te glad om de weg op te gaan....

05-01-2016 05:41 835 berichten
Code oranje is afgegeven voor gladde wegen en idd het is buiten spekglad.. Was zelf net even buiten te kijken, maar moest me echt vasthouden... Zelf durf ik niet te rijden met de auto,was van plan om de bus te maar lees net op de site dat de bussen niet rijden, omdat het niet verantwoord is, maar als het met de bus al niet vertrouwd is om daar mee te rijden, zou ik zelf ook niet de auto pakken.... rond deze tijdstip zie ik wel mensen voor mijn huis heel voorzichtig fietsen.... maar ze stappen al af en gaan lopend, het is echt zo glad... En lopend naar de bus doe ik al een half uur over...

Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
Ik woon aan een weg waar niet gestrooid wordt, in Drenthe, ik kom serieus mijn eigen erf niet eens af.

Net school gebeld, ze schatten in dat 60% van de kinderen niet gaat komen vandaag.

De rest woont vlakbij school.

Ik ga maar ontspannen dan nu.

Niks aan te doen.
quote:juul29 schreef op 05 januari 2016 @ 08:20:

KDV is ook dicht, dus ik moet wel thuiswerken. Laten we maar genieten van een dagje ijsvrij!Ik zou liever aan t werk gaan, vind het zonde om hiervoor een vrije dag op te nemen.....hopelijk lukt het later op de ochtend nog om te gaan lopen.
quote:Ceylon schreef op 05 januari 2016 @ 07:57:

[...]

Spoeddingen moeten door. Maar als niemand kan rijden, dan de artsen ook niet. En ambulances. Ik neem aan dat je een hartinfarct best wel spoed vindt?

En dan zijn er nog bedrijven die gewoon 24 uur per dag draaien, omdat het niet zomaar even stopgezet kan worden. Mijn man werkt op zo´n bedrijf. Stopzetten (ivm onderhoud) kost maanden van voorbereiding. De mensen die er al zijn kunnen wel een paar uur extra werken maar dan houdt het voor hen ook op.Zeker in dat soort bedrijven staat veiligheid elke dag heel de dag bovenaan de lijst met prioriteiten. Geen enkele werkgever verwacht van haar medewerkers dat ze hun leven in de waagschaal stellen om productiedoelen te halen.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel, deze gaat wel lekker. Zo kun je wel naar je werk dus

https://amp.twimg.com/amp ... 68451007959040&json_rpc=1
Hier ook onverwachts dagje vrij met het hele gezin. Ik was helaas al aangekleed en had de oudste twee al uit bed getrommeld, man was er ook weer ingekropen toen bleek dat bedrijf dicht zat. Dus die ligt nog heerlijk in bed net zoals de jongste. Kinderen vinden het niet zo erg dagje ijsvrij. Garage ook afgebeld want auto moest voor de keuring, alle scholen zitten dicht etc. Alles heeft een laagje ijs, kan me niet herinneren dat ik het weleens zo erg meegemaakt heb. Succes voor de mensen die er wel echt door moeten, wees voorzichtig
quote:newsflash schreef op 05 januari 2016 @ 07:41:

[...]

Eigenlijk is dat helemaal niet zo'n goed idee. Scandinavisch onderzoek wees uit dat jongeren daardoor juist vaker in ongevallen betrokken raken. Helaas zijn die cursussen nogal populair in veel landen. Ze denken dat ze beter kunnen rijden en nemen meer risico's. Beter om aan te leren hoe je een goede risicoinschatting kunt maken en dus niet te rijden op ijs.http://univevoorleden.nl/trials-slipcursus/

Unive stimuleert het zelfs, omdat het schijnt te helpen.

Mar ik kan me wel voorstellen dat jongeren dan denken dat ze alles kunnen.

Hetzelfde is ook een beetje voor winterbanden. Als je denk dat je dan zonder problemen 120 kunt gaan rijden..
quote:Nicotientje schreef op 05 januari 2016 @ 08:23:

Net naar buiten gelopen, heul voorzichtig en ging finaal plat.....

Het is idd erger als in 87, toen was ik wel onderweg.

Ik ben nog nooit afgehaakt ivm slecht weer terwijl ik een van de mensen was die het langst moest rijden. Maar vandaag denk ik....neuh toch maar niet.Eigenwijs is ook wijs
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 08:33:

[...]

Eigenwijs is ook wijs Dat zei mijn oma altijd!
quote:Nicotientje schreef op 05 januari 2016 @ 08:34:

[...]

Dat zei mijn oma altijd!Ja duh... Hoe denk je dat ik bij die uitspraak kom..
Ik bedenk mij ook net, wat heeft een werkgever nou liever? Dat je nu een dagje vrij neemt i.v.m. gladheid of dat je eigenwijs bent en toch de weg op gaat met alle gevaar van dien. Zelf zou ik niet kunnen werken als mijn arm of been gebroken is of flink gekneusd en door de gladheid kun je niet altijd voorspellen hoe je valt.
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 08:35:

[...]

Ja duh... Hoe denk je dat ik bij die uitspraak kom..Qua leeftijd zou t net kunnen idd
quote:Ceylon schreef op 05 januari 2016 @ 07:57:

[...]

Spoeddingen moeten door. Maar als niemand kan rijden, dan de artsen ook niet. En ambulances. Ik neem aan dat je een hartinfarct best wel spoed vindt?

En dan krijgt die ambulance, die op weg is naar die persoon met hartinfarct, een ongeluk. Dan komt de hulp voor de persoon met hartinfarct te laat EN er zijn twee ambulancemensen gewond, of erger.

Ik kom zelf uit de gezondheidszorg en zou wrsch ook vinden dat ik per se naar mijn werk moest. Maar vanuit mijn relaxte WAO-positie zie ik nu de gekkigheid in van die mentaliteit.

Dat de koffiemevrouw van het UMCG is komen lopen krijgt een compliment, terwijl ze natuurlijk gewoon thuis had moeten blijven. Mensen kunnen best een dagje zonder koffie.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Heb net ook mijn werk afgemeld.

Ik werk in de zorg en vond het ontzettend lullig omdat de mensen wel uit bed moeten en ook een ontbijtje nodig hebben.

Maar ik durf mijn leven er niet op te gaan wagen! Ik moet een half uur rijden naar mijn werk, waar ik nu wel een dikke uur over zou moeten doen.

Meer mensen uit de zorg die thuis blijven??
Ik ben echt wel bereid om naar de bushalte te lopen op mijn spikes, deed ik gisteren ook, maar als er geen bus rijdt houdt het op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Nicotientje schreef op 05 januari 2016 @ 08:38:

[...]

Qua leeftijd zou t net kunnen idd En weer iemand die op negeer gaat
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 08:39:

[...]

En dan krijgt die ambulance, die op weg is naar die persoon met hartinfarct, een ongeluk. Dan komt de hulp voor de persoon met hartinfarct te laat EN er zijn twee ambulancemensen gewond, of erger.

Ik kom zelf uit de gezondheidszorg en zou wrsch ook vinden dat ik per se naar mijn werk moest. Maar vanuit mijn relaxte WAO-positie zie ik nu de gekkigheid in van die mentaliteit.

Dat de koffiemevrouw van het UMCG is komen lopen krijgt een compliment, terwijl ze natuurlijk gewoon thuis had moeten blijven. Mensen kunnen best een dagje zonder koffie.dat is dus absoluut niet zo he!!
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 08:41:

[...]

dat is dus absoluut niet zo he!! Als die koffiemevrouw onderweg een beetje lelijk was gevallen had het UMCG nog veel langer zonder koffie gemoeten.
Ahhh ik baal een beetje, woon in utrecht dus geen ijsvrij voor mij succes allemaal!!
quote:spaatje25 schreef op 05 januari 2016 @ 08:42:

Ahhh ik baal een beetje, woon in utrecht dus geen ijsvrij voor mij succes allemaal!!Ik ben echt godsblij dat het hier niet glad is.
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 08:40:

[...]

En weer iemand die op negeer gaat
Als de bus wél reed zou ik in elk geval een thermosfles koffie meenemen.

Of twee flessen en plastic bekertjes. 5 euro per beker, koek en zopie in de bus.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het is echt niet te doen hier, overal ligt een laagje ijs op de straat. Ik heb de hond uitgelaten en dat was al een enorme onderneming, het werd ook maar een klein rondje. Idioot weer, ik zit hartstikke vast, kan niet naar mijn werk op de fiets, lopend gaat ook niet. Bovendien staat de bushalte op een verhoging waar ik waarschijnlijk alleen nog met Nordicwalkstokken ( die ik niet in huis heb ) op kom. Maar dat hoef ik ook niet eens te proberen want de bussen rijden niet
quote:valisa schreef op 05 januari 2016 @ 06:13:

volgens mij hebben mensen in andere delen van t land niet door hoe glad het hier is.

Ondanks het strooien is het spiegel glad het is echt verradelijk!

Ondanks voorzichtig rijden kun je gewoon wegglijden.

Ik voel me niet fit en wilde me sowieso al ziekmelden vandaag.

Gisteren wel aan het werk gegaan en bij mijn werk was het echt een ijsbaan, collega heeft zijn arm gebroken doordat hij is gevallen.

Wilde vandaag naar de dokter maar stel dat nog wel even uit.Strooien heeft alleen zin als er ook op gereden wordt, lijkt mij
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 08:42:

[...]

Als die koffiemevrouw onderweg een beetje lelijk was gevallen had het UMCG nog veel langer zonder koffie gemoeten. Ik had het even over mezelf.. Dag zonder koffie
quote:spaatje25 schreef op 05 januari 2016 @ 08:42:

Ahhh ik baal een beetje, woon in utrecht dus geen ijsvrij voor mij succes allemaal!!Ga een dagje naar Groningen gewoon. Zeg je tegen je baas dat je dar was blijven slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven