Michael van Z. wilde sinterklaas vermoorden

07-02-2018 13:57 281 berichten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1640060 ... amenleving

Zover is het gekomen in Nederland.....

Extreem links is net zo gek als terroristen,zo moeten ze ook behandelt worden...
Alleen al om het plannen van een moord op sinterklaas moet jaren gevangenisstraf op staan.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-02-2018 15:22
Ik ben niet zo gauw verontwaardigd, hoor. Mij zal je niet snel een topic over een onderwerp als dit zien openen.

En ach, dreigen met moord... Iedereen wordt tegenwoordig met de dood bedreigd en om de absurdste dingen, dus echt serieus is dat ook niet meer te nemen.

Op 12 april 2017 heb je het topic "Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers" geopend. Ik hoop maar dat dat betekend dat je gewoon ontzettend hypocriet bent en niet dat je in een jaar tijd bent gaan denken dat met de dood bedreigen echt haast normaal is en geen aandacht meer verdient..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
11-02-2018 17:07
Op 12 april 2017 heb je het topic "Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers" geopend. Ik hoop maar dat dat betekend dat je gewoon ontzettend hypocriet bent en niet dat je in een jaar tijd bent gaan denken dat met de dood bedreigen echt haast normaal is en geen aandacht meer verdient..
:whip:

Geknipt en geschoren.

Next!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
11-02-2018 17:07
Op 12 april 2017 heb je het topic "Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers" geopend. Ik hoop maar dat dat betekend dat je gewoon ontzettend hypocriet bent en niet dat je in een jaar tijd bent gaan denken dat met de dood bedreigen echt haast normaal is en geen aandacht meer verdient..
Ik heb dan ook in dit topic pas een stuk of 5 keer gezegd dat wat mij betreft Michael van Z. op precies dezelfde wijze berecht dient te worden als de Sylvana gekkies.

Wat is daar precies hypocriet aan, dat ik gelijke gevallen gelijk wil behandelen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet meer serieus op jou in, totaal onmogelijk om met jou een discussie over de inhoud te hebben in dit soort discussies. Bijzonder hoe je telkens hele topics naar je toe trekt en dan steeds weer beweert dat het jou allemaal niet zoveel kan schelen eigenlijk..

:bye:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat de ernst word onderschat als kleine kinderen getuige worden van moord op hun geliefde Sinterklaas (wat een verkleed burger is) 'Hoe ziek' dat een anti-Piet-actiegroep hoopt dat deze kleine kindjes bedolven worden onder bloedspetters en botsplinters.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog één iemand zegt 'ach joh dat nemen we niet serieus' en dan schaterlacht.

https://youtu.be/Ok5SMEuoNOg
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind politiek Den Haag ervan:

https://youtu.be/KMl7EkVJBw4 De Grauwe Eeuw wilde Sinterklaas laten doden
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
11-02-2018 12:56
Krijgen ze echt subsidie? Zo'n klein clubje actievoerders?
In 2015 hield de Grauwe eeuw met zo'n '100 man' een demonstratie. Dat was 2015 en alleen een demonstratie. Inmiddels is de groep vast groter geworden.

https://youtu.be/tHQfp3bgbVM Actiegroep Grauwe Koets houdt demonstratie voor Prinsjesdag troonrede
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
11-02-2018 18:35
Ik vermoed dat de ernst word onderschat als kleine kinderen getuige worden van moord op hun geliefde Sinterklaas (wat een verkleed burger is) 'Hoe ziek' dat een anti-Piet-actiegroep hoopt dat deze kleine kindjes bedolven worden onder bloedspetters en botsplinters.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog één iemand zegt 'ach joh dat nemen we niet serieus' en dan schaterlacht.

https://youtu.be/Ok5SMEuoNOg
Zegt genoeg over die persoon, wat een klasse....
Ik vind de post van Michael Z. gewoon net zo ernstig als die van het volk dat Sylvana dood wil hebben. Doodsbedreiging is doodsbedreiging en zeer verwerpelijk. Heb niks met Wilders maar de bedreigingen aan zijn adres ergeren me ook altijd mateloos. Wat een ontzettend zwaktebod van die zieke geesten die in dit land rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
11-02-2018 18:48
In 2015 hield de Grauwe eeuw met zo'n '100 man' een demonstratie. Dat was 2015 en alleen een demonstratie. Inmiddels is de groep vast groter geworden.

https://youtu.be/tHQfp3bgbVM Actiegroep Grauwe Koets houdt demonstratie voor Prinsjesdag troonrede
Maar is de Grauwe koets hetzelfde ala de Grauwe Eeuw? En krijgen die clubs subsidie?
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
12-02-2018 07:55
Ik vind de post van Michael Z. gewoon net zo ernstig als die van het volk dat Sylvana dood wil hebben. Doodsbedreiging is doodsbedreiging en zeer verwerpelijk. Heb niks met Wilders maar de bedreigingen aan zijn adres ergeren me ook altijd mateloos. Wat een ontzettend zwaktebod van die zieke geesten die in dit land rondlopen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
12-02-2018 07:55
Ik vind de post van Michael Z. gewoon net zo ernstig als die van het volk dat Sylvana dood wil hebben. Doodsbedreiging is doodsbedreiging en zeer verwerpelijk. Heb niks met Wilders maar de bedreigingen aan zijn adres ergeren me ook altijd mateloos. Wat een ontzettend zwaktebod van die zieke geesten die in dit land rondlopen.
"Het volk" dat Sylvana dood wil hebben????
-Alleen vanwege één bewerkte foute foto van één puber die zich achteraf realiseerde dat het een foute grap was en niet de intenties had om Sylvana iets aan te doen?
-Of dat de voorzitter van 'de grauwe eeuw' via facebook aan volwassen actievoerders verkondigd om sint te vermoorden zodat de kleine kinderen getuige konden zijn dat hun geliefde sint echt dood is en 'we' meteen ook af zijn van die acteur die de rol van sint speelt?
Ik zie een heel groot verschil.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
12-02-2018 08:01
Maar is de Grauwe koets hetzelfde ala de Grauwe Eeuw? En krijgen die clubs subsidie?
Twee groepen met precies dezelfde idealen.
De anonieme tak waarvan alleen de eerste vier personen bekend zijn waarvan Michael Z. En de demonstratiegroep 'de Grauwe Koets'. Morgen misschien "de Grauwe paashaas" als de paashaas in het geding komt.


Elsevier Weekblad

Wie zijn de ‘anti-slavernij’ activisten van De Grauwe Eeuw?


Op de Facebookpagina van de activistengroep De Grauwe Eeuw schrijven leden: ‘Weg met koloniale verheerlijking!’ De activisten verzetten zich tegen de ‘vergoelijking’ van het koloniale verleden van Nederland, en belooft vaker toe te slaan.

Op maandagnacht werd een aantal beelden in Hoorn beklad. De vandalen schreven ‘genocide’ en tekende het VOC-logo met een strop op beelden uit het VOC-tijdperk in Hoorn. Het beeld van Jan Pietersz Coen werd beklad, en over de buste van Bontekoe werd rode verf gegoten. ‘Slaaftransporteur,’ staat op Facebook. Hier blijft het niet bij, hebben de activisten al aangegeven: ze dreigen met nieuwe acties.

De groep schrijft op sociale media dat het zich ‘druk maakt over straatnaambordjes en beelden van mensen die al lang dood zijn’. De activisten geloven dat de Nederlandse maatschappij ‘vertrouwt op racistische indoctrinatie’.

‘Verheerlijken van massamoorden’

‘Het verheerlijken van koloniale massamoordenaars is bedoeld om genocide ten behoeve van winst te normaliseren,’ aldus de vandalen op Facebook. ‘Hiermee doet Nederland alsof het goed is om gehele volken uit te moorden voor de welvaart van Europa.’

Op de Facebook-pagina geven de activisten aan ‘niet anoniem te strijden’, maar er zijn ook geen namen bekend. Antiracismeactivist Christa Noëlla Soeters, die eerder dit jaar de Dodenherdenking op 4 mei boycotte, werd ervan beschuldigd medeplichtig te zijn aan de acties, maar Soeters ontkent achter het vandalisme te zitten.

Anti-Efteling-filmpje

‘Ik zat wel bij actiegroep de Grauwe Koets. Actiegroep de Grauwe Eeuw is een heel andere actiegroep maar we delen wel dezelfde idealen,’ schrijft ze op Facebook. Zij verwijst naar Kevin P. Robertson, een journalist die tegen elsevier.nl account volhoudt geen activist te zijn. Wel deelt hij de berichten van De Grauwe Eeuw online, en vanaf zijn account is ook het beruchte anti-Efteling-filmpje op YouTube gezet.

Een woordvoerder geeft aan dat de gemeente Hoorn overigens openstaat voor de discussie, maar geschrokken is van het vandalisme. ‘De gemeente Hoorn vindt het belangrijk om zowel de zegeningen als de duistere kanten van het VOC-tijdperk te belichten voor inwoners en bezoekers. Het debat hierover is niet nieuw.’

26 okt 2016
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
12-02-2018 11:39
"Het volk" dat Sylvana dood wil hebben????
-Alleen vanwege één bewerkte foute foto van één puber die zich achteraf realiseerde dat het een foute grap was en niet de intenties had om Sylvana iets aan te doen?
-Of dat de voorzitter van 'de grauwe eeuw' via facebook aan volwassen actievoerders verkondigd om sint te vermoorden zodat de kleine kinderen getuige konden zijn dat hun geliefde sint echt dood is en 'we' meteen ook af zijn van die acteur die de rol van sint speelt?
Ik zie een heel groot verschil.
Dan lees jij heel selectief wat er zich op social media afspeelt.
Het volk? Ja, DAT volk, oftewel 'de mensen die'. Duh, natuurlijk bedoel ik niet iedereen in Nederland. Ik heb tientallen opmerkingen gelezen van mensen die Sylvana het liefst niet meer levend terug zouden willen zien. Ook genoeg met bedreigingen erin, die 3 minuten later weer werden verwijderd. Sylvana zelf heeft meerdere doodsbedreigingen ontvangen, Quincy Gario ook.

Ik vind beide even erg. Zie helemaal geen 'groot verschil'. Het zal je ook niet lukken om mij ervan te overtuigen dat het ene erger is. Vind dat selectieve verontwaardiging.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
12-02-2018 16:02
Dan lees jij heel selectief wat er zich op social media afspeelt.
Het volk? Ja, DAT volk, oftewel 'de mensen die'. Duh, natuurlijk bedoel ik niet iedereen in Nederland. Ik heb tientallen opmerkingen gelezen van mensen die Sylvana het liefst niet meer levend terug zouden willen zien. Ook genoeg met bedreigingen erin, die 3 minuten later weer werden verwijderd. Sylvana zelf heeft meerdere doodsbedreigingen ontvangen, Quincy Gario ook.

Ik vind beide even erg. Zie helemaal geen 'groot verschil'. Het zal je ook niet lukken om mij ervan te overtuigen dat het ene erger is. Vind dat selectieve verontwaardiging.
-De volwassen Sylvana heeft zich géén moment onveilig gevoeld heb ik haar horen zeggen. En de mediaaandacht omtrent de bedreigingen kwam de partij goed van pas heb ik haar horen zeggen.
-Kleine kinderen op klaarlichte dag bloot stellen aan een aanslag zodat de kinderen bedolven zouden raken onder bloedspetters en botsplinters van hun geliefde sinterklaas is zieker dan ziek.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
12-02-2018 16:39
-De volwassen Sylvana heeft zich géén moment onveilig gevoeld heb ik haar horen zeggen. En de mediaaandacht omtrent de bedreigingen kwam de partij goed van pas heb ik haar horen zeggen.
-Kleine kinderen op klaarlichte dag bloot stellen aan een aanslag zodat de kinderen bedolven zouden raken onder bloedspetters en botsplinters van hun geliefde sinterklaas is zieker dan ziek.
Ze wilden het niet echt he Fleur, het was een grap. Een misselijkmakende, lugubere grap en volgens mij ben je ziek in je hoofd als je zoiets bedenkt, laat staan opschrijft, maar desondanks denk ik niet dat de kinderen echt gevaar hebben gelopen. Die hele cultuur van bedreigingen vind ik wel eng en gevaarlijk. Er hoeft maar één of andere gek op te staan die het uitvoert. Je weet niet van te voren waar die vandaan komt, of wie het slachtoffer ervan wordt. Het moet gewoon niet geaccepteerd worden. Nooit.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1660156 ... s-was-grap

De presentator van De Nieuwe Maan, Nadia Moussaid, interviewde Van Zeijl kritisch. Tijdens het gesprek liet Van Zeijl al merken dat hij daar niet blij mee was. Vanmiddag reageerde hij ook op Facebook op de uitzending: „De Nieuwe Maan presenteert zich als platform voor ’multicultureel’ Nederland, maar uiteindelijk lopen ze aan de ketting bij de witte gevestigde orde”, schrijft hij.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
12-02-2018 16:51
Ze wilden het niet echt he Fleur, het was een grap. Een misselijkmakende, lugubere grap en volgens mij ben je ziek in je hoofd als je zoiets bedenkt, laat staan opschrijft, maar desondanks denk ik niet dat de kinderen echt gevaar hebben gelopen. Die hele cultuur van bedreigingen vind ik wel eng en gevaarlijk. Er hoeft maar één of andere gek op te staan die het uitvoert. Je weet niet van te voren waar die vandaan komt, of wie het slachtoffer ervan wordt. Het moet gewoon niet geaccepteerd worden. Nooit.
Peter R de Vries vond het geen grap maar werd er akelig van. De AIVD gelooft ook niet in die grapjes. De baas van Rijkswaterstaat gelooft niet dat die dreigbrief een grapje was. Net zoals de gemeentes die een dreigbrief kregen er geen grapje in zagen. 'Ze zijn bereid ver te gaan' zei M in een filmpje.

Ze vinden de Toppers ook racisme omdat Gerard Joling op het podium een indianentooi droeg. Ze zijn tégen dodenherdenking op 4 mei. Ze beschuldigen Nederland dat ze bommen gooien op onschuldige mensen.

De leden van de Grauwe eeuw, de Grauwe koets, zelfs partijleden van Bij1 zijn bloedserieus en voor dekolonisatie.
Voor mij mogen de prenten op de Gouden koets afgeplakt worden, maar over Napoleon en Karel de Grote zijn ook geschiedenisboeken geschreven die behouden moeten blijven.

In ons land krijgt iedereen gelijke kansen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/wC9S9AlwfiU Michael van Zeijl van Actiegroep De Grauwe Eeuw

Hij vergelijkt IS met Nederland?? en beschuldigd Nederland van de slachtoffers in Indonesië. Misschien moet hij wat lessen inhalen:

Eur.Coll:De Birma-Siamspoorweg, beter bekend als de Dodenlijn, omdat elke 2 meter van deze 400 km. lange spoorweg een mensenleven kostte. De spoorweg werd tijdens de Tweede Wereldoorlog tussen mei 1942 en augustus 1945 aangelegd en onderhouden door 60.000 krijgsgevangenen van de Japanners, waaronder 17.000 Nederlanders./De Birma-Siamspoorweg, beter bekend als de Dodenlijn, omdat elke 2 meter van deze 400 km. lange spoorweg een mensenleven kostte. De spoorweg werd tijdens de Tweede Wereldoorlog tussen mei 1942 en augustus 1945 aangelegd en onderhoudn door 60.000 krijgsgevangenen van de Japanners, waaronder 17.000 Nederlanders.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
12-02-2018 16:51
Ze wilden het niet echt he Fleur, het was een grap. Een misselijkmakende, lugubere grap en volgens mij ben je ziek in je hoofd als je zoiets bedenkt, laat staan opschrijft, maar desondanks denk ik niet dat de kinderen echt gevaar hebben gelopen. Die hele cultuur van bedreigingen vind ik wel eng en gevaarlijk. Er hoeft maar één of andere gek op te staan die het uitvoert. Je weet niet van te voren waar die vandaan komt, of wie het slachtoffer ervan wordt. Het moet gewoon niet geaccepteerd worden. Nooit.
Grap? :nooo:

Verdachte verdedigt zich op televisie
Michael van Zeijl: oproep moordaanslag Sinterklaas was ’grap’

Door Albert Jan Swart
Updated Vandaag, 14:14
Vandaag, 13:49 in BINNENLAND

Michael van Zeijl, die een oproep deed op Facebook tot een moordaanslag op Sinterklaas, waarbij kinderen moesten worden bedekt onder stukken hersens en botsplinters, zegt nu dat zijn bericht een ’grap’ was.

Dat bleek zondagavond in tv-programma De Nieuwe Maan. Van Zeijl was daarin te gast. „Het was een grap”, aldus Van Zeijl, „en grappen zijn er niet om serieus te nemen.” Ook zei hij geen spijt te hebben van het bericht, waarvoor hij tijdens de intocht van Sinterklaas in de cel zat.

Bekijk ook:
Bizarre oproep tot moord op Sinterklaas


Afgelopen woensdag onthulde De Telegraaf dat Van Zeijl wordt verdacht van opruiing. In een bericht op Facebook van eind oktober had hij opgeroepen tot een moordaanslag op Sinterklaas tijdens de intocht in Dokkum. Daarbij zouden kinderen bedekt moeten worden onder stukken hersens en botsplinters, aldus Van Zeijl. „Zo zijn we voorgoed van dat feest af.”

De Telegraaf heeft Van Zeijl voor de publicatie van afgelopen woensdag meerdere keren de gelegenheid geboden zijn kant van het verhaal te vertellen, maar hij heeft daarvan geen gebruik gemaakt.

Het Openbaar Ministerie neemt de zaak hoog op. Rond de intocht in Dokkum zat Van Zeijl als verdachte al enkele dagen in de cel. Het OM moet nog beslissen of Van Zeijl wordt vervolgd. Na het nieuws in De Telegraaf over het strafrechtelijk onderzoek meldde Van Zeijl vorige week in een persbericht dat hij bij het OM heeft aangedrongen op snelle strafvervolging. Volgens hem zou de zaak geen stand houden bij de rechter.

Van Zeijl is aanvoerder van De Grauwe Eeuw. Deze extreemlinkse actiegroep wordt genoemd in een recent rapport van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). De Grauwe Eeuw kwam eerder in het nieuws met het bekladden van VOC-monumenten in Hoorn. Ook eiste de groep in een brief aan de directeur-generaal van Rijkswaterstaat dat de Coentunnel een andere naam zou krijgen. Zo niet, dan zouden er acties volgen. „De acties zullen ook gericht zijn aan uw persoon”, aldus de actiegroep in de brief. Rijkswaterstaat maakte daarvan melding bij de politie.

De presentator van De Nieuwe Maan, Nadia Moussaid, interviewde Van Zeijl kritisch. Tijdens het gesprek liet Van Zeijl al merken dat hij daar niet blij mee was. Vanmiddag reageerde hij ook op Facebook op de uitzending: „De Nieuwe Maan presenteert zich als platform voor ’multicultureel’ Nederland, maar uiteindelijk lopen ze aan de ketting bij de witte gevestigde orde”, schrijft hij.

In de Tweede Kamer is geschokt gereageerd op de oproep tot een aanslag. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil snel een debat met minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over de zaak.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Ik geloof er geen bal van dat het een grap was. Die snuiter heeft de pest aan alles wat naar Nederlands riekt en gaat daar idioot ver in.

Wat mij betreft sluiten ze hem op. Voor heel erg lang. Eens kijken of hij dat ook grappig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
12-02-2018 11:57
Twee groepen met precies dezelfde idealen.
De anonieme tak waarvan alleen de eerste vier personen bekend zijn waarvan Michael Z. En de demonstratiegroep 'de Grauwe Koets'. Morgen misschien "de Grauwe paashaas" als de paashaas in het geding komt.


[/i]
Je kan wel dezelfde idealen hebben, maar dat betekent niet dat je met dezelfde middelen die idealen wil bereiken.
Verder heb ik nog steeds niets over die subsidie gelezen
Fleurtje_5 schreef:
12-02-2018 18:15
Peter R de Vries vond het geen grap maar werd er akelig van. De AIVD gelooft ook niet in die grapjes. De baas van Rijkswaterstaat gelooft niet dat die dreigbrief een grapje was. Net zoals de gemeentes die een dreigbrief kregen er geen grapje in zagen. 'Ze zijn bereid ver te gaan' zei M in een filmpje.

Ze vinden de Toppers ook racisme omdat Gerard Joling op het podium een indianentooi droeg. Ze zijn tégen dodenherdenking op 4 mei. Ze beschuldigen Nederland dat ze bommen gooien op onschuldige mensen.

De leden van de Grauwe eeuw, de Grauwe koets, zelfs partijleden van Bij1 zijn bloedserieus en voor dekolonisatie.
Voor mij mogen de prenten op de Gouden koets afgeplakt worden, maar over Napoleon en Karel de Grote zijn ook geschiedenisboeken geschreven die behouden moeten blijven.

In ons land krijgt iedereen gelijke kansen.
Even om duidelijk te zijn: ik vind het ook bepaald geen grap. Die gast spoort niet, daar bestaat geen twijfel over.
Alle reacties Link kopieren
Een grap? Net als die andere dreigementen van zijn clubje en de vernielingen die ze aanrichten zeker?

Ik vind de hele sfeer waarin men van alles en iedereen bedreigt en mensen beveiligt moeten worden wel heel zorgelijk. Het maakt me dan niet uit wie naar wie dreigt, dat is gewoon geen manier om je idealen te bereiken. Het gaat er niet alleen om of deze meneer nou wel of niet zelf sinterklaas gaat vermoorden, het gaat ook om het opruiende effect. Er is maar één Volkert of Mohammed nodig die wel doordraait en het heft in eigen hand neemt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven