Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:07
Altijd hetzelfde met die familie. De ratten verlaten als eersten het zinkende schip. En ze krijgen er ook nog gigantisch veel voor betaald.
Moet weer denken aan mijn oma, die altijd smalend zong:
“Neen, 't was geen vlucht die u weg deed gaan, Maar volgen, waar God u riep. Wij vragen niet wat in u is doorstaan: Een strijd, hoe zwaar, hoe diep”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-10-2020 20:13
Moet weer denken aan mijn oma, die altijd smalend zong:
“Neen, 't was geen vlucht die u weg deed gaan, Maar volgen, waar God u riep. Wij vragen niet wat in u is doorstaan: Een strijd, hoe zwaar, hoe diep”.
Supervrouw, je oma!!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een regeringsvliegtuig? Dan weet de regering t toch?!
Lijkt me niet dat Wim een week t sleuteltje pikt van t haakje in de hoop dat niemand ze ziet gaan, wel? 🤣
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:14
Supervrouw, je oma!!!
Ze had het bloed van Willemien kunnen drinken. Vooral toen een zeer gerespecteerde burgemeester, die heel veel leed heeft weten te voorkomen met groot risico voor zichzelf, tijdens een bezoek van Willemien in ‘48 geschoffeerd werd met de vraag “En in welk kamp heeft u gezeten?”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
16-10-2020 20:13
Moet weer denken aan mijn oma, die altijd smalend zong:
“Neen, 't was geen vlucht die u weg deed gaan, Maar volgen, waar God u riep. Wij vragen niet wat in u is doorstaan: Een strijd, hoe zwaar, hoe diep”.
die vind ik prachtig, wat een tekst!
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-10-2020 19:58
Ja precies.
Waarom loonsverhoging accepteren terwijl je al belachelijk veel verdient en het land in crisis verkeert?
En waarom opzichtig op vakantie gaan als je de vorst bent i.p.v. net te doen alsof het iets met je doet?
Wat was er opzichtig aan? Het is dat een vliegtuigspotter het vliegtuig zag anders hadden we het nirt eens geweten.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-10-2020 20:18
die vind ik prachtig, wat een tekst!
Dat was een officieel liedje, gemaakt toen veel mensen zich toch een beetje te kakken gezet voelden na de ‘tactische terugtrekking om het voortbestaan van de ‘Nederlandsche regering’ te kunnen garanderen. Die tekst had ze niet zelf verzonnen :-). Ze zong het wel zo vaak want ze vond Bea ook een omhooggevallen stuk .... nou ja, kun je zelf wel invullen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Subnautica schreef:
16-10-2020 20:20
Wat was er opzichtig aan? Het is dat een vliegtuigspotter het vliegtuig zag anders hadden we het nirt eens geweten.


Dat we veel niet weten is inderdaad wel een dingetje. Gelukkig is de pers hier gehoorzaam, anders hebben ze geen leven.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-10-2020 20:17
Ze had het bloed van Willemien kunnen drinken. Vooral toen een zeer gerespecteerde burgemeester, die heel veel leed heeft weten te voorkomen met groot risico voor zichzelf, tijdens een bezoek van Willemien in ‘48 geschoffeerd werd met de vraag “En in welk kamp heeft u gezeten?”.
Echt ongelofelijk. We moeten echt van die mensen af.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:25
Echt ongelofelijk. We moeten echt van die mensen af.

Ze worden nog steeds op handen gedragen door een meerderheid van het volk :cry:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-10-2020 19:03
Inderdaad, beetje rare gedachtegang. Ik denk zomaar dat Willem-Alexander en Máxima op geen enkele manier een besmettingsgevaar gaan vormen door hun verblijf in hun vakantiehuis, of bijdragen aan verspreiding van het virus. Dus wat is het probleem?
Ben je de beruchte foto van afgelopen zomer vergeten waar ze schouder aan schouder met een Griekse restauranthouder staan?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 20:27
Ze worden nog steeds op handen gedragen door een meerderheid van het volk :cry:
Ik snap daar echt niks van.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:31
Ik snap daar echt niks van.

Nope, ik ook niet, maar ja. We zijn echt in de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Jullie willen toch niet dat die arme man of Maxima - die véél zon gewend is - straks met een zwaar vitamine D-tekort in 't ziekenhuis belanden?

Datzelfde ziekenhuis dat overvol ligt met Corona-patiënten.

Maar waar ze waarschijnlijk een aparte verdieping moeten platleggen om Willem of Maxima te kunnen leggen.


Ze gaan dus gewoon vitamine D bijtanken in de zon :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 20:34
Nope, ik ook niet, maar ja. We zijn echt in de minderheid.
Mijn man is overtuigd monarchist, maar zelfs bij hem veroorzaakt dit barstjes hoor.
Eze schreef:
16-10-2020 20:40
Mijn man is overtuigd monarchist, maar zelfs bij hem veroorzaakt dit barstjes hoor.

Kijk, is het misschien nog ergens goed voor :yes:
Alle reacties Link kopieren
Had hij wel naar zijn derde huisje in Drenthe gemogen?

Hij heeft een privévliegtuig, een privéauto, een privéhuis.

Hij hoeft met niemand contact te hebben als hij ook nog houdbare melk, afbakstokbroodjes, hagelslag, blikken groente en een mud aardappels meeneemt.

Hij heeft een k*tbaan, ik gun hem een weekje rust.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
16-10-2020 20:47
Had hij wel naar zijn derde huisje in Drenthe gemogen?

Hij heeft een privévliegtuig, een privéauto, een privéhuis.

Hij is met het regeringsvliegtuig weg.
De andere dingen die jij privé-eigendom noemt, zijn bekostigd uit geld dat hij of zijn familie hebben gekregen dan wel afgedwongen van de bevolking.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 20:34
Nope, ik ook niet, maar ja. We zijn echt in de minderheid.
Jongeren zien niet zoveel in de monarchie. Dit worden er steeds meer. Ze hebben met het vernieuwde Koningsdag geprobeerd om zieltjes te winnen maar dat lukt ook niet echt.
Net als met dat domme dansje wat ieder jaar ingestudeerd wordt op school.
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik wel een mooie oplossing (van GeenStijl) :mrgreen:

“Ik dacht aan het volgende. Een delegatie haalt de meesterwerken van de muren en leegt de antieke bestekkasten met middeleeuws porselein en gulden bestek die wij bij Sotheby's laten veilen waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan de bedreigde horecasector. Geeft het vastgoed daarna in beheer van het schorriemorrie, de antifa's. En laat die eruit getrapt worden door de ME bij thuiskomst van het uitgeruste koningklinkend echtpaar. Want de zorg is, zoals de Oranje familia, al duur genoeg. En dood gaan we uiteindelijk allemaal. Hoera.. hoera.. hoer.. a..“

https://www.geenstijl.nl/5155895/koning ... iekenland/
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik kan busladingen vol mensen bedenken die eerder een weekje rust gun van hun daadwerkelijke k*tbaan. Of het verliezen van die k*tbaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
16-10-2020 20:50
Dit vond ik wel een mooie oplossing (van GeenStijl) :mrgreen:

“Ik dacht aan het volgende. Een delegatie haalt de meesterwerken van de muren en leegt de antieke bestekkasten met middeleeuws porselein en gulden bestek die wij bij Sotheby's laten veilen waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan de bedreigde horecasector. Geeft het vastgoed daarna in beheer van het schorriemorrie, de antifa's. En laat die eruit getrapt worden door de ME bij thuiskomst van het uitgeruste koningklinkend echtpaar. Want de zorg is, zoals de Oranje familia, al duur genoeg. En dood gaan we uiteindelijk allemaal. Hoera.. hoera.. hoer.. a..“

https://www.geenstijl.nl/5155895/koning ... iekenland/
😂 😂 😂 😂 😂 😂 Geweldig idee!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Koning breekt vakantie af: 'Reacties zijn heftig, die raken ons'

https://www.nu.nl/algemeen/6084546/koni ... n-ons.html

Hij breekt de vakantie af lees ik op nu.nl
madamecannibale schreef:
16-10-2020 20:52
Koning breekt vakantie af: 'Reacties zijn heftig, die raken ons'


Hij breekt de vakantie af lees ik op nu.nl

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Maar dit had hij toch echt zelf kunnen weten #beetjedom
Alle reacties Link kopieren
Wat een verongelijkte reacties hier

Wie en wat zijn dan al die mensen die nu en volgende week de vakantieparken bezetten?

En wie zou zijn geplande vakantie annuleren om solidair te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven