Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
sjansje schreef:
16-10-2020 18:54
Ik vind het niet zo slim. En ja, feitelijk gezien mag het, want code geel en blablabla.
Maar voor iemand met een voorbeeldfunctie vind ik het behoorlijk stom. Mensen zullen dit aangrijpen om de regels niet na te leven "want W.A. en consorten doen het ook niet."
Het zorgt voor nog meer gesputter en verdeeldheid.
Ik denk dat de mensen die de regels niet willen naleven hier helemaal geen vakantie vierende koning voor nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:19
Het gaat niet om reëel gevaar. Het gaat er om dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Het land is in een crisis, het volk mort, piept en kraakt, de regering heeft de grootste moeite om de mensen in het gareel te houden en de maatregelen te laten opvolgen.
Strikt genomen doet hij niets fout, maar moreel gezien wel vind ik.
Je kunt moreel niks fout doen als je je netjes houdt aan de regels. Als we iedere Nederlander die zich aan de regels houdt ook nog eens moeten gaan beoordelen op moreel gedrag, dan is het einde zoek.

Ik vind het zo'n idiote samenleving dit jaar. We zijn bang voor een virus, niet omdat dat virus half Nederland op apegapen legt, want het virus op zich is niet het probleem, maar het werkelijke probleem ligt in de te lage capaciteit van ons zorgstelsel. Een zorgstelsel dat inmiddels zo uitgekleed en uitgeknepen is dat bij de minste scheet overbelasting ontstaat. Want alles wat boven de gemiddelde zorg uitgaat, kan men niet maar aan. Dáár zouden we het over moeten hebben. En niet over WA die zonder enig risico te veroorzaken naar zijn eigen vakantiehuis vertrekt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-10-2020 19:28
Je kunt moreel niks fout doen als je je netjes houdt aan de regels. Als we iedere Nederlander die zich aan de regels houdt ook nog eens moeten gaan beoordelen op moreel gedrag, dan is het einde zoek.

Ik vind het zo'n idiote samenleving dit jaar. We zijn bang voor een virus, niet omdat dat virus half Nederland op apegapen legt, want het virus op zich is niet het probleem, maar het werkelijke probleem ligt in de te lage capaciteit van ons zorgstelsel. Een zorgstelsel dat inmiddels zo uitgekleed en uitgeknepen is dat bij de minste scheet overbelasting ontstaat. Want alles wat boven de gemiddelde zorg uitgaat, kan men niet maar aan. Dáár zouden we het over moeten hebben. En niet over WA die zonder enig risico te veroorzaken naar zijn eigen vakantiehuis vertrekt.

Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
16-10-2020 18:47
Ze,hadden ook een weekendje Amsterdam kunnen doen met de kinderen :proud:

:rofl: lekker naar de geitenboerderij.
Ik vind het nogal wereldvreemd dat ze nu met vakantie gaan. Dit maakt ze er voor mij niet sympathieker op.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:30
Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft.
Hoeft ook niet. Maar met het vingertje wijzen naar iemand die alle maatregelen in acht neemt en gewoon naar zijn tweede huis gaat voor een weekje, of dat nou de koning is of een rijke fabriekseigenaar die een leuk huisje elders heeft, en zich ook in dat tweede huis netjes aan de regels houdt, waarom is dat nodig, dat wijzen naar? Genoeg mensen die een tweede huis hebben, hetzij binnen Nederland, hetzij ergens vlak over de grens, en die gaan daar ook gewoon naartoe veelal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-10-2020 19:34
Hoeft ook niet. Maar met het vingertje wijzen naar iemand die alle maatregelen in acht neemt en gewoon naar zijn tweede huis gaat voor een weekje, of dat nou de koning is of een rijke fabriekseigenaar die een leuk huisje elders heeft, en zich ook in dat tweede huis netjes aan de regels houdt, waarom is dat nodig, dat wijzen naar? Genoeg mensen die een tweede huis hebben, hetzij binnen Nederland, hetzij ergens vlak over de grens, en die gaan daar ook gewoon naartoe veelal.

Omdàt het de koning is. Die functie komt niet gratuit.
"We moeten niet normaal maken, wat niet normaal is"🤣👌
winkelfanaat schreef:
16-10-2020 19:31
:rofl: lekker naar de geitenboerderij.
:proud:
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:36
Omdàt het de koning is. Die functie komt niet gratuit.

Precies. Als we dan toch een koningshuis moeten hebben, wat eigenlijk al best raar is in deze tijd, moeten ze op zijn minst hun voorbeeldfunctie serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Die monarchie mogen ze van mij vandaag nog afschaffen, achterhaald concept.

Misschien dat ze dit keer wel van Griekse restauranthouders kunnen afblijven. Qua ‘lekker in huisje blijven’: denk niet dat ze zelf gaan poetsen en koken. Van de andere kant bekeken: de doorsnee Nederlander kunnen ze in ieder geval niet besmetten.

Volslagen belachelijke actie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 19:36
Omdàt het de koning is. Die functie komt niet gratuit.
Zo lang hij en zijn gezin zich netjes binnen de regels bewegen, vind ik het prima. Je gaat ook niet verwachten dat de koning elke week zijn eten gaat halen bij de voedselbank om solidair te zijn met mensen, bijvoorbeeld. Dat hij nu naar een vakantiewoning is vertrokken binnen alle regels en met inachtneming van alle maatregelen, en ik verwacht absoluut dat ze zich ter plekke ook zullen houden aan alles wat nodig is, en je gaat daarover zaniken, dan vind ik het precies dat: zaniken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-10-2020 19:41
Zo lang hij en zijn gezin zich netjes binnen de regels bewegen, vind ik het prima. Je gaat ook niet verwachten dat de koning elke week zijn eten gaat halen bij de voedselbank om solidair te zijn met mensen, bijvoorbeeld. Dat hij nu naar een vakantiewoning is vertrokken binnen alle regels en met inachtneming van alle maatregelen, en ik verwacht absoluut dat ze zich ter plekke ook zullen houden aan alles wat nodig is, en je gaat daarover zaniken, dan vind ik het precies dat: zaniken.

Dat mag je vinden. Ik denk daar anders over.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 19:39
Precies. Als we dan toch een koningshuis moeten hebben, wat eigenlijk al best raar is in deze tijd, moeten ze op zijn minst hun voorbeeldfunctie serieus nemen.
Misschien zijn ze heeft Amalia er helemaal geen zin in koningin te worden en geven ze zo de republikeinen een duwtje in de rug?
pejeka schreef:
16-10-2020 19:34
Hoeft ook niet. Maar met het vingertje wijzen naar iemand die alle maatregelen in acht neemt en gewoon naar zijn tweede huis gaat voor een weekje, of dat nou de koning is of een rijke fabriekseigenaar die een leuk huisje elders heeft, en zich ook in dat tweede huis netjes aan de regels houdt, waarom is dat nodig, dat wijzen naar? Genoeg mensen die een tweede huis hebben, hetzij binnen Nederland, hetzij ergens vlak over de grens, en die gaan daar ook gewoon naartoe veelal.
Die doet dat uit eigen zak, niet uit de zak van het volk.
Die heeft geen voorbeeldfunctie en die zal zelf de nodige kopzorgen hebben om al het personeel te kunnen behouden en de fabriek te kunnen blijven draaien om te overleven in deze crisis. Het zijn de lucky few die ongeschonden deze crisis zullen overleven.
Laat hem lekker, zo zijn ze nu eenmaal! Geen Oranje heeft ooit rekening gehouden of solidariteit getoond met het volk. Waarom dan hij uitgerekend wel? Ga lekker zelf in quarantaine!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-10-2020 18:53
Ik vind het geen goed voorbeeld, vooral in aanmerking genomen dat er al zoveel gemor is in de samenleving. Probeer de boel bij elkaar te houden als koninklijk gezin en ga dan ook niet naar het buitenland.

Dit!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
In_Tenebris schreef:
16-10-2020 19:46
Laat hem lekker, zo zijn ze nu eenmaal! Geen Oranje heeft ooit rekening gehouden of solidariteit getoond met het volk. Waarom dan hij uitgerekend wel? Ga lekker zelf in quarantaine!
Dat is wel waar, in tijden van crisis...
Alle reacties Link kopieren
Ze vergroten met dit soort acties de kans dat ze ons laatste koninklijke paar zijn.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-10-2020 18:51
Ik vind het gênant. Je land en onderdanen leven in crisis, de economie valt om, armoede staat voor veel gezinnen voor de deur.

De regering zit met de handen in het haar, communiceert wanhopig met woorden als "je bek houden" en "op je kont zitten".

Wees solidair, geef het goede voorbeeld, het is niet meer van deze tijd om zo egoïstisch, uit de staatsruif en boven de wet te leven.
Daarom wordt het tijd om het koningshuis af te zetten. Kost teveel geld en ze laten hun volk altijd in de steek op cruciale momenten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet slim, maar niet om rationele redenen. Als je een eigen vliegtuig hebt en een afgeschermde villa dan loop je weinig risico. Het reizen is ook niet verboden, alleen afgeraden.

PR-technisch is het wel een misser en zal het ze de nodige goodwill kosten.

Persoonlijk lig ik er geen seconde van wakker dat de koning iets kan of doet wat ik niet kan of doe.

Mensen die nu de regels negeren of woest gaan fulmineren tegen kassameisjes onder het motto 'ja, want de koning' die vind ik dommer dan dom.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
16-10-2020 19:50
Daarom wordt het tijd om het koningshuis af te zetten. Kost teveel geld en ze laten hun volk altijd in de steek op cruciale momenten.

Wow, dramatisch. Ik merk in het dagelijks leven aan niets of de koning nu in zijn paleis zit of in zijn villa in Griekenland.
Alle reacties Link kopieren
1 van de regels is blijf zoveel mogelijk op je vakantie adres.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
16-10-2020 19:51
Wow, dramatisch. Ik merk in het dagelijks leven aan niets of de koning nu in zijn paleis zit of in zijn villa in Griekenland.
Dan is hij dus vrij overbodig voor jou.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
16-10-2020 19:14
Dat de middenstand in rap tempo op faillissement afstevent, en velen moeten vrezen voor hun baan, terwijl de familie opzichtig vakantie gaan vieren na ook dit jaar weer een ‘salarisverhoging’ te hebben binnen geharkt?

Ik vind het echt een staaltje ‘Let them eat cake’.
Super mooi verwoord!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven