Madeleine Mccan
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:56
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
vrijdag 1 november 2013 om 22:06
Kate heeft vanaf het begin gezegd dat Madeleine niet een meisje is dat vrijwillig met iemand mee zou gaan. Vergeet niet dat de ouders op 50 meter afstand zaten een tegenstribbelend kind is dus een te groot risico voor de ontvoerder. Zeker als hij met dat kind door een raam moet zonder er vingerafdrukken op achter te laten. Gaat er dan geen lichtje branden dat Maddy en mogelijk de andere kinderen gesedeerd kunnen zijn?
zaterdag 2 november 2013 om 00:21
Interessante link Emma. Hier een stukje over de honden:
Eddie, who has been called ‘the cadaver dog’, can detect the presence of human ‘cadaverine’, a special chemical released from a dead body, usually after the body has been dead for at least two hours (sometimes as short as an hour-and-a-half)
De timeline is dus essentieel in dit verhaal. Als we er vanuit gaan dat de hond gelijk heeft (en dat had ie namelijk al 200 keer) dan heeft madeleine minimaal 1,5 dood in het appartement gelegen.
Eddie, who has been called ‘the cadaver dog’, can detect the presence of human ‘cadaverine’, a special chemical released from a dead body, usually after the body has been dead for at least two hours (sometimes as short as an hour-and-a-half)
De timeline is dus essentieel in dit verhaal. Als we er vanuit gaan dat de hond gelijk heeft (en dat had ie namelijk al 200 keer) dan heeft madeleine minimaal 1,5 dood in het appartement gelegen.
zaterdag 2 november 2013 om 00:35
Analyse van de bevindingen van Eddie (hond)
These findings, supported by other forensic evidence, show that a dead body must have begun to emit cadaverine in Apartment 5A - the McCanns’ apartment. That body must have lain dead in that apartment for at least 90 minutes, probably two hours or more. Once that ‘smell of death’ - cadaverine - had begun to be produced, it could then be transferred to other locations such as the hire car, Madeleine’s clothes, Dr Kate McCann’s clothes and Cuddle Cat.
That means that a corpse - that must have been dead for approximately two hours (in order for cadaverine to have been produced) - must have been in direct contact with all of these locations - floor, wardrobe, car, clothes etc. If the body had subsequently been moved, it would still emit cadaverine as it was decomposing. Meanwhile, Keela, the blood-hound, found the smell of blood - note, blood, not just ‘body fluids’:
a) in the living room, behind the sofa, close to the external window of the apartment (exactly where Eddie had found the scent of human cadaverine), and
b) in the McCanns’ hired Renault Scenic:
on the car key
in the interior of the car boot.
These findings, supported by other forensic evidence, show that a dead body must have begun to emit cadaverine in Apartment 5A - the McCanns’ apartment. That body must have lain dead in that apartment for at least 90 minutes, probably two hours or more. Once that ‘smell of death’ - cadaverine - had begun to be produced, it could then be transferred to other locations such as the hire car, Madeleine’s clothes, Dr Kate McCann’s clothes and Cuddle Cat.
That means that a corpse - that must have been dead for approximately two hours (in order for cadaverine to have been produced) - must have been in direct contact with all of these locations - floor, wardrobe, car, clothes etc. If the body had subsequently been moved, it would still emit cadaverine as it was decomposing. Meanwhile, Keela, the blood-hound, found the smell of blood - note, blood, not just ‘body fluids’:
a) in the living room, behind the sofa, close to the external window of the apartment (exactly where Eddie had found the scent of human cadaverine), and
b) in the McCanns’ hired Renault Scenic:
on the car key
in the interior of the car boot.
zaterdag 2 november 2013 om 00:36
zaterdag 2 november 2013 om 00:37
Similarly, the McCanns’ car was the only one in the car compound that Eddie alerted to. Let us be very clear about where the dogs’ evidence takes us. Records have been checked by the Portuguese police, going back years. No-one else has ever died in Apartment 5A. No-one else has ever died in the Renault Scenic. There was a dead body in Apartment 5A. There was a dead body in the Renault Scenic hired by the McCanns. That dead body could only be one individual - already dead - who could have been in both Apartment 5A and in the Renault Scenic
zaterdag 2 november 2013 om 00:46
Far more conclusive evidence was found in the Renault Scenic, registration no. 59-DA-27 - the car hired by the McCanns. Eddie, the 'cadaver dog', and Keela, the 'blood-hound’, both clearly marked the same car and the same location within the car. The blood found there by Keela (beneath the carpeting in the well of the car) was also degraded. But the FSS lab was able this time, on its first analysis, to find 19 markers, of which 15 markers matched Madeleine's DNA - again, meaning that there were no markers within these 15 that could not have come from Madeleine. With 15 markers out of 19 all matching Madeleine’s DNA, that would give analysts 99.9% confidence that the blood samples were from Madeleine. The DNA of the degraded blood was found not to match with the DNA of the twins, Sean and Amelie, a further indication that the blood was Madeleine’s. These were the initial results that the FSS initially communicated to senior investigating officer Goncalo Amaral and his
zaterdag 2 november 2013 om 12:08
http://joana-morais.blogs ... n-portugal-repudiate.html
zaterdag 2 november 2013 om 12:10
Die verdachtmaking is totaal ongeloofwaardig, in 2007 zou het nog een vrouw zijn, nu spreken ze van een kaapverdiaanse junk, maar getuigen spreken van een vredelievende huisvader. Er is geen enkel bewijs in de berichten aangevoerd, geen enkel.
In tegenstelling tot de 30 keiharde bewijzen uit die andere post Emma. De mcCanns zouden in Engeland en Nederland op basis van het DNA veroordeeld zijn geweest.
In tegenstelling tot de 30 keiharde bewijzen uit die andere post Emma. De mcCanns zouden in Engeland en Nederland op basis van het DNA veroordeeld zijn geweest.
zaterdag 2 november 2013 om 13:04
zaterdag 2 november 2013 om 22:55
Wat ik ff bedenk: die Russell was precies tussen half 10 en 10 uur niet bij de rest van de groep.. was bij zijn zieke dochtertje. Kan het zijn dat Jane niet de McCanns beschermt, maar haar eigen man, die geen alibi had (wie weet of hij werkelijk in eigen appartement was, als hun kind sliep? Jane ging eerder ook alleen maar checken, bleef ook niet bij hun dochter.
Het zal allemaal wel onderzocht zijn, maar alles concentreert zich (zeker in het begin) rondom die getuigenis van Jane, hoewel Gerry en Jes (Jeremy) haar noch de ontvoerder gezien hebben (zij zou voorbij hun gelopen zijn) en ook in de reconstructie een andere plek aangaf waar G + J stonden te praten dan G zelf aangeeft dat ie stond.
Die vrouw vd quizz die avond zegt dat er 1 stoel leeg was (en dat was dan Russell die naar zijn kind was). En dat verder niemand in de tussentijd van tafel is geweest (zegt die vrouw, maar ook het barpersoneel).. En was hij niet degene die het initiatief nam en aandrong op een timeline (de agenda's afstemmen wie waar was door de vriendengroep op de kaft van een van Maddie's boeken)?
Misschien vergezocht, maar zo hebben G en K wel een "alibi".. Zijn vorm van hoofd komt dan weer redelijk overeen met de "eggman"-verklaringen..
Het zal allemaal wel onderzocht zijn, maar alles concentreert zich (zeker in het begin) rondom die getuigenis van Jane, hoewel Gerry en Jes (Jeremy) haar noch de ontvoerder gezien hebben (zij zou voorbij hun gelopen zijn) en ook in de reconstructie een andere plek aangaf waar G + J stonden te praten dan G zelf aangeeft dat ie stond.
Die vrouw vd quizz die avond zegt dat er 1 stoel leeg was (en dat was dan Russell die naar zijn kind was). En dat verder niemand in de tussentijd van tafel is geweest (zegt die vrouw, maar ook het barpersoneel).. En was hij niet degene die het initiatief nam en aandrong op een timeline (de agenda's afstemmen wie waar was door de vriendengroep op de kaft van een van Maddie's boeken)?
Misschien vergezocht, maar zo hebben G en K wel een "alibi".. Zijn vorm van hoofd komt dan weer redelijk overeen met de "eggman"-verklaringen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
zondag 3 november 2013 om 00:00
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 november 2013 @ 22:59:
waarom zouden de cadaver dogs dan niet bij hem zijn aangeslaan?
Ze moet eerder overleden zijn, als ze om 10 uur verdwenen is, hoe kan Eddie dan cadaverine hebben opgepikt, dat komt pas vrij na minimaal 1,5 uur.
Die honden sloegen ook niet aan bij Gerry of zijn spullen/kleren.. misschien is Russell gevraagd Maddie voorlopig ergens te verstoppen. Ik lees wel Jane's verklaring dat ze meteen nadat de ophef ontstond naar K & G's appartement ging (waar ze overigens niks vermeld over wat ze even eerder gezien had, de evt ontvoerder, omdat ze hun niet onnodig overstuur wou maken?! Vreemde redenatie als ze al helemaal stuk zitten over en uitgaan van een ontvoering..
Misschien was die Russell wel veel langer weg dan die 25 minuten die hij zegt dat ie bij zijn zieke dochter was. Ergens zegt ze ook dat nadat ze die ontvoerder gezien heeft dus doorliep naar haar eigen appartement en opgelucht was dat haar dochters sliepen. En ergens anders lees ik dan weer dat ze terugging naar de tapasbar en Russell op zijn beurt naar hun zieke dochter ging. En ik heb ook ergens gelezen dat Rusell het hele diner miste vanwege zieke dochter en zij hem eten ging brengen.. ???
Maar in andere verklaringen dan weer dat die dochter al eerder ziek was (dus wie weet halen ze in die verklaringen (on)bewust verschillende avonden door elkaar.. wel spreekt die vrouw van die quizz over 1 lege stoel. En dat ze ook niet weet of ze Kate die avond gezien heeft in "the missing hour" tussen 9 en 10..
En wie was nou eerder aan de deur geweest toen Kate net uit bad kwam rond 6 uur, door Gerry gevraagd was om even te gaan checken of zij en de kinderen nog kwamen naar dat veldje waar de anderen ook met hun kinderen waren? Zoveel wisselende en tegenstrijdige info.. Ik haal zelf ook alles door elkaar onderhand
waarom zouden de cadaver dogs dan niet bij hem zijn aangeslaan?
Ze moet eerder overleden zijn, als ze om 10 uur verdwenen is, hoe kan Eddie dan cadaverine hebben opgepikt, dat komt pas vrij na minimaal 1,5 uur.
Die honden sloegen ook niet aan bij Gerry of zijn spullen/kleren.. misschien is Russell gevraagd Maddie voorlopig ergens te verstoppen. Ik lees wel Jane's verklaring dat ze meteen nadat de ophef ontstond naar K & G's appartement ging (waar ze overigens niks vermeld over wat ze even eerder gezien had, de evt ontvoerder, omdat ze hun niet onnodig overstuur wou maken?! Vreemde redenatie als ze al helemaal stuk zitten over en uitgaan van een ontvoering..
Misschien was die Russell wel veel langer weg dan die 25 minuten die hij zegt dat ie bij zijn zieke dochter was. Ergens zegt ze ook dat nadat ze die ontvoerder gezien heeft dus doorliep naar haar eigen appartement en opgelucht was dat haar dochters sliepen. En ergens anders lees ik dan weer dat ze terugging naar de tapasbar en Russell op zijn beurt naar hun zieke dochter ging. En ik heb ook ergens gelezen dat Rusell het hele diner miste vanwege zieke dochter en zij hem eten ging brengen.. ???
Maar in andere verklaringen dan weer dat die dochter al eerder ziek was (dus wie weet halen ze in die verklaringen (on)bewust verschillende avonden door elkaar.. wel spreekt die vrouw van die quizz over 1 lege stoel. En dat ze ook niet weet of ze Kate die avond gezien heeft in "the missing hour" tussen 9 en 10..
En wie was nou eerder aan de deur geweest toen Kate net uit bad kwam rond 6 uur, door Gerry gevraagd was om even te gaan checken of zij en de kinderen nog kwamen naar dat veldje waar de anderen ook met hun kinderen waren? Zoveel wisselende en tegenstrijdige info.. Ik haal zelf ook alles door elkaar onderhand
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
zondag 3 november 2013 om 00:34
de honden sloegen aan achter de bank en in de kast. In de andere appartementen niet, dus hij zal het lichaam niet verborgen hebben. Niemand weet wie er hoe laat bij de tapas zat dat is juist het frustrerende alle verklaringen spreken elkaar tegen. Er zijn ook mensen die hebben verklaard dat G er niet was en dat G en K veel later aanschoven dan half negen
zondag 3 november 2013 om 07:27
zondag 3 november 2013 om 08:01
Why didn't Kate look for Maddie on the street? My (Pat Brown) new blog post: http://t.co/8gJdBh2zE7
zondag 3 november 2013 om 08:38
Volgens die Levisons enquiry: was daar in de huurauto nu wel of geen (dna) bewijs? Maar de hond sloeg wel aan op cadaverine?
Wat me opvalt in de Pat Brown blog. Er zouden dan dus vier mensen in dit complot zitten die al jaren niets loslaten of zeggen. Erg strak.
Verder eens dat IK ook eerst zou zoeken op kleine patio, parkeerplaats, naastgelegen weg alvorens naar Tapas te rennen. Of iig onderweg daarnaartoe.
Wat me opvalt in de Pat Brown blog. Er zouden dan dus vier mensen in dit complot zitten die al jaren niets loslaten of zeggen. Erg strak.
Verder eens dat IK ook eerst zou zoeken op kleine patio, parkeerplaats, naastgelegen weg alvorens naar Tapas te rennen. Of iig onderweg daarnaartoe.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zondag 3 november 2013 om 08:51
quote:Minoesj schreef op 03 november 2013 @ 08:02:
Ik vind bovenstaande theorie van Pat Brown bijzonder interessant ...
Mmmmmmmmmm ik denk dat er inmiddels genoeg mensen twijfelen aan de Mccan versie van het verhaal dat een grondig onderzoek naar dit ouderpaar gerechtvaardigd zou zijn.
In 2007 was er zoveel weerstand dat een serieus onderzoek alleen door de Portugese politie werd uitgevoerd, ben benieuwd of de Britse politie nu ook durft.
Ik vind bovenstaande theorie van Pat Brown bijzonder interessant ...
Mmmmmmmmmm ik denk dat er inmiddels genoeg mensen twijfelen aan de Mccan versie van het verhaal dat een grondig onderzoek naar dit ouderpaar gerechtvaardigd zou zijn.
In 2007 was er zoveel weerstand dat een serieus onderzoek alleen door de Portugese politie werd uitgevoerd, ben benieuwd of de Britse politie nu ook durft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 3 november 2013 om 10:18
zondag 3 november 2013 om 11:10
quote:fools schreef op 03 november 2013 @ 10:22:
Ik geloof nog steeds niet dat de ouders te maken hebben met de door van Maddie.
Als ik er al aan zou denken, dan op basis van een ongeluk. Het verbaast me eerlijk gezegd dat zoveel mensen geloven in schuld van de ouders.
Lees deze draad eens door, er zijn inmiddels zoveel vreemde zaken naar boven gekomen dat je bijna niet anders meer KAN concluderen.
Overigens is de meest gangbare theorie ook een ongeluk.
Ik geloof nog steeds niet dat de ouders te maken hebben met de door van Maddie.
Als ik er al aan zou denken, dan op basis van een ongeluk. Het verbaast me eerlijk gezegd dat zoveel mensen geloven in schuld van de ouders.
Lees deze draad eens door, er zijn inmiddels zoveel vreemde zaken naar boven gekomen dat je bijna niet anders meer KAN concluderen.
Overigens is de meest gangbare theorie ook een ongeluk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.