Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Geheimtaal ; Bijzonder dat jij je mening als enige juiste ziet.
quote:kissmequick schreef op 04 december 2012 @ 18:41:

Nog een aardige tweet: Ze gaan er kapot van als we hun dochters neuken, Hun winkels overvallen, hun vermoorden, wegjagen , wij mocros zijn gwn bazen man respect!Ach laat die jongetje toch met rust. Hij moet het ook ergens kwijt.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 18:46:

Geheimtaal ; Bijzonder dat jij je mening als enige juiste ziet.

Bijzonder dat jij en mening leest die ik helemaal niet heb.

Ik zeg namelijk dat ik helemaal niet weet waardoor dit komt. Of het nou nature of nurture is of een combinatie van die twee.
Of de jongens die de grensrechter doodschopten racistische motieven hadden is niet duidelijk. Het is inmiddels wel duidelijk dat sommige jongeren met dezelfde afkomst er een racistisch iets van maken.
quote:Marla_Singer schreef op 04 december 2012 @ 18:46:

[...]

Ach laat die jongetje toch met rust. Hij moet het ook ergens kwijt.Die? jij Turk?
Het is gewoon heel triest dat het doodschoppen van deze man wordt goedgepraat. Dat er nergens een kritische noot in het arabisch te vinden is. Alleen maar steunbetuigingen en meer bedreigingen aan mensen die hier weer kritisch op reageren.
quote:-no-nick- schreef op 04 december 2012 @ 18:52:

[...]

Die? jij Turk? Ee wat wou jij dan man? Huh? Ik diss je man, wolla!
Het is misplaatst slachtoffergedrag. De daders worden op twitter door sommigen als slachtoffer gezien. Omgekeerde wereld.
quote:Marla_Singer schreef op 04 december 2012 @ 18:53:

[...]

Ee wat wou jij dan man? Huh? Ik diss je man, wolla!walla billa
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:55:

Het is misplaatst slachtoffergedrag. De daders worden op twitter door sommigen als slachtoffer gezien. Omgekeerde wereld.Zijn gek joh
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:55:

Het is misplaatst slachtoffergedrag. De daders worden op twitter door sommigen als slachtoffer gezien. Omgekeerde wereld."Iedereen is tegen ons". Een maatschappelijke succesfilosofie. Al eeuwen.
Waarbij wel weer opgemerkt moet worden dat etterende haatwonden zoals maroc.nl niet gezien moeten worden als de afspiegeling van het gedachtengoed van de gemiddelde Marokkaan.
quote:willem1959 schreef op 04 december 2012 @ 18:45:

http://www.dagelijksestan ... was-een-racistische-moordDie Niemoller en het legertje PVV'ers in de reaguurdersruimte daar zijn geen haar beter dan die twittermocro's
nvt
quote:Marla_Singer schreef op 04 december 2012 @ 18:58:

Waarbij wel weer opgemerkt moet worden dat etterende haatwonden zoals maroc.nl niet gezien moeten worden als de afspiegeling van het gedachtengoed van de gemiddelde Marokkaan.Net zo min als dat de reacties op bijvoorbeeld een PVV blog als De Dagelijkse Standaard niets te maken hebben met wat de gemiddelde Nederlander denkt.
Hebben de marokanen op twitter al geroepen dat het discriminatie is??
quote:ravachol schreef op 04 december 2012 @ 19:00:

[...]

Net zo min als dat de reacties op bijvoorbeeld een PVV blog als De Dagelijkse Standaard niets te maken hebben met wat de gemiddelde Nederlander denkt.

Inderdaad, maar mensen die al boos zijn over bepaalde sentimenten zoeken gek genoeg graag de bron ervan op. Ik lees bewust niets op maroc over deze zaak. Als GS een topic zou koppen over Marokkaanse twitteraars, ik wil het niet weten.

Het is niet representatief en het voedt haat naar mensen die ik niet kan bereiken.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 19:02:

Hebben de marokanen op twitter al geroepen dat het discriminatie is??Wacht maar tot ze schaamtecultuurkorting krijgen. Dan is discriminatie geen probleem meer ineens.
Eentje is voldoende.
Moordenaars met vrienden die nog dommer zijn dan klei. Geeft wel aan wat het milieu is waar deze gastjes uit komen.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 19:02:

Hebben de marokanen op twitter al geroepen dat het discriminatie is??

Die niet wel de marokkanen

let op niet op mij ben heel gaar
Lach je mij nu uit No-nick??? Kijk uit he; ik ontvriend je zo!!! :-)
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 19:10:

Lach je mij nu uit No-nick??? Kijk uit he; ik ontvriend je zo!!! :-)Whahahahhahahahahahhaa
Wat een politiek correct geneuzel hier. Het zijn marokkanen geweest die Floor van der Wal hebben doodgereden, het zijn merendeel marokkanen die juweliers overvallen, het zijn marokkanen die een meisje een coma hebben bezorgd ( tas van fiets getrokken), het zijn marokkanen die je hoer noemen etc. En dan mag ik niet de opvoeding in twijfel trekken??? Ik zie toch echt een rode draad hier maar goed zal wel de enige zijn.

Steek vooral kop in het zand.

Wel even een disclaimer: ik ken 'normale' marokkanen die zich voor bovenstaande kapotschamen. Imo is er verschil tussen hen en Berbers die zich gewoon niet kunnen gedragen en aanpassen.
quote:Olivia1975 schreef op 04 december 2012 @ 19:07:

Moordenaars met vrienden die nog dommer zijn dan klei. Geeft wel aan wat het milieu is waar deze gastjes uit komen.Ik stel me altijd gerust met de gedachte dat ze nooit de maatschappij zullen veranderen met hun onzin. Want om dat te doen moet je in staat zijn met het systeem mee te werken, wat ze niet kunnen, of met zovelen zijn dat je het systeem omver kunt werpen, wat ze ook niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven