Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik mis nog een filmpje, ik krijg ze elke keer niet gevonden, misschien kijk ik er overheen. Maar met betrekking tot conspiracy theorieën. Ik vond dat filmpje van die moslim in het interview op de moslim tv erg goed. Hij gaf aan dat veel "Arabische" moslims heel snel de westerse wereld de schuld geeft van veel dingen en ageerde daar heel mooi goede voorbeelden bij.

Ik ben benieuwd of daar meer te halen valt? Inzicht in de conspiray theorieën zoals "de westerlingen leiden zelf de jihadisten op"... of zoals de Soennieten en Shiïeten vechten onderling (overigens al sinds het begin der tijden) maar dat kan nooit Allah's bedoeling zijn geweest dús is het de schuld van de westerlingen... Dat soort onzin theorieën met achterlijke argumenten.

Dat we zelf bijvoorbeeld meer gaan ingrijpen tegenover haatzaaiende imams, scholen, onderwijs, jihadisten? Duidelijker aangeven wat onze normen en waarden zijn en dat we vrijheid nastreven zolang anderen ook de vrijheid respecteren van individuën.
Yassin Elforkani wil het ouderwetse troetelen weer van stal halen. Van deze personen die voor een ander land hebben barbaarse daden hebben verricht gevochten, moet het Nederlandse paspoort ingenomen worden.

Zeer ongewenst dat deze griezels die zich bezighouden met het onthoofden van hun tegenstanders weer op onze maatschappij losgelaten worden. Als de consequentie van je aanmelden om daar te vechten bekend is, zal de animo gelijk een stuk kleiner worden. Nu worden ze hier in Nederland door hun geloofsgenoten als helden gezien.
Ook hier beschuldigt Al-Qaeda (extremistisch) de nog veel radicalere Islamitische Staat in Irak en de Levant van afvalligheid.

Bij al deze groeperingen sluiten Nederlandse Jihadstrijders en strijdsters zich dus ook bij aan.

http://www.telegraaf.nl/b ... da_wil_vrouwenstop__.html

do 12 jun 2014, 12:01

Al-Qaeda: stop sturen vrouwelijke jihadisten

AMMAN -

Opstandelingen van het al-Nusra Front in Syrië, dat gelieerd is aan al-Qaeda, moeten ophouden vrouwelijke jihadstrijders naar Syrië te halen. Dat eist een van de kopstukken van al-Qaeda. De vrouwen kunnen er het slachtoffer worden van verkrachting en moord door het Syrische leger maar ook door opstandelingen die de vrouwen het land in smokkelen.

Foto: AFP

Al-Qaeda kopstuk Abu Muhammad al-Maqdisi, spiritueel leider van de terreurbeweging, heeft al-Nusra opgedragen te stoppen met de smokkel. In een boodschap via een afgesloten fundamentalistisch forum geeft hij de leider van het al-Nusra Front opdracht een decreet uit te vaardigen waarin dergelijke praktijken worden verboden.

Vrouwensmokkel

„We hebben de moedjahedien in het verleden al een keer eerder opgeroepen om vrouwen niet te dwingen de grens over te steken zodat ze niet in handen vallen van het tirannieke leger, en veel van onze broeders hebben daar gehoor aan gegeven, maar een klein deel niet. We hebben gevallen ontdekt van verkrachting en moord door het Syrische leger en door de smokkelaars. Daarom vragen we u een decreet uit te vaardigen waarin de smokkel van vrouwen absoluut wordt verboden”, schreef al-Maqdisi volgens de newssite Vocativ.

Volgens schattingen van het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten strijden er aan de kant van opstandelingen zo'n 5000 vrouwen mee tegen het regime van president Assad. Een aantal van hen komt uit Europa, onder meer ook uit Nederland. Veel Europese jihadstrijders, onder wie ook vrouwen, die naar Syrië trokken, hebben zich evenwel aangesloten bij de nog veel radicalere Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL). De terreurbeweging die momenteel in Irak aan een grote opmars bezig is, wordt door al-Qaeda als afvallige beweging bestempeld.
www.dewarereligie.nl
Die site is echt bizar!!

Als antwoord op de topicvraag: heel eng!
Peakzwart als je je echt zou willen is er genoeg te lezen met een andere, minder simpele invalshoek over wat er gaande is in Irak en Syrie en Westerse betrokkenheid.

ik stuitte net bv op dit stuk http://canadafreepress.com/index.php/article/63822

Ik heb de waarheid ook niet in pacht, maar hou er zeker rekening mee dat die wel degelijk in deze hoek gezocht moet worden. Zo achterlijk is dat helemaal niet.

Dat maakt islamisering overigens niet minder eng, integendeel het versterkt de polarisering alleen maar. Maar dat is dus misschien en naar mijn idee waarschijnlijk de bedoeling.
.
Weet je wat het met veel moslims is, ze zeggen vaak de meest vreselijke dingen over joden, vrouwen en homo's maar als iemand een sticker opplakt met kritiek op hen, of een cartoon maakt over Mohammed zijn ze helemaal van de leg. Wel kritiek overal op hebben maar niet kunnen krijgen, lekker hypocriet.
Tja, het schijnt in de Koran te staan dat dat mag. Dus dat doen de meeste gewoon
quote:ikbendusik schreef op 19 juni 2014 @ 16:58:

Tja, het schijnt in de Koran te staan dat dat mag. Dus dat doen de meeste gewoon

Nou inderdaad, en mensen die zich niet aan de "regels" houden moeten maar een nekschot krijgen van dit volk, kijk maar naar dit filmpje

Pas op wel heftig

En dat noemt zich vredelievend? Laat me niet lachen. Nee de Islam mag nooit toegelaten worden in Nederland.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2014 @ 17:17:

[...]

Nou inderdaad, en mensen die zich niet aan de "regels" houden moeten maar een nekschot krijgen van dit volk, kijk maar naar dit filmpje

Pas op wel heftig

En dat noemt zich vredelievend? Laat me niet lachen. Nee de Islam mag nooit toegelaten worden in Nederland.

Ik heb nieuws voor je. De islam is allang toegelaten in Nederland. Het barst van de sympathisanten voor ISIS. Je weet wel, die barbaarse haatbaarden voor wie mensen onthoofden en nekschotten geven dagelijkse kost is. Het is slechts een kwestie van tijd voordat deze griezels ook in ons ooit zo mooie Nederland dood en verderf komen zaaien.

Onze regering komt niet verder dan begeleiden en een woning aanbieden voor deze wandelende tijdbommen. Van deze lui moet gewoon het Nederlandse paspoort ingetrokken worden maar dat is een actie die je van de Haagse lapzwansen niet hoeft te verwachten.
quote:malu3 schreef op 19 juni 2014 @ 17:55:

[...]

Ik heb nieuws voor je. De islam is allang toegelaten in Nederland. Het barst van de sympathisanten voor ISIS. Je weet wel, die barbaarse haatbaarden voor wie mensen onthoofden en nekschotten geven dagelijkse kost is. Het is slechts een kwestie van tijd voordat deze griezels ook in ons ooit zo mooie Nederland dood en verderf komen zaaien.

Onze regering komt niet verder dan begeleiden en een woning aanbieden voor deze wandelende tijdbommen. Van deze lui moet gewoon het Nederlandse paspoort ingetrokken worden maar dat is een actie die je van de Haagse lapzwansen niet hoeft te verwachten.Ik hoop met heel m´n hart dat dat nooit zal gebeuren. Tientallen jaren hebben mensen en dan voornamelijk vrouwen gestreden voor vrijheid en gelijke rechten. Dat kunnen we ons niet zomaar laten afnemen. Onze normen en waarden moeten ook geaccepteerd worden. Ik laat me m´n vrijheid niet afpakken!
Van onze politieke elite en de EU hoef je het niet te hebben. Die staan erbij en kijken ernaar.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2014 @ 16:54:

Weet je wat het met veel moslims is, ze zeggen vaak de meest vreselijke dingen over joden, vrouwen en homo's maar als iemand een sticker opplakt met kritiek op hen, of een cartoon maakt over Mohammed zijn ze helemaal van de leg. Wel kritiek overal op hebben maar niet kunnen krijgen, lekker hypocriet.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2014 @ 17:17:

[...]

Pas op wel heftig

En dat noemt zich vredelievend? Laat me niet lachen. Nee de Islam mag nooit toegelaten worden in Nederland.Heftige beelden, bedankt voor het delen, het leert ons weer dat we massaal PVV moeten stemmen om dit soort geloofswaanzinnigen ver van onze landsgrenzen te houden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 juni 2014 @ 16:10:

[...]

Heftige beelden, bedankt voor het delen, het leert ons weer dat we massaal PVV moeten stemmen om dit soort geloofswaanzinnigen ver van onze landsgrenzen te houden.
Ik vraag mij af of jij nog zo lacht als er in Nederland net als in Belgie mensen neergeschoten worden vanwege het feit dat ze geen moslim zijn.
quote:malu3 schreef op 22 juni 2014 @ 17:19:

Ik vraag mij af of jij nog zo lacht als er in Nederland net als in Belgie mensen neergeschoten worden vanwege het feit dat ze geen moslim zijn.Dat lachen heb ik geen moeite mee, een aanslag verder en de "waranaka's" doen huillie en vragen zich af hoe het zover heeft kunnen komen, en ach dan kunnen "wij" hard lachend achterover leunen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:waranaka schreef op 22 juni 2014 @ 17:06:

[...]

@Waranaka, waarom lach je hierom. Mijn eerste impuls bij het zien van zo'n heftig filmpje zou vooral zijn om te reageren op het filmpje. De enorme gruwelijkheid en heftigheid waarmee andersgelovigen worden behandeld zou jouw maag toch in de eerste plaats ook moeten omdraaien.

Het feit dat het westen nu met heel veel wapenopgeleide extremisten rondlopen die welke moslim, europeaan etc. dan ook zou willen afmaken als ze niet net zo extreem zijn als ISIS is toch om van te huiveren. En dat ze hele grote gebieden met maar weinig man nu in hun greep hebben en al die moslims nu ook onder hen vallen en schijnbaar veel Soennieten zich er nog wel in kunnen vinden? maar/en wel kunnen overheersen is toch ook ernstig.

Het zit hem toch echt in de basis van het geloof, zelf heb ik afstand genomen van geloof omdat ik geen oorlogen wil, omdat ook al was ik hervormd en vond het misbruik van kinderen plaats in de katholieke kerk, ik er op geen enkele manier mee geassocieerd wil worden dat hoge geestelijke mannen niet mogen trouwen en vrouwen het niet voor het zeggen mogen hebben als hoge geestelijk, omdat ik niet geassocieerd wil worden met allerlei andere denkbeelden die in basis van geloof zitten. Die worden onderwezen als uitgangspunten voor geloof.

Veel mensen willen dat los van elkaar blijven zien maar als je goed kijkt dan zie je toch dat veel basisdingen die in de Koran staan, die hooggeplaatste Koraninterpreteerders voorwijzen, dat dat niet klopt, dat dat een basis is voor haat naar anderen, naar superioriteitsgevoelens.

Dan kan je je toch wel enigszins voorstellen dat mensen denken van hé we hadden hier nooit moslims en nu zijn ze hier in grote getalen en zijn er veel daarvan nog extreem gevaarlijk ook? Dan kom je toch juist met oplossingen vanuit de moslimgemeenschap? Dan spreek je toch óók weer, net als anderen hier, uit dat je dat geweld ook afgrijselijk vindt.

Dan doe je als moslimgemeenschap er toch alles aan om heel bewust daar afstand van te nemen omdat je de mensen die nu in verwarring zijn in Nederland wilt duidelijk maken hoe "goed" jij er nu in staat?

Of wat moeten we anders doen als land, net als die andere persoon die hier ISIS verheerlijkte en zegt dat andere mensen dood moeten? Ook een Nederlander, die onze taal beheerst, hier woont of vandaan komt.

Wat zeg jíj tegen zo iemand?
quote:waranaka schreef op 22 juni 2014 @ 17:06:

[...]

Ik denk dat dat lachen vooral een teken van onmacht is want zie maar eens met een onderbouwd antwoord te komen op de niets en niemand ontziende haat die door die jihadisten verspreid wordt.

Correctie gelovigen moslims uitgezonderd.
quote:hollebollegijs schreef op 22 juni 2014 @ 17:25:

[...]

Dat lachen heb ik geen moeite mee, een aanslag verder en de "waranaka's" doen huillie en vragen zich af hoe het zover heeft kunnen komen, en ach dan kunnen "wij" hard lachend achterover leunen.

Terwijl 'jullie' hard lachend achterover leunen na een aanslag...

Hoe fout kun je zijn, en waar zit de haat nou eigenlijk?

Denk je echt dat Waranka je uitlacht omdat je dat filmpje geplaatst hebt?
quote:Crique schreef op 23 juni 2014 @ 08:35:

[...]

Terwijl 'jullie' hard lachend achterover leunen na een aanslag...

Hoe fout kun je zijn, en waar zit de haat nou eigenlijk?

Denk je echt dat Waranka je uitlacht omdat je dat filmpje geplaatst hebt?Welke jullie?
De enige die lacht is Waranaka. Waarbij iemand aangeeft dat er PVV gestemd moet worden omdat die persoon geen mogelijkheid verder nog ziet om moslimextremisten te weren die in grote getale nu inwoner zijn van Nederland en doorgaan met extremisten werven. Terwijl onze politiek er niet toe in staat lijkt te zijn een geruststellende oplossing te bieden.

Het is geen oplossing, het maakt moslims die wel vredelievend hier gewoon willen wonen, werken en liefhebben ook onzeker en zij zijn nog geen extremisten.

Lachen is echter die angst niet serieus nemen. En het is al helemaal geen reactie of gesprek met de extremisten die vinden dat wij dood moeten. Die vinden dat anderen dood moeten en zo ver gaan dat ze in Europa ook aanslagen plegen zoals bij het Joods Museum. En we hier grote kans maken op meer van dat soort aanslagen met extreme haatdragende voor alles wat westers of anders moslim is zeer militair getrainde moslims.

Daar zegt Waranaka niets op.
quote:malu3 schreef op 22 juni 2014 @ 17:19:

Ik vraag mij af of jij nog zo lacht als er in Nederland net als in Belgie mensen neergeschoten worden vanwege het feit dat ze geen moslim zijn.Op dat filmpje zie je hoe moslims worden neergeschoten door moslims. Als je niet bij het juiste clubje hoort, ben je ook doelwit.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Paekzwart schreef op 23 juni 2014 @ 08:54:

De enige die lacht is Waranaka. Waarbij iemand aangeeft dat er PVV gestemd moet worden omdat die persoon geen mogelijkheid verder nog ziet om moslimextremisten te weren die in grote getale nu inwoner zijn van Nederland en doorgaan met extremisten werven. Terwijl onze politiek er niet toe in staat lijkt te zijn een geruststellende oplossing te bieden.

Als iemand mij om deze reden het stemadvies PVV geeft, omdat die persoon blijkbaar serieus meent dat de PVV ook maar een schijn van een oplossing voor de hier opgesomde problemen heeft (en zeggen hoe erg het allemaal is, is geen oplossing hè), dan komt bij mij ook de onbedwingbare behoefte op om die persoon recht in zijn gezicht uit te lachen.

Dat ik dat niet doe komt vooral omdat ik niet naar Geen Stijl-niveau wil afzakken.
quote:malu3 schreef op 23 juni 2014 @ 08:42:

[...]

Welke jullie?

Met 'jullie' bedoel ik natuurlijk de 'we' van Gijs.

Je weet wel, dat zijn de 'zullie' waar 'hullie' het altijd over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven