#ikbenblank

23-02-2020 07:34 1554 berichten
Alle reacties Link kopieren
#ikbenblank is trending op Twitter. Serieus, houdt het nou nooit eens op met het gezeik? Donkere mensen (ik weet niet eens meer hoe ik ze moet noemen) vinden alles racisme, veel blanke mensen gaan de strijd aan alsof het om leven en dood gaat (echt, ik heb zelden mensen zo fanatiek gezien als al die droeftoeters die al jaren roepen dat zwarte Piet moet blijven) of zijn racisten en nu moet je er opeens trots op zijn als je blank bent en dat van de daken schreeuwen. Nee, want het mag echt niet wit genoemd worden.
Echt, wat een sneu gezeik!

Ik zeg: laat alle mensen met iemand van een andere huiskleur kinderen krijgen, dan zijn we er over een tijd vanaf :mad: :clown:
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
23-02-2020 08:31
Ik heb zelf geen enkele moeite met half bloed.
Weet ook niet hoe je het anders moet noemen.
Onze kinderen worden ook wel mix genoemd door anderen.
Ik kan er niet mee zitten.

Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet noemen. Mijn halfzus is ook een halfbloedje en zo noemt ze het zelf ook.
Het maakt mij ook echt niet uit of ik nou blank of wit wordt genoemd. Lekker belangrijk.
Sinjoren schreef:
23-02-2020 08:47
First world problems, dat politiek correcte gezeik. Als dat het ergste is waar men over kan kankeren, dan is racisme echt wel een lachertje geworden (en dat maken ze er ook actief van door zo te doen).
Het blijven gewoon blanken en zwarten, of een mulat als je ze gaat mixen. De rest is gewoon aandachtstrekkerij en hysterisch gezwets.
En jou vind ik dus een beetje eng.
Alle reacties Link kopieren
#ik ben blank.
Het is te belachelijk voor woorden om je op die manier te profileren.

Het is echter wel een reactie op hoe donkere mensen zich profileren.

Ik ken geen enkele blanke moeder die haar kind leert dat het trots moet zijn op zijn of haar blanke huid. Huidskleur is gewoon geen issue.

Ik hoor wel van donkere mensen dat ze hun kinderen leren dat ze trots moeten zijn op hun huidskleur.

Als ze daar nou eens mee zouden stoppen en hun huidskleur geen issue meer laten zijn dan is die onzinnige tegenbeweging #ik ben blank ook niet nodig.
Ik ben wit, dat heb ik van mijn oma geërfd. Als zij in de zomer opmerkingen kreeg omdat ze niet bruin werd, zei ze altijd: wit is ook een kleur. Blank heb ik altijd een beetje een raar woord gevonden, want het doet me denken aan onder water staan. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik me een beetje overvallen voel omdat "blank" ineens zo gevoelig ligt aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:39
Er wordt met 2 maten gemeten in Nederland. Eerst een hele hoop gezeik dat je geen zwart meer mag zeggen en er is elke keer wel weer 'n benaming die 'echt niet meer kan'. En dan tornen ze ook nog 'ns aan de benaming van de oorspronkelijke bevolking die helemaal okee is met hun eigen tintaanduiding. Eens gaan ze een grens over met hun politiek correcte gezeik. Ze zaaien zo juist veel meer tweespalt tussen de bevolkingsgroepen.
Niet alleen in Nederland hoor. Het hele gedoe over het woord Nigger in Amerika is ook zo’n voorbeeld. Een blanke mag het woord niet gebruiken, maar zwarten onder elkaar wel. Da’s ook discriminatie: het woord gaat in de ban, of kan algemeen worden gebruikt.

Nu bedenken we elke keer weer een andere term (gastarbeider, allochtoon, medelander, nieuwe Nederlander). Het vervelende is dat elk nieuw woord na circa een half jaar een negatieve associatie krijgt en we weer een nieuwe moeten verzinnen. Dat is gewoon hartstikke lullig voor degene die wel een kleurtje hebben en zich volledig inzetten om te integreren.

In de loop van tijd zullen kleuren zich inderdaad steeds meer gaan mengen en zal deze problematiek vanzelf oplossen. Tot die tijd blijven we nog wel even zitten met dit gezeik.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
23-02-2020 08:55
Ik ben wit, dat heb ik van mijn oma geërfd. Als zij in de zomer opmerkingen kreeg omdat ze niet bruin werd, zei ze altijd: wit is ook een kleur. Blank heb ik altijd een beetje een raar woord gevonden, want het doet me denken aan onder water staan. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik me een beetje overvallen voel omdat "blank" ineens zo gevoelig ligt aan alle kanten.
Ik sta inmiddels wel aardig onder water hier.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:57
Ik sta inmiddels wel aardig onder water hier.
Nou idd. Het hele plein staat hier blank :biggrin:
fitch schreef:
23-02-2020 08:55
Niet alleen in Nederland hoor. Het hele gedoe over het woord Nigger in Amerika is ook zo’n voorbeeld. Een blanke mag het woord niet gebruiken, maar zwarten onder elkaar wel. Da’s ook discriminatie: het woord gaat in de ban, of kan algemeen worden gebruikt.

Nu bedenken we elke keer weer een andere term (gastarbeider, allochtoon, medelander, nieuwe Nederlander). Het vervelende is dat elk nieuw woord na circa een half jaar een negatieve associatie krijgt en we weer een nieuwe moeten verzinnen. Dat is gewoon hartstikke lullig voor degene die wel een kleurtje hebben en zich volledig inzetten om te integreren.

In de loop van tijd zullen kleuren zich inderdaad steeds meer gaan mengen en zal deze problematiek vanzelf oplossen. Tot die tijd blijven we nog wel even zitten met dit gezeik.
Ik denk juist dat heel dit politiek correcte geneuzel ervoor zorgt dat er juist minder gemengd gaat worden en meer verdeling wordt gezaaid. Want als blanke Nederlander heb je er op 'n gegeven moment wel genoeg van dat je elke keer een nieuwe benaming moet gebruiken voor een andere groep. Je weet nooit of de benaming die jij nog gebruikt nog bonton gevonden wordt of alweer als beledigend ervaren. Dan denk je op een gegeven moment ook 'laat maar'.
damesbril schreef:
23-02-2020 08:17
En de kleurtjes er tussenin? Hoe noem je dat dan?
Onze kinderen zijn lichtgetint, voelen zich niet blank/wit en niet donker?
Ik noem ze dan ook vaak lichtgetint, maar dat heeft ook een beladen lading tegenwoordig.
Lichtbruin, getint, lichtgetint.
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:28
Ben jij niet van hier dan?
Je bedoelt of ik Nederlands ben? Ja dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:35
Een Nederlander die mij wit noemt is of een zeikerig politiek correctje of een geindoctrineerd mak schaap dat meeloopt met de laatste hype.
In beide gevallen kun je op mijn afkeuring rekenen.
Zal ik je dan maar varkensvleeskleurig noemen?
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
23-02-2020 08:03
Ik pak altijd die gele want dat is de kleur van emojis en dan krijg ik weleens de opmerking of ik Aziatisch ben. 🤷‍♀️

Maar ik zeg witte en donkere mensen want ik vind blank een raar woord.
Maar waarom wit dan? Ik ben net zo min wit als dat bijv een Afrikaan zwart is. Als je die Afrikaan zwart noemt valt iedereen daar overheen, discriminatie, hokjes plaatsing etc etc. Maar als je mij wit noemt gebeurt er niks. Gek toch?
Ik krijg ineens meer begrip voor #ikbenblank

Ik vind die discriminatiekaart die te pas en te onpas getrokken wordt en het ontzettende overal zielig over doen op het moment zo belachelijk en overtrokken! Heb nooit gediscrimineerd, maar inmiddels komt dat gevoel stiekem wel op! (Betrap me er stiekem op dat ik soms denk: Als het je allemaal niet bevalt hier, ga dan naar een plek waar het allemaal beter is! Vind ik geen fijne gedachte, maar als carnaval al geen carnaval meer mag heten maar ‘verkleedfeest’... wat een idioterie! Dan kom je toch lekker niet? Ik vier ook geen Suikerfeest, omdat dat niet bij mij past. Daar hoor je mij toch ook niet over?! Afschaffen, andere naam, etc etc. Wat een gezeur!)
moizer wijzigde dit bericht op 23-02-2020 09:09
Reden: Typfout
0.20% gewijzigd
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:52
En jou vind ik dus een beetje eng.
Ik ben dan ook heel eng, met hele scherpe klauwen en tanden en zo :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 09:01
Ik denk juist dat heel dit politiek correcte geneuzel ervoor zorgt dat er juist minder gemengd gaat worden en meer verdeling wordt gezaaid. Want als blanke Nederlander heb je er op 'n gegeven moment wel genoeg van dat je elke keer een nieuwe benaming moet gebruiken voor een andere groep. Je weet nooit of de benaming die jij nog gebruikt nog bonton gevonden wordt of alweer als beledigend ervaren. Dan denk je op een gegeven moment ook 'laat maar'.
Hoezo? Wanneer gebruik jij überhaupt die benamingen? Ik nooit.
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:34
Het zal me werkelijk aan mijn hele witte billen oxideren welke kleur ik toebedeeld krijg.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
23-02-2020 09:03
Zal ik je dan maar varkensvleeskleurig noemen?
Discriminatie. Er bestaan ook donkere varkens. Al lopen die alleen rond op kinderboerderijen en als scharrelvarkens en vindt je ze niet bij de "normale" varkensboerderijen.
moizer schreef:
23-02-2020 09:06
Maar waarom wit dan? Ik ben net zo min wit als dat bijv een Afrikaan zwart is. Als je die Afrikaan zwart noemt valt iedereen daar overheen, discriminatie, hokjes plaatsing etc etc. Maar als je mij wit noemt gebeurt er niks. Gek toch?
Ik krijg ineens meer begrip voor #ikbenblank

Ik vind die discriminatiekaart die te pas en te onpas getrokken wordt en het ontzettende overal zielig over doen op het moment zo belachelijk en overtrokken! Heb nooit gediscrimineerd, maar inmiddels komt dat gevoel stiekem wel op! (Betrap me er stiekem op dat ik soms denk: Als het je allemaal niet bevalt hier, ga dan naar een plek waar het allemaal beter is! Vind ik geen fijne gedachte, maar als carnaval al geen carnaval meer mag heten maar ‘verkleedfeest’... wat een idioterie! Dan kom je toch lekker niet? Ik vier ook geen Suikerfeest, omdat dat niet bij mij past. Daar hoor je mij toch ook niet over?! Afschaffen, andere naam, etc etc. Wat een gezeur!)
Dit dus.
smulrol schreef:
23-02-2020 09:03
Zal ik je dan maar varkensvleeskleurig noemen?
Heb je wel 'ns een varkenshaasje gezien? Als ik er zo donkerrood uit ga zien dan gaat 't volgens mij niet goed met mijn gezondheid ;-D
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-02-2020 09:12
Discriminatie. Er bestaan ook donkere varkens. Al lopen die alleen rond op kinderboerderijen en als scharrelvarkens en vindt je ze niet bij de "normale" varkensboerderijen.
Volgens mij is al het varkensvlees dezelfde kleur. Net als mensen van binnen dezelfde kleur zijn. Echt bizar dat het zo uit de hand kan lopen (al eeuwen) terwijl de kleur alleen maar komt doordat er in een bepaald gebied veel of weinig bescherming tegen de zon nodig is. Ik kan me nog voorstellen dat ze dat vroeger niet snapten, maar tegenwoordig zouden mensen toch beter moeten weten. Ik snap het gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:35
Een Nederlander die mij wit noemt is of een zeikerig politiek correctje of een geindoctrineerd mak schaap dat meeloopt met de laatste hype.
In beide gevallen kun je op mijn afkeuring rekenen.
Ik denk dat wit binnenkort ook niet meer kan hoor,veel te positief :P

Wit wordt gezien als de kleur van onschuld, puurheid en vrede. De kleur heeft met name positieve associaties zoals zuiverheid, maagdelijkheid, eenvoud, stilte, kalmte, netheid en helderheid. Wit stimuleert tot opruimen, symboliseert een nieuw begin en reinheid.

http://www.beeldbalie.nl/betekenis-van-kleur/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 09:07
Hoezo? Wanneer gebruik jij überhaupt die benamingen? Ik nooit.

Dit dus! Ik zie alleen maar mensen, ik heb zelden een woord nodig om verschil aan te duiden in ras of in kleur.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-02-2020 09:17
Dit dus! Ik zie alleen maar mensen, ik heb zelden een woord nodig om verschil aan te duiden in ras of in kleur.
Maar als je iemand moet beschrijven dan gebruik je toch ook de kenmerken die iemand heeft zoals bv licht getint of die dikke vrouw met het rode haar.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 09:16
Volgens mij is al het varkensvlees dezelfde kleur. Net als mensen van binnen dezelfde kleur zijn. Echt bizar dat het zo uit de hand kan lopen (al eeuwen) terwijl de kleur alleen maar komt doordat er in een bepaald gebied veel of weinig bescherming tegen de zon nodig is. Ik kan me nog voorstellen dat ze dat vroeger niet snapten, maar tegenwoordig zouden mensen toch beter moeten weten. Ik snap het gewoon echt niet.
helemaal eens
Andersom schreef:
23-02-2020 09:17
Dit dus! Ik zie alleen maar mensen, ik heb zelden een woord nodig om verschil aan te duiden in ras of in kleur.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort identiteitsgezeik van ultra links en extreem rechts heeft mij Twitter al jaren geleden aan de wilgen doen hangen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven