Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-12-2019 20:17
Wat stem jij dan, D66? De toon van jullie komt nogal overeen. Van jouw en van Jetten.
Mis.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
08-12-2019 20:16
En wie hen gouden bergen belooft blijkbaar. Zou toch lekker zijn als de klimaatcrisis, de stikstofcrisis en de afname van de biodiversiteit en zo helemaal geen probleem waren.
ze denken daar gewoon niet aan, wie dan leeft die dan zorgt. Totdat de energierekening te duur wordt dan gaan ze piepen maar niet in de zin van dat er nu iets moet gebeuren aan het klimaatprobleem maar meer dat de overheid hun kosten omlaag moet brengen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-12-2019 20:02
Het rapport 'Grenzen aan de groei' van de Club van Rome is al uit 1972. Maar ja, het was veel te abstract onheil op veel te lange termijn...
De grenzen aan de Groei had weinig effect omdat de kapitalistische landen de economische groei niet wilden afremmen, de communistische landen door wilden gaan met vervuilen en het opsluiten van milieuactivisten en de christenen en moslims niks aan de bevolkingsgroei wilden doen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 20:19
ze denken daar gewoon niet aan, wie dan leeft die dan zorgt. Totdat de energierekening te duur wordt dan gaan ze piepen maar niet in de zin van dat er nu iets moet gebeuren aan het klimaatprobleem maar meer dat de overheid hun kosten omlaag moet brengen.
Tja en dan kun je het beste op een partij stemmen die zegt dat al die dure klimaatmaatregelen helemaal niet nodig zijn.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:21
De grenzen aan de Groei had weinig effect omdat de kapitalistische landen de economische groei niet wilden afremmen, de communistische landen door wilden gaan met vervuilen en het opsluiten van milieuactivisten en de christenen en moslims niks aan de bevolkingsgroei wilden doen.
Eigenlijk is er dus nog geen ruk veranderd. ;-D
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
08-12-2019 20:21
Tja en dan kun je het beste op een partij stemmen die zegt dat al die dure klimaatmaatregelen helemaal niet nodig zijn.
ja en dan ergens in je achterhoofd wetende dat die partij toch nooit regeringsverantwoordelijkheid gaat nemen en dat andere partijen dus wel de vervelende keuzes moeten maken. Dan kan je daar weer lekker op mopperen
Avena schreef:
08-12-2019 20:17
Je hebt geen antwoord meer, begrijp ik?
Nou volgens mij staat er wat.
Avena schreef:
08-12-2019 20:23
Eigenlijk is er dus nog geen ruk veranderd. ;-D
nee dat is de schokkende conclusie en dat betekent dat dat meisje Tunberg ofzo gewoon gelijk heeft
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-12-2019 20:21
Tja en dan kun je het beste op een partij stemmen die zegt dat al die dure klimaatmaatregelen helemaal niet nodig zijn.
Al met al blijkt er dus te weinig draagvlak voor effectieve klimaatmaatregelen te bestaan. Tegenover het handjevol klimaatspijbelaars staan duizenden boeren en aannemers met zwaar materieel de instituties te bestormen en kunnen daarbij ook op veel sympathie rekenen.
Avena schreef:
08-12-2019 20:23
Eigenlijk is er dus nog geen ruk veranderd. ;-D
Nee. En intussen is het geen vijf voor twaalf, maar al tegen enen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 20:24
nee dat is de schokkende conclusie en dat betekent dat dat meisje Tunberg ofzo gewoon gelijk heeft
Dat heeft ze zeker. Zo gaat ze vast ooit de geschiedenisboekjes in, maar dan is het al te laat...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:25
Al met al blijkt er dus te weinig draagvlak voor effectieve klimaatmaatregelen te bestaan. Tegenover het handjevol klimaatspijbelaars staan duizenden boeren en aannemers met zwaar materieel de instituties te bestormen en kunnen daarbij ook op veel sympathie rekenen.
Volgens mij waren er veel meer mensen bij de klimaatstaking. Alleen hadden die geen indrukwekkend materieel bij zich waarmee ze snelwegen blokkeerden en vernielingen aanrichtten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:25
Nee. En intussen is het geen vijf voor twaalf, maar al tegen enen.
Ik ben er ook bang voor. Het wrange is dat ze dat vooral op andere plekken in de wereld ondervinden. Tegen de tijd dat Amersfoort aan zee ligt, heeft klimaatverandering al voor miljoenen doden gezorgd in Verweggistan. En enorme vluchtelingenstromen op gang gebracht, waar diezelfde mensen dan weer over gaan zeiken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
08-12-2019 20:32
Ik ben er ook bang voor. Het wrange is dat ze dat vooral op andere plekken in de wereld ondervinden. Tegen de tijd dat Amersfoort aan zee ligt, heeft klimaatverandering al voor miljoenen doden gezorgd in Verweggistan. En enorme vluchtelingenstromen op gang gebracht, waar diezelfde mensen dan weer over gaan zeiken.
De vluchtelingenstromen van nu komt in elk geval niet door het klimaat.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-12-2019 20:32
Ik ben er ook bang voor. Het wrange is dat ze dat vooral op andere plekken in de wereld ondervinden. Tegen de tijd dat Amersfoort aan zee ligt, heeft klimaatverandering al voor miljoenen doden gezorgd in Verweggistan. En enorme vluchtelingenstromen op gang gebracht, waar diezelfde mensen dan weer over gaan zeiken.
Wij worden dan zelf vluchteling. En gaan dan waarschijnlijk klagen als anderen ons niet met open armen ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
08-12-2019 20:42
Wij worden dan zelf vluchteling. En gaan dan waarschijnlijk klagen als anderen ons niet met open armen ontvangen.
Ook dat.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
miekemv schreef:
08-12-2019 20:40
De vluchtelingenstromen van nu komt in elk geval niet door het klimaat.
indirect wel natuurlijk, de welvaart is ongelijk verdeeld en leidt tot vruchtbare en minder vruchtbare gronden. Gevolg van minder vruchtbare grond is honger en armoede en dus trekken mensen naar de vruchtbare gronden
S-Meds schreef:
08-12-2019 20:44
indirect wel natuurlijk, de welvaart is ongelijk verdeeld en leidt tot vruchtbare en minder vruchtbare gronden. Gevolg van minder vruchtbare grond is honger en armoede en dus trekken mensen naar de vruchtbare gronden
Dat is niet de groep die naar Europa komt.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-12-2019 20:54
Dat is niet de groep die naar Europa komt.
Vruchtbare grond? Daar komen misschien Polen op af, maar dat zijn geen vluchtelingen.

Vruchtbare grond is steeds minder nodig voor de productie van voedsel. De extreem strenge IE rechten en importheffingen vormen een grotere bedreiging voor de voedselveiligheid dan het klimaat.

En die 2 cm stijging van de zeespiegel over 100 jaar? Dat schaffen we wel.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:02
Het gaat inderdaad goed samen, xenofobie en klimaatscepticisme. Je zult zelden een vreemdelingenhater voor klimaatregelen horen pleiten of een klimaatscepticus voor extra opvang van vluchtelingen.
Of is het dat goedgelovigheid en de hang naar het zijn van een goed mens en het volgen van een profeet goed samen gaan? Je zal zelden een CBS-migratiecijfers ontkenner horen pleiten voor meer individuele vrijheid of een genuanceerd evenwicht tussen economische groei en milieu, of het erkennen van de nutteloosheid cq. onmeetbaarheid van voorgestelde dure klimaat maatregelen.

Iemand vergeleek het uitstappen van Greta uit de trein met in haar spoor 50 mediateams met de scene van Brian uit Life of Brian.
En nu in koor: "We are all individuals"
https://youtu.be/M5Flr-hQHcY
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
08-12-2019 21:25
En die 2 cm stijging van de zeespiegel over 100 jaar? Dat schaffen we wel.
Ah, jij bent er ook weer...

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~acb4e63c/
Schattingen over de stijging van de zeespiegel voor het einde van deze eeuw lopen uiteen van 60 cm tot 2 meter. De problemen beginnen voor 300 miljoen mensen binnen 30 jaar.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-12-2019 22:10
Ah, jij bent er ook weer...

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~acb4e63c/
Schattingen over de stijging van de zeespiegel voor het einde van deze eeuw lopen uiteen van 60 cm tot 2 meter. De problemen beginnen voor 300 miljoen mensen binnen 30 jaar.

Ja zeg wie gelooft dat nou. :(
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-12-2019 22:24
Ja zeg wie gelooft dat nou. :(
Ik reken nog steeds op een nadenkende meerderheid :)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:25
Al met al blijkt er dus te weinig draagvlak voor effectieve klimaatmaatregelen te bestaan. Tegenover het handjevol klimaatspijbelaars staan duizenden boeren en aannemers met zwaar materieel de instituties te bestormen en kunnen daarbij ook op veel sympathie rekenen.



Nee. En intussen is het geen vijf voor twaalf, maar al tegen enen.
Die klimaatspijbelaars doen er niet toe.

Als je de boeren, aannemers en andere ondernemers niet duidelijk kunt maken dat ze zelf baat hebben bij een ingrijpen nu, ga je geen stap vooruit geraken. Breng de ecologische kost van bedrijven in rekening en laat ze dit doorrekenen aan de consument, ipv te klagen over bedrijven en ondertussen je volgende overbodige prul te bestellen bij Wish.
Maar daarvoor is er een regelgeving nodig op transnationaal niveau.
Moirmel schreef:
08-12-2019 22:46
Breng de ecologische kost van bedrijven in rekening en laat ze dit doorrekenen aan de consument, ipv te klagen over bedrijven en ondertussen je volgende overbodige prul te bestellen bij Wish.
Maar daarvoor is er een regelgeving nodig op transnationaal niveau.
Inderdaad. En die is er deels al. De hele stikstofcrisis (in economische zin dan) hadden we hier niet gehad als er geen volhoudende slimmerik was geweest die de rechter ervan heeft overtuigd dat NL zich niet aan de Europese regels heeft gehouden. Nu heeft stikstop niet direct wat met klimaat te maken, maar in het grotere plaatje van het verkloten van het milieu zijn liefst wereldwijde, maar op zijn minst Europese bindende regels nodig.
miekemv schreef:
08-12-2019 20:54
Dat is niet de groep die naar Europa komt.
Nee, mensen verlaten hun land, familie en cultuur voor de lol. Ze willen zo graag op vakantie hier dat ze er (tien)duizenden euro's voor over hebben om levensgevaarlijke tochten te ondernemen voor een ongewisse toekomst. Ze hebben gewoon geen zin in dat luizenleventje thuis. Avontuur willen ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven