Internationale vrouwendag!

08-03-2017 18:36 128 berichten
Het valt me op dat het hierover stil blijft op Viva, hét vrouwenforum van het land.



Is er echt niemand die hier iets mee heeft gedaan?

Op alle media die ik vandaag heb bezocht staat het er bol van. Vele vrouwen die iets betekent hebben voor de emancipatie van de vrouw zijn aan mijn oog voorbij getrokken vandaag, niets van gemerkt?



Wat vinden jullie van deze dag en hebben we deze dag nodig om in het zonnetje gezet te worden of is de emancipatie nu zover gevorderd dat het allemaal niet meer hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier op gezocht en zag dat het niet echt leefde daarom wilde ik er zelf geen topic over openen. Trouwens het is eigenlijk niet echt Internationale Vrouwendag want op Wikipedia kun je lezen dat het lang niet overal op 8 maart wordt gehouden.

Is er in de VS niet op èlke dag wel een item?

Ik heb er in iedergeval niets mee hoewel het mij minder commercieel lijkt dan Vaderdag of Moederdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 08 maart 2017 @ 19:39:

[...]



Over het algemeen hebben vrouwen minder rechten ed dan mannen, als je alleen al denkt aan ontwikkelingslandenja want een Chineese fabrieksarbeider (man) heeft net zo veel rechten als jij
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2017 @ 19:30:

Marga Klompé bevrijdde vrouwen uit verrotte huwelijken door de algemene bijstandswet in het leven te roepen in 1965 waardoor vrouwen onafhankelijk werden van mannen en voor zichzelf en eventuele kinderen konden zorgen. Dat is nou één van die vrouwen waar heel veel vrouwen heel veel aan te danken hebben. Het was het begin van de nieuwe emancipatie die er later toe zou leiden dat vrouwen zich gingen ontplooien en later een leuke baan konden zoeken.

Een prachtige vrouw om te herdenken op deze dag, want zonder haar zou het er voor veel vrouwen nu heel anders uit hebben gezien.



Marga Klompé deed prima werk (overigens kon ze dat alleen maar doen met de steun van dat mannenkabinet destijds, vergeet dat niet).



Tegelijkertijd is er een hedendaags misverstand dat ontplooiing uitsluitend uit een betaalde baan kan komen. En dat is nonsens. Ontplooiing komt uit jezelf, je interesse in je omgeving en je participatie daarin. Of dat nou via een werkgever is of op een andere manier. Wat er in Nederland is gebeurd, is dat het werken in loondienst tot een soort ideaal verheven is waarbij alle andere manieren van maatschappelijk betrokken zijn tot tweederangs zijn verworden, want niet betaald (door middel van een salaris). Er zijn veel kinderen met het badwater weggegooid.



Mijn moeder (een goed betaalde ambtenaar op buitenlandse zaken) werd destijds bij haar huwelijk ontslagen, en ja, dat is in de huidige tijd gezien belachelijk. Maar het hield haar niet tegen, en ze ontplooide zichzelf door in maatschappelijke, politieke en andere organisaties nationaal en internationaal in te zetten. Die loondienst kon haar dan op dat moment ontzegd zijn, maar dat wil niet zeggen dat je je ontplooiing dan ook maar stil moet zetten. Dát ligt aan jezelf. En voor haar grote verdiensten op allerlei terreinen kreeg ze op haar 65e dan ook een koninklijke onderscheiding.



Maar ik zie ook genoeg vrouwen die tegenwoordig wél in loondienst werken en die helemaal geen zin hebben zich in te zetten 40 uur per week. Meer dan 30 uur is vaak al te veel. Die vinden het wel lekker een paar keer in de week een makkelijk baantje te doen, te kleppen met collega's en een extraatje te verdienen, maar die vinden het minstens zo lekker dat ze dan een paar dagen per week gewoon thuis zijn, om 1400 uur de deur achter zich dicht kunnen trekken op hun baantjes, en daarna hun eigen gang te kunnen gaan, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:42:

[...]





Marga Klompé deed prima werk (overigens kon ze dat alleen maar doen met de steun van dat mannenkabinet destijds, vergeet dat niet).



Tegelijkertijd is er een hedendaags misverstand dat ontplooiing uitsluitend uit een betaalde baan kan komen. En dat is nonsens. Ontplooiing komt uit jezelf, je interesse in je omgeving en je participatie daarin. Of dat nou via een werkgever is of op een andere manier. Wat er in Nederland is gebeurd, is dat het werken in loondienst tot een soort ideaal verheven is waarbij alle andere manieren van maatschappelijk betrokken zijn tot tweederangs zijn verworden, want niet betaald (door middel van een salaris). Er zijn veel kinderen met het badwater weggegooid.



Mijn moeder (een goed betaalde ambtenaar op buitenlandse zaken) werd destijds bij haar huwelijk ontslagen, en ja, dat is in de huidige tijd gezien belachelijk. Maar het hield haar niet tegen, en ze ontplooide zichzelf door in maatschappelijke, politieke en andere organisaties nationaal en internationaal in te zetten. Die loondienst kon haar dan op dat moment ontzegd zijn, maar dat wil niet zeggen dat je je ontplooiing dan ook maar stil moet zetten. Dát ligt aan jezelf. En voor haar grote verdiensten op allerlei terreinen kreeg ze op haar 65e dan ook een koninklijke onderscheiding.



Maar ik zie ook genoeg vrouwen die tegenwoordig wél in loondienst werken en die helemaal geen zin hebben zich in te zetten 40 uur per week. Meer dan 30 uur is vaak al te veel. Die vinden het wel lekker een paar keer in de week een makkelijk baantje te doen, te kleppen met collega's en een extraatje te verdienen, maar die vinden het minstens zo lekker dat ze dan een paar dagen per week gewoon thuis zijn, om 1400 uur de deur achter zich dicht kunnen trekken op hun baantjes, en daarna hun eigen gang te kunnen gaan, enz.ik vind het dus vooral heel erg jammer dat er zo'n grote druk wordt gezet over dat iedereen maar moet studeren en hoger op komen. Soms zou ik willen dat ik een simpel baantje had (partime) en de rest van mn week kon besteden aan lunchen met mn vriendinnen en jja, geld van mn man zou ik niet erg vinden hoor, voel me daar niet minder geëmancipeerd onder. maar meningen verschillen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Boekenwurm2016 schreef op 08 maart 2017 @ 19:39:

Ik had hier op gezocht en zag dat het niet echt leefde daarom wilde ik er zelf geen topic over openen. Trouwens het is eigenlijk niet echt Internationale Vrouwendag want op Wikipedia kun je lezen dat het lang niet overal op 8 maart wordt gehouden.

Is er in de VS niet op èlke dag wel een item?

Ik heb er in iedergeval niets mee hoewel het mij minder commercieel lijkt dan Vaderdag of Moederdag.



De internationale is toch echt wel 8 maart.



De Belgische is bijvoorbeeld op 11 november. Is hier gelijk een feestdag want ook Wapenstilstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het idee van deze dag echt prima, men mag zich echt wel meer bewust zijn van hoe het er hier pak weg in de jaren 50 nog was wat betreft vrouwenrechten.



De onzin die er allemaal alleen bijgehaald wordt, man man man. Of moet ik vandaag zeggen: vrouw vrouw vrouw



Kwam zojuist dit tegen op FB:

"Wij vrouwen:

Lopen tijdens het tandenpoetsen door het huis.

We lezen de shampooflessen onder de douche.

We lachen om onze eigen moppen tijdens het vertellen, want hij blijft grappig ????.

We hebben geen horloge nodig, we hebben een mobieltje.

We kunnen een zin 10x lezen, zonder het te snappen.

We duwen tegen deuren waarop met dikke vette letters TREKKEN staat.

We vragen: "wat??" terwijl we alles verstaan hebben!

We kijken... 10x per dag in de koelkast, zonder iets te eten.

We kunnen 10x dezelfde film kijken en dan toch nog steeds huilen om de afloop

We moeten ons mobieltje bellen om hem te kunnen vinden.

We kunnen op de klok kijken, zonder daarna te weten hoe laat het is.

We staan in de supermarkt voor de koeling en weten niet meer wat we gingen kopen.

We draaien ons hoofdkussen om, zodat we op de koele kant kunnen liggen.

We zetten onze wekker eerder, om langer te kunnen blijven liggen.

Als we ’s avonds naar bed gaan, tellen we hoeveel uur we nog kunnen slapen.

Kopiëer dit in je status als je dit ook herkent."



Bloody hell
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen ook geen humor hebben.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 08 maart 2017 @ 19:48:

Ik vind het idee van deze dag echt prima, men mag zich echt wel meer bewust zijn met hoe het er hier pak weg in de jaren 50 nog was wat betreft vrouwenrechten.



De onzin die er allemaal alleen bijgehaald wordt, man man man. Of moet ik vandaag zeggen: vrouw vrouw vrouw



Kwam zojuist dit tegen op FB:

"Wij vrouwen:

Lopen tijdens het tandenpoetsen door het huis.

We lezen de shampooflessen onder de douche.

We lachen om onze eigen moppen tijdens het vertellen, want hij blijft grappig ????.

We hebben geen horloge nodig, we hebben een mobieltje.

We kunnen een zin 10x lezen, zonder het te snappen.

We duwen tegen deuren waarop met dikke vette letters TREKKEN staat.

We vragen: "wat??" terwijl we alles verstaan hebben!

We kijken... 10x per dag in de koelkast, zonder iets te eten.

We kunnen 10x dezelfde film kijken en dan toch nog steeds huilen om de afloop

We moeten ons mobieltje bellen om hem te kunnen vinden.

We kunnen op de klok kijken, zonder daarna te weten hoe laat het is.

We staan in de supermarkt voor de koeling en weten niet meer wat we gingen kopen.

We draaien ons hoofdkussen om, zodat we op de koele kant kunnen liggen.

We zetten onze wekker eerder, om langer te kunnen blijven liggen.

Als we ’s avonds naar bed gaan, tellen we hoeveel uur we nog kunnen slapen.

Kopiëer dit in je status als je dit ook herkent."



Bloody hell elke man doet dit ook
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:AeonOfWinter schreef op 08 maart 2017 @ 19:48:

Ik vind het idee van deze dag echt prima, men mag zich echt wel meer bewust zijn met hoe het er hier pak weg in de jaren 50 nog was wat betreft vrouwenrechten.



De onzin die er allemaal alleen bijgehaald wordt, man man man. Of moet ik vandaag zeggen: vrouw vrouw vrouw



Kwam zojuist dit tegen op FB:

"Wij vrouwen:

Lopen tijdens het tandenpoetsen door het huis.

We lezen de shampooflessen onder de douche.

We lachen om onze eigen moppen tijdens het vertellen, want hij blijft grappig ????.

We hebben geen horloge nodig, we hebben een mobieltje.

We kunnen een zin 10x lezen, zonder het te snappen.

We duwen tegen deuren waarop met dikke vette letters TREKKEN staat.

We vragen: "wat??" terwijl we alles verstaan hebben!

We kijken... 10x per dag in de koelkast, zonder iets te eten.

We kunnen 10x dezelfde film kijken en dan toch nog steeds huilen om de afloop

We moeten ons mobieltje bellen om hem te kunnen vinden.

We kunnen op de klok kijken, zonder daarna te weten hoe laat het is.

We staan in de supermarkt voor de koeling en weten niet meer wat we gingen kopen.

We draaien ons hoofdkussen om, zodat we op de koele kant kunnen liggen.

We zetten onze wekker eerder, om langer te kunnen blijven liggen.

Als we ’s avonds naar bed gaan, tellen we hoeveel uur we nog kunnen slapen.

Kopiëer dit in je status als je dit ook herkent."



Bloody hell Dat WIJ vrouwen is wel een beetje erg veel gevraagd. Voel me niet aangesproken in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:42:

[...]

Marga Klompé deed prima werk (overigens kon ze dat alleen maar doen met de steun van dat mannenkabinet destijds, vergeet dat niet).



Tegelijkertijd is er een hedendaags misverstand dat ontplooiing uitsluitend uit een betaalde baan kan komen. En dat is nonsens. Ontplooiing komt uit jezelf, je interesse in je omgeving en je participatie daarin. Of dat nou via een werkgever is of op een andere manier. Wat er in Nederland is gebeurd, is dat het werken in loondienst tot een soort ideaal verheven is waarbij alle andere manieren van maatschappelijk betrokken zijn tot tweederangs zijn verworden, want niet betaald (door middel van een salaris). Er zijn veel kinderen met het badwater weggegooid.



Mijn moeder (een goed betaalde ambtenaar op buitenlandse zaken) werd destijds bij haar huwelijk ontslagen, en ja, dat is in de huidige tijd gezien belachelijk. Maar het hield haar niet tegen, en ze ontplooide zichzelf door in maatschappelijke, politieke en andere organisaties nationaal en internationaal in te zetten. Die loondienst kon haar dan op dat moment ontzegd zijn, maar dat wil niet zeggen dat je je ontplooiing dan ook maar stil moet zetten. Dát ligt aan jezelf. En voor haar grote verdiensten op allerlei terreinen kreeg ze op haar 65e dan ook een koninklijke onderscheiding.



Maar ik zie ook genoeg vrouwen die tegenwoordig wél in loondienst werken en die helemaal geen zin hebben zich in te zetten 40 uur per week. Meer dan 30 uur is vaak al te veel. Die vinden het wel lekker een paar keer in de week een makkelijk baantje te doen, te kleppen met collega's en een extraatje te verdienen, maar die vinden het minstens zo lekker dat ze dan een paar dagen per week gewoon thuis zijn, om 1400 uur de deur achter zich dicht kunnen trekken op hun baantjes, en daarna hun eigen gang te kunnen gaan, enz.

Maar die steun van mannen kwam er pas nadat vrouwen daar heel hard voor gestreden hebben.

En natuurlijk kun je je ook ontplooien buiten loondienst, maar het is toch wel fijn dat er tegenwoordig die keuze is en dat vrouwen mógen werken, 'zelfs' als ze getrouwd zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Van die vrouwen die zelf 24 uur per week werken, maar dan wel vinden dat hun fulltime werkende man nog regelmatig moet koken en opruimen én op zaterdag de badkamer poetsen, en het bed moeten verschonen, want "ik werk toch óók héél de week?!"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:55:

Van die vrouwen die zelf 24 uur per week werken, maar dan wel vinden dat hun fulltime werkende man nog regelmatig moet koken en opruimen én op zaterdag de badkamer poetsen, en het bed moeten verschonen, want "ik werk toch óók héél de week?!"...Tja, die vrouwen ontplooien zich vaak de rest van de werkweek als luizenmoeder, voorleesmoeder, knutselhulp, overblijfmoeder, bibliotheekhulp en was dies meer zij. Of is dat dan ineens toch weer minder waard omdat dat niet betaald is?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 08 maart 2017 @ 19:55:

[...]



Maar die steun van mannen kwam er pas nadat vrouwen daar heel hard voor gestreden hebben.

En natuurlijk kun je je ook ontplooien buiten loondienst, maar het is toch wel fijn dat er tegenwoordig die keuze is en dat vrouwen mógen werken, 'zelfs' als ze getrouwd zijn.



Natuurlijk is dat goed. Niks mis mee. Maar nou nog dezelfde emancipatie voor mannen als die er voor vrouwen is. Dus: waarom zouden mannen niet lekker relaxt thuis mogen blijven voor het huishouden terwijl de vrouw 40+ uren werkt? En hoe maatschappelijk aanvaard is dát?



It works both ways, toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 08 maart 2017 @ 19:57:

[...]



Tja, die vrouwen ontplooien zich vaak de rest van de werkweek als luizenmoeder, voorleesmoeder, knutselhulp, overblijfmoeder, bibliotheekhulp en was dies meer zij. Of is dat dan ineens toch weer minder waard omdat dat niet betaald is?volgens mij vind jij dat zelf aangezien niemand daar iets over zegt. Dus vind jij dat die vrouwen minder waard zijn omdat ze geen betaald werk doen?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 08 maart 2017 @ 19:57:

[...]



Tja, die vrouwen ontplooien zich vaak de rest van de werkweek als luizenmoeder, voorleesmoeder, knutselhulp, overblijfmoeder, bibliotheekhulp en was dies meer zij. Of is dat dan ineens toch weer minder waard omdat dat niet betaald is?Nee. Maar dan pas je dat toch in je schema van je vrijetijdsbestedingen in? Ik zou me doodschamen als ik 24 uur per week werkte en dan nóg van mijn man zou vragen te gaan koken en afwassen of de badkamer poetsen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 19:50:

[...]



elke man doet dit ookIk waag het te betwijfelen. Ik herken mezelf in misschien 1 of 2 punten een beetje. Geen idee of ik dat als man ook zou doen hoor, maar soit
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 08 maart 2017 @ 20:01:

[...]





Ik waag het te betwijfelen. Ik herken mezelf in misschien 1 of 2 punten een beetje. Geen idee of ik dat als man ook zou doen hoor, maar soit iedereen draait zn kussen om voor de koele kant
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:56:

We hebben o.a. onderstaande feiten besproken.



Feiten over vrouwen.

Vrouwen vormen 50% van de wereldbevolking.Vrouwen doen 66% van al het werk.Vrouwen verdienen 10% van het wereldinkomen.Vrouwen hebben 1% van alle bezittingen.Van alle regeringsleiders op de wereld is 5% vrouw.Van alle armen op de wereld is 75% vrouw.Van alle analfabeten op de wereld is 66% vrouw.Van alle vluchtelingen op de wereld is 75% vrouw.Van de 150 leden van de Tweede Kamer in Nederland is 38% vrouw.Vrouwen in Nederland verdienen gemiddeld 23% minder dan mannen.



Net als Strikje krijg ik toch zo'n jeuk van die larie dat vrouwen 23% minder verdienen dan mannen in NL. Daar is niet tegenop te krabben en moet echt 'ns de wereld uit.



Driekwartvan de vrouwen werkt part-time (vs 22% van de mannen). Er wordt hier niet voor gecorrigeerd.



Ik neem toch aan dat iedereen snapt dat je met een full-time baan en met een part-time baan niet hetzelfde salaris verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 08 maart 2017 @ 19:48:

Ik vind het idee van deze dag echt prima, men mag zich echt wel meer bewust zijn van hoe het er hier pak weg in de jaren 50 nog was wat betreft vrouwenrechten.



De onzin die er allemaal alleen bijgehaald wordt, man man man. Of moet ik vandaag zeggen: vrouw vrouw vrouw



Kwam zojuist dit tegen op FB:

"Wij vrouwen:

Lopen tijdens het tandenpoetsen door het huis.

We lezen de shampooflessen onder de douche.

We lachen om onze eigen moppen tijdens het vertellen, want hij blijft grappig ????.

We hebben geen horloge nodig, we hebben een mobieltje.

We kunnen een zin 10x lezen, zonder het te snappen.

We duwen tegen deuren waarop met dikke vette letters TREKKEN staat.

We vragen: "wat??" terwijl we alles verstaan hebben!

We kijken... 10x per dag in de koelkast, zonder iets te eten.

We kunnen 10x dezelfde film kijken en dan toch nog steeds huilen om de afloop

We moeten ons mobieltje bellen om hem te kunnen vinden.

We kunnen op de klok kijken, zonder daarna te weten hoe laat het is.

We staan in de supermarkt voor de koeling en weten niet meer wat we gingen kopen.

We draaien ons hoofdkussen om, zodat we op de koele kant kunnen liggen.

We zetten onze wekker eerder, om langer te kunnen blijven liggen.

Als we ’s avonds naar bed gaan, tellen we hoeveel uur we nog kunnen slapen.

Kopiëer dit in je status als je dit ook herkent."



Bloody hell



Die kwam ik bijna 10 jaar geleden ook op hyves tegen



Ontopic: ik vind internationale vrouwendag heel belangrijk. Omdat op die dag even bij stil wordt gestaan dat vrouwen ook belangrijk zijn in de samenleving. En in Nederland is de positie van vrouwen inderdaad heel erg verbeterd (al verdienen vrouwen in dezelfde functies nog steeds minder dan mannen..), maar zeker in de rest van de wereld is er nog een boel te verbeteren, en volgens mij is het heel goed om daar een dag speciaal bij stil te staan .
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:17:

Er zijn genoeg delen op de wereld waar qua rechten voor vrouwen nog heel wat te halen is, maar in Nederland?



In geen enkel land in Europa werken zó veel vrouwen slechts parttime, die hebben het beste van twee werelden. Ná hun uiterst interessante werkdag van 6 uur (waarin minstens 2 uur opgaat aan geleuter onderling) trekken ze om 1400 uur de deur achter zich dicht en leve de vrijheid. En echt niet dat die dan nog gaan sloven boven een wastobbe of met sopdoeken de badkamer te lijf gaan. Die gaan nog even "naar de stad", lunchen met vriendinnen, of een wijntje drinken met vriendinnen, of thuis lekker op de bank hangen, terwijl hun lieve echtgenoot die wél 40+ uur werkt, de rest van het inkomen bij mag (moet) sloffen. Ken verdomd weinig vrouwen die uit zichzélf tegen hun man zeggen: Joh, schat, ga jij lekker 24 uur per week werken, ik doe wel 40+, OK?



Want de meeste vrouwen die in de positie zitten dat ze een fulltime werkende echtgenoot hebben en zelf slechts luttele uurtjes per week in touw hoeven zijn, vinden het wel prima, want die zouden de rollen niet eens omgekeerd WILLEN zien. Een collega van me bevestigde dat zelf, die zei "OK, die 24 uur per week dat ik werk, vind ik gewoon leuk, maar echt niet dat ik 40 uur zou willen, want ik wil gewoon lekker thuis zijn vaak, nee, moet er niet aan denken"...Zolang er dit soort generalisaties geuit worden, ook als is het Pejeka maar, lijkt mij dat er in Nederland ook nog genoeg te behalen valt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 19:59:

[...]



volgens mij vind jij dat zelf aangezien niemand daar iets over zegt. Dus vind jij dat die vrouwen minder waard zijn omdat ze geen betaald werk doen?Daar had Pejeka het over, dat tegenwoordig alleen betaald werk gezien wordt als een plek waar je je kunt ontplooien, niet ik.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 20:00:

[...]

Nee. Maar dan pas je dat toch in je schema van je vrijetijdsbestedingen in? Ik zou me doodschamen als ik 24 uur per week werkte en dan nóg van mijn man zou vragen te gaan koken en afwassen of de badkamer poetsen...Nou, dan doe je dat niet. Maar ik neem aan dat dat soort dingen in een relatie in overleg gaan. Dus die man in kwestie zal het er wel mee eens zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:58:

[...]





Natuurlijk is dat goed. Niks mis mee. Maar nou nog dezelfde emancipatie voor mannen als die er voor vrouwen is. Dus: waarom zouden mannen niet lekker relaxt thuis mogen blijven voor het huishouden terwijl de vrouw 40+ uren werkt? En hoe maatschappelijk aanvaard is dát?



It works both ways, toch?

Ben ik met je eens. Ik vind het prima als een man huisman is en een vrouw fulltime werkt. Dat het maatschappelijk minder aanvaard is, komt denk ik doordat het nog niet eens zo lang geleden is dat een vrouw niet eens mócht werken als ze getrouwd was. Heeft gewoon wat tijd nodig.



(Overigens vind ik thuisblijven voor het huishouden persoonlijk een stuk minder relaxt dan werken, waar ik veel meer voldoening uit haal.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
gewoon geen dagen meer, ook niet meer vader/moeder dag of de dag van de kroket. gewoon plain. alleen kerst, sinterklaas en pasen ofzo
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 20:15:

gewoon geen dagen meer, ook niet meer vader/moeder dag of de dag van de kroket. gewoon plain. alleen kerst, sinterklaas en pasen ofzoAch, als het niks voor jou is, hoef je er ook niet aan mee te doen, hè. Zoals met zoveel dingen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven