Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
lemoos2 schreef:
16-10-2020 19:40
Die monarchie mogen ze van mij vandaag nog afschaffen, achterhaald concept.

Misschien dat ze dit keer wel van Griekse restauranthouders kunnen afblijven. Qua ‘lekker in huisje blijven’: denk niet dat ze zelf gaan poetsen en koken. Van de andere kant bekeken: de doorsnee Nederlander kunnen ze in ieder geval niet besmetten.

Volslagen belachelijke actie.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-10-2020 19:41
Zo lang hij en zijn gezin zich netjes binnen de regels bewegen, vind ik het prima. Je gaat ook niet verwachten dat de koning elke week zijn eten gaat halen bij de voedselbank om solidair te zijn met mensen, bijvoorbeeld. Dat hij nu naar een vakantiewoning is vertrokken binnen alle regels en met inachtneming van alle maatregelen, en ik verwacht absoluut dat ze zich ter plekke ook zullen houden aan alles wat nodig is, en je gaat daarover zaniken, dan vind ik het precies dat: zaniken.
Je verwacht ook dat de Koning het land toespreekt als de MH17 uit de lucht geschoten wordt of dat 'ie zijn gezicht laat zien wanneer SE Fireworks de lucht ingaat. Waarom dan nu (crisis) niet even solidair doen?
Ellerlilalinne schreef:
16-10-2020 19:49
Ze vergroten met dit soort acties de kans dat ze ons laatste koninklijke paar zijn.


Je onderschat ze! Hier vindf ook meer dan een kwart het normaal. Ondanks talloze publicaties wil men graag in het sprookje geloven. Ze kwamen berooid aan en als ze ooit vertrekken is het als miljardair.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-10-2020 19:56
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon zijn ding doen. Snap dat dan.

Hij doet niet meer mee.
Foechoer schreef:
16-10-2020 19:51
Wow, dramatisch. Ik merk in het dagelijks leven aan niets of de koning nu in zijn paleis zit of in zijn villa in Griekenland.
Het gaat erom dat opzichtige vertoon van maling hebben aan de mensen die jouw luxe leven in stand houden.
Doneer je jaarsalaris aan de zorg, weiger je loonsverhoging, wees op zijn minst openlijk solidair.
Alle reacties Link kopieren
Heiterundsanft schreef:
16-10-2020 19:26
Ik denk dat de mensen die de regels niet willen naleven hier helemaal geen vakantie vierende koning voor nodig hebben.
Klopt, maar het is een handig excuus. Een beetje zoals de bruiloft van Grapperhaus.
En voor de mensen die niks in de regels zagen, maar zich er toch aan hielden misschien ook het laatste zetje in de verkeerde richting.
Reficul schreef:
16-10-2020 19:55
Hij wil gewoon zijn ding doen. Snap dat dan.

Hij doet niet meer mee.
Hoog tijd voor een one on one met Gommers.
Die foto in het restaurant was ook toeval voor degenen die denken dat hij schijt heeft aan de regels. De man is heel gewoon gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet zo. Er zijn genoeg Nederlanders die in Nederland op vakantie gaan en sommigen gaan ook naar het buitenland. Anderen hebben een tweede huisje in Nederland. Zo lang je je veilig verplaatst en je de regels naleeft is dat prima.
Ik zie niet in waarom datzelfde niet ook voor de koning mag gelden. Toevallig staat zijn vakantiehuis in Griekenland, maar hij kan zich veilig verplaatsen en ze zullen zich heus aan alle regels houden.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-10-2020 19:56
Het gaat erom dat opzichtige vertoon van maling hebben aan de mensen die jouw luxe leven in stand houden.
Doneer je jaarsalaris aan de zorg, weiger je loonsverhoging, wees op zijn minst openlijk solidair.
Ja precies.
Waarom loonsverhoging accepteren terwijl je al belachelijk veel verdient en het land in crisis verkeert?
En waarom opzichtig op vakantie gaan als je de vorst bent i.p.v. net te doen alsof het iets met je doet?
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
16-10-2020 19:53
Dan is hij dus vrij overbodig voor jou.
Heel het koningshuis is ook overbodig. Een veel te duur visitekaartje.
Ik vind het idioot dat het Koningshuis zo weinig solidariteit toont met het
Nederlandse volk dat zijn best doet om zich zo goed mogelijk aan de maatregelen te houden. Een bezopen actie, echt!
Eerst knuffelend met een restauranteigenaar op de foto staan, dan 5% loonsverhoging vragen terwijl de horeca op omvallen staat en vervolgens er stiekem tussenuit knijpen met je privevliegtuig naar je privehuis. Ik vind het Koningshuis sowieso al grote onzin, maar hiermee slaan ze wat mij betreft de plank compleet mis. Echt, ben solidair en spreek je uit, leef mee en heb respect voor de maatregelen. In dit geval: blijf thuis en vermijd onnodige reisbewegingen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-10-2020 19:54
Je verwacht ook dat de Koning het land toespreekt als de MH17 uit de lucht geschoten wordt of dat 'ie zijn gezicht laat zien wanneer SE Fireworks de lucht ingaat. Waarom dan nu (crisis) niet even solidair doen?
Dus hij moet thuisblijven, terwijl half Nederland de koffers inpakt om naar een vakantiehuisje te vertrekken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat gezeur over de Oranjes, hebben jullie niks beters te doem?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen nut in het aanhouden van een koningshuis. Ze gedragen zich als diva's, laten zich ruim onderhouden en hebben geen functie. Ze laten zich toejuichen en hebben verder schijt aan de burgers.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-10-2020 19:59
Dus hij moet thuisblijven, terwijl half Nederland de koffers inpakt om naar een vakantiehuisje te vertrekken?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen privé vliegtuig, is met het regeringsvliegtuig. Het kabinet was niet eens op de hoogte.
wij slapen nooit.
In_Tenebris schreef:
16-10-2020 20:00
Dat gezeur over de Oranjes, hebben jullie niks beters te doem?
Nee, we moeten op onze kont zitten en ons bek houden. Dus.
pejeka schreef:
16-10-2020 19:59
Dus hij moet thuisblijven, terwijl half Nederland de koffers inpakt om naar een vakantiehuisje te vertrekken?

Jij denkt ik verander de stelling en dan heb ik een punt? De meeste mensen zijn gewoon thuis en zelfs als dat niet zo was dan ondermijnt zijn houding het beleid dat de regering probeert te voeren. Alleen deze discussie is al een bewijs dat hij iets fout doet. Talloze mensen zien af en zitten alleen en hij gaat lekker naar de zon!
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-10-2020 20:05
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
16-10-2020 19:53
Dan is hij dus vrij overbodig voor jou.

Klopt. Maar hij zit me ook niet in de weg.
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:01
Hij heeft geen privé vliegtuig, is met het regeringsvliegtuig. Het kabinet was niet eens op de hoogte.
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-10-2020 20:05
Inderdaad.
Altijd hetzelfde met die familie. De ratten verlaten als eersten het zinkende schip. En ze krijgen er ook nog gigantisch veel voor betaald.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

Niks aan het handje. Al dat gejank.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-10-2020 20:07
Altijd hetzelfde met die familie. De ratten verlaten als eersten het zinkende schip. En ze krijgen er ook nog gigantisch veel voor betaald.
Amen! Wordt tijd voor een revolutie!
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-10-2020 20:04
Jij denkt ik verander de stelling en dan heb ik een punt? De meeste mensen zijn gewoon thuis en zelfs als dat niet zo was dan ondermijnt zijn houding het beleid dat de regering probeert te voeren. Alleen deze discussie is al een bewijs dat hij iets fout doet. Talloze mensen zien af en zitten alleen en hij gaat lekker naar de zon!
Net zoals veel Nederlanders deden in juli en augustus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven