol lege zakken of rondscharrelt voor de plaatselijke Coop en de mensen aldaar telkens vreemde verzoeken doet teneinde geld in te zamelen om aan de verslaving te voldoen.
Dus die koop ik niet.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Bestel je ze online of stuur je partner er op uit :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
12-10-2018 18:32
Met kruidnoten zou ik dat inderdaad kunnen doen :lightbulb:
Dan ga ik eens op zoek naar uitdeelverpakkingen denk ik. Lijkt me handiger bewaren.

Lees hier ook over opgewarmde banketstaaf :) zo lekker!!
Gevulde speculaas houdt zich ook goed in de vriezer hoor! Even opwarmen in de oven en je waant je weer in december; )
Alle reacties Link kopieren
Is er nog ergens een ijsvariant te vinden? of moet ik die zelf maken morgen
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
12-10-2018 18:47
Is er nog ergens een ijsvariant te vinden? of moet ik die zelf maken morgen
Ik kom wel proeven. :whistle:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik doe me deze tijd van het jaar graag tegoed aan kikkers en muizen (waarbij de muizen echt véél lekkerder zijn dan de kikkers), echte marsepein van de warme bakker liefst van het varken ook nog, taai taai, schuimpjes en natuurlijk van die ronde harde gekleurde snoepjes die in zakken strooigoed zitten. Ik koop ze speciaal daarvoor, ook al bestaat zo'n zak voor tweederde uit ander spul dat ik niet lekker vind, geen probleem, dat verdwijnt vervolgens op mijn werk in de snoeppot.

Gelukkig is er ook Sint-snaai waar ik totaal niet warm van word. Ik hou niet van banketstaaf, chocoladeletters, pepernoten en kruidnoten. Beter zo, ik snoep al veel te veel.
...
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-10-2018 18:35
Ja, iedereen weet dat toch? En als jij ze niet lekker vindt, bewijs jij dan maar eens waarom ze niet lekker zijn. Ik ken in elk geval heel veel mensen met een hoge opleiding en die lusten allemaal truffelkruidnoten.
:rofl: :rofl:

En nu moet ik weg uit dit topic. Ik krijg de neiging om naar de supermarkt te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven