te glad om de weg op te gaan....
dinsdag 5 januari 2016 om 05:41
Code oranje is afgegeven voor gladde wegen en idd het is buiten spekglad.. Was zelf net even buiten te kijken, maar moest me echt vasthouden... Zelf durf ik niet te rijden met de auto,was van plan om de bus te maar lees net op de site dat de bussen niet rijden, omdat het niet verantwoord is, maar als het met de bus al niet vertrouwd is om daar mee te rijden, zou ik zelf ook niet de auto pakken.... rond deze tijdstip zie ik wel mensen voor mijn huis heel voorzichtig fietsen.... maar ze stappen al af en gaan lopend, het is echt zo glad... En lopend naar de bus doe ik al een half uur over...
Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
dinsdag 5 januari 2016 om 05:48
Ten zuiden van Utrecht is iig niks aan de hand, en doorgaans is zijn alleen de 1e dagen vorst / ijzel een drama. Daarna zijn de wegen prima te doen. Gewoon een kwestie van beter opletten en vooral niet haasten
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
dinsdag 5 januari 2016 om 05:59
dinsdag 5 januari 2016 om 06:02
dinsdag 5 januari 2016 om 06:05
Wegen worden niet gestrooid? Winterbanden op je auto? Hier op de Veluwe niks aan de hand, maar als het hier glad is, worden eerst de wegen gestrooid en daarna pas de fietspaden. Stoepen doen de aanwonenende van dat stukje stoep.
Misschien is dat bij jou ook zo. Ik zou gewoon even een stukje weg proberen met de auto.
Misschien is dat bij jou ook zo. Ik zou gewoon even een stukje weg proberen met de auto.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:13
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 06:06:
...... Ik vind wel dat wanneer je je rijbewijs haal er iets van een verkorte slipcursus bij moet zitten.
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat te doen als je auto gaat glijden.Dat is eigenlijk helemaal geen verkeerd idee
...... Ik vind wel dat wanneer je je rijbewijs haal er iets van een verkorte slipcursus bij moet zitten.
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat te doen als je auto gaat glijden.Dat is eigenlijk helemaal geen verkeerd idee
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
dinsdag 5 januari 2016 om 06:13
volgens mij hebben mensen in andere delen van t land niet door hoe glad het hier is.
Ondanks het strooien is het spiegel glad het is echt verradelijk!
Ondanks voorzichtig rijden kun je gewoon wegglijden.
Ik voel me niet fit en wilde me sowieso al ziekmelden vandaag.
Gisteren wel aan het werk gegaan en bij mijn werk was het echt een ijsbaan, collega heeft zijn arm gebroken doordat hij is gevallen.
Wilde vandaag naar de dokter maar stel dat nog wel even uit.
Gisteren wel aan het werk gegaan en bij mijn werk was het echt een ijsbaan, collega heeft zijn arm gebroken doordat hij is gevallen.
Wilde vandaag naar de dokter maar stel dat nog wel even uit.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:20
quote:valisa schreef op 05 januari 2016 @ 06:13:
volgens mij hebben mensen in andere delen van t land niet door hoe glad het hier is.
Wilde vandaag naar de dokter maar stel dat nog wel even uit.Que? Ik geloof het zo hoor.
Wilde vandaag naar de dokter maar stel dat nog wel even uit.Que? Ik geloof het zo hoor.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:28
Het is hier in Groningen stad echt net een ijsbaan! Gelukkig hoef ik maar 300 meter te lopen naar het werk en heb ik mazzel dat ik zo dichtbij woon. Bijna 28 weken zwanger en ik vind 300 meter nu al eng... Ik werk bij PostNL als sorteerder, en ik denk dat er heel wat problemen gaan komen vandaag... (en mensen die niet komen)
dinsdag 5 januari 2016 om 06:31
En kun je niet een paar uur later beginnen? Waarschijnlijk is dan de ijzel weggedooid.
Als het zo glad is dat ook de bussen niet rijden dan is het ondoenlijk om met de auto te gaan want dat is onverantwoordelijk. IJzel is echt verraderlijk, ik rijd altijd maar met ijzel blijf ik thuis of begin later.
Als het zo glad is dat ook de bussen niet rijden dan is het ondoenlijk om met de auto te gaan want dat is onverantwoordelijk. IJzel is echt verraderlijk, ik rijd altijd maar met ijzel blijf ik thuis of begin later.
Ik doe mijn best
dinsdag 5 januari 2016 om 06:33
quote:Mevrouw75 schreef op 05 januari 2016 @ 06:20:
[...]
Que? Ik geloof het zo hoor.
Ik bedoel hiermee oldwood, staalwol en viva amber
Die zeggen dat het een kwestie van extra opletten is, winterbanden en of er niet gestrooid is.
Het ijzelt hier nog steeds, en het blijft vanochtend ook nog ijzelen. Dus later beginnen heeft niet altijd zin.
Bussen rijden niet allemaal, taxi rijd niet, verschillende scholen al dicht.
[...]
Que? Ik geloof het zo hoor.
Die zeggen dat het een kwestie van extra opletten is, winterbanden en of er niet gestrooid is.
Het ijzelt hier nog steeds, en het blijft vanochtend ook nog ijzelen. Dus later beginnen heeft niet altijd zin.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:33
Ik ben ook thuis gebleven, en dat is voor t eerst, normaal ga ik vaak de weg op..
Maar als je naar je auto loopt en al 3 x onderuit gaat, omdat het zo speigelglad is, dan rij ik dus niet....werk moet maar ff wachten, ik wil wel veilig de weg op, en dat kan dus nu ff niet...was om 5:40, en om half 9 kijk ik even Weer.
Gisterochtend was t rond deze tijd, geen probleem, geen gladheid, maar nu dus wel!
Maar als je naar je auto loopt en al 3 x onderuit gaat, omdat het zo speigelglad is, dan rij ik dus niet....werk moet maar ff wachten, ik wil wel veilig de weg op, en dat kan dus nu ff niet...was om 5:40, en om half 9 kijk ik even Weer.
Gisterochtend was t rond deze tijd, geen probleem, geen gladheid, maar nu dus wel!
dinsdag 5 januari 2016 om 06:35
Het is hier in het Noorden spekglad op zowel binnenwegen als snelwegen en er wordt geadviseerd om vooral niet op de weg te gaan. Er hebben ook al aardig wat ongelukken (zeker 50) plaatsgevonden (vooral blikschade).
QBuzz houdt de bussen voorlopig binnen. Dat is natuurlijk niet voor niets. De treinen vallen deels uit doordat de wielen blokkeren op het ijs.
Diverse scholen houden de deuren gesloten vandaag.
QBuzz houdt de bussen voorlopig binnen. Dat is natuurlijk niet voor niets. De treinen vallen deels uit doordat de wielen blokkeren op het ijs.
Diverse scholen houden de deuren gesloten vandaag.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:39
quote:valisa schreef op 05 januari 2016 @ 06:33:
[...]
Ik geloof het ook best hoor, probeer alleen een beetje mee te denken.
Maar als het echt zo spiegeltje glad is, zit er niks anders op dan thuis blijven hé.
[...]
Ik geloof het ook best hoor, probeer alleen een beetje mee te denken.
Maar als het echt zo spiegeltje glad is, zit er niks anders op dan thuis blijven hé.
dinsdag 5 januari 2016 om 06:41
quote:valisa schreef op 05 januari 2016 @ 06:33:
[...]
Wat er tussen de regels door staat, is dat als het flink ijzelt, Je eigenlijk niks kan doen.
En thuiswerken of op de openbare weg schaatsen de handigste optie is
[...]
Wat er tussen de regels door staat, is dat als het flink ijzelt, Je eigenlijk niks kan doen.
En thuiswerken of op de openbare weg schaatsen de handigste optie is