te glad om de weg op te gaan....

05-01-2016 05:41 835 berichten
Code oranje is afgegeven voor gladde wegen en idd het is buiten spekglad.. Was zelf net even buiten te kijken, maar moest me echt vasthouden... Zelf durf ik niet te rijden met de auto,was van plan om de bus te maar lees net op de site dat de bussen niet rijden, omdat het niet verantwoord is, maar als het met de bus al niet vertrouwd is om daar mee te rijden, zou ik zelf ook niet de auto pakken.... rond deze tijdstip zie ik wel mensen voor mijn huis heel voorzichtig fietsen.... maar ze stappen al af en gaan lopend, het is echt zo glad... En lopend naar de bus doe ik al een half uur over...

Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
Wat lastig dit. Ik kijk uit het raam en de boel glimt als een spiegel. De bus rijdt niet, tot eind van de ochtend..... Ik probeer over een straksl te gaan lopen naar mijn werk. Zal een flinke wandeling worden want meer dan 5 km, maar wil het wel proberen.

Succes iedereen.
quote:toiletrol schreef op 05 januari 2016 @ 06:35:

Het is hier in het Noorden spekglad op zowel binnenwegen als snelwegen en er wordt geadviseerd om vooral niet op de weg te gaan. Er hebben ook al aardig wat ongelukken (zeker 50) plaatsgevonden (vooral blikschade).

QBuzz houdt de bussen voorlopig binnen. Dat is natuurlijk niet voor niets. De treinen vallen deels uit doordat de wielen blokkeren op het ijs.

Diverse scholen houden de deuren gesloten vandaag.Jouw naam en ava halen de aandacht weg van je tekst
Alle reacties Link kopieren
Het is hier in de buurt van Groningen echt een ijsbaan buiten. Gister ben ik wel naar mijn werk gegaan, maar vandaag blijf ik thuis. Hier in het dorp wordt sowieso niet gestooid, dus daar ben ik wel wat gladheid gewend en ik ben er ook niet bang voor, maar dit is echt te extreem.
Ik ben weer in bed gekropen een uurtje. Kijk over een uur wel of het beter is geworden tussen Groningen en Almere.
Ik ben afhankelijk van het OV en alles ligt plat. Ook taxi's rijden niet meer. Niet zo heel gek, ik heb zelden gezien dat het zo glad was. Ik kwam gisteravond (laat) terug van mijn werk en heb vanaf het station gelopen met de fiets aan de hand. Zelfs dat was al een hele klus. Het is net 1 grote schaatsbaan. Omdat ik geen rijbewijs/auto heb zal ik dus sowieso niet naar mijn werk kunnen maar ik denk ook niet dat ik de weg op was gegaan als ik beide wel had gehad. Stukken van de snelwegen zijn al afgesloten ivm vele ongelukken. Gisteravond ook meerdere ambulances gezien. Lijkt me niet de moeite om je gezondheid/leven of die van anderen voor te riskeren.
Rijkswaterstaat geeft aan dat ijzel bovenop het strooizout niet wegdooit en daarom blijft het glad.
Het is hier idd spiegelglad,ik wacht even af of zoon naar school moet..

Wij wonen dichtbij school dus zoon kan lopen maar de meeste kinderen komen met een taxibusje dus even afwachten of school doorgaat..
Nou, tenzij ik op de weg ga lopen waar het ook glad is kan ik niet eens lopen.

Heb net bij de bushalte gewacht, blijkt dat de bussen niet rijden. Maar op de 200 m toch 4 keer gevallen. Daarna maar door de modder en gras baggeren.

Zit in een buitenwijk van Leeuwarde, 5 km van mijn werk. Meestal fiets ik erheen.
quote:rosemetijs schreef op 05 januari 2016 @ 07:02:

Het is hier idd spiegelglad,ik wacht even af of zoon naar school moet..

Wij wonen dichtbij school dus zoon kan lopen maar de meeste kinderen komen met een taxibusje dus even afwachten of school doorgaat..Las gisteren al dat sommige taxibedrijven niet gaan rijden ivm de gladheid.
quote:Nikki1973 schreef op 05 januari 2016 @ 06:41:

Wat lastig dit. Ik kijk uit het raam en de boel glimt als een spiegel. De bus rijdt niet, tot eind van de ochtend..... Ik probeer over een straksl te gaan lopen naar mijn werk. Zal een flinke wandeling worden want meer dan 5 km, maar wil het wel proberen.

J

Succes iedereen.Alleen als je spikes hebt kan je zo'n stuk lopen, anders doe je 3 uur over5 km.
Hier is de middelbare school en de basisschool dicht.
Winterbanden maakt geen hol uit bij ijzel. Tenzij je een doodswens hebt ga je nu de weg op. Er zijn ik weet niet hoeveel ongelukken gebeurd. Aan een slipcursus heb je nu ook niks meer.

De kinderen hebben hier 'ijsvrij'. Wij werken thuis.
De taxibusjes voor leerlingvervoer rijden niet.

Op de site van rtvnoord staat welke scholen dicht zijn.

Treinen Arriva Groningen-Zuidhorn vallen uit.

Qbuzz rijdt niet. Qliner rijdt niet.

NS heeft moeite om naar Groningen/Leeuwarden te komen en kan geen bussen inzetten.

Rijksuniversiteit blijft sowieso de ochtend gesloten.

Alle locaties van de Hanzehogeschool blijven dicht.

Ik heb mijn werk geappt, meerdere kamergenoten kunnen niet komen, het zij zo.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jeetje wat erg! Hier (Alkmaar) gelukkig niets aan de hand, zit nu in de bus en m'n trein hoeft maar tot Amsterdam. Sterkte allemaal vandaag als je echt de deur uit moet.
Internagelaktisch
De Hanzehogeschool (alle locaties) blijft de hele dag dicht hoor ik net op de radio.

Ik heb net de creche gebeld om mijn dochter af te melden, maar daar neemt nog niemand de telefoon op terwijl de creche om 7.00u open gaat. De leidsters zullen er ook wel niet door durven/kunnen. Verschillende collega's hebben al aangegeven thuis te blijven. De bereikbaarheid voor de klanten zal wel slecht zijn vandaag. Weinig mensen op kantoor om de telefoon te bemannen.
quote:Snoesje666 schreef op 05 januari 2016 @ 07:14:

De taxibusjes voor leerlingvervoer rijden niet.

Op de site van rtvnoord staat welke scholen dicht zijn.

Treinen Arriva Groningen-Zuidhorn vallen uit.

Qbuzz rijdt niet. Qliner rijdt niet.

NS heeft moeite om naar Groningen/Leeuwarden te komen en kan geen bussen inzetten.

Rijksuniversiteit blijft sowieso de ochtend gesloten.

Alle locaties van de Hanzehogeschool blijven dicht.

Ik heb mijn werk geappt, meerdere kamergenoten kunnen niet komen, het zij zo.O thanks ik ga even kijken..
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld: je blijft thuis, tenzij je echt onmisbaar bent op je werk/school/whatever.

Maar ja, we willen allemaal graag onmisbaar zijn, dus gaan er veel teveel mensen wel de straat op.

Tot zover mijn nuttige bijdrage vanuit een veilig warm Haarlem.

Sterkte iedereen die wel door het winterweer moet.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar

De ijzel schijnt nu al erger te zijn dan in 1987.

We konden toen het huis (flat) niet in, er lag een laag ijs over de muur en de deur.

Veel takken afgescheurd van bomen, dat kan zo duizend kilo wegen wat op je kop valt. Loop dus niet onder bomen !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zag net uit mijn raam een auto over de straat glijden. De enige auto die ik zag op een normaal drukke weg. Heb mijn stoep zelf uitgeprobeerd, maar was ook spekglad.

Ik heb winterbanden en abs, maar met ijzel helpt dat helaas niets. Wordt dus een dag thuiswerken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
quote:rosemetijs schreef op 05 januari 2016 @ 07:21:

[...]

O thanks ik ga even kijken..Wij staan op de site als wel open, maar van het personeel is er maar eentje in staat om er te komen (woont naast de school). Zelfs de mensen die zouden gaan voor kinderen die toch komen lukt het niet om vervoer te regelen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 05 januari 2016 @ 07:25:

[...]

Wij staan op de site als wel open, maar van het personeel is er maar eentje in staat om er te komen (woont naast de school). Zelfs de mensen die zouden gaan voor kinderen die toch komen lukt het niet om vervoer te regelen.Ik ben net al gebeld door school,school is gesloten..
Ik heb mijn leidinggevende gebeld omdat ik vanaf hier gewoon niet op mijn werk kan komen.

Er schijnen nog meer collega's uit het noorden niet te komen.

In het gebied waar mijn werk staat is overigens niets aan de hand, mijn collega's nemen mijn lessen dus gewoon over.
quote:gismo72 schreef op 05 januari 2016 @ 07:04:

[...]

Alleen als je spikes hebt kan je zo'n stuk lopen, anders doe je 3 uur over5 km.Hmmmm, iets te optimistisch dus? Nee spikes heb ik niet. Normaal doe ik over 5km ongeveer een uur. Ik zie wel of het lukt.
quote:raindrop57 schreef op 05 januari 2016 @ 06:29:

Mijn man zal gewoon moeten werken en ik ook. Ik werk in de thuiszorg, dus moet toch de weg op. Ben benieuwd.

Dit. Prachtig om te adviseren om thuis te blijven, maar als het drie maanden lang écht winter is, kunnen we toch moeilijk met z´n allen thuis blijven.

Ik heb in elk geval geen keuze als ik de rekeningen nog wil kunnen betalen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 07:21:

Volgens mij is het niet zo ingewikkeld: je blijft thuis, tenzij je echt onmisbaar bent op je werk/school/whatever.

Maar ja, we willen allemaal graag onmisbaar zijn, dus gaan er veel teveel mensen wel de straat op.

Tot zover mijn nuttige bijdrage vanuit een veilig warm Haarlem.

Sterkte iedereen die wel door het winterweer moet.Hier gelukkig niets aan de hand, maar bij ons zou er toch echt wel iemand naar het werk moeten. We kunnen niet zomaar een apotheek een dagje dicht houden en thuiswerken gaat ook heel lastig voor een apotheek ik ben niet onmisbaar, maar als er niemand zou komen is het ook weer zo lastig bij mijn werk. En met 1 persoon kan je ook niet werken, er zijn er minimaal 3 nodig eigenlijk en dan nog bezorgers. Ik hoop dus niet dat de ijzel onze kant op komt, want dat zou best wel een probleem worden voor mijn werk eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven