Klimaat optimist! Geloven we nog wel in de klimaathysterie?

15-02-2020 17:58 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zitten waarschijnlijk best veel linkse mensen op viva, dus ik verwacht veel tegenspraak.

Toch wil ik graag weten of er ook mensen zijn die niet meer geloven in de klimaat gekte. Gaat het hier niet om financiele belangen? Is het klimaat er echt zo slecht aan toe?

Ik heb een aantal vragen, en het zou leuk zijn als iemand deze zou kunnen beantwoorden. Het leukste is als we ons hier eerst op kunnen focussen omdat ik weet dat er waarschijnlijk veel geindoctrineerde mensen zullen reargeren die hun standpunten en feiten naar voren zullen brengen.

1) In landen zoals UAE en Saudi Arabie is het heel warm. Eigenlijk is het 1 grote woestijn. Zij zouden dus hele grote impact hebben bij het opwarmen van de aarde. Dit gebied zou onleefbaar worden bij opwarming. Waarom hoor je deze landen niet over de opwarming van de aarde? Zij hebben immers geld genoeg en het zou een topprioriteit moeten zijn. Bron:
https://www.middleeasteye.net/opinion/s ... ate-change


2) Obama verkondigd dat de zeespiegel stijgt en dat wij gevaar lopen. Waarom koopt deze beste man dan een grote villa vlak naast de zee? Bron: https://www.blackandblondemedia.com/201 ... ont-homes/ Als hij er zelf echt in geloofd, zou hij dit nooit doen.

Je gaat echt geen miljarden uitgeven als je weet dat het over 20 jaar allemaal onder water staat. Deze beste man lijkt er zelf niet eens in te geloven..

3) Wij worden nu allemaal gestimuleerd om elektrische auto's te gaan rijden. Is het klimaat de reden hiervoor of gaat het meer om financiele belangen? Het opladen van de accu's is in zeer korte tijd flink duurder geworden. https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept

Dit lijkt zeer veel op cartelvorming. Waarom doet de overheid hier niets tegen als het zo'n topprioriteit is?

Er is zeer veel corruptie in de westerse wereld. Denk eens terug aan de dieselschandalen! Jaren lang werd de sjoemelsoftware door de vingers gezien. De overheid wist het en de fabrikant wist het. Vanwege concurentie kan een fabrikant daar niet vanaf stappen. Iedereen doet het immers. Plotseling gaat de overheid ineens handhaven op de sjoemelsoftware. Dit verzwakt de positie van alle fabrikanten. Er worden hoge boetes uitgedeeld. Vervolgens worden er weer subsidies gegeven op het produceren van elektrische auto's. Dit is de rijnste corruptie! Op deze manier duwt de overheid de fabrikanten in een bepaalde hoek en kunnen zij deze hele markt bespelen.

Is iemand het hier mee eens?

4) Door het kopen van electrische auto's ondersteun je kinderarbeid. Bron https://time.com/4939738/electric-cars- ... hts-congo/
'A key component of the rechargeable lithium-ion batteries on which electric cars run is cobalt. More than half of the world’s cobalt comes from the Democratic Republic of Congo (DRC). Despite its mineral riches, the DRC is one of the poorest countries in the world, and has suffered from decades of war and corrupt leaders. With so few formal jobs in the country, hundreds of thousands of Congolese men, women and children, have been driven to dig their own mines to earn their livelihoods.'

Hoe kan dit in deze tijd? Waarom heeft niemand het hier over? Het kan ons blijkbaar weinig schelen.

5) Een blauwe vlam betekend 100% verbranding. Gas is dus eigenlijk de schoonste brandstof die er is. Benzine auto's kunnen gewoon op gas rijden en de centrale verwarming houd ons huis er lekker warm mee. Niets aan de hand dus..

Het is alleen jammer dat het westen weinig of geen gas heeft..

Vanwege geopolitieke overwegingen mag europa niet te veel gas van Rusland kopen.

Ik denk eerder dat het zoals altijd om $$$ gaat. Als wij onafhankelijk zijn en zelf onze energie kunnen maken, is dit een stuk makkelijker. Het makkelijkst is dan om via de staatsmedia te doen alsof de wereld bijna vergaat. Op deze manier krijg je het volk mee in deze switch.

Geloven mensen dat gas een schone bron van energie is?

6) De overheid wil minder boeren. Zou de reden niet kunnen zijn dat er windmolens moeten staan op al deze velden? Op dit moment voorzien windmolens maar een paar procent aan stroom. Er zullen dus gigantisch veel windmolens bij moeten komen. Zou het echt gaan om de uitstoot van de veestapel of zou het de overheid wel goed uitkomen om wat extra ruimte te hebben?

We hebben gezien hoe kleine boeren allemaal de nek om werden gedraaid in de jaren 2000 -. Boeren konden alleen maar overleven als zij maar groter en groter werden. Op deze manier zijn er al veel minder boeren en is het veel makkelijker om deze te manipuleren. Uiteindelijk is dit het plan van mensen met heel veel geld en invloed. De overheid voert het slechts uit.. Het doel lijkt mij eerder dat het westen weer meer invloed krijgt over de wereld..

Is iemand het eens met dit standpunt?

'I'm not wearing a tinfoil hat'
gregie wijzigde dit bericht op 15-02-2020 18:07
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 18:18
Klopt, tegenwoorde is zelfs de VVD hetzelfde als Groen Links
Ik bedoel precies het omgekeerde. De aarde warmt op, dat is wetenschappelijk aangetoond. Rechtsom wegkijken helpt daar niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat men het beste kan investeren in nieuwe technologie, maar je oude technologie niet vaarwel moet zeggen voor je nieuwe hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
15-02-2020 18:31
Ik bedoel precies het omgekeerde. De aarde warmt op, dat is wetenschappelijk aangetoond. Rechtsom wegkijken helpt daar niet tegen.
Als antwoord vind ik deze reactie heel waardevol:

"Nee ik geloof er niet in. Naar mijn mening hebben ze te weinig informatie en over een te korte periode informatie meegenomen in de berekeningen en dit gepresenteerd als feit."
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 18:33
Als antwoord vind ik deze reactie heel waardevol:

"Nee ik geloof er niet in. Naar mijn mening hebben ze te weinig informatie en over een te korte periode informatie meegenomen in de berekeningen en dit gepresenteerd als feit."
Nou ik vind dit een goed antwoord (van mezelf):
Naar mijn mening verzamelen ze veel informatie en proberen ze de grote lijnen te zien. Die grote lijn laat een verontrustende blijvende stijging zien naar een globale opwarming van enkele graden.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-02-2020 18:33
Ik denk dat men het beste kan investeren in nieuwe technologie, maar je oude technologie niet vaarwel moet zeggen voor je nieuwe hebt.
Mee eens !
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
15-02-2020 18:47
Mee eens !
In de geschiedenis is dit al vaak voorgekomen. Er zijn warmere en koudere tijden, heel normaal. Er is een ijstijd geweest.

In de jaren 80 werd zelfs gesuggereerd dat de aarde te koud werd... hahah
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-02-2020 18:14
Wetenschap? zelfs wetenschap is politiek gekleurd!
Tuurlijk joh. En de zwaartekracht is ook de schuld van links.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
15-02-2020 18:41
Nou ik vind dit een goed antwoord (van mezelf):
Naar mijn mening verzamelen ze veel informatie en proberen ze de grote lijnen te zien. Die grote lijn laat een verontrustende blijvende stijging zien naar een globale opwarming van enkele graden.
Ooit hadden we hier een ijstijd. Dikke sneeuw- en ijskappen over Nederland. Ik zie dan een ziener voor me van destijds die heel verontrust is over het feit dat de sneeuw- en ijslagen echt gaan smelten in Nederland, want het wordt zomaar een paar graden warmer. En hoe gaan we dat overleven?

Temperatuurschommelingen zijn van alle tijden. Tussen 1100 en 1500 had Nederland een subtropisch klimaat. Daarna is het drastisch gewijzigd en beleefden we wat in de geschiedenis heet "de kleine ijstijd", met lange koude winters en veel sneeuw en ijs (niet voor niets konden die 17e-eeuwse schilders prachtige Nederlandse winterlandschappen maken). Na 1800 was het voorbij met die kleine ijstijd en werd het geleidelijk weer warmer in Nederland.

Kortom, te doen alsof Nederland duizenden jaren lang een stabiel klimaat heeft gehad dat NU opeens aan mogelijke wijziging onderhevig is, is onzin. Het heeft altijd al tussen extremen geschommeld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-02-2020 19:14
Ooit hadden we hier een ijstijd. Dikke sneeuw- en ijskappen over Nederland. Ik zie dan een ziener voor me van destijds die heel verontrust is over het feit dat de sneeuw- en ijslagen echt gaan smelten in Nederland, want het wordt zomaar een paar graden warmer. En hoe gaan we dat overleven?

Temperatuurschommelingen zijn van alle tijden. Tussen 1100 en 1500 had Nederland een subtropisch klimaat. Daarna is het drastisch gewijzigd en beleefden we wat in de geschiedenis heet "de kleine ijstijd", met lange koude winters en veel sneeuw en ijs (niet voor niets konden die 17e-eeuwse schilders prachtige Nederlandse winterlandschappen maken). Na 1800 was het voorbij met die kleine ijstijd en werd het geleidelijk weer warmer in Nederland.

Kortom, te doen alsof Nederland duizenden jaren lang een stabiel klimaat heeft gehad dat NU opeens aan mogelijke wijziging onderhevig is, is onzin. Het heeft altijd al tussen extremen geschommeld.
Mooie reactie. Precies wat ik bedoel te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 19:33
Mooie reactie. Precies wat ik bedoel te zeggen.

Je zoekt bevestiging in drogredenen.
Duidelijk.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-02-2020 19:37
Je zoekt bevestiging in drogredenen.
Duidelijk.
Ik noem geen drogredenen. Ik noem historisch accurate en verifieerbare feiten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-02-2020 19:37
Je zoekt bevestiging in drogredenen.
Duidelijk.
Ik kom met genoeg feiten en bewijs. Van uw kant heb ik alleen nog maar verwijten gezien, en geen verdere inhoud... Dit is trouwens waar voor elke afkeurende reactie die ik tot nu toe heb ontvangen.

Als ik hier als tegenstander op zou reargeren, dan zou ik zoiets zeggen van:

'Eigenlijk klopt het punt over kinderarbeid wel, verder ben ik het niet eens met andere standpunten vanwege.....xyz'

Dit punt schijnt echt helemaal niemand te interesseren. Het is niet 'cool', maar wel de waarheid.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 19:41
Ik kom met genoeg feiten en bewijs.
Je komt met vragen voor een onduidelijk standpunt.
pejeka schreef:
15-02-2020 19:14
Ooit hadden we hier een ijstijd. Dikke sneeuw- en ijskappen over Nederland. Ik zie dan een ziener voor me van destijds die heel verontrust is over het feit dat de sneeuw- en ijslagen echt gaan smelten in Nederland, want het wordt zomaar een paar graden warmer. En hoe gaan we dat overleven?

Temperatuurschommelingen zijn van alle tijden. Tussen 1100 en 1500 had Nederland een subtropisch klimaat. Daarna is het drastisch gewijzigd en beleefden we wat in de geschiedenis heet "de kleine ijstijd", met lange koude winters en veel sneeuw en ijs (niet voor niets konden die 17e-eeuwse schilders prachtige Nederlandse winterlandschappen maken). Na 1800 was het voorbij met die kleine ijstijd en werd het geleidelijk weer warmer in Nederland.

Kortom, te doen alsof Nederland duizenden jaren lang een stabiel klimaat heeft gehad dat NU opeens aan mogelijke wijziging onderhevig is, is onzin. Het heeft altijd al tussen extremen geschommeld.
heel goed geschreven!
Zazamaenade schreef:
15-02-2020 19:37
Je zoekt bevestiging in drogredenen.
Duidelijk.
En jouw inhoudelijke visie op het hele klimaat gebeuren is?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
15-02-2020 19:43
Je komt met vragen voor een onduidelijk standpunt.
Het is waarschijnlijk onduidelijk omdat het niet volgens de linkse kerk is. Veel mensen zijn overtuigd door de indoctrinatie van de media en het onderwijs.

In veel landen bestaat er een 'staatsomroep' welke propaganda maakt. Wij geloven dat we dit niet hebben maar hebben dit eigenlijk gewoon wel...
gregie schreef:
15-02-2020 19:45
Het is waarschijnlijk onduidelijk omdat het niet volgens de linkse kerk is. Veel mensen zijn overtuigd door de indoctrinatie van de media en het onderwijs.

In veel landen bestaat er een 'staatsomroep' welke propaganda maakt. Wij geloven dat we dit niet hebben maar hebben dit eigenlijk gewoon wel...
Klopt helemaal. Er zijn ook genoeg leerlingen die zelf de houding en lesstof op school te links vinden en tegen een muur lopen wanneer ze een andere mening zijn toegedaan. Dat zou wat mij betreft ook echt eens op de schop mogen. Evenals geloofsleer op scholen.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 19:45
Het is waarschijnlijk onduidelijk omdat het niet volgens de linkse kerk is. Veel mensen zijn overtuigd door de indoctrinatie van de media en het onderwijs.

In veel landen bestaat er een 'staatsomroep' welke propaganda maakt. Wij geloven dat we dit niet hebben maar hebben dit eigenlijk gewoon wel...
En nu wil jij dat we jouw 'indoctrinatie' volgen?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
15-02-2020 19:48
En nu wil jij dat we jouw 'indoctrinatie' volgen?
hoeft niet, maar zou wel leuk zijn.
madamzonderm schreef:
15-02-2020 19:48
En nu wil jij dat we jouw 'indoctrinatie' volgen?
LOL, jij hebt echt geen flauw benul wat je zegt hè? Snap je de term indoctrinatie überhaupt wel? Dat is namelijk helemaal niet wat TO doet.

Ik wacht trouwens nog steeds op jouw inhoudelijke mening. Aan dat losse geneuzel dat je nu schrijft heeft niemand iets.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-02-2020 19:40
Ik noem geen drogredenen. Ik noem historisch accurate en verifieerbare feiten.
Alleen kloppen ze niet als je ze gaat verifiëren. En je laat voor het gemak maar even weg dat de geleidelijke afkoelingen en opwarmingen van vroeger plaatselijk waren en dat het nu wereldwijd alleen nog maar in een moordend tempo crescendo gaat met de temperatuur.

Het verschil tussen die subtropische Middeleeuwse temperaturen rond het jaar 1000 en die fijne schaatstijd rond het jaar 1800 was ongeveer 0,8 graden celsius. En dan reken ik nog ruim. Die 0,8 hebben we er nu wereldwijd opgeplust in 40 jaar tijd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeu ... aatoptimum
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
15-02-2020 19:48
Klopt helemaal. Er zijn ook genoeg leerlingen die zelf de houding en lesstof op school te links vinden en tegen een muur lopen wanneer ze een andere mening zijn toegedaan. Dat zou wat mij betreft ook echt eens op de schop mogen. Evenals geloofsleer op scholen.

Ik zat zelf op een Protestantse school. Het volgende werd letterlijk aan ons verteld tijdens de geloofsles:

"Als Christen kun je geen PVV stemmen. Je moet je naasten lief hebben."


Ik vond dit als tiener zo ontzettend slecht. Ik ben er dan weer niet voor om het geloof uit het onderwijs te halen. Het mag best wel eens kristisch bekeken worden.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-02-2020 19:52
Alleen kloppen ze niet als je ze gaat verifiëren. En je laat voor het gemak maar even weg dat de geleidelijke afkoelingen en opwarmingen van vroeger plaatselijk waren en dat het nu wereldwijd alleen nog maar in een moordend tempo crescendo gaat met de temperatuur.

Het verschil tussen die subtropische Middeleeuwse temperaturen rond het jaar 1000 en die fijne schaatstijd rond het jaar 1800 was ongeveer 0,8 graden celsius. En dan reken ik nog ruim. Die 0,8 hebben we er nu wereldwijd opgeplust in 40 jaar tijd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeu ... aatoptimum
Elke keer verbaas ik mij weer hoe mensen gehersenspoeld zijn..

Dit is gemeten door een gesubsidieerd corrupt links meetinstituut..

Het gaat om 0,8 graden... Je kunt echt makkelijk verkeerd meten, vooral met de technologie van 40 jaar geleden.. Ze meten ook nooit op dezelfde plek. Het is echt heel dodgy hoe deze mensen te werk gaan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-02-2020 19:40
Ik noem geen drogredenen. Ik noem historisch accurate en verifieerbare feiten.

Niemand beweert dit:
Kortom, te doen alsof Nederland duizenden jaren lang een stabiel klimaat heeft gehad dat NU opeens aan mogelijke wijziging onderhevig is, is onzin.
Door dit aan te voeren bewijs je iets met een stropop.
En TO eet deze stro blindelings omdat het op spaghetti lijkt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-02-2020 19:52
Alleen kloppen ze niet als je ze gaat verifiëren. En je laat voor het gemak maar even weg dat de geleidelijke afkoelingen en opwarmingen van vroeger plaatselijk waren en dat het nu wereldwijd alleen nog maar in een moordend tempo crescendo gaat met de temperatuur.

Het verschil tussen die subtropische Middeleeuwse temperaturen rond het jaar 1000 en die fijne schaatstijd rond het jaar 1800 was ongeveer 0,8 graden celsius. En dan reken ik nog ruim. Die 0,8 hebben we er nu wereldwijd opgeplust in 40 jaar tijd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeu ... aatoptimum
Ik betwijfel het of er destijds nauwkeurige en wetenschappelijke meetmethoden waren, laat staan dat die zijn vastgelegd. Feit is dat tussen 1100 en 1500 Nederland (en andere delen van West-Europa) een subtropisch klimaat hadden met bijbehorende flora en fauna, en dat er daarna een aantal eeuwen aanzienlijk lagere temperaturen werden gemeten en de subtropische flora en fauna hier verdween. Dat is wat zeker is. Een KNMI of andere wetenschappelijke meetinstituten bestonden destijds nog niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven