Koningin Beatrix is nu echt de weg kwijt!

17-04-2012 22:10 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat onze Vorstin nu echt de weg kwijt is en in ieder geval het contact met de werkelijkheid is verloren.

Tijdens het staatsbanket met de Turkse premier roemde ze Turkije met het 'grootse verleden' en als 'inspiratie en een voorbeeld voorbeeld' voor velen.

Dat zijn nogal veren in de kont voor een premier van een land dat een genocide op haar geweten heeft maar deze ontkent (het grootse verleden) en een land waar minderheden worden onderdrukt en journalisten gevangen worden gezet om hun mening. Dat laatste zal wel een 'inspiratie in voorbeeld' zijn buurman Assad, maar sluit niet echt aan bij de belevingswereld van de gemiddelde Nederlander.

Waarom doet Beatrix dit soort ongefundeerde uitspraken namens ons allen? Een gekozen president moet op zijn/haar woorden passen, maar een ouderwetse monarch kan kennelijk van alles roepen vanuit de ivoren toren.

http://www.rtl.nl/%28/act ... r-velen-een-voorbeeld.xml

Ohja, en dan ben ik nog vergeten dat Turkije ook nog eens de een deel van een EU-lidstaat onrechtmatig bezet houdt.

Turkije is echt een gidsland, een voorbeeld voor iedereen!
Ze doet deze uitspraken omdat ze zelf niet beter weet, ze laat zich rijden in een gouden koets met slaven erop afgebeeld. Nederland was betrokken bij de wereldslavenhandel en hebben, als laatste land van de wereld, de slavernij pas afgeschaft in 1863 en ook pas onder druk van de Verenigde Staten.

Jorge Zorreguieta, de schoonvader van haar zoon,is officieel door de Beatrix ontvangen. De regering Vileda heeft rond 30.000 Argentijnen omgebracht. Is ook schending van mensenrechten en zijn handelingen tegen de menselijkheid. Dus ja ze ziet helaas niet helemaal helder en doet daarom waarschijnlijk die uitspraken.
quote:VotesforLeo schreef op 17 april 2012 @ 22:23:

[...]

Ja dat is in de Nederlandse geschiedenisboeken in het onderwijs heel lang ontkend ja. En wat verwacht je nou van een koningin die geen politieke uitspraken mag doen?Eerst ontkend toen afgeslankt. Ik heb in 2008 eindexamen gedaan en wat ik leerde over uitbuiting en slavernij...dat was de kinderversie van het echte verhaal.
Wat een gelul dagretour, als er iemand ingelezen is is het Bea.
quote:martin81 schreef op 17 april 2012 @ 22:28:

[...]

Omdat ze geen neutraal staatshoofd is, maar overduidelijk een vorstin van het centrum-linkse deel van de natie.

Daarnaast laat ze zich ook nog vorstelijk betalen voor haar partijdigheid en haar continue schofferingen aan het adres van m.n. de PVV en haar aanhang.

Martin,

Ik vind je antwoord onduidelijk. Waaruit blijkt dan Beatrix een vostin is van het cenrum-linkse gedeelte? En waaruit blijken haar continue shofferingen aan het adres van de PVV?
quote:martin81 schreef op 17 april 2012 @ 22:17:

Beatrix is een schande voor ons land, dat zeg ik al langer.

Is vervelend hé, al langer iets zeggen en niemand die luistert...

Iets met schande voor het vf en niet luisteren van een bepaalde forummer...
quote:secondhandsuus schreef op 17 april 2012 @ 22:37:

[...]

Is vervelend hé, al langer iets zeggen en niemand die luistert...

Iets met schande voor het vf en niet luisteren van een bepaalde forummer...
quote:VotesforLeo schreef op 17 april 2012 @ 22:34:

Wat een gelul dagretour, als er iemand ingelezen is is het Bea.Je kan je inlezen tot je een ons weegt, veel empathie heeft ze niet als ze wuivend door de straten gaat in die koets en vader van maxima ontvangt. Komt op mij als niet kundig over.
quote:Eindeloos schreef op 17 april 2012 @ 22:16:

Vergeleken met het verleden van Nederland, valt het nogal mee.Precies wat ik wilde zeggen.
En Troje lag daar ook, he.
quote:dagretour schreef op 17 april 2012 @ 22:38:

[...]

Je kan je inlezen tot je een ons weegt, veel empathie heeft ze niet als ze wuivend door de straten gaat in die koets en vader van maxima ontvangt. Komt op mij als niet kundig over.Lees jij jezelf eens in over de taken die horen bij een staatshoofd, en dan vooral dingen waar je niets van mag vinden en de diplomatieke vaardigheden. En dat met een verleden waar je mee met dealen. Koningin Beatrix is een zeer intelligente en diplomatieke vrouw.
Gelukkig heeft Nederland een onbevlekte geschiedenis op apetrots op te zijn. VOC? Suriname? Brazilië? Rawagede?

Gül zal wel denken: mijn Allah, moet ik echt dààrheen?
quote:jo12345 schreef op 17 april 2012 @ 22:30:

Nederland heeft net zo'n verleden als Turkije! Slavenhandel, Suriname en in Indonesie hebben niet alleen de politionele acties plaatsgevonden maar in het verleden hele volkerenmoorden in Atjeh. Het is makkelijk wijzen naar anderen.

Voor het heden ligt dat anders:

Ondanks enkele verbeteringen in het naleven van de mensenrechten, vinden er in Turkije nog steeds schendingen plaats. De vrijheid van meningsuiting staat er onder druk, met name bij commentaar op het leger en de positie van Armeniërs en Koerden. Marteling en mishandeling vinden op grote schaal plaats en er is nog geen einde gekomen aan straffeloosheid en oneerlijke processen.

http://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/turkije
.
Het is niet 'haar' geweten want het is 'het' land.

Wel een beetje op je mooie Nederlandse taal letten he.
quote:VotesforLeo schreef op 17 april 2012 @ 22:42:

[...]

Lees jij jezelf eens in over de taken die horen bij een staatshoofd, en dan vooral dingen waar je niets van mag vinden en de diplomatieke vaardigheden. En dat met een verleden waar je mee met dealen. Koningin Beatrix is een zeer intelligente en diplomatieke vrouw.Hé Leo, ga even iemand anders vervelen met je eerst inlezen over taken. Ik weet echt wel hoe ons stelsel werkt en waarin Beatrix wordt beperkt. Als je mijn laatste argumentatie even leest gaat het over empathie en je kan ook altijd nog je mond houden, zelfs als vorst.
quote:dagretour schreef op 17 april 2012 @ 22:51:

[...]

Hé Leo, ga even iemand anders vervelen met je eerst inlezen over taken. Ik weet echt wel hoe ons stelsel werkt en waarin Beatrix wordt beperkt. Als je mijn laatste argumentatie even leest gaat het over empathie en je kan ook altijd nog je mond houden, zelfs als vorst.Ga jij ff iemand anders vervelen met je rare uitspraken. Ook uit deze post blijkt dat je niet snapt hoe het stelsel werkt
Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld asielzoekers is Turkije heel erg veel gastvrijer als Nederland!

Nederland staat er op het gebied van de mensenrechten bepaald niet goed op in de internationale gemeenschap. Kinderen worden in de gevangenis gestopt en vluchtelingen worden jarenlang in kampen opgesloten:

http://www.amnesty.nl/men ... ederland-mensenrechten-in

Zo zie je maar, het is makkelijk wijzen naar anderen!
quote:jukebox schreef op 17 april 2012 @ 22:31:

[...]

Nee, niet ontkend. Maar wel onder het vloerkleed geveegd. Een officieel excuus is nog steeds erg lastig in veel van dit soort gevallen.

Nederland is rijk geworden met pure uitbuiting. Veel meer dan Turkije.

Maar vooral: de Koningin vervult in geen geval een actieve politieke rol. Waarom niet? Nou, omdat we in een parlementaire democratie leven, waarbij de functies van de Koningin worden vervuld door gekozen figuren.

Het is dus helemaal niet aan de Koningin om politieke zaken te roepen.

Ook: diplomatie werkt beter dan voor de bune te gaan schreeuwen. Dus kritiek moet achteraf geleverd worden.

Voorlopig hebben 'we' Turkije keihard nodig. Voor de handel, voor de connecties met landen als Iran, en voor het feit dat ze een buffer vormen tussen West en Oost.

Overigens is Turkije een van de weinige landen die actief tegen het regime en acties van Assad ageert.

Iedereen die vindt dat je er maar met een gestrekt been in moet vliegen heeft weinig van politiek begrepen. Sterker nog: dat soort gestrekte benen maken meer stuk en helpen indirect meer mensen in de vernieling.

Maar blijkbaar is dat leuk tegenwoordig en moet vooral die altijd maar doordravende zeer emotionele onderbuik regeren.

Ik denk wat dat betreft dat de mensheid in landen als Nederland gemiddeld weer wat aan het terugkomen is op de verworvenheden van de Verlichting.

Onderbuik, brandstapels, oog-om-oog, roepen om de doodstraf, angsten voor anderen: het is weer helemaal terug van (even) weggeweest.Een van de weinige intelligente reacties die ik tot hier toe lees.
quote:VotesforLeo schreef op 17 april 2012 @ 22:53:

[...]

Ga jij ff iemand anders vervelen met je rare uitspraken. Ook uit deze post blijkt dat je niet snapt hoe het stelsel werktJoh, denk wat je wil.
quote:dagretour schreef op 17 april 2012 @ 22:56:

[...]

Joh, denk wat je wil.Dank je
quote:jukebox schreef op 17 april 2012 @ 22:31:

[...]

...

Iedereen die vindt dat je er maar met een gestrekt been in moet vliegen...

.

Dat is dan weer het andere uiterste. En dat vind ik dus niet.

Maar de loftrompet had wel een toontje lager gekund.
.
De positie van vrouwen in Turkije is niet zo best... Eerwraak komt regelmatig voor. Net als uithuwelijking. Slechts 1 op de 4 vrouwen werkt. Lijkt me niet onbelangrijk!
Ons kent ons hè. De moraal van de elite is altijd goed omdat het de elite is; zoiets. Ze weten alleen van warm en zacht, luxe en lakeien dus ze worden nooit tegengesproken en hebben een overdreven zelfzekerheid.

Zij is van mening dat wat zij doet goed is voor Nederland; zij zal het tact en beleefdheid noemen; ik vind het stroopsmeren en onwaarachtigheid.
it's a big club and you ain't in it
Pffff, Nederland heeft in velerlei opzichten boter op het hoofd hoor.

Schending van de mensenrechten door Turkije.. tuulk... doet Nederland niet he?

Praaivisiewet wordt elke dag weer geschonden op allerlei gebied, is geen schending van mensenrechten he?

Bommetjes gooien in Afghanistan omdat de Amerikanen erom vragen, en da alleen melden dat ze gooien, niet ( kunnen??!! zeg maar niet durven ) vermelden dat er wellicht veel burgers om zeep geholpen zijn..

Financiëel uitknijpen van je bevolking vind ik ook onderdrukking...

Moet ik verder gaan?
quote:natanja schreef op 17 april 2012 @ 23:04:

De positie van vrouwen in Turkije is niet zo best... Eerwraak komt regelmatig voor. Net als uithuwelijking. Slechts 1 op de 4 vrouwen werkt. Lijkt me niet onbelangrijk!

Op zich klopt dat maar als je kijkt naar top-posities en academische functies doet Turkije het weer heel erg veel beter als Nederland. Wij zitten op het niveau van Botswana en andere obscure ontwikkelingslanden, terwijl Turkije gewoon meedoet met de beschaafde wereld.

http://blog.eur.nl/rsm/pto/2011/06/07/v ... n-turkije/
Denk dat Turkije beschaafder is dan wij, in velerlei opzichten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven