Integratiebeleid gaat op de schop

16-06-2011 18:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Integratiebeleid gaat op de schop

Het kabinet neemt verder afstand van Nederland als multiculturele samenleving. Dat schrijft minister Donner in een brief aan de Tweede Kamer over het integratiebeleid.

Integratie is niet langer de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de migrant. Die wordt nog meer verplicht om in te burgeren, om te voorkomen dat mensen langs elkaar gaan leven en niemand zich meer thuisvoelt, schrijft Donner.

Gezichtsbedekkende kleding

Hij stopt met het geven van subsidie voor de integratie van specifieke groepen allochtonen. Verder worden gedwongen huwelijken strafbaar en komt er een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Donner spreekt van een koerswijziging. Hij zegt dat hij streeft naar "een Nederland dat weliswaar verandert door de komst van mensen uit het buitenland, maar nog wel herkenbaar is als het Nederland uit het verleden en het Nederland dat wij willen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen".

Donner

*

Het zou eens tijd worden, dat men de Nederlander weer eens serieus neemt.
@munia12 daar heb je groot gelijk in.

Kijk je kunt de mens dingen geven zoals het nederlanderschap of een Olympische medaille.

Die medaille stelt niets voor, want je hebt hem immers gekregen zonder er enig prestatie t.o. te zetten. Dat geldt voor het verkrijgen van het nederlanderschap ook, maar daar zit nog wel een staartje aan. Want het gaat hier niet enkel alleen om het hebben en de eer, zoals bij een O.S. medaille. Nee, het levert voor al geld, status, rechten en te vaak vergeten verplichtingen op.

Men krijgt/ eist in Nederland te gemakkelijk die status, alsof het een recht is en een verplichting van de Overheid. Men komt massaal naar Nederland, niet om Nederland te ondersteunen en op een beter niveau te brengen. Nee, men komt omdat die kassalade open staat.

Het zit in de natuur van de mens, pakken wat je pakken kan.
@Ruza: Jij voelt je meer verbonden met je land van herkomst dan met Nederland?

Zo ja, dan is dat hetgeen ook wat maakt dat jij minder Nederlands bent dan degenen die zich wel verbonden voelen met dit stukje land. Die hier hun wortels hebben, of die een andere afkomst hebben maar ook voelen dat dit land hun vaderland is (geworden).

Waarom is het slecht om van je land te houden en trots te zijn op je land. Waarom mag een immigrant die verbondenheid met het land van herkomst wel voelen, verdedigen en eraan vasthouden, maar als een autochtone Nederlander zoiets zegt dan zijn ze bekrompen, willen niet veranderen en weigeren te delen?

Stel je voor dat jouw land van herkomst ontzettend zou veranderen door de toestroom van, stel een miljoen marsmannetjes binnen een paar decennia. Het land dat je gekend hebt, de verzorgingsstaat zoals je die kende, het gaat helemaal verkeerd. De normen en waarden uit jouw oorspronkelijke cultuur worden aangepast aan die toestroom van andersdenkenden. Dingen die voor jou belangrijk zijn, komen ter discussie te staan en zijn geen verworvenheid meer, omdat de marsmannetjes daar anders over denken.

Zou jij er blij mee zijn, als dat met je land zou gebeuren?

Landen veranderen, culturen veranderen, maar laten we niet net doen alsof een verandering op deze schaal de gewoonste zaak van de wereld is. Juist de weigering van diverse regeringen om te luisteren naar wat de gemiddelde Nederlander dacht over massa immigratie en de invloed die het heeft op de maatschappij, heeft ons gebracht op het punt waar we nu zijn.
Als de Nederlander niet bestaat, waarom lopen er in Nederland zoveel mensen waar je de cultuur zo van kan aflezen. Door o.a. traditionele kenmerken en kleding.
quote:assetze schreef op 18 juni 2011 @ 10:31:

Als de Nederlander niet bestaat, waarom lopen er in Nederland zoveel mensen waar je de cultuur zo van kan aflezen. Door o.a. traditionele kenmerken en kleding.

Er bestaan heel veel verschillende soorten Nederlanders. Er zijn diverse subgroepen.

Wat we echter wel bijna allemaal delen is de acceptatie van ons democratisch bestel, acceptatie van de Nederlandse wet en het rechterlijke bestel en de scheiding van kerk en staat (los van het gegeven of je zelf al dan niet gelooft). De Nederlandse wet is wat de toetssteen is, niet een geloof en/of een opperwezen.
quote:mumia12 schreef op 18 juni 2011 @ 09:24:

De gemeente Amsterdam wil blijkbaar erg veel subsidie ontvangen want deze prijzen zijn achterlijk.

Hier in het noorden van het land zijn ze toch echt goedkoper. Zoals ik al eerder aangaf, per cursusjaar tussen de 1500 en 1800 euro.Vreemd, zoveel verschil. Waar is dat dan terug te vinden? Ik zie hier dat ook in het noorden, Groningen bv. een inburgeringstraject zo'n ¤ 5000.- of meer kost (zie rekensom).

Jij noemt een bedrag 'per cursusjaar'. Waarschijnlijk kom je dan uiteindelijk ook hoog uit (tenzij de cursus in een jaar doorlopen wordt).
quote:haagsmopje schreef op 18 juni 2011 @ 10:12:

[...]

Als jij niet naar je eigen land terug wil , dan zou het een mooie eigenschap zijn dat je daar je best voor doet om in je nieuwe aangeboden omgeving je best te doen en aan te tonen dat je er alles voor over hebt je aan te passen, en te leren wat er te leren valt.

Of zeg je liever, : komt allen maar binnen, houd uw hand maar op , wij werken wel voor u, doe geen moete mij te begrijpen of mij te verstaan, ben je gek joh, je hoeft toch niet te werken, geld is hier gratis op te halen, hier heb je een huis, een inboedel, ga lekker zitten, hier is je schotelantenne en maak je maar niet ongerust, hier ben je veilig, je hoeft hier alleen maar te pinnen wat wij je sturen, mooi hoor, wat een paradijs.

Wat zijn wij een leuk volkje he, wij betalen er graag wat belasting voor hoor en werken ook heel graag tot ons 67e, en als het moet , tot 70, nou als we zo doorgaan wordt die wens ook nog wel beloond.

Dit is niet eens een antwoord op de kwesties die ik aanhaal, zoals de minieme kans dat je fatsoenlijk Nederlands kunt schrijven in 3 jaar als je nog nooit geschreven hebt (ook niet in je moedertaal)

En heel veel mensen hebben dus helemaal niets te willen?! Dat zei ik nou toch juist Ik vind het prima hoor als je op me reageert, maar je hebt helemaal niets gezegd wat met mijn post te maken had.
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 juni 2011 @ 10:45:

[...]

Er bestaan heel veel verschillende soorten Nederlanders. Er zijn diverse subgroepen.

Wat we echter wel bijna allemaal delen is de acceptatie van ons democratisch bestel, acceptatie van de Nederlandse wet en het rechterlijke bestel en de scheiding van kerk en staat (los van het gegeven of je zelf al dan niet gelooft). De Nederlandse wet is onze leidraad, niet een geloof en/of een opperwezen.

Zeker is de wet een leidraad en wel de belangrijkste. Maar ook Nederland heeft een traditie en cultuur. Neem bijvoorbeeld de thuisbevallingen, daarin heeft Nederland een totaal andere gewoonte dan ik in andere landen zie.

In de gezondheidszorg, ook daar zit een groot verschil. Hadden we vroeger een afspraak 2 mensen aan het ziekenhuis bed. Moet je nu eens komen. Lig je zelf doodziek in je bed, staat er een hele familie van je buur tegen je bed aan te bonken. Men durft er niet eens wat van te zeggen................... In dit soort traditie daarin verschillen we enorm.
quote:mumia12 schreef op 18 juni 2011 @ 09:37:

Ik weiger pertinent een inburgeringscursus te volgen. Ik ga geen cent uitgeven en geen vrije dagen nemen om zo´n onzinnige cursus te volgen. Als het haalbaar zou zijn dat ik mijn verblijfsvergunning kwijt raak, dan raak ik het kwijt. Ik zou wel sommige nederlanders ook laten inburgeren X-@[/quote]

Kijk van zo'n houding krijg ik spontaan allergie!

Ik vind dat je best een beetje respect mag opbrengen voor de regels van het land waar je verblijft.

ALs jij weigert en je hebt ook niks vervangends gedaan zoals bv het staatsexamen of een of andere MBO opleiding op nivo 2 dan moet je ook niet zeiken op de nederlandse staat dat ze je vergunning intrekken.

En als ze je dan als illegaal op het vliegtuig zetten moet je ook niet klagen want je hebt zelf dan gewoon je niet gehouden aan de wetgeving omdat je stijfkoppig bent.

Jij praat verderop in dit topic over dat het niet mag van de EU.

Dat is klinkklare onzin want in veel andere EU landen geldt tegenwoordig een vergelijkbaar inburgeringstraject.

Dat jij bepaalde nederlanders op inburgeringscursus wilt stoppen vind ik ook weer zo'n uitspraak die kant nog wal raakt want elk land heeft zijn eigen klootzakken en daar moet je maar mee omgaan maar deze mensen zijn in hun eigen land dus laat ze.

Ga je ook zo tekeer tegen de klojo 's in je land van herkomst? Want daar hebben ze vast ook meer dan genoeg die niet de juiste leefhouding hebben in jouw ogen!

En trouwens , je bent toch om een of andere reden hier gekomen met een bepaald doel ? Ik vind dat je dan helemaal je wel een beetje mag inschikken in de regelgeving.Ze is hier komen studeren ,heeft een HBO en een WO opleiding afgemaakt? (HBO in Nederland)
quote:haagsmopje schreef op 18 juni 2011 @ 10:12:

[...]

Als jij niet naar je eigen land terug wil , dan zou het een mooie eigenschap zijn dat je daar je best voor doet om in je nieuwe aangeboden omgeving je best te doen en aan te tonen dat je er alles voor over hebt je aan te passen, en te leren wat er te leren valt.

Of zeg je liever, : komt allen maar binnen, houd uw hand maar op , wij werken wel voor u, doe geen moete mij te begrijpen of mij te verstaan, ben je gek joh, je hoeft toch niet te werken, geld is hier gratis op te halen, hier heb je een huis, een inboedel, ga lekker zitten, hier is je schotelantenne en maak je maar niet ongerust, hier ben je veilig, je hoeft hier alleen maar te pinnen wat wij je sturen, mooi hoor, wat een paradijs.

Wat zijn wij een leuk volkje he, wij betalen er graag wat belasting voor hoor en werken ook heel graag tot ons 67e, en als het moet , tot 70, nou als we zo doorgaan wordt die wens ook nog wel beloond.Je vergeet erbij te zetten, dat de P.G.B 's nu gekort moeten worden, omdat er teveel geld naar verkeerde projecten en subsidiepotten gaat.
quote:Twinkle1001 schreef op 18 juni 2011 @ 10:21:

[...]

Tuurlijk, dat was ook zo. Heel veel kiezers zagen hem als politicus inderdaad helemaal zitten. Neemt niet weg dat de regering, de politiek en de media daar geen enkele boodschap aan hadden en stug hun eigen agenda's bleven volgen. Maling aan die kiezer. Fortuyn werd zodanig gedemoniseerd dat hij een aanslag dus aan voelde komen. Je ziet in het filmpje, 2 maanden voor zijn dood, dat hij de gelegenheid te baat neemt om de Nederlandse regering daar alvast mede verantwoordelijk voor te stellen.

Daar ging het me dus om. Het taboe op o.a. bespreekbaarheid van integratie heeft hem zijn leven gekost. Janmaat zijn vrouw een been en anderen die op dit moment nog politiek actief zijn, zijn hun leven om die reden ook niet zeker meer en worden zwaar beveiligd.

Je zou denken dat de politiek hier lering uit getrokken heeft, maar niets is minder waar. Nog steeds zijn er 'keurige' politici die het demoniseren van bedreigde/beveiligde collega's volhouden voor eigen politiek gewin en dit kabinet naar de NSB, 'Bruin 1' noemen. Welk signaal geef je daarmee af? Degene die dit bedacht hebben, beseffen blijkbaar niet eens dat zij dit nog over iemand kúnnen roepen, vanwege zijn beveiliging. Anders was hij al dood geweest. Als je ondanks de doden die er al gevallen zijn, en de actuele bedreigingen blijft denken dat je met demoniseren goed bezig bent, heb je niks geleerd. Nog steeds diezelfde agenda's en politieke onder de gordel 'tactiek', nog steeds dat openlijk spelen met levens van collega's en nog steeds geen enkele boodschap aan de kiezer/de democratie. De tekst van het 'afscheidsfilmpje' van Fortuyn kan alvast letterlijk worden overgenomen.Ik ben het er trouwens niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat mensen zijn vermoord, gewond geraakt of hun leven niet meer zeker zijn. Maar ik vind bv heel veel plannen van Geert Wilders echt te bizar voor woorden hoor. Maar dat mag ik dan niet zeggen omdat anders zijn leven in gevaar loopt? Elke keer als hij weer met een in mijn ogen moreel verwerpelijk idee aan komt, dan zal ik dat zeggen. Het hele idee achter politicus zijn is dat mensen het wel of niet met je eens zijn (of gedeeltelijk)
quote:assetze schreef op 18 juni 2011 @ 11:02:

[...]

Je vergeet erbij te zetten, dat de P.G.B 's nu gekort moeten worden, omdat er teveel geld naar verkeerde projecten en subsidiepotten gaat.Wat wil je nu precies zeggen. "de verkeerde projecten en subsidiepotten" Wat zijn dat? Hier kan ik niets mee met zo'n post. Waarom zijn die projecten en subsidiepotten dan verkeerd? (ik weet nog niet eens over welke je het hebt)
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:11:

[...]

Wat wil je nu precies zeggen. "de verkeerde projecten en subsidiepotten" Wat zijn dat? Hier kan ik niets mee met zo'n post. Waarom zijn die projecten en subsidiepotten dan verkeerd? (ik weet nog niet eens over welke je het hebt)

Volgens mij is dat dagelijks te lezen on de krant of op het net.

Er is eindeloos veel geld verkwist met allerlei onzin dingen.

Het wordt tijd dat iedereen eens veranwoording neemt voor eigen welzijn. Kan je dat persë niet, dan is er genoeg mogelijk.
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:10:

Ik ben het er trouwens niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat mensen zijn vermoord, gewond geraakt of hun leven niet meer zeker zijn. Maar ik vind bv heel veel plannen van Geert Wilders echt te bizar voor woorden hoor. Maar dat mag ik dan niet zeggen omdat anders zijn leven in gevaar loopt? Elke keer als hij weer met een in mijn ogen moreel verwerpelijk idee aan komt, dan zal ik dat zeggen. Het hele idee achter politicus zijn is dat mensen het wel of niet met je eens zijn (of gedeeltelijk)

Ja, tuurlijk mag je dat zeggen. En dat gebeurt natuurlijk ook op grote schaal, met álle politici. Zo hoort dat ook, net wat je zegt.

Ik doel op iets anders. Ik weet niet of je de filmpjes van Super bekeken hebt? En ook wat Fortuyn in het filmpje zegt, 2 maanden voor hij werd vermoord, maakt 't duidelijk.
quote:assetze schreef op 18 juni 2011 @ 11:26:

[...]

Volgens mij is dat dagelijks te lezen on de krant of op het net.

Er is eindeloos veel geld verkwist met allerlei onzin dingen.

Het wordt tijd dat iedereen eens veranwoording neemt voor eigen welzijn. Kan je dat persë niet, dan is er genoeg mogelijk.

Wederom een non antwoord hier. Dat is geeneens een antwoord op de vraag. Ik lees de krant hoor, maar er staat heel veel in.

Dit rare geblaat over verkeerde projecten en onzin dingen, daar kan ik natuurlijk niks mee.

En verantwoording nemen voor eigen welzijn? Op welk vlak? Je hebt het net over het PGB en dat dat minder gaat worden. Ik haal daaruit dat je het daar niet mee eens bent. Maar als we dan gaan voor verantwoording nemen voor eigen welzijn, wil je dan een PGB? Of een bijstandsuitkering als je gedurende lange tijd geen baan kunt vinden?
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:30:

[...]

Wederom een non antwoord hier. Dat is geeneens een antwoord op de vraag. Ik lees de krant hoor, maar er staat heel veel in.

Dit rare geblaat over verkeerde projecten en onzin dingen, daar kan ik natuurlijk niks mee.

En verantwoording nemen voor eigen welzijn? Op welk vlak? Je hebt het net over het PGB en dat dat minder gaat worden. Ik haal daaruit dat je het daar niet mee eens bent. Maar als we dan gaan voor verantwoording nemen voor eigen welzijn, wil je dan een PGB? Of een bijstandsuitkering als je gedurende lange tijd geen baan kunt vinden?Ik ben het er wel helemaal mee eens dan men gaat korten op de PGB, sowieso de export ervan.
Ik heb dat filmpje gekeken met Janmaat, waarbij natuurlijk allereerst dat frappante complotverhaal over stemmachines voorkomt. Dat helpt niet echt voor de beeldvorming.

Daarna vind ik idd dat Paul WItteman onzin bazelt. Iedereen moet het recht hebben zijn mening te kunnen uiten , en als iemand in de kamer zit, dan kun je die niet gaan censureren en negeren

Ik ga nu dat andere filmpje kijken.
En assetze jij bazelt nu ook maar wat, hier kan ik echt helemaal niks mee. Ik zie wat woorden, maar die gaan nergens op in, en die woordenreeks moet dan kennelijk inhoud bevatten maar is er zo niet uit te halen.
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:42:

En assetze jij bazelt nu ook maar wat, hier kan ik echt helemaal niks mee. Ik zie wat woorden, maar die gaan nergens op in, en die woordenreeks moet dan kennelijk inhoud bevatten maar is er zo niet uit te halen.Ik zie dat hier meerdere forumsters zitten, die oneindig veel uitleg geven over van alles wat. Dat is heel mooi, maar je zou ook zelf kunnen denken, toch ! De kranten staan bol van het nieuwe beleid, alle subisidie's die afgeschaft worden.
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:42:

En assetze jij bazelt nu ook maar wat, hier kan ik echt helemaal niks mee. Ik zie wat woorden, maar die gaan nergens op in, en die woordenreeks moet dan kennelijk inhoud bevatten maar is er zo niet uit te halen.Ik ben het er wel helemaal mee eens dan men gaat korten op de PGB, sowieso de export ervan. Heb je überhaupt enig idee, dat er zoveel geld naar het buitenland gaat voor de PGB 's ?
Ik kan heel erg goed zelf nadenken, maar ik reageerde op een post van jou, omdat ik verduidelijking wilde. Ik begreep niet waar je nu op doelde.En jij blijft wijzen naar 'de krant' die ik dan moet lezen.

Maar hoe moet ik nu ruiken met welke dingen jij het niet eens bent dan? Dat kan ik niet uit je stukjes halen.
quote:Twinkle1001 schreef op 18 juni 2011 @ 11:29:

[...]

Ja, tuurlijk mag je dat zeggen. En dat gebeurt natuurlijk ook op grote schaal, met álle politici. Zo hoort dat ook, net wat je zegt.

Ik doel op iets anders. Ik weet niet of je de filmpjes van Super bekeken hebt? En ook wat Fortuyn in het filmpje zegt, 2 maanden voor hij werd vermoord, maakt 't duidelijk.

Bekeken. Ik zit in een tweestrijd.

Ik ben het niet eens met de manier waarop Pim Fortuyn afgeschilderd is, ik denk dat hij oprecht, op zijn manier iets wilde veranderen.

Maar ik weet ook niet in hoeverre de journalistiek verantwoordelijk is voor extremisten die mensen gaan vermoorden voor hun denkbeelden. Ik neig naar niet eigenlijk.

Neemt niet weg dat ik denk dat Pim Fortuyn op het einde een moeilijk leven gehad heeft, en gedwarsboomd is op elke manier denkbaar, en dat dat veel met hem als persoon gedaan moet hebben. Lijkt me geen kattenpis als iedereen je woorden elke keer uit context rukt.

Maar om te stellen dat de journalistiek verantwoordelijk is voor zijn dood vind ik echt te gortig.
Yellowlove, het was niet alleen de pers die een klimaat gecreëerd heeft waarin Fortuyn werd weggezet als extreem-rechts en dus levensgevaarlijk. De politiek en mensen in de maatschappij die het voor het zeggen hadden hebben hier actief aan meegedaan. Het hele maatschappelijke veld werd tegen Fortuyn in stelling gebracht. De Tweede Wereldoorlog werd er te pas en te onpas bijgesleept. Fortuyn was in en in slecht, was de boodschap die steeds over volk en vaderland werd uitgestrooid. Fortuyn was evil by association.

En dat daar dan een doorgedraaide gek als een Van der Graaf uiteindelijk op reageert, moet je ook de hand in eigen boezem steken. Als Fortuyn op een normale manier was benaderd en niet gestigmatiseerd was, dan was hij niet vermoord.

Hetzelfde is met Janmaat gebeurd. Wat heeft geresulteerd in een aanslag door extreem-links in het hotel waar de CD vergaderde. Resultaat: gewonden, waaronder ook een zwaargewonde (het heeft de latere vrouw van Janmaat een been gekost en ze is op een haar na doodgebloed). Vervolgens is Janmaat kapot geprocedeerd en kapotgeschreven. En links Nederland was er bijzonder trost op dat ze dat voor elkaar hadden gekregen. Getuige ook de uitspraak van Docters van Leeuwen.

Hetzelfde mechanisme wordt nu ook al jaren tegen Wilders en de PVV gebruikt. De stigmatisering, de linken met de Tweede Wereldoorlog, de maatschappelijke elite die het nodig vindt om keer op keer hard te schreeuwen dat het levensgevaarlijk is wat er nu gebeurd.

Feit is, dat de tweedeling in de maatschappij is veroorzaakt door het stelselmatig negeren van de heersende mening onder de bevolking dat het de verkeerde kant op ging met Nederland. Er is onderzoek gedaan naar die tweedeling en bijna overal zie je dat de top van instellingen pro multiculturele samenleving is, maar de organisatie eronder er grote twijfels over had en heeft. En de top is nog altijd veel smaller dan de basis.

De politiek besliste en de meerderheid die tegen was, had het maar te slikken.
Ik ga niet met je mee in dat stukje over Volkert.

Ik ga wat zeggen, wat volgens mij eigenlijk niet kan. of dat je niet hoort te zeggen. Er zijn echt best wel veel niet zo slimme mensen in Nederland. Ik vind het behoorlijk dom als je je mening baseert op basis van een paar televisieuitzendingen. Je snapt toch zelf ook wel dat als er iets gebeurt, gebeurtenis A, die gebeurtenis in de Telegraaf anders uitgelegd wordt dan in de Volkskrant, en op SBS6 anders dan op het NOS journaal?

Als je dat niet snapt, is het eigenlijk al te verwonderlijk voor woorden dat je wel stemt . (je is de algemene je, niet iemand specifiek hier in dit topic)

Je kunt idd niet alles weten, weet ik ook niet, maar ik heb wel eens een pamflet van zowel Janmaat, als Fortuyn als Wilders gelezen. (en ook van de 'linkse' politici trouwens).

Ik vind dat het volk de hand wel eens in eigen boezem mag steken, maar dat schijn je niet te mogen zeggen. Dat mensen maar wat meer hun best moeten doen om een oordeel te vormen.

Ik vind Geert Wilders zijn ideeen over het vreemdelingenbeleid nonsens, (door hem genoemd Kiezen voor islambestrijding en tegen de massa-immigratie en Kiezen voor Nederland in ons buitenlandbeleid in het partijprogramma) maar ik vind sommige dingen die hij zegt wel weer meer bij mijn normen en waarden passen (onder Kiezen voor Sociaal Bij fraude kinderbijslag vervalt het recht hierop • Te allen tijde terugvorderen van onterecht uitgekeerde uitkeringsgelden, met rente

• Eén keer gebruik maken van schuldhulpsanering is het maximum

•Verplichte budgetcursus voor personen in de schuldhulpsanering, uiteraard op eigen

kosten)

Waarom die verantwoordelijkheid tot informatie inwinnen afwentelen naar andere politici, de journalistiek en de 'aristocratie' ? Mensen hebben toch zelf hersenen meegekregen?
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 12:45:

Er zijn echt best wel veel niet zo slimme mensen in Nederland. Ik vind het behoorlijk dom als je je mening baseert op basis van een paar televisieuitzendingen.

Of het inderdaad zo is dat mensen hun mening gevormd hebben op basis van een paar televisieuitzendingen kun je natuurlijk niet stellen, omdat je dat niet weet. Dat zal dan ook voor iedereen verschillend zijn.

In dit topic komen nu toevallig een paar filmpjes van televisieuitzendingen voorbij. Het is evenmin juist om alleen op basis van die twee filmpjes je mening omtrent de moord op Fortuyn te vormen. Er is natuurlijk veel en veel meer gebeurd. Kwa 'demonisering' etc. Hij wist natuurlijk niet voor niks zo zeker wat er ging gebeuren en wie de verantwoordelijken waren. Daar is ongelofelijk veel meer over gezegd en geschreven en dus ook te vinden.
Het ging mij erom, ik zal me iets preciezer uitdrukken, dat er een verantwoordelijkheid wordt gegeven aan de pers, de aristocratie en de politiek.

En de eigen verantwoordelijkheid van het volk opeens weggevallen is.

Je bent gewoon niet zo slim als je iemand gaat vermoorden omdat die een ander denkbeeld heeft dan jij hebt. Dat ligt niet aan de pers, noch aan de aristocratie en noch aan de politiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven