Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Jemig en door dat te lezen heb ik dan toch opeens weer tranen in mijn ogen. Het is dus echt zo. :|
We're just two lost souls
Ik heb de podcast ‘De diepte in’ nu helemaal geluisterd, en ben er stil van.
Wat een prachtig nummer ook, van Rowwen Hèze, voor Nicky Verstappen.
Wat zou het mooi zijn als het dit jaar heel hoog in de top 2000 komt.

Voor Nicky én voor Peter.

https://youtu.be/qSFqpfroRjc
Mooi dat de familie en partner van Peter iedereen de gelegenheid geven om afscheid van hem te nemen. Een betere erkenning voor wat hij betekent voor Nederland kan hij niet krijgen ❤

Eigenlijk bedoel ik hiermee te zeggen dat ze achter hem stonden in alles wat hij deed.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Lambchop schreef:
18-07-2021 19:06
Mooi dat de familie en partner van Peter iedereen de gelegenheid geven om afscheid van hem te nemen. Een betere erkenning voor wat hij betekent voor Nederland kan hij niet krijgen ❤

Eigenlijk bedoel ik hiermee te zeggen dat ze achter hem stonden in alles wat hij deed.
Ja mooi idd.
Ik denk dat hij ook gewoon heel veel mensen kende.
Op Linkedin stond trouwens ook een mooi stuk van iemand die hem gekend heeft. Hij sloot af met dat hij op zijn whatsapp keek toen hij het hoorde er er voor altijd zal staan:

Peter R. de Vries
At work
Laatst gezien 06-07-2021 19.28 uur
minnimouse schreef:
18-07-2021 19:25
Ja mooi idd.
Op Linkedin stond trouwens ook een mooi stuk van iemand die hem gekend heeft. Hij sloot af met dat hij op zijn whatsapp keek toen hij het hoorde er er voor altijd zal staan:

Peter R. de Vries
At work

Och jeetje.
Kan hier echt om janken.
minnimouse schreef:

Peter R. de Vries
At work
:'(
Am Yisrael Chai!
Ik ben alleen bang dat carre veel te klein is. Daar willen veel meer mensen heen dan ze denken. De Arena vullen ze ook nog wel.
fashionvictim schreef:
18-07-2021 19:44
:'(
Ja he? :'(

Ik las trouwens dat de familie oproept geen selfies te maken. Zou de kist open zijn? Het zal toch niet zo zijn dat iemand dat in z’n hoofd haalt!!??
minnimouse schreef:
18-07-2021 19:46

Ik las trouwens dat de familie oproept geen selfies te maken. Zou de kist open zijn? Het zal toch niet zo zijn dat iemand dat in z’n hoofd haalt!!??
Er zijn genoeg idioten die totaal niet gehinderd worden door enige vorm van decorum. Het is toch al te triest dat het gezegd moet worden.
Ik denk inderdaad dat hij opgebaard ligt. Niks verbaasd mij nog qua aso-gedrag. Genoeg mensen die foto's of selfies willen maken om lekker te delen op social media
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
minnimouse schreef:

Peter R. de Vries
At work
😪😪
minnimouse schreef:
18-07-2021 19:46

Zou heel goed kunnen, een open kist.
Is er iemand die overweegt naar Carré te gaan?
BuzzieBee schreef:
18-07-2021 19:44
Ik ben alleen bang dat carre veel te klein is. Daar willen veel meer mensen heen dan ze denken. De Arena vullen ze ook nog wel.
Qua langslopen van mensen die zelf afscheid willen nemen maakt de lokatie toch niet uit? Dat loopt door.

Wat betreft het besloten afscheid is het aan de familie en partner wie ze uitnodigen. Er zullen altijd veel meer mensen heen willen dan er uitgenodigd worden.

De Arena was sowieso mooi geweest vanwege de band met Ajax. Maar misschien is Carre beter te beveiligen?

Had eigenlijk. gedacht dat ze de locatie van het echte afscheid niet bekend zouden maken vanwege de bedreigingen.
Lambchop schreef:
18-07-2021 19:55
Qua langslopen van mensen die zelf afscheid willen nemen maakt de lokatie toch niet uit? Dat loopt door.

Wat betreft het besloten afscheid is het aan de familie en partner wie ze uitnodigen. Er zullen altijd veel meer mensen heen willen dan er uitgenodigd worden.

De Arena was sowieso mooi geweest vanwege de band met Ajax. Maar misschien is Carre beter te beveiligen?

Had eigenlijk. gedacht dat ze de locatie van het echte afscheid niet bekend zouden maken vanwege de bedreigingen.
Er staat toch niet waar donderdag de besloten uitvaart is?
Een open kist zou ik echt niet aankunnen, maar dat is een ‘dingetje’ van mij hoor.
Ben destijds ook totaal van het pad geweest door de foto van een opgebaarde Jos Brink in Carré.

Aan mensen die een selfie maken bij een open kist, zitten wat mij betreft meerdere steken ernstig los.
Als ik in de buurt van Amsterdam zou wonen was ik woensdag gegaan :cry:

Het blijft ongelooflijk triest...

Ps: ik lees het trouwens net zo, woensdag afscheid in Carré. Donderdag besloten uitvaart, daar maken ze uiteraard de locatie niet van bekend...
minnimouse schreef:
Ja mooi idd.

Peter R. de Vries
At work
:'( :'(
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
minnimouse schreef:
18-07-2021 19:54
Is er iemand die overweegt naar Carré te gaan?
Ik overweeg het, woon niet zo heel ver van A'dam.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Rondo2019 schreef:
18-07-2021 20:02
Ps: ik lees het trouwens net zo, woensdag afscheid in Carré. Donderdag besloten uitvaart, daar maken ze uiteraard de locatie niet van bekend...

Bij Boulevard zeiden ze: ‘Een dag later is in datzelfde Carré het afscheid in besloten kring’.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... heid-carre

(Zie filmpje)
anoniem_67eab3cbf367d wijzigde dit bericht op 18-07-2021 20:11
6.79% gewijzigd
Calamitycat schreef:
18-07-2021 20:03
:'( :'(
:hug:
Ik ben ook nog nooit eerder zo aangeslagen geweest, een gevoel van rouw ervaren n.a.v. een overlijden van een BN’er dan nu met Peter R. de Vries. Dit valt in het niet natuurlijk met de directe nabestaanden. Maar in mijn belevingswereld ben ik er regelmatig mee bezig. Gevoel van verdriet en gemis.

Ik heb een keer een hele fijne mailwisseling met hem gehad. Ik stuurde hem in 2015 een mailtje zonder vraag, alleen een uiting van bewondering over een paar dingen waar hij zich destijds voor inzette. Onverwacht kreeg ik vrijwel meteen een hele sympathieke reactie terug. Dat mailtje koester ik nu extra.

Ik brand voor hem een kaarsje op woensdag en donderdag als blijk van laatste eer.
shamrock wijzigde dit bericht op 18-07-2021 20:21
0.80% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
Lotte35 schreef:
18-07-2021 20:01
Een open kist zou ik echt niet aankunnen, maar dat is een ‘dingetje’ van mij hoor.
Ben destijds ook totaal van het pad geweest door de foto van een opgebaarde Jos Brink in Carré.

Aan mensen die een selfie maken bij een open kist, zitten wat mij betreft meerdere steken ernstig los.
Dat heb ik dan weer niet. Ik kijk altijd wel als ik naar een uitvaart ga en heb ook meerdere familieleden verzorgd. Maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen daar zo in staat.

Ik ga niet naar Carré. Ik moet gewoon werken en woon in Tilburg. Eer dat ik daar ben is het afgelopen denk ik. Ben wel benieuwd hoe het is.
Lotte35 schreef:
18-07-2021 20:09
Bij Boulevard zeiden ze: ‘Een dag later is in datzelfde Carré het afscheid in besloten kring’.
Meen je ?!

Dat vind ik dan toch weer een beetje eng hoor...

Het is nog steeds niet helder wie het brein achter deze moordaanslag is en ze zijn gestoord genoeg om ook daar ellende te schoppen.
Zal wél optimaal beveiligd worden.
Het feit dat je over zoiets nadenkt rondom een uitvaart vind ik alleen al diep triest :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven