Integratiebeleid gaat op de schop

16-06-2011 18:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Integratiebeleid gaat op de schop

Het kabinet neemt verder afstand van Nederland als multiculturele samenleving. Dat schrijft minister Donner in een brief aan de Tweede Kamer over het integratiebeleid.

Integratie is niet langer de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de migrant. Die wordt nog meer verplicht om in te burgeren, om te voorkomen dat mensen langs elkaar gaan leven en niemand zich meer thuisvoelt, schrijft Donner.

Gezichtsbedekkende kleding

Hij stopt met het geven van subsidie voor de integratie van specifieke groepen allochtonen. Verder worden gedwongen huwelijken strafbaar en komt er een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Donner spreekt van een koerswijziging. Hij zegt dat hij streeft naar "een Nederland dat weliswaar verandert door de komst van mensen uit het buitenland, maar nog wel herkenbaar is als het Nederland uit het verleden en het Nederland dat wij willen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen".

Donner

*

Het zou eens tijd worden, dat men de Nederlander weer eens serieus neemt.
quote:superstar_2 schreef op 17 juni 2011 @ 10:14:

[...]

Hier nog zo'n leuke

Het Zwarte Schaap

Bedankt, alle 6 de filmpjes bekeken.

Schandalig zoals er met die man is omgegaan.

Ook de 'journalistiek' die VARA interviewster/ondervraagster Inge Diepman hier bedrijft is van diepgezonken, typerend niveau.

Janmaat's vrouw is bij een linkse aanslag een been kwijt geraakt, invalide geworden en in een rolstoel beland.

Het enige dat Diepman daarover weten wil, is of Janmaat vond dat de media daar wel genoeg aandacht aan besteed hadden. Geen woord van compassie. Of goh, wat vervelend nou, hoe is het nu met haar? Niks.

Verder geeft men wel toe dat de aanslag meer aandacht had gekregen als het om een rechtse aanslag op bv. de vrouw van Paul Rösenmuller gegaan was.

Nu was het toch min of meer de doofpot ingegaan.

Janmaat zegt in het programma niks aanstootgevends, toch wordt hij als een paria behandeld en wordt er grotendeels niet mét, maar óver hem gepraat. Die eensgezinde morele superioriteit waarin de 'witte schapen', inclusief Inge Diepman zich zelfgenoegzaam wentelen is stuitend en eng.

Witteman geeft ronduit toe dat ze (de VARA) hem geen 'podium' hadden willen bieden, omdat men dat voor Nederland nu eenmaal beter vond: "Janmaat heeft gelijk, hij heeft geen faire kans gekregen, maar dat wilden we ook niet. Want we waren helemaal niet van plan om hem een faire kans te geven. Want wij vonden namelijk dat iedere stem op de CD er een teveel was."

Inge: "Is dat objectieve journalistiek?"

Witteman: "Nee, dat is geen objectieve journalistiek."

I: "Als u daar nu op terugkijkt, vindt u dat dan terecht?"

W: "Ja. Dat vind ik volkomen terecht ja."

I: "Zou u dat nu weer doen?"

W: "Ja, dat zouden we bij de VARA nu opnieuw doen."

I: "Waarom zitten we hier dan?"

W: "Omdat hij nu geen gevaar meer is."

Die arrogantie is ook weer zo tekenend.

Ook anno nu past NOS directeur Hans Laroes nog steeds dezelfde censuur toe.

Zo ging en gaat dat met mensen die integratieproblematiek durven aan te kaarten. Maar wie is hier nu het gevaar?

Hans Janmaat's vrouw verliest een been bij een aanslag, wordt invalide en belandt in een rolstoel. Janmaat verhitleriseerd en afgeserveerd.

Fortuyn vermoord.

Van Gogh vermoord.

Hirshi Ali zwaar beveiligd.

Wilders zwaar beveiligd.

Shockerende filmpjes die weer even goed voor het voetlicht brengen wie het echte gevaar vormen en wie hier de echte oorzaak van het multiculturele faillissement zijn.
quote:assetze schreef op 17 juni 2011 @ 18:28:

[...]

Wat doe je dan, ga je dan het illegale circuit in, of vertrek je dan?

Dan kijk ik het voor die tijd. Het zal ze in ieder geval niet lukken.

1. Het gaat tegen de afspraken met de eu

2. Het mislukte al in de tijd van Verdonk omdat:

a. Tegen de grondwet gaat een bevolkingsgroep op die manier te onderscheiden op basis van hun afkomst.

b. De gemeentes weigerden toen al uit te zoeken welke buitenlanders zonder nederlandse nationaliteit in hun gemeente wonen. Dat is te duur en tijdrovend.
* OFF-Topic: Twinkle1001, heb post voor je op dat topic over die uitdrukking, ben zo benieuwd *
quote:haagsmopje schreef op 17 juni 2011 @ 08:49:

als je hier zo graag wilt wonen,moet je ook maar ballen tonen en niet op kostte van anderen, wat een larie, mensen die dit verdedigen zijn echt achterlijk en moeten eens verder dan hun domme neus lang is kijken hoe het in andere landen gaat, zitten ze ook echt niet op je te wachten hoor en waarom dat hier nou wel zou moeten is mij een raadsel,

Ja ja, in ieder geval, sommige mensen willen hier niet zo graag wonen hoor. Die willen liever wonen in het land waar ze geboren zijn, maar daar maakt iedereen elkaar af. Die mensen hebben niets, die zijn gevlucht voor de terreur.

Hebben geen onderwijs genoten. Hoe gaan die zo'n cursus halen dan binnen 3 jaar? Kunnen niet eens lezen in hun eigen taal, het hele concept alfabet moet nog uitgelegd worden.

Hierbij ben ik volgens jouw standaard achterlijk. En ik ben blij dat ik het ben.
quote:gaia9 schreef op 17 juni 2011 @ 20:21:

* OFF-Topic: Twinkle1001, heb post voor je op dat topic over die uitdrukking, ben zo benieuwd **Dankje Gaia, ben inmiddels even 'acte de présence' komen geven. *
In dit topic is ook de vraag naar voren gekomen wat een Nederlander is. Je hebt vele soorten Nederlanders, maar voor mij spreekt een Nederlander in ieder geval de Nederlandse taal of wil deze leren spreken. Verder is hij/zij trots op dit kleine stukje aardbol en op onze geschiedenis, omdat Nederland thuis is. De Nederlander is nuchter, ondernemend en heeft een open houding ten opzichte van bijvoorbeeld homoseksuelen. Wel of niet geloven is geen issue en man en vrouw zijn gelijk en hebben gelijke kansen en rechten. De Nederlander erkent de Nederlandse staat en de rechterlijke macht als hoogste gezag, omdat we een democratie zijn en dat hebben afgesproken.
Twinkle de eerste keer dat ik die filmpjes zag was ik echt geschokt ik kon niet geloven wat ik daar zag en hoorde.

Wat een onbeschofte beschamende vertoning.!

Zo kwam ik ook een filmpje tegen van een debat tussen Pim Fortuyn en Marcel van Dam..

Need i say more?
IBA, en als ik niet aan al die dingen voldoe ben ik dus volgens jou geen Nederlander?
quote:superstar_2 schreef op 17 juni 2011 @ 21:50:

Twinkle de eerste keer dat ik die filmpjes zag was ik echt geschokt ik kon niet geloven wat ik daar zag en hoorde.

Wat een onbeschofte beschamende vertoning.!

Zo kwam ik ook een filmpje tegen van een debat tussen Pim Fortuyn en Marcel van Dam..

Need i say more?Bedoel je deze: Pim Fortuyn in debat met Marcel van Dam (PvdA)- 1997?

Fortuyn was zijn tijd vooruit. Van Dam zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen, wat een ophitser.

Aan het einde van het filmpje zegt Marcel van Dam tegen Fortuyn:

"U bent een buitengewoon minderwaardig mens, weet u dat?"

De rest is geschiedenis.
quote:Ruza schreef op 17 juni 2011 @ 22:17:

IBA, en als ik niet aan al die dingen voldoe ben ik dus volgens jou geen Nederlander?Het ene criterium weegt uiteraard veel zwaarder dan het andere Ruza. Ik weet niet waar jij al dan niet aan voldoet. Ik probeer te schetsen hoe ik Nederland/Nederlanders zie en welke gemeenschappelijke normen er zijn (historisch gegroeid).

Voor mij zijn de allerbelangrijkste criteria de volgende: als je je niet kunt vinden in de basisafspraken die hier in de loop der jaren gemaakt zijn ten aanzien van staat, democratie, rechtspraak, mensenrechten (dus gelijkheid van man en vrouw bijv.), vrijheid van godsdienst, zelfbeschikkingsrecht e.d., dan is dit misschien je plek niet.

In hoeverre jij je Nederlander voelt weet ik niet.
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 juni 2011 @ 20:56:

In dit topic is ook de vraag naar voren gekomen wat een Nederlander is. Je hebt vele soorten Nederlanders, maar voor mij spreekt een Nederlander in ieder geval de Nederlandse taal of wil deze leren spreken. Verder is hij/zij trots op dit kleine stukje aardbol en op onze geschiedenis, omdat Nederland thuis is. De Nederlander is nuchter, ondernemend en heeft een open houding ten opzichte van bijvoorbeeld homoseksuelen. Wel of niet geloven is geen issue en man en vrouw zijn gelijk en hebben gelijke kansen en rechten. De Nederlander erkent de Nederlandse staat en de rechterlijke macht als hoogste gezag, omdat we een democratie zijn en dat hebben afgesproken.

Ik vind het wel een leuke poging tot omschrijving van 'de Nederlander'. (serieus)

Maar er zijn genoeg mensen geboren en getogen in Nederland die bijvoorbeeld heel erg religieus zijn, en die vinden niet dat mannen en vrouwen gelijk zijn, en hebben zeker wel een probleem met homoseksualiteit...

Verder zijn er heel veel dingen in de Nederlandse geschiedenis gebeurd waar ik nou niet echt trots op ben .

Ik voldoe denk ik niet aan deze omschrijving, ondanks dat ik mij wel Nederlands voel.
Om maar even een schets van mezelf te maken(ik kom uit een land dat vroeger deel uit maakte van Joegoslavie):

Ik ben jong(begin 20) studeer, werk (2 banen zelfs...those immigrants take your jobs )

Ik ben moslim, niet erg praktiserend maar wel overtuigd, ik heb een dubbel paspoort, ben een nationalist(en dan niet met betrekking tot nederland, kan me kapot lachen om sommige nederlandse gewoonten, ben absoluut niet trots op de Nederlandse geschiedenis, ben dan wel weer een tikkeltje feministisch ingesteld, ben heel jong getrouwd, maar ook weer gescheiden, ik ga naar de moskee, ik doe mee aan de ramadan, als ik geen vrij kan krijgen voor bepaalde feestdagen dan meld ik me wel ziek, word soms gek van de nederlandse bekrompenheid en dubbele moraal(natuurlijk ervaar ik die niet bij iedereen, maar wel bij velen), ik heb niks tegen homo's maar ook niks voor(heel slecht, ik weet het, maar ik blijf er moeite mee hebbeb) ik respecteer de democratie en de rechtstaat, vind dat er in nederland een gebrek is aan moraliteit en ik blief geen haring.

Voel ik me nederlander? Ja.

Voel ik me niet-nederlander? Ook.
quote:Twinkle1001 schreef op 17 juni 2011 @ 22:27:

[...]

Bedoel je deze: Pim Fortuyn in debat met Marcel van Dam (PvdA)- 1997?

Fortuyn was zijn tijd vooruit. Van Dam zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen, wat een ophitser.

Ja deze bedoelde ik....

Wat een zelfingenomen kwal die Marcel van Dam.

Aan het einde van het filmpje zegt Marcel van Dam tegen Fortuyn:

"U bent een buitengewoon minderwaardig mens, weet u dat?"

De rest is geschiedenis.
Waarom is zo'n inburgeringscursus zo duur ? Kun je niet direct examen doen ?

Ik kan mij ook inschrijven voor een Frans staatsexamen in de Franse taal, kost nog geen 200 euro (zelf te betalen). Dit diploma wordt wereldwijd erkend, en uitgegeven door de Franse overheid.

Bij het niveau dat ik wil doen zit ook een opstel van 250 woorden schrijven (binnen een uur), en een mondeling examen over een actueel onderwerp, dat vantevoren niet bekend is.

Mijn treinkaartje naar het examen toe is bijna duurder, en dat ik besluit om er eerst een cursus voor te volgen van een paar honderd euro is mijn eigen keuze, het hoeft niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Ruza schreef op 17 juni 2011 @ 22:52:

Om maar even een schets van mezelf te maken(ik kom uit een land dat vroeger deel uit maakte van Joegoslavie):

Ik ben jong(begin 20) studeer, werk (2 banen zelfs...those immigrants take your jobs )

Ik ben moslim, niet erg praktiserend maar wel overtuigd, ik heb een dubbel paspoort, ben een nationalist(en dan niet met betrekking tot nederland, kan me kapot lachen om sommige nederlandse gewoonten, ben absoluut niet trots op de Nederlandse geschiedenis, ben dan wel weer een tikkeltje feministisch ingesteld, ben heel jong getrouwd, maar ook weer gescheiden, ik ga naar de moskeekerk, ik doe mee aan de ramadan, als ik geen vrij kan krijgen voor bepaalde feestdagen dan meld ik me wel ziek, word soms gek van de nederlandse bekrompenheid en dubbele moraal(natuurlijk ervaar ik die niet bij iedereen, maar wel bij velen), ik heb niks tegen homo's maar ook niks voor(heel slecht, ik weet het, maar ik blijf er moeite mee hebbeb) ik respecteer de democratie en de rechtstaat, vind dat er in nederland een gebrek is aan moraliteit en ik blief geen haring.

Oke, een gemiddelde Nederlander dus. Daar hebben we er miljoenen van!
quote:Jaschenca schreef op 17 juni 2011 @ 23:31:

[...]

Oke, een gemiddelde Nederlander dus. Daar hebben we er miljoenen van! Oeh, oeh, oeh, ben ik goed genoeg? Mag ik blijven? JEEEEEEEEEEEEEEJ
quote:superstar_2 schreef op 17 juni 2011 @ 23:08:

Ja deze bedoelde ik....

Wat een zelfingenomen kwal die Marcel van Dam.

Tijdens het kijken zag ik dit filmpje ernaast staan:

Pim Fortuyn: "Als mij iets gebeurt..."

Pim Fortuyn tegen Jensen in het filmpje:

"Als je ziet wat ik af en toe in de brievenbus krijg aan bedreigingen, daar word je niet vrolijk van.

En de Nederlandse regering -en dat vind ik dus een bloody shame- helpt mee een klimaat te creëren van demonisering van mijn persoon.

En áls mij straks wat gebeurt -ik ben blij dat je mij die gelegenheid geeft- áls mij wat gebeurt dan zijn zíj mede verantwoordelijk.

En dan kunnen ze niet hun handen er vanaf trekken in de zin van: "Ja, ik heb eh..die aanslag niet gepleegd"... Je hebt het klimaat mee gecreërd en dat moet stóppen."

Afijn, te laat dus.

2 Maanden na dit filmpje was het zover.
Weet je Twinkle, ik ben 27, dus ik was toen natuurlijk iets jonger (maar niet geheel onwetend) maar ik had toen meer het idee dat men best met Pim wegliep. En dat hij idd in programma's soms hard aangepakt werd, maar dat 'het volk' om het maar even zo te zeggen wel zich kon verplaatsen in diverse standpunten van hem.

Heb ik het dan anders gemaakt in mijn herinnering?
quote:Ruza schreef op 17 juni 2011 @ 23:35:

[...]

Oeh, oeh, oeh, ben ik goed genoeg? Mag ik blijven? JEEEEEEEEEEEEEEJ

Wat mij betreft wel hoor

Maar goed, eens kijken waar het DonnerDebacle dit keer toe leidt.
quote:Twinkle1001 schreef op 17 juni 2011 @ 16:19:

[...]

Het is zelfs veel meer dan ¤ 5000,-. En het verschilt per gemeente.

Zo betaalt de gemeente Amsterdam per inburgeringstraject ¤ 12.000,- !

Omliggende gemeenten verzorgen de cursus voor minder. Bijvoorbeeld:

Haarlemmermeer ¤5250,-,

Haarlem ¤ 5000,-

en Alkmaar, ¤ 6.000,-

Bron: D66 Amsterdam.

De inburgeraar zelf hoeft hier niks aan bij te dragen.

Dit zegt de Dienst Werk en Inkomen in Amsterdam:

"Wat kost een inburgeringscursus?

Als u een cursus van de gemeente krijgt aangeboden hoeft u geen lesgeld te betalen. De gemeente betaalt uw inburgeringstraject (¤ 12.000,- dus) en ook één of twee keer de examenkosten (afhankelijk van het traject dat u volgt). U investeert tijd om de lessen te volgen en huiswerk te maken. Als u een verplichte inburgeraar bent, betaalt u wel een eigen bijdrage van ¤270,-. Deze wordt verrekend met een bonus van ¤270,- na deelname aan het volledige examen. U betaalt dus alleen iets, als u het traject niet afmaakt."

De gemeente Amsterdam wil blijkbaar erg veel subsidie ontvangen want deze prijzen zijn achterlijk.

Hier in het noorden van het land zijn ze toch echt goedkoper. Zoals ik al eerder aangaf, per cursusjaar tussen de 1500 en 1800 euro.
quote:snoesje666 schreef op 17 juni 2011 @ 23:17:

Waarom is zo'n inburgeringscursus zo duur ? Kun je niet direct examen doen ?

Jazeker wel. Je kunt staatsexamen doen. Kost 28 euro per onderdeel , je moet er 4 halen voor je diploma.

Ik kan mij ook inschrijven voor een Frans staatsexamen in de Franse taal, kost nog geen 200 euro (zelf te betalen). Dit diploma wordt wereldwijd erkend, en uitgegeven door de Franse overheid.

Bij het niveau dat ik wil doen zit ook een opstel van 250 woorden schrijven (binnen een uur), en een mondeling examen over een actueel onderwerp, dat vantevoren niet bekend is.

Mijn treinkaartje naar het examen toe is bijna duurder, en dat ik besluit om er eerst een cursus voor te volgen van een paar honderd euro is mijn eigen keuze, het hoeft niet.
Ik weiger pertinent een inburgeringscursus te volgen. Ik ga geen cent uitgeven en geen vrije dagen nemen om zo´n onzinnige cursus te volgen. Als het haalbaar zou zijn dat ik mijn verblijfsvergunning kwijt raak, dan raak ik het kwijt. Ik zou wel sommige nederlanders ook laten inburgeren X-@[/quote]

Kijk van zo'n houding krijg ik spontaan allergie!

Ik vind dat je best een beetje respect mag opbrengen voor de regels van het land waar je verblijft.

ALs jij weigert en je hebt ook niks vervangends gedaan zoals bv het staatsexamen of een of andere MBO opleiding op nivo 2 dan moet je ook niet zeiken op de nederlandse staat dat ze je vergunning intrekken.

En als ze je dan als illegaal op het vliegtuig zetten moet je ook niet klagen want je hebt zelf dan gewoon je niet gehouden aan de wetgeving omdat je stijfkoppig bent.

Jij praat verderop in dit topic over dat het niet mag van de EU.

Dat is klinkklare onzin want in veel andere EU landen geldt tegenwoordig een vergelijkbaar inburgeringstraject.

Dat jij bepaalde nederlanders op inburgeringscursus wilt stoppen vind ik ook weer zo'n uitspraak die kant nog wal raakt want elk land heeft zijn eigen klootzakken en daar moet je maar mee omgaan maar deze mensen zijn in hun eigen land dus laat ze.

Ga je ook zo tekeer tegen de klojo 's in je land van herkomst? Want daar hebben ze vast ook meer dan genoeg die niet de juiste leefhouding hebben in jouw ogen!

En trouwens , je bent toch om een of andere reden hier gekomen met een bepaald doel ? Ik vind dat je dan helemaal je wel een beetje mag inschikken in de regelgeving.
quote:_yellowlove_ schreef op 17 juni 2011 @ 20:24:

[...]

Ja ja, in ieder geval, sommige mensen willen hier niet zo graag wonen hoor. Die willen liever wonen in het land waar ze geboren zijn, maar daar maakt iedereen elkaar af. Die mensen hebben niets, die zijn gevlucht voor de terreur.

Hebben geen onderwijs genoten. Hoe gaan die zo'n cursus halen dan binnen 3 jaar? Kunnen niet eens lezen in hun eigen taal, het hele concept alfabet moet nog uitgelegd worden.

Hierbij ben ik volgens jouw standaard achterlijk. En ik ben blij dat ik het ben.

Als jij niet naar je eigen land terug wil , dan zou het een mooie eigenschap zijn dat je daar je best voor doet om in je nieuwe aangeboden omgeving je best te doen en aan te tonen dat je er alles voor over hebt je aan te passen, en te leren wat er te leren valt.

Of zeg je liever, : komt allen maar binnen, houd uw hand maar op , wij werken wel voor u, doe geen moete mij te begrijpen of mij te verstaan, ben je gek joh, je hoeft toch niet te werken, geld is hier gratis op te halen, hier heb je een huis, een inboedel, ga lekker zitten, hier is je schotelantenne en maak je maar niet ongerust, hier ben je veilig, je hoeft hier alleen maar te pinnen wat wij je sturen, mooi hoor, wat een paradijs.

Wat zijn wij een leuk volkje he, wij betalen er graag wat belasting voor hoor en werken ook heel graag tot ons 67e, en als het moet , tot 70, nou als we zo doorgaan wordt die wens ook nog wel beloond.
quote:_yellowlove_ schreef op 18 juni 2011 @ 00:09:

Weet je Twinkle, ik ben 27, dus ik was toen natuurlijk iets jonger (maar niet geheel onwetend) maar ik had toen meer het idee dat men best met Pim wegliep. En dat hij idd in programma's soms hard aangepakt werd, maar dat 'het volk' om het maar even zo te zeggen wel zich kon verplaatsen in diverse standpunten van hem.

Heb ik het dan anders gemaakt in mijn herinnering?

Tuurlijk, dat was ook zo. Heel veel kiezers zagen hem als politicus inderdaad helemaal zitten. Neemt niet weg dat de regering, de politiek en de media daar geen enkele boodschap aan hadden en stug hun eigen agenda's bleven volgen. Maling aan die kiezer. Fortuyn werd zodanig gedemoniseerd dat hij een aanslag dus aan voelde komen. Je ziet in het filmpje, 2 maanden voor zijn dood, dat hij de gelegenheid te baat neemt om de Nederlandse regering daar alvast mede verantwoordelijk voor te stellen.

Daar ging het me dus om. Het taboe op o.a. bespreekbaarheid van integratie heeft hem zijn leven gekost. Janmaat zijn vrouw een been en anderen die op dit moment nog politiek actief zijn, zijn hun leven om die reden ook niet zeker meer en worden zwaar beveiligd.

Je zou denken dat de politiek hier lering uit getrokken heeft, maar niets is minder waar. Nog steeds zijn er 'keurige' politici die het demoniseren van bedreigde/beveiligde collega's volhouden voor eigen politiek gewin en dit kabinet naar de NSB, 'Bruin 1' noemen. Welk signaal geef je daarmee af? Degene die dit bedacht hebben, beseffen blijkbaar niet eens dat zij dit nog over iemand kúnnen roepen, vanwege zijn beveiliging. Anders was hij al dood geweest. Als je ondanks de doden die er al gevallen zijn, en de actuele bedreigingen blijft denken dat je met demoniseren goed bezig bent, heb je niks geleerd. Nog steeds diezelfde agenda's en politieke onder de gordel 'tactiek', nog steeds dat openlijk spelen met levens van collega's en nog steeds geen enkele boodschap aan de kiezer/de democratie. De tekst van het 'afscheidsfilmpje' van Fortuyn kan alvast letterlijk worden overgenomen.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven