Somalische Brexit-terugkeerders krijgen huis

23-08-2019 22:23 654 berichten
Alle reacties Link kopieren
Almere - Een Somalisch-Nederlands gezin dat uit Birmingham naar Nederland is gevlucht, moet per direct een huis krijgen in Almere. Dat oordeelde de rechtbank in Utrecht vrijdag in een spoedprocedure.

Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4162613 ... of75?amp=1

Nog veel meer Somaliërs met een Nederlands paspoort willen weg uit het Verenigd Koninkrijk – meestal vanwege de Brexit. Nederlandse ministeries hebben aan de overkant van het Kanaal zelfs gericht campagne gevoerd onder de circa 25.000 Somalische ex-Nederlanders om te voorkomen dat die massaal hun koffers pakken en terugkeren naar ons land.

Het gaat om een groep Somaliërs die in de jaren negentig als asielzoeker in Nederland is opgevangen en daarna is doorgereisd naar Engeland. Ze gaven de voorkeur aan Engeland vanwege betere mogelijkheden om daar als gemeenschap bij elkaar te wonen. Ook heerste er een beter ondernemersklimaat. Velen hebben daar nu spijt van en willen terug.

Geweld

De rechter baseert zich echter op het kinderrechtenverdrag. Een kind heeft recht op een dak boven het hoofd. Bovendien zou het gezin in Engeland hebben gevreesd voor geweld, waardoor het snel moest vertrekken.

TO trapt af:

Engeland is geen derde wereld land en dus binnen Engeland zijn genoeg mogelijkheden om middels een verhuizing een veilige plek te vinden tegen een eventuele bedreiging.
Wie bewust emigreert en zijn huis in Nederland opgeeft moet zelf - voor hij terug keert naar Nederland - een woning regelen en anders gewoon op de wachtlijst.

Met een kind naar Nederland reizen en dan een woning EISEN is chantage.


Er is in deze draad EXTRA informatie aangeleverd en het is wel zo sportief deze ook te delen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... k-opvangen

Dat deze familie met voorrang een huis krijgt

Totaal aantal stemmen: 156

Gekker moet het niet worden in Nederland (87%)
Logisch (9%)
Lastig ik geef een toelichting (4%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 24-08-2019 16:12
5.04% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Fizz schreef:
23-08-2019 23:08
Het wordt tijd dat er eens wat verdragen worden aangepast. Het misbruik dat ervan wordt gemaakt, rijst de pan uit.
Mijn god waar baseer je dat op? Je leest over 1 somalisch gezin en dat is nu genoeg reden voor jou om allerlei verdragen aan te passen ? Extreem Rechts heeft de meest onnozele en makkelijk op de kast te jagen aanhangers.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
23-08-2019 22:58
Ze zijn niet dakloos!

In het kader van discriminatie en dergelijke: laten we ze als gewone Nederlanders behandelen. Geen voorrang dus.
Wel voorrang: alle dakloze gezinnen met een Nederlands paspoort hebben op Nederlands grondgebied recht op urgentie bij het toegewezen krijgen van een woning.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:11
Het probleem is dat deze rechters, politici etc. die die verdragen tekenen nooit op een wachtlijst hebben gestaan voor sociale woningbouw.
De laatste keer dat ze iets huurden was een studentenkamer om hun roes uit te slapen na een avond doorzakken op het dispuut.

Deze mensen zijn compleet wereldvreemd.
Dat is zo. En als hun kind geen huis kan kopen, dan zorgen ze voor een schenking, zodat er alsnog een woning komt.
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:11
Het probleem is dat deze rechters, politici etc. die die verdragen tekenen nooit op een wachtlijst hebben gestaan voor sociale woningbouw.
De laatste keer dat ze iets huurden was een studentenkamer om hun roes uit te slapen na een avond doorzakken op het dispuut.

Deze mensen zijn compleet wereldvreemd.

Ook maar ze hebben zich aan de wet te houden, het is niet hun probleem dat dit een garantie is voor drama natuurlijk. Het moet eerst (nog) gierend(er) uit de klauwen lopen voordat er wat verandert.

Er bestaat zoiets als verwijtbaar werkloos, zouden ze ook in dergelijke zaken moeten invoeren.
Alle reacties Link kopieren
LadyStardust schreef:
23-08-2019 23:13
Nogmaals: wat moet de rechter dan doen?

Op Nederlands grondgebied en in bezit van een Nederlands paspoort hebben gezinnen met minderjarigen het recht om met urgentie een woning toegewezen te krijgen omdat het Kinderrechten verdrag voorschrijft dat kinderen het recht op een dak boven hun hoofd hebben.

Die rechter moet een oordeel vellen op basis van de wet en heeft geen enkele invloed op hoe het dakloze gezin in kwestie dakloos geraakt is.

De omstandigheden of motieven of wat dan ook dat ervoor gezorgd heeft dat het gezin dakloos in Nederland aanklopt voor urgentie bij een woning staat volledig los de opdracht van de rechter in deze zaak. Die moet door toetsing aan de wet beoordelen of de aanvraag rechtmatig is.
Dat heb je al gezegd.

Strik volgens de letter van de wet zal het kloppen.

Dan - wederom - sterkt dit mijn idee dat we massaal Otten / Wilders / Baudet moeten gaan stemmen om aan dit soort waanzin een eind te maken.

Verdragen zijn prima maar als er misbruik dreigt moet je ze opzeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
23-08-2019 23:15
Mijn god waar baseer je dat op? Je leest over 1 somalisch gezin en dat is nu genoeg reden voor jou om allerlei verdragen aan te passen ? Extreem Rechts heeft de meest onnozele en makkelijk op de kast te jagen aanhangers.
Niet alleen dit verdrag, maar ook van het vluchtelingenverdrag wordt misbruik gemaakt. Het vluchtelingenverdrag is niet meer van deze tijd. Dit is één gezin, maar ondertussen is al duidelijk dat er duizenden Somalische Nederlanders van plan zijn om terug te keren. Dat was een tijdje geleden al in het nieuws. Die gezinnen gaan dan bijna allemaal, want er is bijna altijd wel een minderjarig kind bij, met voorrang een woning krijgen.
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:12
Ja

Ook een kind kan prima terecht bij het leger des heils
Dat zijn keuzes van de ouders
Wat een domme uitspraak


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:02
De forum regels verbieden verdere uitspraken.
En dan blijft "men" zich verbazen over radicalisering.
Goh hoe zou het nu komen dat Nederland verrechtst :cencored:
Ik vind eerlijk gezegd dat het toepassen van het Kinderrechten verdrag door een rechter als onwenselijk gezien wordt al radicaal. Die mensen hebben een Nederlands paspoort. Dan lijkt mij ''De rechter moet het kinderrechten verdrag niet toepassen als de ouders een anders dan Nederlandse etniciteit hebben en door eigen toedoen dakloos zijn geraakt'' mij niet ineens te extreem. Nu wil ik je trouwens absoluut geen woorden in de mond leggen: het is slechts het gevoel dat mij hier tijdens het lezen gebruikt gezien het grote aantal reacties waarbij het inhoudelijk gezien om veel dingen gaat behalve de motivatie van de rechter.

En dat sommige mensen het de rechter kwalijk nemen dat hij zijn werk uitvoert vindt ik minimaal vreemd.
Fizz schreef:
23-08-2019 23:13
Die mensen waren niet dakloos. Ze hadden eerst hier onderdak moeten regelen alvorens te verhuizen naar Nederland. Als je je huur opzegt of je huis verkoopt, krijg je ook niet met voorrang een huis van de gemeente.

En dit dan?

https://www.zorgwelzijn.nl/begeleiding- ... ze-ouders/

Ondertussen zijn er al 40.000 daklozen in Nederland, waaronder ook kinderen. Die kunnen blijkbaar allemaal in de stront zakken.
Hebben die een rechtzaak aangespannen zoals het Somalisch gezin en verloren?
Verdiep je ergens in voordat je zomaar wat op het internet tikt
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-08-2019 23:17
Dat is zo. En als hun kind geen huis kan kopen, dan zorgen ze voor een schenking, zodat er alsnog een woning komt.
Rechters, veel politici, bestuurders bij NGO's, journalisten etc. leven in een parallelle samenleving.
Netwerkborrels, Mindfulness trainingen, op zaterdagmorgen hockey en de enige allochtoon die ze ontmoeten is de pizza koerier.

Kan je van die mensen iets anders verwachten dan dit gedrag?
Jouw ellende is niet hun probleem.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:07
Lekker oninteressant.

Leukere vraag waarom jij het normaal vind dat gezinnen kinderen inzetten als chantagemiddel.
Gaap.
Kukita-Del-Barrio schreef:
23-08-2019 23:21
Wat een domme uitspraak


Afbeelding

Toch jammer dat je geen bijval krijgt in je billen topic.
Alle reacties Link kopieren
LadyStardust schreef:
23-08-2019 23:23
Ik vind eerlijk gezegd dat het toepassen van het Kinderrechten verdrag door een rechter als onwenselijk gezien wordt al radicaal
Als ouders kinderen als chantagemiddel inzetten lijkt me een stacaravan een prima woon & verblijfplaats.
Eenvoudig te regelen en zeker tot eind september prima toeven, kunnen de ouders hun eigen zaken regelen en fatsoenlijke woonruimte regelen.

Zo'n kinderrechtenverdrag moet je direct opzeggen bij misbruik.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 23-08-2019 23:28
6.65% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-08-2019 23:13
Die mensen waren niet dakloos. Ze hadden eerst hier onderdak moeten regelen alvorens te verhuizen naar Nederland. Als je je huur opzegt of je huis verkoopt, krijg je ook niet met voorrang een huis van de gemeente.

En dit dan?

https://www.zorgwelzijn.nl/begeleiding- ... ze-ouders/

Ondertussen zijn er al 40.000 daklozen in Nederland, waaronder ook kinderen. Die kunnen blijkbaar allemaal in de stront zakken.
En in de artikelen over de 40.000 daklozen zijn onnoemelijk veel (mogelijke) oorzaken te lezen die bijdragen aan het hoge aantal daklozen.

En dat staat los van wat de rechter heeft moeten doen: oordelen of deze urgentieaanvraag rechtmatig was.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
23-08-2019 23:23
Hebben die een rechtzaak aangespannen zoals het Somalisch gezin en verloren?
Verdiep je ergens in voordat je zomaar wat op het internet tikt
Typisch altijd dat Somaliërs wel feilloos de weg naar de rechter kunnen vinden, maar (bijna) nooit de weg naar een baan.

Ik neem aan dat er nu wel meer mensen naar de rechter zullen stappen voor een woning. Of gaan zorgen voor een baby, zodat ze met spoed geholpen gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
LadyStardust schreef:
23-08-2019 23:28
En in de artikelen over de 40.000 daklozen zijn onnoemelijk veel (mogelijke) oorzaken te lezen die bijdragen aan het hoge aantal daklozen.

En dat staat los van wat de rechter heeft moeten doen: oordelen of deze urgentieaanvraag rechtmatig was.
Het maakt toch niet uit wat de oorzaak is van het dakloos zijn? Die Somaliërs hebben er zelf schuld aan dat ze geen woning meer hebben en komen toch voor voorrang in aanmerking. Dan doen de oorzaken van die 40.000 daklozen er dus ook niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-08-2019 23:28
Typisch altijd dat Somaliërs wel feilloos de weg naar de rechter kunnen vinden, maar (bijna) nooit de weg naar een baan.

Ik neem aan dat er nu wel meer mensen naar de rechter zullen stappen voor een woning. Of gaan zorgen voor een baby, zodat ze met spoed geholpen gaan worden.
En ze hebben gelijk............... Van deze chaos moet je optimaal gebruik maken.

Veel mensen die 7 jaar op een wachtlijst staan die door een BREXIT- VLUCHTELING nog een jaartje extra krijgen zullen wel van zich laten horen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:26
Als ouders kinderen als chantagemiddel inzetten lijkt me een stacaravan een prima woon & verblijfplaats.
Eenvoudig te regelen en zeker tot eind september prima toeven, kunnen de ouders hun eigen zaken regelen en fatsoenlijke woonruimte regelen.

Zo'n kinderrechtenverdrag moet je direct opzeggen bij misbruik.
Jij maakt je druk om 1 somalisch gezin terwijl de overheid druk bezig is met gentrificatie vooral in de grotere steden. Dat is nou de ware reden waarom er zo’n dringend tekort is aan betaalbare huurwoning. Maar dat zul je een Baudet of Wilders nooit horen zeggen want hun stemmers zijn veel gevoeliger voor dit soort verhalen en hypotheses dat er opeens 25.000 somaliërs hier komen aankloppen vóór Brexit.
Ik moet er stiekem om lachen eigenlijk. :hihi:
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 23:36
0.12% gewijzigd
LadyStardust schreef:
23-08-2019 23:23
Ik vind eerlijk gezegd dat het toepassen van het Kinderrechten verdrag door een rechter als onwenselijk gezien wordt al radicaal. Die mensen hebben een Nederlands paspoort. Dan lijkt mij ''De rechter moet het kinderrechten verdrag niet toepassen als de ouders een anders dan Nederlandse etniciteit hebben en door eigen toedoen dakloos zijn geraakt'' mij niet ineens te extreem. Nu wil ik je trouwens absoluut geen woorden in de mond leggen: het is slechts het gevoel dat mij hier tijdens het lezen gebruikt gezien het grote aantal reacties waarbij het inhoudelijk gezien om veel dingen gaat behalve de motivatie van de rechter.

En dat sommige mensen het de rechter kwalijk nemen dat hij zijn werk uitvoert vindt ik minimaal vreemd.
Dank voor deze post. Heel helder punt wat je maakt. Omdát het een Somalisch-Nderlands gezin is zouden ze hun recht niet mogen halen. Dat is discriminatie.

En dan maakt HBG het nog leuker door in feite te stellen dat Nederland verrechtst door deze discriminatie. Dus hij vindt niet dat Somaliers hun recht mogen halen bij de rechter en doen ze dat wel dan vindt hij het logisch dat we met z’n allen verrechtsen. Hm...

Maar ach, zelfs discriminatie is tegenwoordig een vies woord.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:17
Dat heb je al gezegd.

Strik volgens de letter van de wet zal het kloppen.

Dan - wederom - sterkt dit mijn idee dat we massaal Otten / Wilders / Baudet moeten gaan stemmen om aan dit soort waanzin een eind te maken.

Verdragen zijn prima maar als er misbruik dreigt moet je ze opzeggen.
Bij dreiging van misbruik het Kinderrechten verdrag en wat daarmee beschermd wordt voor ALLE kinderen in Nederland dus opzeggen? Wow.

Dat lijkt mij geen middel tegen migratie waarbij ''het volk'' van immkgratie-kritische partijen bij gediend is.

Desondanks bedankt voor het aandragen van een concreet alternatief en je openheid. Andere opinies zijn altijd leerzaam.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-08-2019 23:17
Ook maar ze hebben zich aan de wet te houden, het is niet hun probleem dat dit een garantie is voor drama natuurlijk. Het moet eerst (nog) gierend(er) uit de klauwen lopen voordat er wat verandert.

Er bestaat zoiets als verwijtbaar werkloos, zouden ze ook in dergelijke zaken moeten invoeren.
Eens.
hollebollegijs schreef:
23-08-2019 23:17
Dat heb je al gezegd.

Strik volgens de letter van de wet zal het kloppen.

Dan - wederom - sterkt dit mijn idee dat we massaal Otten / Wilders / Baudet moeten gaan stemmen om aan dit soort waanzin een eind te maken.

Verdragen zijn prima maar als er misbruik dreigt moet je ze opzeggen.
Tuurlijk. Wilders en Baudet lachen in hun vuistje nu. Want de indruk is gewekt dat alle somaliërs in de uk binnen no time hier voor de stoep staan tenzij hun (de helden) het effetjes komen oplossen.
Laughing all the way to the bank!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-08-2019 23:36


En dan maakt HBG het nog leuker door in feite te stellen dat Nederland verrechtst door deze discriminatie. Dus hij vindt niet dat Somaliers hun recht mogen halen bij de rechter en doen ze dat wel dan vindt hij het logisch dat we met z’n allen verrechtsen. Hm...


Ik heb weinig sympathie voor een gezin dat het recht - met een kind op de arm - misbruikt.

En ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Kijk gewoon naar de poll hier.

Afbeelding

Zelfs in deze - bescheiden setting - zijn er weinig mensen met warme gevoelens voor dit gezin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
23-08-2019 23:45
Tuurlijk. Wilders en Baudet lachen in hun vuistje nu. Want de indruk is gewekt dat alle somaliërs in de uk binnen no time hier voor de stoep staan tenzij hun (de helden) het effetjes komen oplossen.
Laughing all the way to the bank!
Het blijft echt niet bij een paar gezinnen:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ang ... ge-brexit/
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
23-08-2019 22:59
Krijgen ze dan ook een uitkering?
Wat dacht jij dan? Het merendeel van de Somaliërs leeft van de bijstand.
Ze hebben jaren in het VK gewoond en spreken waarschijnlijk geen Nederlands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven