Kylie Jenner jongste selfmade miljardair ooit

16-07-2018 09:59 698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forbes heeft Kylie Jenner uitgeroepen tot jongste selfmade miljardair ooit.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2018 09:59
Reden: Openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
74.63% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
LillyA schreef:
16-07-2018 10:12
self-made
{ˌsɛlfˈmeɪd}
adjective
made by oneself.
"his self-made fortune"
having become successful or rich by one's own efforts
"a self-made millionaire"
having succeeded in life unaided

Dat Kylie slim genoeg was om zich te laten coachen door haar moeder en gebruik te maken van haar familie's roem is in mijn ogen niet echt eigenhandig jezelf miljardair maken. Ze heeft het overgrote deel van haar persoonlijk succes te danken aan haar familie(naam) en gehaaide moeder die overal business potentie in ziet. We zouden Kylie niet eens kennen zonder Keeping up with the Kardashians = dus vrijwel geen volgers op haar sociale media = te weinig naamsbekendheid om vrij standaard make-up aan de man te brengen met een leuk doosje.

Ik geloof dat ze een slimme businessvrouw in spé is, maar selfmade...nee..dat zou ik het zelf niet noemen. Dan kijk ik toch liever op naar vrouwen als Oprah die ECHT met niks begonnen en er ECHT kneiterhard voor hebben moeten knokken.
Precies dit.
Er zit een heel team van mensen achter die haar ons door de strot hebben geduwd. Daar heeft dat meisje niet echt veel invloed op gehad.
Had willekeurig wie kunnen zijn.
Ik vind het nog triest ook: kijk naar Britney Spears. Een heel uitgekiend soort slavernij doet het me aan denken.
Kind wordt geleefd en maakt veel mensen rijk.
Heb een keer een aflevering gezien waarin ze (of een andere Kardashian of Jenner) met een jongen naar een prom ging. Die had haar als prijs gewonnen ofzoiets.
Het was echt een zielige vertoning, ze stond daar wat en werd toegekrijst en betast en ging weer weg.
Ik vind er weinig self-made aan en hoop maar dat ze gelukkig is.
Ik zou dit leven voor mijn kind niet wensen, als ze er later zelf voor kiest is het wat anders.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
16-07-2018 11:50
Als je rijk geboren bent dan is er al heel veel narigheid voor jou weggeselecteerd dat een ander getekend en misschien onherstelbaar beschadigd zou hebben en je komt meteen in aanraking met relevante mensen.
Je loopt ook een veel groter risico op het in aanraking komen met de verkéérde mensen/lifestyles/onherstelbare beschadigingen.
.
Ttass schreef:
16-07-2018 11:37
Dat hebben Kim Kardashian en co toch ook? En die zijn niet zo succesvol. Zij hadden ook een make-up brand genaamd Khroma, dat was niet zo’n succes. Kylie is wel degelijk selfmade.
Nee hoor. Dat mag je vinden, maar dat is het dus niet. Dat zegt meer iets over jou en hoe jij het woord selfmade interpreteert. Ik kan alleen maar zeggen dat dat feitelijk gezien de verkeerde interpretatie van het woord is.
Star² schreef:
16-07-2018 11:47
Selfmade miljardair is het ;-) Dus ze heeft zelf van dat miljoen een miljard gemaakt. Ik maak zelfs van een tientje nog geen 100 euro.

Dus alle definities achterwege gelaten, ik vind het wel degelijk knap als je op zo'n jonge leeftijd dit voor elkaar krijgt.
Eens!
Star² schreef:
16-07-2018 11:50
Ik vind het verbazingwekkend dat 'jullie' het niet knap vinden om van een paar miljoen een miljard te maken.
En dat terwijl de meeste zeggen dat ze haar wel een goede zakenvrouw vinden...
Hoe kom je er dan bij dat ze dat niet knap vinden? Omdat het er niet expliciet staat?

Ja ik vind het knap wat ze doet.
Ik vind het alleen zo verbazingwekkend dat er mensen zijn die dan denken dat je selfmade bent.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2018 11:53
Je loopt ook een veel groter risico op het in aanraking komen met de verkéérde mensen/lifestyles/onherstelbare beschadigingen.
Het heeft voordelen en nadelen. Een voordeel is dat je vermoedelijk betere eigenschappen voor succes zoals talenten erft. Want deze ouders hebben bewezen die te hebben. Nadeel kan zijn dat er meer van je verwacht wordt door de wereld. Anderzijds kan een arme jeugd je juist heel sterk motiveren om het milieu te ontstijgen, maar dan moet je wel talenten hebben.

Tegenwoordig heb je door het internet wel meer mogelijkheden om de wereld kennis te laten maken met je talent.
Dan moet het maar zoals het kan
GenieInABottle schreef:
16-07-2018 11:57
En dat terwijl de meeste zeggen dat ze haar wel een goede zakenvrouw vinden...
Hoe kom je er dan bij dat ze dat niet knap vinden? Omdat het er niet expliciet staat?

Ja ik vind het knap wat ze doet.
Ik vind het alleen zo verbazingwekkend dat er mensen zijn die dan denken dat je selfmade bent.

Is er een officiële definitie van selfmade? Ik bedoel dit is al vrij oud:

A "self-made man" (later expanded to include "self-made women") is a classic phrase first coined on February 2, 1832 by United States senator Henry Clay who referred to the self-made man in the United States senate, to describe individuals in the manufacturing sector whose success lay within the individuals themselves, not with outside conditions. Benjamin Franklin, one of the Founding Fathers of the United States, has been described as the greatest exemplar of the self-made man. Inspired by Franklin's autobiography, Frederick Douglass developed the concept of the self-made man in a series of lectures that spanned decades starting in 1859
Originally, the term referred to an individual who arises from a poor or otherwise disadvantaged background to eminence in financial, political or other areas by nurturing qualities, such as perseverance, hard work, and ingenuity, as opposed to achieving these goals through inherited fortune, family connections, or other privileges.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:58
99.75% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:58
99.77% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-07-2018 12:06
Ze heeft meer dan 110 miljoen volgers op Instagram, volgens mij is ze de meest gevolgde Instagrammer ter wereld. Haar Snapchat is sowieso het meest gevolgd ter wereld.

Dat is volgens mij dus wel degelijk haar eigen kracht.

ik lees net ook dat 1 instagrampost van Kylie 1 miljoen dollar waard is.
Dat dat volgens jou is, dat is duidelijk. Dat ik daar niet in mee ga ook.
Denk je nu echt dat zij haar volledige social media zelf en alleen beheert?
Nou ja, ik vind die naïviteit wel schattig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:58
99.25% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
GenieInABottle schreef:
16-07-2018 12:11
Dat dat volgens jou is, dat is duidelijk. Dat ik daar niet in mee ga ook.
Denk je nu echt dat zij haar volledige social media zelf en alleen beheert?
Nou ja, ik vind die naïviteit wel schattig eigenlijk.

Maakt toch niet uit dat ze adviseurs / PA's / weet ik het heeft? Die hebben de Bill Gatesen en Mark Zuckerbergs ook.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-07-2018 12:11
Dat dat volgens jou is, dat is duidelijk. Dat ik daar niet in mee ga ook.
Denk je nu echt dat zij haar volledige social media zelf en alleen beheert?
Nou ja, ik vind die naïviteit wel schattig eigenlijk.
Ugh die laatste zin. Vreselijk :roll:
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:58
99.80% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Star² schreef:
16-07-2018 12:13
Maakt toch niet uit dat ze adviseurs / PA's / weet ik het heeft? Die hebben de Bill Gatesen en Mark Zuckerbergs ook.
En dat maakt in deze wel uit. Haar leven lang is ze nl al begeleidt door deze mensen, zelfs deels opgevoed. Bill Gates, Mark Zuckerberg, Steve Jobs en al die anderen hebben eerst iets moeten bedenken, een klein succes moeten behalen en vervolgens een team moeten bouwen om deze successen te kunnen bereiken.
Je hoeft niet helemaal met niets te beginnen om selfmade te zijn, de startpositie van Kylie is echter van een dusdanige orde dat het niet selfmade is. Dat zij wel de slimste zakenvrouw van het stel is en dit vol houdt en zelfs nog groter maakt is wel zeer bewonderenswaardig.

Vergeet echter niet dat zij vanaf heel jong een team heeft dat haar ideeën ter uitvering brengt, een team die haar geholpen heeft haar social media slim op te bouwen en uit te bouwen. Zelfs voordat zij zelf zaken ging doen.
anoniem_331193 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 12:22
0.05% gewijzigd
fashionvictim schreef:
16-07-2018 12:16
Eh nee, het lijkt me evident dat als je instagramposts een miljoen waard zijn dat je inmiddels ook wel personeel hebt. Iedere succesvolle social media magnaat heeft uiteindelijk personeel. Maar het grote kenmerk van al die mensen is nu juist dat hun succes voortkomt uit hun persoonlijkheid en de dingen die ze zelf bedenken, dat maakt dat social media gedoe nu net zo'n bijzonder fenomeen voor ouwe mutsen als ik.

Je kunt als Kylie Jenner niet even iemand anders een selfie voor je laten posten, want mensen willen niet haar secretaresse maar haarzelf zien. Dus ze zal toch echt weer een foto van zichzelf moeten maken. Of je moet inmiddels ook geloven dat ze tien dubbelgangers inhuurt natuurlijk.

Volgens mij kun je niet méér selfmade zijn dan als je via social media made bent, want alles rust dan juist op je eigen persoonlijkheid en uiterlijk.
Zij had al personeel voordat ze zakelijk succesvol werd en dat is het verschil.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:59
99.87% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-07-2018 12:22
Zij had al personeel voordat ze zakelijk succesvol werd en dat is het verschil.
Oh? Wie zijn dat dan?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 12:06


ik lees net ook dat 1 instagrampost van Kylie 1 miljoen dollar waard is.
Wie betaald dat dan?

Ik snap echt niets van de sociale media hype en bijbehorende bedragen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 12:26
Oh? Wie zijn dat dan?
Assistenten , publicist, agent, huishoudster etc
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-07-2018 12:31
Wie betaald dat dan?

Ik snap echt niets van de sociale media hype en bijbehorende bedragen.
Dat snap ik ook niet.
fashionvictim schreef:
16-07-2018 10:50
Ja, duh, dat snap ik ook nog wel, maar dan nog is het toch bijzonder dat een klein zusje dat nog op de basisschool zat toen die reality serie zijn hoogtepunt had, die voor haar toen marginale bekendheid heeft weten uit te bouwen tot een cosmeticabedrijf dat 900 miljoen waard is? Dat is geen van de anderen uit diezelfde familie gelukt, dus ze doet kennelijk wel degelijk iets beter dan zij.
Ze doet helemaal niets beters. Ze gaat om met beruchte rappers en babby daddies waar jonge meisjes allemaal op verliefd zijn dus dan trek je vanzelf aandacht, vooral van labiele volgers die niet eens doorhadden dat ze opgespoten lippen had en haar hele gezicht is verbouwd.
Khloe Kardashian krijgt ook pas aandacht nadat ze zichzelf heeft laten ombouwen. Nu heeft ze zelfs een succesvolle tv show "Revenge Body" waarin ze mensen coacht om d.m.v. sporten en gezonde voeding hun lichaam te transformeren. Oplichterij van de bovenste plank. dit geldt voor bijna alles wat die familie verkoopt en promoot inclusief hun reality show. De ene lukt het meer om meer volgers te krijgen, en daar draait het uiteindelijk om he - volgers! Kylie en Kim K. zijn de meest beruchte zussen dus die hebben de meeste volgers = :euro:
Alle reacties Link kopieren
Het is moeilijk vergelijken zonder getallen. Komt iemand uit een beter milieu ook beter terecht? Iemand zal dat toch wel onderzocht hebben. Je moet hoe dan ook eigenschappen hebben geërfd van je voorouders (ook een zekere slimheid en charme geven betere kansen), je moet de juiste mensen ontmoeten die je op waarde schatten, verder moet je wel een zekere gezondheid hebben om de energie op te kunnen brengen om iets van je leven te maken.

Ik schat gemiddeld genomen dat de weg naar groot succes van de meeste mensen die niet uit een succesvol milieu stammen langer is maar het zal wel gaan veranderen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 12:25
Maar wat denk jij dan dat ze precies doet? Want je noemt mij heel denigrerend "schattig naïef" en vindt haar niet selfmade, maar wat doet ze volgens jou precies, dan?

Volgens mij is haar werk vooral style icoon zijn, video's en foto's van zichzelf (laten) maken, appearances maken en steeds weer nieuwe looks bedenken en trends creëren door bepaalde dingen te dragen. Daarnaast moet ze ook nog relatable zijn en een rolmodel voor jonge meisjes, dus ze moet naast style icoon ook qua karakter een icoon (lijken te) zijn. En die looks, trends en dat karakter vertaalt ze (of haar team) tot tastbare producten die ze verkoopt, voornamelijk make up.

Ik denk dat dat haar werk ongeveer is. Daarom denk ik dus dat het hartstikke selfmade is, want niemand anders kan haar uiterlijk hebben of haar karakter.

Maar misschien begrijp ik gewoon niet goed hoe iemand die via social media zijn geld verdient dan precies werkt, al heb ik al heel wat Nederlandse social media miljonairs gesproken. Maar goed, ik schaam me er niet voor om toe te geven dat ik inmiddels al een beetje te oud ben om dat nog echt heel erg goed te snappen.
Zou het grootste deel van haar rijkdom niet voortkomen uit dat vastgoed imperium?
.
Star² schreef:
16-07-2018 11:50
Ik vind het verbazingwekkend dat 'jullie' het niet knap vinden om van een paar miljoen een miljard te maken.
Ik schrijf net dat het knap is. Ik vind het alleen niet selfmade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven