Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-10-2020 19:03
Nee hoor, maar als Koning heb je toch soort van een voorbeeldfunctie. Twee keer opzichtig op vakantie gaan is dan niet zo handig.
Mochten andere Nederlanders toch ook? Die konden ook gewoon een hotel boeken van de zomer, of een huisje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
16-10-2020 18:59
Dus half Nederland zit op dit moment ergens in een huisje - CenterPars, Landal, ... - of zit in 't buitenland, maar de Koning moet gewoon thuisblijven?
ik denk dat er ook net zoveel ervoor kiezen om thuis te blijven.. en niet naar Griekenland te vleigen (of naar 1 of andere van de weinige gele andere buitenlandse landen)
Alle reacties Link kopieren
Kan er niet van wakker liggen. Iedereen kan op vakantie en dat doen genoeg mensen deze vakantie dan ook.

Ik had het anders gevonden als wij een strenge totale lockdown hadden gehad. Maar nu mag hij niet meer of minder dan de rest van het land.
Lillybit schreef:
16-10-2020 18:51
Ik vind het gênant. Je land en onderdanen leven in crisis, de economie valt om, armoede staat voor veel gezinnen voor de deur.

De regering zit met de handen in het haar, communiceert wanhopig met woorden als "je bek houden" en "op je kont zitten".

Wees solidair, geef het goede voorbeeld, het is niet meer van deze tijd om zo egoïstisch, uit de staatsruif en boven de wet te leven.
Dit...ik ben pro koningshuis, maar dit is een slecht voorbeeld. Net als de 5% inkomensverhoging. Hoe mooi is het om solidariteit te tonen.
Ze hebben een prachtig landgoed waar ze kunnen paardrijden etc. Ik begrijp de keuze gewoon niet. Blijf gewoon thuis net als wij. Laat de plaatselijk horeca iedere avond iets bezorgen, zodat je hen ook steunt. En steun vooral de regering die alles probeert om iedereen te laten luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
16-10-2020 19:07
Dit...ik ben pro koningshuis, maar dit is een slecht voorbeeld. Net als de 5% inkomensverhoging. Hoe mooi is het om solidariteit te tonen.
Ze hebben een prachtig landgoed waar ze kunnen paardrijden etc. Ik begrijp de keuze gewoon niet. Blijf gewoon thuis net als wij. Laat de plaatselijk horeca iedere avond iets bezorgen, zodat je hen ook steunt. En steun vooral de regering die alles probeert om iedereen te laten luisteren.
Gezien het feit dat de vakantieparken vol zitten kan ik niet anders dan denken dat "wij" ook niet thuis blijven.
pejeka schreef:
16-10-2020 19:04
Mochten andere Nederlanders toch ook? Die konden ook gewoon een hotel boeken van de zomer, of een huisje.

Met de nieuwste maatregelen is het advies meegekomen niet naar het buitenland te gaan. Sowieso niet te veel verplaatsingen te doen.
De functie van een koning is het volk te motiveren, het goede voorbeeld te geven.
Subnautica schreef:
16-10-2020 19:10
Gezien het feit dat de vakantieparken vol zitten kan ik niet anders dan denken dat "wij" ook niet thuis blijven.

Dat is het punt niet. De koning moet zijn best doen de overheid te steunen in een moeilijke tijd als deze. Anders heeft hij geen bestaandrecht wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:10
Met de nieuwste maatregelen is het advies meegekomen niet naar het buitenland te gaan. Sowieso niet te veel verplaatsingen te doen.
De functie van een koning is het volk te motiveren, het goede voorbeeld te geven.
Nee hoor, het advies was om niet naar oranje of rode gebieden te gaan.
pejeka schreef:
16-10-2020 19:03
Inderdaad, beetje rare gedachtegang. Ik denk zomaar dat Willem-Alexander en Máxima op geen enkele manier een besmettingsgevaar gaan vormen door hun verblijf in hun vakantiehuis, of bijdragen aan verspreiding van het virus. Dus wat is het probleem?
Dat de middenstand in rap tempo op faillissement afstevent, en velen moeten vrezen voor hun baan, terwijl de familie opzichtig vakantie gaan vieren na ook dit jaar weer een ‘salarisverhoging’ te hebben binnen geharkt?

Ik vind het echt een staaltje ‘Let them eat cake’.
Subnautica schreef:
16-10-2020 19:12
Nee hoor, het advies was om niet naar oranje of rode gebieden te gaan.

Het advies is om je zo weinig mogelijk te verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:12
Dat is het punt niet. De koning moet zijn best doen de overheid te steunen in een moeilijke tijd als deze. Anders heeft hij geen bestaandrecht wat mij betreft.
In welk opzicht steunt WA de overheid dan niet op dit moment? Doet hij dingen die het virus verspreiden? Of doet hij dingen die buiten de regels vallen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
16-10-2020 19:12
Nee hoor, het advies was om niet naar oranje of rode gebieden te gaan.
Het advies eerder deze week was: reis zo min mogelijk. (https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-dringen).
Beetje dom om je daar als koning vervolgens niet aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:14
Het advies is om je zo weinig mogelijk te verplaatsen.
Maar als je voor je eigen huis in de auto stapt, en voor een vakantiewoning weer uit de auto, wie heb je dan onderweg kunnen besmetten of welk gevaar heb je verergerd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Rutte heeft duidelijk gezegd dat je best naar je vakantieadres mag maar dat je dan wel daar moet blijven en (ik citeer) " niet thuis moet gaan kijken of daar de aardappelen goedkoper zijn".
pejeka schreef:
16-10-2020 19:15
In welk opzicht steunt WA de overheid dan niet op dit moment? Doet hij dingen die het virus verspreiden? Of doet hij dingen die buiten de regels vallen?

Hij gaat in tegen het advies om je zo weinig mogelijk te verplaatsen. Ik vind dat niet motiverend naar het volk toe. De bedoeling is dat de mensen hun best doen om niet de randen van de regels op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-10-2020 19:04
Mochten andere Nederlanders toch ook? Die konden ook gewoon een hotel boeken van de zomer, of een huisje.
Klopt. maar als Koning sta je in the picture en moet je het goede voorbeeld geven. Kan hoor dat hij niemand besmet of met anderen in aanraking komt, maar gewoon even laten zien dat je solidair bent hoort erbij als Koning. Net zoals die loonsverhogingen. Het land zit een crisis en hele branches staan op omvallen. Ik vind het Koningshuis normaal best leuk, maar in dit soort situaties zouden ze zich gewoon eens solidair moeten tonen.
Als zij een weekje weg zijn, zou ik dan een weekje in het paleis mogen kamperen?
Ik haal er een stofzuiger door voor ik weer vertrek en ik zal alle koninklijke plantjes water geven met de gouden gieter.
pejeka schreef:
16-10-2020 19:16
Maar als je voor je eigen huis in de auto stapt, en voor een vakantiewoning weer uit de auto, wie heb je dan onderweg kunnen besmetten of welk gevaar heb je verergerd?

Het gaat niet om reëel gevaar. Het gaat er om dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Het land is in een crisis, het volk mort, piept en kraakt, de regering heeft de grootste moeite om de mensen in het gareel te houden en de maatregelen te laten opvolgen.
Strikt genomen doet hij niets fout, maar moreel gezien wel vind ik.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:19
Het gaat niet om reëel gevaar. Het gaat er om dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Het land is in een crisis, het volk mort, piept en kraakt, de regering heeft de grootste moeite om de mensen in het gareel te houden en de maatregelen te laten opvolgen.
Strikt genomen doet hij niets fout, maar moreel gezien wel vind ik.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:17
Hij gaat in tegen het advies om je zo weinig mogelijk te verplaatsen. Ik vind dat niet motiverend naar het volk toe. De bedoeling is dat de mensen hun best doen om niet de randen van de regels op te zoeken.
Je verplaatsen is alleen potentieel schadelijk als je dat met het OV doet. Als je voor je eigen deur in de auto stapt en op de plaats van bestemming weer uit je auto, zie ik echt niet in welk gevaar die verplaatsing inhoudt. Tenzij je van mening bent dat het virus dan onderweg uit je geopende raampje waait en allerlei mensen besmet in de straten waar je doorheen rijdt, maar dat lijkt me wel érg ver gezocht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-10-2020 19:20
Je verplaatsen is alleen potentieel schadelijk als je dat met het OV doet. Als je voor je eigen deur in de auto stapt en op de plaats van bestemming weer uit je auto, zie ik echt niet in welk gevaar die verplaatsing inhoudt. Tenzij je van mening bent dat het virus dan onderweg uit je geopende raampje waait en allerlei mensen besmet in de straten waar je doorheen rijdt, maar dat lijkt me wel érg ver gezocht.

Lees mijn vorige post even.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
16-10-2020 19:19
Als zij een weekje weg zijn, zou ik dan een weekje in het paleis mogen kamperen?
Ik haal er een stofzuiger door voor ik weer vertrek en ik zal alle koninklijke plantjes water geven met de gouden gieter.
De boel staat niet leeg natuurlijk.
De helft van 't personeel is nu de vloer een extra boen-beurt aan 't geven en wat muren aan 't verfen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
16-10-2020 19:21
De boel staat niet leeg natuurlijk.
De helft van 't personeel is nu de vloer een extra boen-beurt aan 't geven en wat muren aan 't verfen.

Ik gok dat het een grapje was.
Alle reacties Link kopieren
Schaf dat koningshuis toch af.
Lillybit schreef:
16-10-2020 18:51
Ik vind het gênant. Je land en onderdanen leven in crisis, de economie valt om, armoede staat voor veel gezinnen voor de deur.

De regering zit met de handen in het haar, communiceert wanhopig met woorden als "je bek houden" en "op je kont zitten".

Wees solidair, geef het goede voorbeeld, het is niet meer van deze tijd om zo egoïstisch, uit de staatsruif en boven de wet te leven.
+1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven