Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden

22-08-2025 07:54 939 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'

Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.

De enige die fout zat was de dader.

https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
AnAppleADay schreef:
23-08-2025 07:54
Maar het was een onverwachte bui dus het ‘waarom gaat ze alleen fietsen?’ argument gaat niet op.

Bovendien, moeten vrouwen nu ook al niet meer alleen op straat zijn als het regent?
En ze mogen kennelijk ook niet in het bos komen (Roodkapje!) of op smalle paadjes fietsen.

Het is dat verreweg de meeste vrouwelijke slachtoffers binnenshuis worden verkracht en mishandeld door een bekende, anders zou je ze beter helemaal niet meer over straat kunnen laten gaan.
GriebusDus schreef:
23-08-2025 08:20
En ze mogen kennelijk ook niet in het bos komen (Roodkapje!) of op smalle paadjes fietsen.

Het is dat verreweg de meeste vrouwelijke slachtoffers binnenshuis worden verkracht en mishandeld door een bekende, anders zou je ze beter helemaal niet meer over straat kunnen laten gaan.
Dit laatste maakt het zo moeilijk. Want hoe veilig zijn de tieners als er een vriend met ze mee fietst?
Sabine schreef:
23-08-2025 08:23
Dit laatste maakt het zo moeilijk. Want hoe veilig zijn de tieners als er een vriend met ze mee fietst?
Het was cynisme mijnerzijds, maar de moeilijkheid is inderdaad dat vrouwen nergens veilig zijn.

Persoonlijk weiger ik daarnaar te leven omdat het risico klein is en ik me per se niet wil laten beknotten. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dan andere vrouwen andere keuzes maken.
Sabine schreef:
23-08-2025 08:23

Als ik de aanvaller zou zijn, en een meisjes zou willen grijpen, grijp ik er liever één die alleen fietst dan een die met twee fietst. Toch lastig om twee tieners wat aan te moeten doen om je gang te kunnen gaan.
Verbena schreef:
23-08-2025 08:43
Als ik de aanvaller zou zijn, en een meisjes zou willen grijpen, grijp ik er liever één die alleen fietst dan een die met twee fietst. Toch lastig om twee tieners wat aan te moeten doen om je gang te kunnen gaan.
Ik bedoel dat een "vriend" ook verkeerde intenties kan hebben.
Sabine schreef:
23-08-2025 08:47
Exact: https://www.instagram.com/reel/DNp5U70N ... BiNWFlZA==
De dader is veel vaker een bekende dan een onbekende.
Sabine schreef:

Oh ja, zo ver had in nog niet gedacht. Ik leef te vaak nog in de waan dat de meeste mensen deugen.

Ergens denk ik dat dat ook echt zo is, de meeste mensen deugen. Of ten minste toch voor het grootste gedeelte.
Verbena schreef:
23-08-2025 08:55
Oh ja, zo ver had in nog niet gedacht. Ik leef te vaak nog in de waan dat de meeste mensen deugen.

Ergens denk ik dat dat ook echt zo is, de meeste mensen deugen. Of ten minste toch voor het grootste gedeelte.
Ik ook. Je kunt ook niet continu in angst leven. Dan zou je echt niemand meer kunnen vertrouwen.
Sabine schreef:
23-08-2025 09:01
Ik ook. Je kunt ook niet continu in angst leven. Dan zou je echt niemand meer kunnen vertrouwen.

En ook niet realistisch. Het leven is gevaarlijk. Gemiddeld overlijden elke dag 2 mensen door een verkeersongeluk. De kans dat je door een verkeersongeluk om het leven komt is veel groter dan dat je vermoord wordt. En toch denken we daar veel minder over na en stappen we elke dag vrolijk op de fiets of in de auto.
SandraV schreef:
22-08-2025 18:35
@Draaideurforummer, ben je nou echt serieus met je statement van: je weet niet wat hem ertoe heeft gedreven, wat hij heeft meegemaakt danwel doorgemaakt.

Durf jij dit echt met droge ogen tegen het eerste slachtoffer en haar familie te zeggen? En tegen de familie en vriendinnen van Lisa???

Je zoekt naar verzachtende omstandigheden???

Deze gast is gewoon gestoord, moordenaar die uit de samenlevening moet worden gehouden.

Schaam je!
Dat is helemaal niet wat ik schreef, ik schreef namelijk dit:

Je weet helemaal niet wat er met hem aan de hand is en waarom hij tot zijn daden is gekomen maar je hebt wel je oordeel al klaar over asielzoekers in het algemeen, al ben je zo slim dat niet met zoveel woorden te zeggen. Dat is precies wat ik bedoel.
Hij wordt verdacht van twee vreselijke misdrijven. dat is wat we tot nu toe weten. Laten we ons bij de feiten houden. Die zijn al schokkend genoeg.

Dit in reactie op jouw statement over "denkbeelden over vrouwen die leven in andere culturen", of iets in die geest.

Je weet helemaal niet of hij vanuit dergelijke denkbeelden gehandeld heeft of wat zijn motief geweest is, maar impliciet leg je daarmee wel de schuld bij zijn afkomst.

Ik heb het nergens over wat hij heeft meegemaakt of doorgemaakt of over verzachtende omstandigheden. Ik schrijf dat je niet weet wat er met hem aan de hand is. Dat weten we vooralsnog geen van allen en daar ga ik niet over speculeren. Het is aan de rechter om een oordeel te vellen. Van mij mag hij levenslang gestraft worden, maar dan wel als individu, en op de juiste gronden.

Ik ga echt door de grond als ik de vreemdelingenhaat overal lees. Denk je soms dat de familie van Lisa, en de andere slachtoffers en hun familie daarbij gebaat zijn? Mensen die deze verschrikkelijke gebeurtenissen kapen om er hun eigen punt mee te maken? Ik walg ervan.
nerdopviva schreef:
23-08-2025 09:09
En ook niet realistisch. Het leven is gevaarlijk. Gemiddeld overlijden elke dag 2 mensen door een verkeersongeluk. De kans dat je door een verkeersongeluk om het leven komt is veel groter dan dat je vermoord wordt. En toch denken we daar veel minder over na en stappen we elke dag vrolijk op de fiets of in de auto.

Hoe vreselijk ook, ik zou daar eerder vrede mee hebben dan met moord. Je kind verliezen door verkeersongeval is vreselijk, maar weten dat je kind vermoord is om niets lijkt mij nog veel erger.

Daarnaast kun je voor jezelf door veilig te rijden de kans op een verkeersongeval nog enigszins in de hand houden.
verbena wijzigde dit bericht op 23-08-2025 09:46
0.00% gewijzigd
Ik wilde het eerst plaatsen bij wat je niet hardop wilt zeggen, maar ik wil juist mijn gedachten uitspreken.

Ik denk maar als ik het kan verzinnen, dan kan een ander dat ook.

Waarom zou een 22 jarige asielzoeker die vlucht voor wat dan ook, hier dood en verderf komen zaaien? misschien is hij wel gestuurd, gerekruteerd.
Vergelijk het met een bomgordel.

Niet allemaal over mij heen vallen, het is een (zieke) gedachte. Geen feit.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
23-08-2025 09:44
Ik wilde het eerst plaatsen bij wat je niet hardop wilt zeggen, maar ik wil juist mijn gedachten uitspreken.

Waarom zou een 22 jarige asielzoeker die vlucht voor wat dan ook, hier dood en verderf komen zaaien? misschien is hij wel gestuurd, gerekruteerd.

De kans dat hij mentaal ziek of gestoord is lijkt me veel groter. En: gerekruteerd door wie?
pepexx schreef:

Als een soort terroristische daad bedoel je?
Zou kunnen maar dan lijkt me dit nogal een omslachtige manier. Ik denk dat het 'gewoon' een zwaar gestoord iemand is.
Daantje6 schreef:
23-08-2025 09:52
Als een soort terroristische daad bedoel je?
Zou kunnen maar dan lijkt me dit nogal een omslachtige manier. Ik denk dat het 'gewoon' een zwaar gestoord iemand is.

Ja precies, dat bedoel ik.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Appletje schreef:
22-08-2025 18:59
Ach ja, natuurlijk. Laten we vanuit de emotie de rechtsstaat direct aan de kant schuiven. Zou je ook zo reageren als een dierbare direct als dader wordt aangewezen zonder rechtzaak?

Maar goed, jij denkt dat hij het wel is. Welke bewijzen heb jij al gehoord die de rest van ons nog niet heeft gehoord? Ben wel benieuwd.
Zijn DNA komt toch overeen? Best een aardig bewijs.

Sorry, dit klopt niet.
Maar er zijn vele camerabeelden beoordeeld en hij wordt verdacht van 3 misdrijven.
Als je bij 3 misdrijven wordt gezien op camerabeelden, heb je wel alle schijn tegen.
pelle wijzigde dit bericht op 23-08-2025 11:57
18.24% gewijzigd
GriebusDus schreef:
23-08-2025 08:20
Zeker niet in een bos of park.

Misschien al benoemd. Maar pasgeleden vond er een zedenmisdrijf plaats in het Zuiderpark in Rotterdam. Op klaarlichte dag en het meisjes (15) was samen met haar moeder. Toen het meisje even uit het zicht van moeder was, werd ze de struiken in getrokken.

Dus klaarlichte dag (16:30) en niet alleen.
Pelle schreef:
23-08-2025 10:08
Zeker niet in een bos of park.

Misschien al benoemd. Maar pasgeleden vond er een zedenmisdrijf plaats in het Zuiderpark in Rotterdam. Op klaarlichte dag en het meisjes (15) was samen met haar moeder. Toen het meisje even uit het zicht van moeder was, werd ze de struiken in getrokken.

Dus klaarlichte dag (16:30) en niet alleen.

Dat meisje was geen 15 gezien de kleding.

Van het AD.
De politie wil niet zeggen hoe oud het slachtoffer is. "Vanwege de privacy van slachtoffers zijn we terughoudend in de informatie die we delen." Het kind droeg een mouwloos donkerblauw jurkje met witte eenhoorntjes en witte sandaaltjes.
pepexx wijzigde dit bericht op 23-08-2025 10:16
1.29% gewijzigd
pepexx schreef:

Waarom zo speculeren?
Sabine schreef:
23-08-2025 10:15
Waarom zo speculeren?
Het is mijn gedachte.
Sabine schreef:
Dit gaat me echt wel wat ver hoor.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Verbena schreef:
23-08-2025 09:23
Hoe vreselijk ook, ik zou daar eerder vrede mee hebben dan met moord. Je kind verliezen door verkeersongeval is vreselijk, maar weten dat je kind vermoord is om niets lijkt mij nog veel erger.

Daarnaast kun je voor jezelf door veilig te rijden de kans op een verkeersongeval nog enigszins in de hand houden.
Soms is het beter om gewoon je mond te houden als je totaal niet weet waar je over spreekt.
pepexx schreef:
23-08-2025 10:17
Het is mijn gedachte.
Het is logisch dat je bij zo'n ernstig misdrijf antwoord wilt op de "waarom" vraag. Maar als je zulke gedachten zwart op wit op een forum zet, dan kunnen ze onbedoeld een heel eigen leven gaan leiden. Onderzoek zal uitwijzen wat zijn motief was. Tot die tijd is het beter je bij de feiten te houden.
pepexx schreef:
23-08-2025 10:15
Dat meisje was geen 15 gezien de kleding.

Van het AD.
De politie wil niet zeggen hoe oud het slachtoffer is. "Vanwege de privacy van slachtoffers zijn we terughoudend in de informatie die we delen." Het kind droeg een mouwloos donkerblauw jurkje met witte eenhoorntjes en witte sandaaltjes.
Je hebt gelijk, ik haal waarschijnlijk wat incidenten door elkaar. Het ging hier inderdaad om een jong meisje.
pepexx schreef:
23-08-2025 10:17
Het is mijn gedachte.
Prachtig.
En de volgende forummer denkt dat het in opdracht van Geert Wilders gebeurd is, om de komende verkiezingen in zijn voordeel uit te laten vallen. Is gewoon een gedachte, mag je toch zeggen?

Als iedereen maar iets gaat roepen dan moet je niet alleen over de feiten praten, maar ook nog over de alternatieve verzinsels van mensen. Heeft niet zoveel zin.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven