#ikbenblank

23-02-2020 07:34 1554 berichten
Alle reacties Link kopieren
#ikbenblank is trending op Twitter. Serieus, houdt het nou nooit eens op met het gezeik? Donkere mensen (ik weet niet eens meer hoe ik ze moet noemen) vinden alles racisme, veel blanke mensen gaan de strijd aan alsof het om leven en dood gaat (echt, ik heb zelden mensen zo fanatiek gezien als al die droeftoeters die al jaren roepen dat zwarte Piet moet blijven) of zijn racisten en nu moet je er opeens trots op zijn als je blank bent en dat van de daken schreeuwen. Nee, want het mag echt niet wit genoemd worden.
Echt, wat een sneu gezeik!

Ik zeg: laat alle mensen met iemand van een andere huiskleur kinderen krijgen, dan zijn we er over een tijd vanaf :mad: :clown:
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:18
Noem ze gewoon mooi in plaats van een kleur. En dat geldt voor iedereen. Probleem opgelost.
:thumbsup:
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:19
De verdeeldheid lijkt groter en groter te worden.
Nooit heb ik me laten leiden door kleur, afkomst, religie. Ik hou van mensen en hun verhaal en ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden.
Maar het wordt wel steeds lastiger om "gewoon" met elkaar te doen. Met het minste geringste zou je iemand boos kunnen krijgen of kwetsen.
Ik heb geen zin in enge discussies met blanke fanatiekelingen en ik heb geen zin om continu elk woord zorgvuldig af te moeten wegen als ik in gesprek ben met iemand met een andere huidskleur en/of religie. Het wordt er niet gezelliger op.
eens
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:21
Helemaal mee eens, het wordt steeds erger. En dit soort hashtags op social media werken het alleen maar meer in de hand.
Ik geloof niet dat het nu erger is dan in de jaren50 hoor
Toen zwarten als ander menssoort werden gezien
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:21
Helemaal mee eens, het wordt steeds erger. En dit soort hashtags op social media werken het alleen maar meer in de hand.
Is natuurlijk je reinste provocatie. Eng vind ik dat.
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:19
De verdeeldheid lijkt groter en groter te worden.
Nooit heb ik me laten leiden door kleur, afkomst, religie. Ik hou van mensen en hun verhaal en ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden.
Maar het wordt wel steeds lastiger om "gewoon" met elkaar te doen. Met het minste geringste zou je iemand boos kunnen krijgen of kwetsen.
Ik heb geen zin in enge discussies met blanke fanatiekelingen en ik heb geen zin om continu elk woord zorgvuldig af te moeten wegen als ik in gesprek ben met iemand met een andere huidskleur en/of religie. Het wordt er niet gezelliger op.

Dit dus! En niet alleen heb ik geen zin om mijn woorden zorgvuldig af te wegen ook mijn daden niet.

Niet dat ik steeds wil discrimineren hoor, maar als ik per ongeluk 'voorkruip' bij de bakker dan zijn mijn intenties niet anders bij blanke dan bij donkere mensen. Dan had ik gewoon echt niet door dat iemand anders er eerder stond. Dan moet dat met een 'Sorry, ga uw gang.' afgedaan kunnen worden ipv met een discussie over vermeend racisme.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:28
25.06% gewijzigd
damesbril schreef:
23-02-2020 08:17
En de kleurtjes er tussenin? Hoe noem je dat dan?
Onze kinderen zijn lichtgetint, voelen zich niet blank/wit en niet donker?
Ik noem ze dan ook vaak lichtgetint, maar dat heeft ook een beladen lading tegenwoordig.
en je mag ook geen half bloed meer zeggen, maar dubbel bloed. Wie dat verzonnen heeft...het is niet dat ze ineens 10 ltr bloed hebben omdat papa en ik niet dezelfde achtergrond hebben.
-Darkside- schreef:
23-02-2020 08:21
Waarom zou dat niet mogen? En van wie eigenlijk niet?
Het valt mij gewoon op dat veel voor een middenkleur kiezen.
Of dat bewust is weet ik niet, vraag het mij alleen af.
Ik kies altijd maar voor de lichte, wat het dichste bij mijn kleur komt.
Ik heb er nooit bij stil gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
23-02-2020 08:25
en je mag ook geen half bloed meer zeggen, maar dubbel bloed. Wie dat verzonnen heeft...het is niet dat ze ineens 10 ltr bloed hebben omdat papa en ik niet dezelfde achtergrond hebben.
En ook geen tien liter minder, halfbloed is ook onzin
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-02-2020 08:23
Ik geloof niet dat het nu erger is dan in de jaren50 hoor
Toen zwarten als ander menssoort werden gezien
Oké, maar het is nu op een andere manier extreem aan het worden. Veel donkere mensen zien alles als racisme, ook dingen waar totaal niets mee bedoeld wordt en veel blanke mensen worden steeds racistischer, vooral de wat oudere garde. Ik zie het in mijn familie ook, mijn vader en oom hoorde ik eerst nooit iets negatiefs over moslims zeggen, nu is alles wat islam is verschrikkelijk en ze worden steeds fanatieker. Misselijk word ik ervan.
Letsgetlosttonight schreef:
23-02-2020 08:03
Ik pak altijd die gele want dat is de kleur van emojis en dan krijg ik weleens de opmerking of ik Aziatisch ben. 🤷‍♀️

Maar ik zeg witte en donkere mensen want ik vind blank een raar woord.
Ben jij niet van hier dan?

Ik ben altijd blank geweest in de 51 jaar dat ik nu leef. Heb er totaal geen problemen mee om als white gedefinieerd te worden in landen waar white al sinds jaar en dag de benaming is voor blanken. Maar hier is het gewoon gezeik van de bovenste plank. Dat getinte mensen om de paar jaar een benaming voor henzelf weer niet meer vinden kunnen en liever anders genoemd worden, dat moeten ze zelf weten. Maar blijf van mijn blank af!
Te triest voor woorden dat veel Nederlandse blanken er als makke schapen in mee gaan en zelf het woord wit gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
23-02-2020 08:25
en je mag ook geen half bloed meer zeggen, maar dubbel bloed. Wie dat verzonnen heeft...het is niet dat ze ineens 10 ltr bloed hebben omdat papa en ik niet dezelfde achtergrond hebben.
Poeh dan waren ze rood getint denk ik.

Bizar dat mensen je dus al corrigeren als je het over je eigen kinderen hebt. Het gaat ze dan dus kennelijk al niet meer om racisme, maar puur om het mierenneuken. Of mag ik dat niet zeggen ivm dierenleed en seksueel overschrijdend gedrag?
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:19
De verdeeldheid lijkt groter en groter te worden.
Nooit heb ik me laten leiden door kleur, afkomst, religie. Ik hou van mensen en hun verhaal en ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden.
Maar het wordt wel steeds lastiger om "gewoon" met elkaar te doen. Met het minste geringste zou je iemand boos kunnen krijgen of kwetsen.
Ik heb geen zin in enge discussies met blanke fanatiekelingen en ik heb geen zin om continu elk woord zorgvuldig af te moeten wegen als ik in gesprek ben met iemand met een andere huidskleur en/of religie. Het wordt er niet gezelliger op.

Dit idd. Kleur doet er niet toe, dus zwarte Piet kan gewoon zo blijven. Want het een is niet beter dan het ander. En hoezo trots zijn op je kleur of afkomst? Trots ben je op iets wat je hebt gepresteerd, niet hoe je geboren wordt.
Gatekeeper* schreef:
23-02-2020 08:25
en je mag ook geen half bloed meer zeggen, maar dubbel bloed. Wie dat verzonnen heeft...het is niet dat ze ineens 10 ltr bloed hebben omdat papa en ik niet dezelfde achtergrond hebben.
Ik heb zelf geen enkele moeite met half bloed.
Weet ook niet hoe je het anders moet noemen.
Onze kinderen worden ook wel mix genoemd door anderen.
Ik kan er niet mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:28
Ben jij niet van hier dan?

Ik ben altijd blank geweest in de 51 jaar dat ik nu leef. Heb er totaal geen problemen mee om als white gedefinieerd te worden in landen waar white al sinds jaar en dag de benaming is voor blanken. Maar hier is het gewoon gezeik van de bovenste plank. Dat getinte mensen om de paar jaar een benaming voor henzelf weer niet meer vinden kunnen en liever anders genoemd worden, dat moeten ze zelf weten. Maar blijf van mijn blank af!
Te triest voor woorden dat veel Nederlandse blanken er als makke schapen in mee gaan en zelf het woord wit gaan gebruiken.
Ik vind dat je gewoon alles door elkaar moet kunnen gebruiken. Of iemand mij wit noemt of blank zal mij echt aan mijn reet roesten. Mijn man noemt me vaak witje omdat ik er zo bleek uitzie, wat in ‘s hemelsnaam boeit mij dat hij dat zegt?
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
23-02-2020 08:29
Poeh dan waren ze rood getint denk ik.

Bizar dat mensen je dus al corrigeren als je het over je eigen kinderen hebt. Het gaat ze dan dus kennelijk al niet meer om racisme, maar puur om het mierenneuken. Of mag ik dat niet zeggen ivm dierenleed en seksueel overschrijdend gedrag?
Dit dus. Het is allemaal mierenneukerij, van beide kanten.
damesbril schreef:
23-02-2020 07:58
Misschien niet on topic maar wat b.v. te doen met de emotions in alle huidskleuren zoals de duimpjes omhoog en biddende handjes?
Mag ik dan nog wel de blanke kiezen als ik reageer in een app bericht? Of kies kies ik de neutrale kleur ongeveer in het midden? Ik zie dat veel niet meer voor blanke durven of willen kiezen.
De meeste smilies zijn geel, maar als er tussen kleuren gekozen kan worden dan kies ik degene die het dichts bij mijn eigen huidskleur zit.
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:28
Ben jij niet van hier dan?

Ik ben altijd blank geweest in de 51 jaar dat ik nu leef. Heb er totaal geen problemen mee om als white gedefinieerd te worden in landen waar white al sinds jaar en dag de benaming is voor blanken. Maar hier is het gewoon gezeik van de bovenste plank. Dat getinte mensen om de paar jaar een benaming voor henzelf weer niet meer vinden kunnen en liever anders genoemd worden, dat moeten ze zelf weten. Maar blijf van mijn blank af!
Te triest voor woorden dat veel Nederlandse blanken er als makke schapen in mee gaan en zelf het woord wit gaan gebruiken.
Het zal me werkelijk aan mijn hele witte billen oxideren welke kleur ik toebedeeld krijg.
Ik zit niet op Twitter, dat scheelt een hoop tijd die je kwijt bent aan onzin. Hoe lang ik het hier nog volhoud, weet ik niet.,
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:31
Ik vind dat je gewoon alles door elkaar moet kunnen gebruiken. Of iemand mij wit noemt of blank zal mij echt aan mijn reet roesten. Mijn man noemt me vaak witje omdat ik er zo bleek uitzie, wat in ‘s hemelsnaam boeit mij dat hij dat zegt?
Een Nederlander die mij wit noemt is of een zeikerig politiek correctje of een geindoctrineerd mak schaap dat meeloopt met de laatste hype.
In beide gevallen kun je op mijn afkeuring rekenen.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:31
Ik vind dat je gewoon alles door elkaar moet kunnen gebruiken. Of iemand mij wit noemt of blank zal mij echt aan mijn reet roesten. Mijn man noemt me vaak witje omdat ik er zo bleek uitzie, wat in ‘s hemelsnaam boeit mij dat hij dat zegt?
Er wordt met 2 maten gemeten in Nederland. Eerst een hele hoop gezeik dat je geen zwart meer mag zeggen en er is elke keer wel weer 'n benaming die 'echt niet meer kan'. En dan tornen ze ook nog 'ns aan de benaming van de oorspronkelijke bevolking die helemaal okee is met hun eigen tintaanduiding. Eens gaan ze een grens over met hun politiek correcte gezeik. Ze zaaien zo juist veel meer tweespalt tussen de bevolkingsgroepen.
ManOpHetPrikbord schreef:
23-02-2020 08:34
Ik zit niet op Twitter, dat scheelt een hoop tijd die je kwijt bent aan onzin. Hoe lang ik het hier nog volhoud, weet ik niet.,
Ik zit ook niet op Twitter en dat bevalt me prima. Liever begeef ik me ook niet op deze pijler, maar ik vind dit topic vooralsnog de moeite waard.
lilalinda schreef:
23-02-2020 08:27
En ook geen tien liter minder, halfbloed is ook onzin
Mixed kids is ook weer zo’n bijzondere benaming. Ik noem ze wel gewoon mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
23-02-2020 08:41
Mixed kids is ook weer zo’n bijzondere benaming. Ik noem ze wel gewoon mijn kinderen.
Een mixje vind ik wel leuk klinken, als een heerlijk zomers drankje.
Maar heel eerlijk? Ik gebruik bijna nooit benamingen qua kleur voor mensen. Ik zou niet weten wanneer dat nodig is.
First world problems, dat politiek correcte gezeik. Als dat het ergste is waar men over kan kankeren, dan is racisme echt wel een lachertje geworden (en dat maken ze er ook actief van door zo te doen).
Het blijven gewoon blanken en zwarten, of een mulat als je ze gaat mixen. De rest is gewoon aandachtstrekkerij en hysterisch gezwets.
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
23-02-2020 08:31
Ik heb zelf geen enkele moeite met half bloed.
Weet ook niet hoe je het anders moet noemen.
Onze kinderen worden ook wel mix genoemd door anderen.
Ik kan er niet mee zitten.

Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet noemen. Mijn halfzus is ook een halfbloedje en zo noemt ze het zelf ook.
Het maakt mij ook echt niet uit of ik nou blank of wit wordt genoemd. Lekker belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven