Het topic waarin het over Sinterklaassnoepgoed gaat

12-10-2018 15:20 157 berichten
Zonder ernstige maatschappelijke discussies.
Omdat de vraag bestaat. Deel hier je wensen voor een Sinterklaasfeest waaraan iedereen mee mag doen, ook mensen die houden van melkchocoladeletters. Zelfs zij horen erbij.
En deel ook je ervaringen met hip en modern Snoepgoed uit de decemberperiode. Karamelzeezouttaaitaai of truffelchocoladesigaretten, het kan niet gek genoeg.

Op actueel, want het is nu eenmaal de tijd van het jaar.
Ik heb nog nooit borstplaat gegeten. Is dat lekker?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-10-2018 16:24
Ik heb nog nooit borstplaat gegeten. Is dat lekker?
Heerlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Borstplaat smaakt toch naar suikerbeesten maar dan is het plat en heeft het een vies kleurtje? Of ken ik alleen slechte borstplaat?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Coconuts12 schreef:
12-10-2018 15:51
Zelfgebakken kruidnoten (al dan niet met het pak van Koopmans). Bij mij lijkt het vaak meer op een soort koekjes, maar wel heel lekker inclusief de geur in huis.
Jaaaa, en meteen opeten.

En ik ga de ichoc (vegan) white nougat crisp en almond orange chocorepen proberen.
snug schreef:
12-10-2018 16:37
Jaaaa, en meteen opeten.

En ik ga de ichoc (vegan) white nougat crisp en almond orange chocorepen proberen.
Inderdaad. Van de week eens maken.
Alle reacties Link kopieren
of borsthoning
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
12-10-2018 15:32
Ik lust alleen maar melkchocoladeletters :$ van Verkade.
Puur krijg ik gewoon echt niet weg.

Verder lust ik heel graag gevulde speculaas. Nu is het dus de tijd van het jaar want het ligt alweer tijden in de winkels, na 5 december is het helaas weer weg. En taai taai vind ik ook lekker!
Ik koop altijd één of twee zakken extra en die zijn zo heerlijk in mei of juni. Dan heb je ze een tijd niet gehad en duurt het nog effe voordat ze in de winkel komen. Heerlijk geniet-moment dan.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-10-2018 16:20
Nou nou!
Hij zal toch door je keel moeten. Of ga je er alleen naar kijken?
Damned if I don’t
Pepernoten zijn toch die ronde dingetjes?
Die heb ik nooit echt lekker gevonden, toen ik klein was gooiden de Pieten ze handjevol zo de klas in en mijn klasgenootjes raapten ze dan gewoon van de vloer en aten die dingen vervolgens op, yuk.
Ik was de enige kleuter in de klas met smetvrees denk ik.
apiejapie schreef:
12-10-2018 16:40
Ik koop altijd één of twee zakken extra en die zijn zo heerlijk in mei of juni. Dan heb je ze een tijd niet gehad en duurt het nog effe voordat ze in de winkel komen. Heerlijk geniet-moment dan.
Dat is voor de taai taai wel een goede tip dank je wel!
Gevuld speculaas is helaas geen maanden houdbaar, anders zou dat ook ideaal zijn geweest :)
ViezeHond schreef:
12-10-2018 16:41
Hij zal toch door je keel moeten. Of ga je er alleen naar kijken?
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
12-10-2018 16:44
Dat is voor de taai taai wel een goede tip dank je wel!
Gevuld speculaas is helaas geen maanden houdbaar, anders zou dat ook ideaal zijn geweest :)
Ik bedoelde eigenlijk de kruidnoten, maar jij had het inderdaad over gevulde speculaas.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh dit is nou precies het grote gevaar in mijn leven: sintsnoep.

Kruidnoten, schuimpjes, gevulde speculaas, borstplaat, kikkers en muizen, chocoladeletters (alleen geen wit brrr)....
Alleen marsepein zo puur vind ik niet zo lekker en van banketstaaf kan ik ook prima afblijven. De rest wil ik ALLEMAAL!

En dan die geur van koek- en speculaaskruiden :flirting: .
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
apiejapie schreef:
12-10-2018 16:40
Ik koop altijd één of twee zakken extra en die zijn zo heerlijk in mei of juni. Dan heb je ze een tijd niet gehad en duurt het nog effe voordat ze in de winkel komen. Heerlijk geniet-moment dan.
Kan jij die echt zolang bewaren??!!!! Bij mij zou die op moeten.
Ik vind kruidnoten heerlijk. Maar ik koop ze pas net voor dat de sint in Nederland aan komt.
wiezel schreef:
12-10-2018 16:52
En dan die geur van koek- en speculaaskruiden :flirting: .

Hou je van yoghurt? Voeg dan eens stukjes appel toe en strooi er wat (of flink wat) koek- en speculaaskruiden over. :heart:
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
12-10-2018 16:41
Hij zal toch door je keel moeten. Of ga je er alleen naar kijken?
Gewoon slikken en een chocosigaretje na.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
12-10-2018 16:59
Hou je van yoghurt? Voeg dan eens stukjes appel toe en strooi er wat (of flink wat) koek- en speculaaskruiden over. :heart:
Ik begin de dag altijd met cappuccino met koek- en speculaaskruiden
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
12-10-2018 16:42
Pepernoten zijn toch die ronde dingetjes?
Die heb ik nooit echt lekker gevonden, toen ik klein was gooiden de Pieten ze handjevol zo de klas in en mijn klasgenootjes raapten ze dan gewoon van de vloer en aten die dingen vervolgens op, yuk.
Ik was de enige kleuter in de klas met smetvrees denk ik.
Huh? Je weet toch wel wat pepernoten zijn?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Coconuts12 schreef:
12-10-2018 15:28
Ik heb een chocolade-allergie :@
Eindelijk een mede-chocolade-allergie-persoon! Ik dacht dat ik de enige ter wereld was!

Maar ik mis het totaal niet, vind het ook niet eens lekker.

Geef mij maar lekker gevulde speculaas of taai-taai, hmmm! Oh en borstplaat! Die echte van de bakker en dus niet harde suikerplaten van de supermarkt dus.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 17:03
13.04% gewijzigd
Klopt het dat de kikkers en muizen vroeger een heel andere vulling hadden? In mijn herinnering was het een beetje gelig taai spul, en erg lekker. Tegenwoordig zit er gewoon hard witte suiker in, en brandt het in je keel.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-10-2018 16:59
Gewoon slikken en een chocosigaretje na.
:-D
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-10-2018 17:02
Klopt het dat de kikkers en muizen vroeger een heel andere vulling hadden? In mijn herinnering was het een beetje gelig taai spul, en erg lekker. Tegenwoordig zit er gewoon hard witte suiker in, en brandt het in je keel.
Klopt! Die van vroeger zijn de echte...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
ik vond de kikkertjes vroeger ook veel lekkerder dan nu, soms doe ik nog eigenwijs een poging maar na 1 hap ben ik er dan alweer klaar mee
Nouschi schreef:
12-10-2018 17:00
Huh? Je weet toch wel wat pepernoten zijn?
Niet meer na dit topic -> kruidnoten, pepernoten :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven