Michael van Z. wilde sinterklaas vermoorden

07-02-2018 13:57 281 berichten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1640060 ... amenleving

Zover is het gekomen in Nederland.....

Extreem links is net zo gek als terroristen,zo moeten ze ook behandelt worden...
Alleen al om het plannen van een moord op sinterklaas moet jaren gevangenisstraf op staan.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:07
Ik heb nog nooit een winkel in elkaar getrapt of wie dan ook bedreigd, dus ik snap niet waarom je me daarvan beticht.

Jou beticht? O_o

Jij vindt reacties hierop blijkbaar overdreven, ik vind de reacties op die h&m rel nog veel erger overdreven. Deze actiegroep zit aan tafel bij gemeentes voor overleg en krijgen schijnbaar zelfs subsidie. Als zo een groep dan zulke uitspraken doet, bedreigingen uit en spullen vernield dan vind ik het best logisch daar iets van te vinden. Als ze nou alleen wat liepen te mekkeren op facebook prima maar dat is dus niet het geval. Ze bedreigen bestuurders met de dood en sinterklaas erbij en vernielen spullen in de openbare ruimte. Dat gaat een stuk verder dan een berichtje op facebook. Bedreigingen aan het adres van Silvana worden ook serieus genomen, er zijn mensen voor veroordeelt. Maar nu worden bestuurders en een acteur (Stefan de Walle) bedreigt en dan moeten we ze maar laten roepen en is aandacht daarvoor overdreven.. Dat vind ik nogal vreemd..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
11-02-2018 13:12
Mijn vriendinnetje en mijn matties? Over wie heb je het? Ik weet niet eens wie Kevin P. is en het bericht op Facebook ken ik ook niet. Ik weet alleen dat Wilders ernstig bedreigd wordt en dat dat van een heel andere orde is dan een paar idiote facebookberichten. Wat dat betreft denk ik dat de informatie van de AIVD over de bedreigingen aan het adres van Wilders echt wel kloppen.

In het geval van Michael Z. is er meer aan de hand. Hij werd als serieuze gesprekspartner beschouwd door allerlei politieke organen en diverse instanties. In menig gemeente mocht hij aanschuiven in de discussie over racisme.
Dat ene mens die altijd in blauw post en geobsedeerd is door Sylvana bedoel ik. En ik zie jou altijd met dezelfde types hetzelfde posten in dezelfde topics, dus ik nam aan dat jullie een clubje zijn. Vandaar "je matties". Jeweetwel, zo ongeveer iedereen in dit topic die zo extreem bang is voor moslims en alles wat anders is.

Het zal allemaal wel, van Wilders. Ik hou me niet zo met die man bezig, eerlijk gezegd.

Het enige wat ik opvallend en ook hilarisch vind is dat ik jou en je kornuiten geen topic zag openen toen het jouw gelijkgestemden waren die op Facebook tot verkrachting, moord, deportatie etc opriepen. Wat dat betreft heb je echt een berg boter op je hoofd met je gespeelde en selectieve verontwaardiging.

En die Michael van Z. - of preciezer: zijn stichting, niet hij persoonlijk!- werd volgens mij alleen door de gemeente Utrecht als gesprekspartner gezien. Overdrijven is ook een vak, het was zeker weer niet sensationeel genoeg? :rofl:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
11-02-2018 13:18
Jou beticht? O_o

Jij vindt reacties hierop blijkbaar overdreven, ik vind de reacties op die h&m rel nog veel erger overdreven. Deze actiegroep zit aan tafel bij gemeentes voor overleg en krijgen schijnbaar zelfs subsidie. Als zo een groep dan zulke uitspraken doet, bedreigingen uit en spullen vernield dan vind ik het best logisch daar iets van te vinden. Als ze nou alleen wat liepen te mekkeren op facebook prima maar dat is dus niet het geval. Ze bedreigen bestuurders met de dood en sinterklaas erbij en vernielen spullen in de openbare ruimte. Dat gaat een stuk verder dan een berichtje op facebook. Bedreigingen aan het adres van Silvana worden ook serieus genomen, er zijn mensen voor veroordeelt. Maar nu worden bestuurders en een acteur (Stefan de Walle) bedreigt en dan moeten we ze maar laten roepen en is aandacht daarvoor overdreven.. Dat vind ik nogal vreemd..
Nee, ik zeg juist dat je die Michael van Z., wie dat ook moge zijn, ik had nog nooit van die knakker gehoord, net zo moet berechten als alle andere Facebookgekkies, zoals die van Sylvana bijvoorbeeld. En er verder niet zo'n ophef over moet maken. Niet groter maken dan het is, dat deed je immers bij de gekkies van Sylvana ook niet.

En nogmaals: ik heb over H&M alleen gezegd dat ik het buitengewoon knullig en suf voor een multinational vond dus ik heb verder niets met andermans reacties te maken. Ik heb me daar niet over uitgelaten en heb er zelfs niet eens een mening over anders dan "stom".
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:22
Dat ene mens die altijd in blauw post en geobsedeerd is door Sylvana bedoel ik. En ik zie jou altijd met dezelfde types hetzelfde posten in dezelfde topics, dus ik nam aan dat jullie een clubje zijn. Vandaar "je matties". Jeweetwel, zo ongeveer iedereen in dit topic die zo extreem bang is voor moslims en alles wat anders is.

Het zal allemaal wel, van Wilders. Ik hou me niet zo met die man bezig, eerlijk gezegd.

Het enige wat ik opvallend en ook hilarisch vind is dat ik jou en je kornuiten geen topic zag openen toen het jouw gelijkgestemden waren die op Facebook tot verkrachting, moord, deportatie etc opriepen. Wat dat betreft heb je echt een berg boter op je hoofd met je gespeelde en selectieve verontwaardiging.

En die Michael van Z. - of preciezer: zijn stichting, niet hij persoonlijk!- werd volgens mij alleen door de gemeente Utrecht als gesprekspartner gezien. Overdrijven is ook een vak, het was zeker weer niet sensationeel genoeg? :rofl:
Wat heb je toch een onaangename toon in je posts. Ik ga er ook niet meer op in, want je krijgt geen zinnig woord uit je toetsenbord. Ik vind je beledigend en aanmatigend en je wordt telkens persoonlijk i.p.v. een normale discussie te voeren.
Alle reacties Link kopieren
En als we dan toch eerdere discussies erbij gaan halen: dat Pegida leden daadwerkelijk een school vol kleine kinderen in gingen was in jullie ogen een "ludieke grap", dus hang nou niet de bange poeperds en beroepshuilies uit, zeg.

Stoer doen als het over Pegida en kleuters gaat maar nu ineens bang voor een Facebookpost en een stichtinkje waar geen hond ooit van gehoord heeft en die uit 4 man bestaat, tuurlijk.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:31
En als we dan toch eerdere discussies erbij gaan halen: dat Pegida leden daadwerkelijk een school vol kleine kinderen in gingen was in jullie ogen een "ludieke grap", dus hang nou niet de bange poeperds en beroepshuilies uit, zeg.

Stoer doen als het over Pegida en kleuters gaat maar nu ineens bang voor een Facebookpost, tuurlijk.
Dat heb ik nooit geschreven in een post. Je haalt forummers door elkaar. Ik heb niets met Pegida, laat staan dat ik ze ga verdedigen.

Je scheert iedereen die het niet met je eens is over een kam.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:31
En als we dan toch eerdere discussies erbij gaan halen: dat Pegida leden daadwerkelijk een school vol kleine kinderen in gingen was in jullie ogen een "ludieke grap", dus hang nou niet de bange poeperds en beroepshuilies uit, zeg.

Stoer doen als het over Pegida en kleuters gaat maar nu ineens bang voor een Facebookpost en een stichtinkje waar geen hond ooit van gehoord heeft en die uit 4 man bestaat, tuurlijk.

Kijk en daarom zijn mensen jou zo beu....
Dat stichtinkje waar jij het over hebt riep op tot moord, liefst met bloed en botsplinters over kleuters en peuters heen.
Vervolgens kom jij met bovenstaand en bagatelliseert het allemaal.

Daarnaast wil je graag uitdelen maar incasseren dan huil je ineens krokodillentranen...
Ik kan je niet serieus nemen maar ik blijf je een triest voorbeeld vinden...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
And......here we go again... Zucht.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
11-02-2018 13:33
Dat heb ik nooit geschreven in een post. Je haalt forummers door elkaar. Ik heb niets met Pegida, laat staan dat ik ze ga verdedigen.

Je scheert iedereen die het niet met je eens is over een kam.
Ik scheer iedereen die nu weer zo selectief verontwaardigd is over 1 kam.

Zelf heb ik zoals gezegd tot deze ophef nog nooit gehoord van zowel Michael van Z. als die stichting van hem, en lig ik eigenlijk ook echt niet wakker van wat gekkies op Facebook posten. Ik heb op het RTLnieuws gezien wat hij op Facebook had gezegd en ik ga ervan uit dat dat net zo serieus moet worden genomen als de Facebookposts dat Sylvana maar eens verkracht of vermoord moet worden, of de Facebookposts dat Barbara Barend gewoon een keer bruut in d'r reet moet worden genomen, of de Facebookposts dat Rutte dood moet, etc, etc.

Ik vind het echt hilarisch dat jij en anderen er kennelijk een soort extreemlinkse verijdelde aanslag in zien en nu zitten te panieken.

Gewoon die gast ook een boete en/of een taakstraf geven en dat vaker doen, dan leren mensen het vanzelf af om zulke domme dingen op social media te posten.

Maar let vooral niet op mij verder en ga lekker door met elkaar angst aanjagen, jullie zullen er wel wat prettigs aan vinden. Veel plezier dus nog!
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:31
En als we dan toch eerdere discussies erbij gaan halen: dat Pegida leden daadwerkelijk een school vol kleine kinderen in gingen was in jullie ogen een "ludieke grap", dus hang nou niet de bange poeperds en beroepshuilies uit, zeg.

Stoer doen als het over Pegida en kleuters gaat maar nu ineens bang voor een Facebookpost en een stichtinkje waar geen hond ooit van gehoord heeft en die uit 4 man bestaat, tuurlijk.
Eén gek is voldoende om een hoop ellende aan te richten. Juist zijn het vaak eenlingen die, al dan niet geïnspireerd door politieke ideeën of door ideologieën, menen in actie te moeten komen. Daarom vind ik dit hele klimaat van bedreigingen zorgelijk, ongeacht mijn standpunt in een bepaalde zaak of mijn politieke voorkeur. Want het kan een verknipt figuur daadwerkelijk op de gedachte brengen om een aanslag te plegen op Sinterklaas, of Wilders, of wie dan ook. Daar zijn in het verleden al genoeg voorbeelden van helaas. En ik vind het van beide kanten even erg.
Ik ben niet bepaald een fan van Anne-Fleur Dekker, maar dit slaat toch ook alles:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1655891 ... reem-links

Over onverdraagzaamheid gesproken!
Ik heb het idee dat je als extreem linkse gemakkelijker met gestoord gedrag weg komt dan als extreem rechtse. Waarom dat zo is?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-02-2018 13:31
En als we dan toch eerdere discussies erbij gaan halen: dat Pegida leden daadwerkelijk een school vol kleine kinderen in gingen was in jullie ogen een "ludieke grap", dus hang nou niet de bange poeperds en beroepshuilies uit, zeg.

Stoer doen als het over Pegida en kleuters gaat maar nu ineens bang voor een Facebookpost en een stichtinkje waar geen hond ooit van gehoord heeft en die uit 4 man bestaat, tuurlijk.
Dan nog iets wat me irriteert aan je hautaine houding...
Fortuyn werd jarenlang bedreigd vanwege zijn mening, dat werd niet serieus genomen door onze salon revolutionairen.... Zijn moordenaar was zogenaamd ook een individuele gek.... Wel met een gedachtegoed wat door een aantal groeperingen onderschreven werd.

Theo van Gogh werd vermoord terwijl hij door Amsterdam fietste, die moord heeft een enorme impact gehad op de vrijheid van meningsuiting in dit land.
Iedereen met een beetje exposure moest zijn levensstijl aanpassen omdat er veel potentiële targets waren...
Zijn moordenaar was ook zogenaamd een eenzame gek die uit eigen naam handelde.... de basis van zijn gedachtegoed wordt heden ten dage nog steeds door hele volksstammen beleden...

Dus houd even op met je stichtinkje en je naïef geleuter, zeg...
De nabije geschiedenis, dus niet die van 400 jaar geleden waar je zo graag naar refereert, leert ons wel wat anders...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Dubbel!
anoniem_257351 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 14:24
98.14% gewijzigd
Mejuffrouwmuis schreef:
11-02-2018 14:23
FV, ook jij bent net zo selectief verontwaardigd als diegenen die jij de schuld geeft van selectieve verontwaardiging. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader en wat mij betreft sluit het een het ander niet uit.

Dreigen met moord vind ik sowieso verwerpelijk en niet iets om te bagatelliseren, ongeacht het clubje of de individu die erachter zit.
Alle reacties Link kopieren
TIL: meer dan duizend berichten over een hoogstens ongelukkig gekozen foto is heel normaal maar minder dan honderd berichten over een groepje dat bestuurders en een acteur bedreigt en vernielingen aanricht is heel overdreven. :bonk: Ik weet niet of ik moet lachen of huilen eigenlijk.. Triest is het zeker.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
11-02-2018 12:56
Krijgen ze echt subsidie? Zo'n klein clubje actievoerders?
'Klein clubje'?
https://youtu.be/Ok5SMEuoNOg
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
11-02-2018 13:09
Ik kan het niet zo gauw vinden. Heb je een link of zo?
Zie de link wat ik net heb geplaatst. Gemeentes krijgen dreigbrieven om mee te werken.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
11-02-2018 14:24
FV, ook jij bent net zo selectief verontwaardigd als diegenen die jij de schuld geeft van selectieve verontwaardiging. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader en wat mij betreft sluit het een het ander niet uit.

Dreigen met moord vind ik sowieso verwerpelijk en niet iets om te bagatelliseren, ongeacht het clubje of de individu die erachter zit.

Ik ben niet zo gauw verontwaardigd, hoor. Mij zal je niet snel een topic over een onderwerp als dit zien openen.

En ach, dreigen met moord... Iedereen wordt tegenwoordig met de dood bedreigd en om de absurdste dingen, dus echt serieus is dat ook niet meer te nemen.
Am Yisrael Chai!
De mensen bij de AIVD zitten de hele dag uit hun neus te peuteren, omdat je al die bedreigingen niet meer serieus moet nemen. Malloot! O_o
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
11-02-2018 15:34
De mensen bij de AIVD zitten de hele dag uit hun neus te peuteren, omdat je al die bedreigingen niet meer serieus moet nemen. Malloot! O_o
Nou, deze Michael van Z wordt in ieder geval alleen verdacht van opruiing en niet van het beramen van een aanslag dus zowel het OM als de AIVD nemen hem net zo min serieus.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, Pientje, vertel mij dan eens waarom hij erger is dan degene die Humberto Tan met de dood bedreigd? Of Sylvana Simons? Of Peter R de Vries? Of Patty Brard? Of Anouk?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-02-2018 15:38
Maar goed, Pientje, vertel mij dan eens waarom hij erger is dan degene die Humberto Tan met de dood bedreigd? Of Sylvana Simons? Of Peter R de Vries? Of Patty Brard? Of Anouk?
Lees dan even terug. Dat is je al uitgelegd. Ik ben sowieso wel klaar met de discussie met jou. Je beschuldigt mij van zaken die ik nooit geschreven heb en de toon van je posts richting mij ben ik ondertussen spuugzat.
Pientjexxxx schreef:
11-02-2018 15:40
Lees dan even terug. Dat is je al uitgelegd. Jij bagatelliseert juist de bedreigingen die van de Grauwe Eeuw komen. Ik ben sowieso wel klaar met de discussie met jou. Je beschuldigt mij van zaken die ik nooit geschreven heb en de toon van je posts richting mij ben ik ondertussen spuugzat.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
11-02-2018 15:40
Lees dan even terug. Dat is je al uitgelegd. Ik ben sowieso wel klaar met de discussie met jou. Je beschuldigt mij van zaken die ik nooit geschreven heb en de toon van je posts richting mij ben ik ondertussen spuugzat.
Die bedreiging kwam niet van de Grauwe Eeuw, het was een post van Michael van Z van zijn persoonlijke Facebookpagina die hij binnen no time verwijderd had.

Jij zit allemaal fake news te verzinnen om het erger te maken, hoe sneu.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven