Massa-aanranding Keulen 2

12-01-2016 16:31 732 berichten
Aangezien het vorige topic ver over de 3000 reacties is hier een nieuw deel..

Hier is een link naar het eerste deel:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/mass ... ges/305441
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 07:44:

[...]





Volgens Turkije is de aanslag gepleegd door een Syrische IS aanhanger.

Dat zou inderdaad goed uitkomen, Turkije kan nu met goede argumenten de grens met Syrië dichtgooien om te voorkomen dat er, boven op de 2 miljoen, meer Syrieers, Libanezen, Pakistanen etc. binnen reizen.



Turkije wordt door de EU steeds verder onder druk gezet de grenzen te sluiten omdat de huidige migratie stroom het einde van diezelfde EU inluid.



Drie Russen aangehouden.

Waarschuwing aan Poetin erbovenop?

http://www.nu.nl/buitenla ... met-aanslag-istanbul.html
.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 07:44:

[...]





Volgens Turkije is de aanslag gepleegd door een Syrische IS aanhanger.

Dat zou inderdaad goed uitkomen, Turkije kan nu met goede argumenten de grens met Syrië dichtgooien om te voorkomen dat er, boven op de 2 miljoen, meer Syrieers, Libanezen, Pakistanen etc. binnen reizen.



Turkije wordt door de EU steeds verder onder druk gezet de grenzen te sluiten omdat de huidige migratie stroom het einde van diezelfde EU inluid.



Dit staat in Turkish Daily News:



http://www.hurriyetdailyn ... 8&nID=93784&NewsCatID=341
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 13 januari 2016 @ 09:12:

[...]





Dit staat in Turkish Daily News:



http://www.hurriyetdailyn ... 8&nID=93784&NewsCatID=341An Istanbul court imposed a ban on reporting the investigation into the Jan. 12 attack in Turkey’s largest city, including “all kinds of news, interviews, criticism and similar publications in print, visual, social media and all kinds of media on the Internet.”





Nou, ik geloof er niet meer in. Dat deze aanslag echt is.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 09:14:

[...]





An Istanbul court imposed a ban on reporting the investigation into the Jan. 12 attack in Turkey’s largest city, including “all kinds of news, interviews, criticism and similar publications in print, visual, social media and all kinds of media on the Internet.”





Nou, ik geloof er niet meer in. Dat deze aanslag echt is.



Kijk die aanslag is echt, er zijn toch Duitse nabestaanden van 8 dode Duitsers

Je kan je inderdaad wel afvragen of het inderdaad een persoon met een bomgordel was of een bom op een andere manier.



Aan de andere kant, waarom zou Turkije zijn eigen toeristen industrie om zeep helpen?



De Russische minister van buitenlandse zaken riep zijn landgenoten op niet meer naar Turkije te reizen omdat het land niet langer veilig zou zijn voor Russen. „Volgens onze schattingen is de terreurdreiging niet kleiner dan in Egypte.”

http://www.metronieuws.nl ... n-in-de-portemonnee-raken



Na het neerhalen van de Russische bommenwerper komt een groot deel van de Russische toeristen niet meer terug.



Maaaaaaaaaaaaaar

Door een Syriër aan de aanslag te koppelen kunnen ze wel steun bij de bevolking krijgen voor verder gaan de maatregelen tegen

Syrische migranten.

Toeval of niet, 11 januari hebben ze de maatregelen aangescherpt

http://www.elsevier.nl/Bu ... W/?intcmp=related-content
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 09:32:

[...]



Kijk die aanslag is echt, er zijn toch Duitse nabestaanden van 8 dode Duitsers

]





Dat kan maar zelfs daar twijfel ik aan. Alles is te ensceneren. Het is oorlog. Alles is geoorloofd en toerisme ondergeschikt.



En het zijn wel de Russen he, die nu oproepen Turkije te mijden.



WB de maatregelen: Ik geloof niet in dit soort toeval.





Maar dit is eigenlijk een topic apart. Feit is dat de aandacht van Keulen is verlegd naar Istanbul.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 09:38:

[...]





Zelfs daar twijfel ik aan. Alles is te ensceneren. Het is oorlog. Alles is geoorloofd en toerisme ondergeschikt.



En het zijn wel de Russen he, die nu oproepen Turkije te mijden.



WB de maatregelen: Ik geloof niet in dit soort toeval.





Maar dit is eigenlijk een topic apart. Feit is dat de aandacht van Keulen is verlegd naar Istanbul.http://www.bild.de/news/a ... gruppe-44124412.bild.html

http://www.spiegel.de/pol ... nder-reise-a-1071733.html



In Bild en andere Duitse kranten staat de naam van het reisgezelschap, de reisleider komt aan het woord en de namen van de overledenen beginnen bekend te worden, nadat de nabestaanden geïnformeerd zijn.



Ik geloof veel maar niet dat mensen over een paar dagen een lege kist ergens op een Duitse begraafplaats onder de grond stoppen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 09:55:

[...]





http://www.bild.de/news/a ... gruppe-44124412.bild.html

http://www.spiegel.de/pol ... nder-reise-a-1071733.html



In Bild en andere Duitse kranten staat de naam van het reisgezelschap, de reisleider komt aan het woord en de namen van de overledenen beginnen bekend te worden, nadat de nabestaanden geïnformeerd zijn.



Ik geloof veel maar niet dat mensen over een paar dagen een lege kist ergens op een Duitse begraafplaats onder de grond stoppen.Ik snap je, en het kan ook 'gewoon' een bom zijn geweest, maar blijf ook bij mijn standpunt dat ik alles mogelijk acht. Ik las bijvoorbeeld dat de rest van het gezelschap waarmee ze op reis zouden zijn geweest niet benaderd kan worden, vanwege het Turkse informatieverbod. Maar de reisleider kan wel interviews geven? Plus alles wat er in het stuk van wirtschafts nachrichten staat.

Ik vind dit alleen niet het topic om daar uitgebreid op in te gaan. Misschien open ik nog een eigen topic over Istanbul, maar daar twijfel ik over omdat het (te) veel tijd gaat kosten om dat ook nog eens op de voet te gaan volgen. En het blijft toch speculeren. Er zal niks te bewijzen zijn.



Het is in elk geval ook té toevallig dat de slachtoffers vrijwel allemaal Duisters zouden zijn geweest.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis Christopher Hitchens al lange tijd, het klinkt heel raar want ik heb de man niet persoonlijk gekend, maar ik was en ben groot fan van hem en zijn formidabele manier van schrijven, praten en debatteren. Ik geloof dat de man nooit iets gezegd heeft over religie waar ik mij niet in kon vinden. Al vele, vele jaren las ik van hem, keek ik zowat alle video's waar hij maar in voor kwam. Genoot van de debatten waar hij aan deelnam. Zijn overlijden raakte mij enorm, wat een verlies.

Ik betrap me erop, nu dat zijn mening meer en meer openlijk gedeeld wordt (en in mijn ogen nog steeds veel te weinig), dat ik meer en meer lees van mensen met hetzelfde gedachtegoed, dat ik zo vreselijk wens dat ik 'm nog eens zou kunnen horen. Die man is door niemand geëvenaard tot nu toe.



Als ik stukken van hem lees, hoor ik zijn stem en intonatie.

Dat heb ik bij niemand ooit gehad, zelfs niet bij mijn -kort geleden overleden- moeder die ik adoreerde.



Hitchens is my hero



Wilde ik gedeeld hebben
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:malu3 schreef op 12 januari 2016 @ 20:27:

In Keulen zijn inmiddels 653 meldingen gedaan van incidenten, 45 procent daarvan zou met aanranding en verkrachting van doen hebben.Ik vind een dergelijk aantal meldingen toch stilaan ongeloofwaardig worden hoor. Ik heb, net als iedereen vermoed ik, de beelden gezien van wat zich afspeelde op dat plein en zó gigantisch druk was het er nu ook weer niet. Het zou me niet verbazen als daar nep meldingen tussen zitten. Begrijpelijk maar overbodig en zelfs kwalijk voor de echte slachtoffers van dit seksueel geweld.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 13 januari 2016 @ 11:04:

[...]

Ik vind een dergelijk aantal meldingen toch stilaan ongeloofwaardig worden hoor. Ik heb, net als iedereen vermoed ik, de beelden gezien van wat zich afspeelde op dat plein en zó gigantisch druk was het er nu ook weer niet. Het zou me niet verbazen als daar nep meldingen tussen zitten. Begrijpelijk maar overbodig en zelfs kwalijk voor de echte slachtoffers van dit seksueel geweld.Ik weet niet hoe meldingen in dslt geregistreerd worden, maar als per item 1 melding wordt gemaakt zit je daar al snel aan: 1 voor bedreiging, 1 voor diefstal, 1 voor aanranding, 1 voor verbaal geweld. Dat zijn bijv al 4 meldingen van 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 13 januari 2016 @ 11:04:

[...]

Ik vind een dergelijk aantal meldingen toch stilaan ongeloofwaardig worden hoor. Ik heb, net als iedereen vermoed ik, de beelden gezien van wat zich afspeelde op dat plein en zó gigantisch druk was het er nu ook weer niet. Het zou me niet verbazen als daar nep meldingen tussen zitten. Begrijpelijk maar overbodig en zelfs kwalijk voor de echte slachtoffers van dit seksueel geweld.Denk ik ook. Sterker: ben ik van overtuigd. Gebeurt altijd denk ik, bij dit soort massa-toestanden die veel publicicteit krijgen. Misschien zitten er ook meldingen bij van incidenten op een andere plek en tijd. Ik vind het trouwens ook niet zo interessant of het er 300 of 600 zijn. Allemaal veel en in dezelfde orde van grootte voor mij.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 11:24:

[...]





Denk ik ook. Sterker: ben ik van overtuigd. Gebeurt altijd denk ik, bij dit soort massa-toestanden die veel publicicteit krijgen. Misschien zitten er ook meldingen bij van incidenten op een andere plek en tijd. Ik vind het trouwens ook niet zo interessant of het er 300 of 500 zijn. Allemaal veel en in dezelfde orde van grootte voor mij.



Zie mijn vorige bericht. Je weet niet hoe geregistreerd wordt.

Dit aantal kan van 150 personen zijn. Hoeft echt niet te betekenen dat het 650 personen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 13 januari 2016 @ 11:29:

[...]





Zie mijn vorige bericht. Je weet niet hoe geregistreerd wordt.

Dit aantal kan van 150 personen zijn. Hoeft echt niet te betekenen dat het 650 personen zijn.Ja kan zeker ook meespelen. Ik zou in elk geval zeker niet zeggen dat er nu 650 slachtoffers ziijn.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 11:24:

[...]





Denk ik ook. Sterker: ben ik van overtuigd. Gebeurt altijd denk ik, bij dit soort massa-toestanden. Misschien zitten er ook meldingen bij van incidenten op een andere plek en tijd.

Of aangiftes van gebeurtenissen uit Köln, die elders zijn opgenomen (slachtoffers die na die nacht weer zijn teruggegaan naar eigen woonplaats, slachtoffers die die nacht niet in Keulen terecht konden voor aangifte ivm chaos) en die niet direct meegeteld kunnen worden.



En ik weet ook dat het heel goed mogelijk is dat daar aangiftes tussen zitten die vals zijn. Ik geloof echter wel dat het aantal aanrandingen, diefstallen, verkrachtingen (nu 2 geloof ik), diefstallen met geweld, bedreigingen, mishandelingen erg hoog is.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 11:30:

[...]





Ja kan zeker ook meespelen. Ik zou in elk geval zeker niet zeggen dat er nu 650 slachtoffers ziijn.Ik heb ook nooit gelezen dat het om 600+ slachtoffers gaat, men heeft het over aangiftes/meldingen. Maar misschien dat ik dat soort uitspraken over het hoofd heb gezien.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:Lys schreef op 13 januari 2016 @ 11:36:

[...]



Ik heb ook nooit gelezen dat het om 600+ slachtoffers gaat, men heeft het over aangiftes/meldingen. Maar misschien dat ik dat soort uitspraken over het hoofd heb gezien.Heb ik ook niet zo gelezen, maar kan me voorstellen dat simpele zielen of stokers dat zo gaan uitleggen. Maar anyway, het zijn er gewoon véél. Linksom of rechtsom.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 januari 2016 @ 11:30:

[...]





Ja kan zeker ook meespelen. Ik zou in elk geval zeker niet zeggen dat er nu 650 slachtoffers ziijn.



Kan. Maar als omstander kun je ook een melding doen. Dat er bijv vuurwerk naar je gegooid is.

Maar kan ook de manier van registreren zijn. Per item ipv per persoon.

Ik vind het niet raar, dit aantal.
Alle reacties Link kopieren
Maar de conclusie kan wel getrokken worden dat er iets goed mis is en dat het tijd is om man en paard te benoemen. Of er nou 100 of 200 vrouwen zijn aangerand.

En actie te ondernemen.

Gelukkig gaat het de goede kant op: Elsevier



Dijkhoff: 'Criminele asielzoeker sneller uitzetten'

Het is de bedoeling dat migranten en vluchtelingen die een misdrijf plegen harder worden aangepakt. Criminele (ex-)asielzoekers raken straks eerder hun verblijfsvergunning kwijt, of krijgen er juist geen.



'Het is ontoelaatbaar om iemand asiel te geven die zich aan ernstige feiten schuldig heeft gemaakt,' schrijft staatssecretaris van Asiel Klaas Dijkhoff (VVD) woensdag aan de Tweede Kamer. Hij heeft op verzoek van VVD en CDA naar aanscherping van de normen gekeken, en hoopt dat er een 'preventieve werking' uitgaat van de maatregelen.



Veroordelingen

Een asielzoeker raakt zijn verblijfsvergunning nu nog kwijt als hij minimaal 1,5 jaar cel krijgt voor een ernstig misdrijf. Straks gebeurt dat al bij zes maanden in de gevangenis. Bovendien is het mogelijk de straf van meerdere veroordelingen op te tellen om zo tot zes maanden te komen.



Voor een 'bijzonder ernstig' misdrijf ligt de grens straks bij tien maanden cel in plaats van twee jaar (24 maanden). Het gaat bijvoorbeeld om drugs-, zeden- en geweldsmisdrijven, brandstichting, mensenhandel, illegale handel in wapens of menselijke organen.



Mogelijk gevaar

De nieuwe regels gaan gelden voor de meeste migranten en vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Minderjarige asielzoekers die worden veroordeeld onder het volwassenenrecht krijgen dezelfde aanpak, weet RTL Nieuws. Per jaar zouden enkele honderden vreemdelingen in aanraking komen met justitie.



Er wordt wel rekening gehouden met het mogelijke gevaar waar de asielzoekers mee te maken krijgen als ze worden uitgezet. Het gaat hier bijvoorbeeld om landen als Syrië, waar grote gebieden door de bloedige burgeroorlog onveilig zijn.





Alleen dat laatste.. ik geef er niet om als een crimineel die zijn handjes niet thuis kan houden (of het nu aan konten of aan spullen is) gevaar loopt in land van herkomst. Nu zijn anderen niet veilig door het gedrag van zo'n idioot.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal prima, maar ook áls hier gasten als de Keulse aanranders opgepakt worden, krijgen ze natuurlijk nooit zes maanden - onvoorwaardelijk zal het ook nog wel moeten zijn. En voor een enkele straatroof krijg je dat ook niet. Toch een wassen neus. Je moet echt heel wat uitgevreten hebben om in Nederland zo'n celstraf te krijgen.

En bij een gewoon ernstig misdrijf een grens van 6 maanden en bij een bijzonder ernstig misdrijf 10 maanden? Dat kan toch niet kloppen?



Bovendien geldt het alleen voor vluchtelingen met verblijfsvergunning -dus geen asielzoekers in de procedure- en niet voor bijvoorbeeld Syriers. Als het land van oorsprong ze niet terug wil hebben, kun je overigens ook niet uitzetten. De Keulse daders zouden dus ook op basis van die criteria weer niet uitgezet kunnen worden. Maar wel gewoon opgepakt en berecht, mag ik toch hopen.



BTW: Deze uitspraak van Dijkhoff is van november, dus geen gevolg van Keulen .
.
Een advocate zei vanochtend in WNL dat een asielzoeker niet uitgezet kan worden, zelfs al is het een crimineel. Dat is in strijd met het Europese verdrag rondom de mensenrechten. We zouden een ander land wel kunnen vragen of de crimineel daar terecht kan.



Het is hoog tijd dat verdragen op de schop gaan en de regels veranderen. Hoe zit het met het recht van Europese vrouwen en homo's op veiligheid? Hebben wij geen mensenrechten? Wat mij betreft verspeelt iemand zijn rechten als het om geweldsdelicten gaat. Het is niet te verteren dat iemand die zegt te vluchten om veilig te zijn, vervolgens andermans veiligheid aan gaat tasten en ook nog niet eens uitgezet kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 12:15:

Een advocate zei vanochtend in WNL dat een asielzoeker niet uitgezet kan worden, zelfs al is het een crimineel. Dat is in strijd met het Europese verdrag rondom de mensenrechten. We zouden een ander land wel kunnen vragen of de crimineel daar terecht kan.



Het is hoog tijd dat verdragen op de schop gaan en de regels veranderen. Hoe zit het met het recht van Europese vrouwen en homo's op veiligheid? Hebben wij geen mensenrechten? Wat mij betreft verspeelt iemand zijn rechten als het om geweldsdelicten gaat. Het is niet te verteren dat iemand die zegt te vluchten om veilig te zijn, vervolgens andermans veiligheid aan gaat tasten en ook nog niet eens uitgezet kan worden.Conclusie

Wij komen nooit meer af van deze criminele asielzoekers/illegalen.

Pakkans is laag,en een gevangenisstraf stelt meestal niet erg veel voor, t.o.v de straffen in de landen waar dit tuig vandaan komt.
quote:cijfernerd schreef op 13 januari 2016 @ 12:39:

[...]





Conclusie

Wij komen nooit meer af van deze criminele asielzoekers/illegalen.

Pakkans is laag,en een gevangenisstraf stelt meestal niet erg veel voor, t.o.v de straffen in de landen waar dit tuig vandaan komt.

Zo is het helaas wel ja..

Tijd om eens wat aan die verdragen te doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 12:15:

Een advocate zei vanochtend in WNL dat een asielzoeker niet uitgezet kan worden, zelfs al is het een crimineel. Dat is in strijd met het Europese verdrag rondom de mensenrechten. We zouden een ander land wel kunnen vragen of de crimineel daar terecht kan.



Het is hoog tijd dat verdragen op de schop gaan en de regels veranderen. Hoe zit het met het recht van Europese vrouwen en homo's op veiligheid? Hebben wij geen mensenrechten? Wat mij betreft verspeelt iemand zijn rechten als het om geweldsdelicten gaat. Het is niet te verteren dat iemand die zegt te vluchten om veilig te zijn, vervolgens andermans veiligheid aan gaat tasten en ook nog niet eens uitgezet kan worden.Dat was Esther Voet, ze is geen advocaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 12:15:

(...)

Het is hoog tijd dat verdragen op de schop gaan en de regels veranderen. Hoe zit het met het recht van Europese vrouwen en homo's op veiligheid? Hebben wij geen mensenrechten? Wat mij betreft verspeelt iemand zijn rechten als het om geweldsdelicten gaat. Het is niet te verteren dat iemand die zegt te vluchten om veilig te zijn, vervolgens andermans veiligheid aan gaat tasten en ook nog niet eens uitgezet kan worden.Eens. Zeer frustrerend.
quote:MarianneDavids schreef op 13 januari 2016 @ 12:48:

[...]





Dat was Esther Voet, ze is geen advocaat.Esther Voet was in de studio toch? De uitspraak waar ik het over heb zat in een commentaar clip in dit item.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven